Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   44 / 65
(#) Inhouse válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Feb 21, 2018 /
 
Az egész világról nem tudok, Magyarországon ennyi a kötelező. Elképzelhető, hogy lehet adni többet, de nem nagyon fognak ugrálni miatta...
(#) Chipmunk1960 válasza ujfalusi hozzászólására (») Feb 21, 2018 /
 
Nem szoktam, mert nincs értelme. Itt lakok, 2 napi minimálbér.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2018
(#) Olits hozzászólása Márc 21, 2018 /
 
Sziasztok.Az lenne a kérdésem,hogy szabad tölteni sorban vagy párhuzamosan kötött akkukat, ha nem egyformán vannak lemerítve?
Itt arra gondolok, hogy pl van 3 db 4 voltos,4Ah-os akku, amit sorba kötve akarok tölteni 12 voltos töltővel.
Vagy van 3 db 12 voltos 7Ah-os akku, amit párhuzamosan kötve akarok tölteni szintén 12 v-os töltővel.Viszont nem egyformán vannak lemerítve.
(#) zolika60 válasza Olits hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
A párhuzamos töltéssel nincs nagy gond. A sorosnál fontos lenne, hogy körülbelül egy szinten legyenek az akkuk.
(#) Olits válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Köszi szépen.Akkor lehet olyant csinálni, hogy addig merítem őket, amíg teljesen egyforma lesz a feszültségük,mondjuk 12,2 volt, és csak azután teszem tölteni?Vagy nem muszáj ennyire pontosan megegyezzen a feszültségük?
(#) Olits válasza Olits hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Ilyen akksikról van szó:
Bővebben: Link
Bővebben: Link
(#) Inhouse válasza Olits hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Sajnos a sorosnál még az is gond, ha nem egyforma állapotúak, még ha egyforma gyártmányok és a feszültségük is azonos. Más és más a belső ellenállásuk, más feszültség jut rájuk, az egyik túltöltődik, a míg a másik alul...
(#) Chipmunk1960 válasza Olits hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Szia, A párhuzamos töltés esetleg megfelelő lehet, valamint a 4V-osoknál a soros, csak előtte azonos "kondícióba" kell hozni őket. Tehát a tényleges Ah kapacitásuk azonos legyen. Nem írtad a felhasználás/ merítés helyét, a korukat??? Szünetmentesben a jobban élettartalma olyan 5-év körül van, utána is lehet használni, de akkora áram leadására már nem képesek.Ezt és ezt vettem a kondícionáláshoz. Gk halogén izzóval szoktam terhelni, s mérni, hogy ugyanarra a feszültségre, lassú, 12-24 órás töltéssel, persze ehhez ki kell számolni a töltőáramot, pár ciklus után ki fognak egyenlítődni. Ugyanez vonatkozik a Gk 12V -os 6 db cellára is. Ellenkező esetben az lesz, amit "Inhouse" is írt, kinyírják egymást!
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2018
(#) zolika60 válasza Olits hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Inkább izzókon keresztül párhuzamosan kötném őket egy időre, amíg kiegyenlítődnek a feszültség különbségek és aztán tölteném sorosan, de folyamatosan mérve rajtuk a feszültségeket. Mert mint ahogy Inhouse kolléga írja a belső ellenállásuk nem egyforma, a valós kapacitásuk sem így nem egyforma mértékben töltődnek ugyanakkora áramról sem.
(#) ezermester1 válasza Olits hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Helló! Nekem is volt ilyen problémám. Vettem egy 24/12V 5A akkumulátor töltéskiegyenlítőt és megszűnt a gond.
(#) Olits hozzászólása Márc 22, 2018 /
 
Köszi szépen a válaszokat.Nagyon hasznosak voltak .
(#) Olits válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Szia megnéztem a linkeket amiket küldtél.Egy kicsit elmagyaráznád,hogy hogyan kell használni azokat? Addig értem,hogy rákötöm az akku sarkaira a plusz és minusz kábeleket, de azután mit kell tenni?Meddig kell várni,honnan tudom, hogy kész a művelet?
(#) pucuka válasza Olits hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
A legjobb, legegyszerűbb megoldás, ha mellőzöd az akkumlátorok soros töltését. Kizárólag akkor használható a módszer, ha azonos típusú, egyidőben vásárolt akkukról van szó. Még akkor is érdemes az első töltésnél figyelni, hogy egyformán töltődnek-e.
(#) Chipmunk1960 válasza Olits hozzászólására (») Márc 22, 2018 / 1
 
Az egyik az töltő is egyben, arra 2 db 12V -os akksit, vagy a 3db 4V-osat is rá lehet kötni a másik ágára. A potik gyárilag be vannak lőve, így töltés-regenerálás után automatikusan lekapcsol. Nagyfrekis impulzusokkal bombázza a szulfátosodott elektrolitot, lemezeket. A másikat, amin csak 1 zöld led van én ráraktam a kocsi akksira, s folyamatosan rajta van. De ha kicsit visszább lapozol, itt is van fent egy kapcsolás, de az inkább autó akksira való. Ha nem éppen fiatal, vagy nem tudod az előéletét, érdemes az elektrolit szintet ellenőrizni bennük. Ehhez egy késsel le kell feszegetni a fedlapot, alatta gumisapkák vannak, s deszt vízzel, fecskendővel fel lehet tölteni őket. Célszerű ezt a kezelés megkezdése előtt megtenni. A napokban 6-ot már regeneráltam, most jön a 7-8.
pár. Otthon nem annyira drága de itt egy 12V/7Ah-s is 50€!
(#) Chipmunk1960 válasza pucuka hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Ebben igazad van, de egy cella csak 2 V -os a Trabantban 3 db volt a 6 V-hoz a 12V- hoz 6 db, a 72V- os targoncában már 36 db cella van sorba kötve!
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2018
(#) Olits válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Köszi.Szóval a zöld ledest csak rákapcsolom az akkura és ő aztán lekapcsol ha elvégezte a dolgát?
(#) pucuka válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Az igaz, de a cellák az teljes akkuban egyszerre készültek, úgyhogy eléggé egyformák, már amennyire csak lehetséges. Két különálló akkumlátorra ez már nem feltétlen igaz, még azonos típusnál sem.
(#) Chipmunk1960 válasza Olits hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Nem, az folyamatosan rajta van. A kicsi.
(#) Chipmunk1960 válasza pucuka hozzászólására (») Márc 22, 2018 /
 
Ez igaz, de sokszor csak 1-2 cella döglik be, s csak annyit cserélünk, mert egy egész blokk baromi drága. Ilyenkor az első pár töltéskor kell pár trükk, mielőtt visszamegy a felhasználóhoz.
(#) pucuka válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 23, 2018 /
 
Az ilyen feljavított akkuk igazából nem sokat érnek, volt annakidején ilyen tapasztalatom is. Ideig óráig működnek, aztán akkor hagynak cserben, mikor szükség lenne rá. (az első hideg reggelen)
Persze nagy akkutelepeknél (telefonközpontban) ahol egy cella is meglehetősen drága, más a helyzet, ott van hozzáértő személyzet, aki babusgatja.
(#) szsrobert válasza ujfalusi hozzászólására (») Márc 23, 2018 /
 
Es a fizeteseket az akkuk arahoz?
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2018
(#) szsrobert válasza pucuka hozzászólására (») Márc 23, 2018 /
 
Negativ.
Csak a melykisutes kerulesere, tultoltes kerulesre es toltoaram korlatra kell figyelni. Cellankent.
Egyebkent is ugy kellene tolteni sutni.
(#) bodom hozzászólása Márc 25, 2018 /
 
Sziasztok!

Elektromos kerékpárba vettem új akksikat, 12V12Ah, de bizonytalan vagyok, hogyan is kell tölteni őket.

Kérdéseim:

- Az eladó azt mondta háromszor teljes fel kell tölteni majd teljes lemeríteni őket (kisütés). Ez igaz?

- Mikor töltsem az akksit vagy menyire hagyjam merülni

Köszönöm!
(#) Chipmunk1960 válasza bodom hozzászólására (») Márc 25, 2018 /
 
Szia, Igen megteheted, az sohasem árt, én kisütni, Gk halogén izzóval szoktam, itt részletesen le van írva, 1,96V/cell értékig, tehát 11,5V alá nem menjen semmiképp! Töltés: 14,4V max-ig 1 A -rel, csepptöltésnél 14V. Felette beindul a gázképződés, ami zárt akksiknál nem kívánt mellékhatásokkal jár.
A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2018
(#) sany hozzászólása Ápr 5, 2018 /
 
Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudnám azt leellenőrizni, hogy egy 12V feszültségű 45Ah órás akkumulátor kapacitása megfelelő-e? Egy autó akkumulátorral lenne szó, ami gyorsan lemerül. A generátor töltése méréseim szerint megvan, egy régi 22 éves autóról lenne szó.
Köszönöm a segítségeteket, mint mindig.
(#) Bakman válasza sany hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Közelítő értéket lehet mérni pl. úgy, hogy rákötsz egy 12 V / 55 W-os izzót és időnként megméred az akku feszültségét. Az izzó áramfelvétele kb. 4,5 A lesz. Ha 7-8 óra elteltével sem megy az akku 11 V közelébe, akkor valószínűleg jó.

Ehhez az kell, hogy a teszt kezdetekor az akku teljesen fel legyen töltve.
(#) gulyi88 válasza sany hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Mérj savsűrűséget, abból közvetlenül megállapítható az akku állapota.
Tedd töltőre, amint az áram lecsökken 0.5A alá, valamint a feszültsége 14,2-14,5V közelébe emelkedik, akkor mérj savsűrűséget, és ha már úgyis belelátsz ellenőrizd a savszintet is.
(#) sany válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Rendben kimérem.
(#) sany válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Sajnos ez úgynevezett gondozásmentes akku. Egy éves akkumulátorról lenne szó az elmúlt hónapokban már kétszer lemerült 11,8V -ra.Már nem garanciás.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
(#) gulyi88 válasza sany hozzászólására (») Ápr 5, 2018 /
 
Tegyél fel egy képet óla.
Nagy a valószinűsége, hogy fel lehet nyitni roncsolás nélkül, az alsó kategóriás indítóakksik csak papíron gondozásmentesek, parasztvakításnak van ráírva.
Garanciaidőn már amúgy is túl vagy, reklamálni nem tudsz, ha pedig így hagyod, jobb már nem lesz, hamarosan mehet a méhbe.
Szóval feszíts alá csavarhúzóval a fedelének, ha lejön jó, ha nem jön, akkor még mindig meg lehet fúrni, vesztenivalód nincs sok.
Következő: »»   44 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem