Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3133 / 3951
(#) Olits válasza pucuka hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Nagyon kezdő vagyok az elektronikában.Mit jelent az,hogy soros dióda?Diódákat sorban kötök?Hányat?
(#) tbarath válasza Olits hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Egy diódát sorba kötsz a terheléssel, nyilván megfelelő irányban. Így nem tud rossz irányba folyni az áram, cserébe a diódán esik valamennyi feszültség.

Vizuálisan:
soros dióda nélkül:
+------------[terhelés]-----GND
Soros diódával:
+----|>|----[terhelés]-----GND
(#) Olits hozzászólása Márc 1, 2018 /
 
Ne haragudj, ha értetlenkedek,de az áram nem a negatív saroktól indul és megy a terhelésen keresztül a pozitiv sarok fele?Ennek értelmében nem a minusz és a terhelés közé kell tenni a diódát?Bocs ha hülyeséget írok.
(#) tbarath válasza Olits hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Az áram megegyezés szerint a pozitívtól megy a negatívig, hagyományból kifolyólag. Még nem ismerték az elektronokat amikor ez kialakult.
(#) tibistor hozzászólása Márc 1, 2018 /
 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.
Van két, jelenleg egymástól teljesen független, 230V-os eszközöm.
Az első automatikusan, de véletlenszerűen kapcsol ki/be, viszont a másiknak is ugyanekkor kellene ki/be bekapcsolódni, kézi beavatkozás nélkül.
Ehhez a szinkronizáláshoz kérnék segítséget.
Az első eszköz teljesítménye 100W, a másodiké 6W.
Mindkét eszköz zárt, a belsejébe fizikailag lehetetlen beavatkozni.