Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   238 / 288
(#) deak francis hozzászólása Jún 24, 2018 /
 
Üdv.
A kapcsolási rajzot keresném az alábbi Corral-hoz.Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2018
(#) gyulank hozzászólása Jún 25, 2018 /
 
Amúgy, ha vennék gyújtótrafót, befolyásol valamit, hogy 30 vagy 10 éves? És milyen szigetelt vezetékkel lehet elvezetni? Hol lehet venni, milyen néven?
(#) zosza18 válasza gyulank hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Szerintem befolyásolni nem igen fog, de ha lehet akkor vegyél egy újat, az a biztos. Mostanában nem vettem, de tavaly ősszel még 4000ft volt a lada gyújtótrafó újonnan.
Az ilyen kiszigetelő gyűrűket és vezetékeket általában valami gazdabolt féleségből lehet beszerezni, vagy vannak lovasboltok, ahol kifejezetten be vannak tárazva minden féle ilyen cuccal. Ott van még az internet lehetősége is, rengeteg van fent elég értelmes áron. Nézelődj kicsit, hátha találsz kedvedre valót.
(#) gyulank válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Szigetelt vezetőt keresek. Pl. hogy elől is, meg hátul is, meg a kapu egyik, meg a másik oldalán is el tudjak keríteni valamit, ne csak egy részen, amit akár a földben is átvezethetek a másik oldalra anélkül, hogy gyengítené. Én azt olvastam, hogy már nem olyanok a gyújtótrafók, mint régen, nem mélyedtem bele a ceruza gyújtótrafóba sem, Azért akartam olyan trafót, amit lehet szerezni később is. Jó, de találtam 3e-ért 10 éveset, meg ezerötért 30 éveset.
(#) zosza18 válasza gyulank hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Ja, értem mire gondolsz szerintem. Az átvezetés pvc cső, az átvezetett szakaszon gyujtókábel("pipakábel") és akkor ha nem túl erős a pásztor, akkor biztonságosan átvezethető áthúzás nélkül. A gyújtótrafóktól nem kell tartani, rengeteget felhasználtam már és eddig 2 gyári hibás volt köztük, az összes többi évek óta ketyeg. A gyújtótrafó a legbeszerezhetőbb szerintem, mert az egyedi gyártásúak vagy drágák, vagy nem lesznek később elérhetőek, vagy valami mindig van... de amíg van lada, addig tuti trafó is lesz.
(#) kozso31 hozzászólása Jún 25, 2018 /
 
Szia:www.delfarm.hu itt minden villanypásztor tartozék van,a nyagyfesz vezetéktől a szigetelőig minden.
(#) gyulank válasza kozso31 hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Nem lehet a(z) www.delfarm.hu helyen lévő kiszolgálóhoz csatlakozni. Amúgy sehol sem találok gyújtókábelt. Árgépen is valami 30-50e szállítási költségű valamik jönnek ki. Mondjuk olyan kéne amiről tudni, hogy milyen, mert itt mondjuk az áron kívül nem tudom mi a különbség képességben.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
(#) zosza18 válasza gyulank hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Nagyfeszültségű kábel
Itt van egy 50m-es tekercs. Ez már jó lenne Neked.
(#) gyulank válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Átütési szilárdságot nem kéne tudni ahhoz, hogy el lehessen dönteni, hogy mire jó? Na meg azt sem tudom, hogy milyen feszültség jön ki a trafóból villanypásztorként.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
(#) zosza18 válasza gyulank hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Megfelelő kábel

Ez kell Neked, az előbb nem azt linkeltem. Ezzel biztonságosan átvezethető, mivel ehhez van kitalálva.

Általában 10-20kV max, amit ki lehet szedni belőle értelmesen... afölött már nem érdemes.
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2018
(#) kozso31 hozzászólása Jún 25, 2018 /
 
Bocsánat elírtam www.delifarm.hu
(#) gyulank válasza zosza18 hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Köszönöm! És milyen gyújtótrafók a legjobbak erre?
(#) zosza18 válasza gyulank hozzászólására (») Jún 25, 2018 /
 
Én mondtam, hogy személy szerint a lada trafója tökéletes. Árban is és beszerzés miatt is ezt használom, a kezdetek óta. Szerintem jó nagyon, biztos van más is, de énnekem ez a legmegfelelőbb.
(#) engineerman válasza hkarcsi hozzászólására (») Jún 25, 2018 / 2
 
Szia

Nem kell ahhoz rajz.. Keresd meg a tirisztort, annak is a gate-jét. Rálesz akasztva egy ellenállás, a másik végén meg egy diak szemben egy kondival. Nos ennek a kondinak a feltöltési ideje határozza meg az impulzus sűrűséget. Azt viszont tudnod kell, ha csökkented a kondi értékét, akkor a diak hamarabb fogja elsütni a tirisztort, így a nagyfesz kondi sem töltődik arra a feszültségre mint eddig ( kevesebb lesz ) Így csökken a kimeneti feszültséged, és a Joule érték is!

Amúgy olvasgatom itt a hozzáoszlásokat leválasztós trafó témában és csak a fejem fogom...

A nagyfeszültségű trafó tökéletes leválasztást biztosít, ha sor szigetelt és galvanikusan el van választva a primer és a szekunder! Nyilván az autó gyújtótrafó nem ez a kategória, így azzal direkt hálózati egyenirányítással készített villanypásztor kb egyenértékű a házilag készített villamosszékkel..

Viszont a gyártók - és most felsorolhatnám az összes nagy nevet - kivétel nélkül csak a nagyfesz trafóval választják le galvanikusan a hálózatról a készülék kimenetét. Értelemszerűen a hálózati típusokról beszélek...És ennek semmi köze a gazdaságossághoz. Egyszerűen nincs további leválasztásra szükség!

Egy 20kV/mm szigetelésű műgyantával kiöntött, vákuum impregnált trafón a hálózat fázisa még akkor sem jut át ha kis balták potyognak az égből. Eleve a zománchuzalon ott a 2Z-s lakkozás ami minimum 2kV-ig szigetel.. Aztán a primer, és a szekunder között kb 3 -4 réteg , rétegenként 4kV-os szigetelés, majd a szekunder szintén 2Z-s zománchuzala.. ami mivel vékonyabb, így már csak 1kV szigetelést biztosít. Ezután jön a poliuretán gyanta, a maga 20kV/mm-es szigetelésével. És ez a sortekercselésű trafó.. a Kamrás elrendezésnél, még hozzá jön a primer és a szekunder közti kamra szigetelése, ami közel 6-8 kV-ig nem üt át...A primer szekunder közötti szigetelés 1000x jobb mint bármelyik otthon használt trafóé.. Nem beszélve pl a telefon vagy laptop töltőkről, amiben egy két kockacukor méretű inverter trafó választja le a hálózatot a kimeneti testpontról... És a szekunder és primer ág között kb egy cellux vastagságú szigetelés van...
(#) hkarcsi válasza engineerman hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Koszi, de nem ilyen egyszeru a kapcsolas, valamilyen tranzisztor gyujtja be a tirisztort, mellekelek ket kepet a panelrol.
(#) fleta válasza hkarcsi hozzászólására (») Jún 26, 2018 / 1
 
A 22uf 63 Voltos kondit cseréld ki 10 uf minimum 63 Voltra. Van a kondi előtt 2 db ellenállás sorba kötve . Ezek értékét is lehet csökkenteni.
(#) gyulank hozzászólása Jún 26, 2018 /
 
Ezek a megoldások nem lennének jobbak a trafóhoz? Amúgy megjött a 3 30 éves gyújtótrafó. Az egyik be van horpadva, nem tudom jók-e. Amúgy a kimenetére hogy kell csatlakoztatni? Szét kell szedni, kicsavarni a csavart, körbehajtani rajta a vezetéket, és visszacsavarni?
(#) engineerman válasza hkarcsi hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Az nem tranzisztor,hanem egy smd triak. De a furat szerelt elköt cseréld egyel kisebbre ( Ami a tirisztor mellett van ) máshoz ne nyulj, és szaporább lesz a pulzus... Csak a feszültségtűrést tartsd be!

Kis piros karika: Diak
Nagy piros karika:Triak
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2018
(#) hkarcsi válasza engineerman hozzászólására (») Jún 27, 2018 /
 
Sajnos nem igy van. En is a kondival kezdtem de azon allando a fesz. Valoszinu hogy a tapot szuri. A diac az sem az, a 3 labu alkatresz ket laba koze van forrasztva. Kicsit meg nezegettem es megvan, az smd kondi feltolteset kellett gyorsitani ket sorbakotott ellenallas csokkentesevel, most mar ok, 1.2mp a ket impulzus kozti ido.
(#) engineerman válasza hkarcsi hozzászólására (») Jún 28, 2018 /
 
Hát ezen meglepődtem kissé.. kb 10 hasonló konstrukciót javítottam már.. De a lényeg hogy megoldódott
(#) gyulank hozzászólása Júl 2, 2018 /
 
Digitális szerint kétszáz V felett kezdődik, majd elkezd lassan csökkenni. Analóg szerint 100V körül kezdődik, gyorsan lemegy 60 körülre, 1-2mp-enként egy pillanatra csökken 5V-ot. Ha kikapcsolom, néha ott marad, néha minuszba megy, és úgy megy vissza vagy fél perc alatt 0-ra.
(#) gyulank hozzászólása Júl 3, 2018 /
 
A rajz szerintit csináltam azzal a különbséggel, hogy 2 kb. 12V-os trafóval van leválasztva, és 33µF van a 22 helyett.
(#) feja hozzászólása Júl 8, 2018 /
 
Helló Mindenki. A villanypásztor szikraközt (nem a trafónál) lehet ellenállással helyettesíteni, hogy ne csattogjon?
(#) granpa válasza feja hozzászólására (») Júl 8, 2018 / 2
 
Nem, mert az ellenállás állandóan vezet (bármilyen nagy), a szikraköz meg, csak ha elér egy bizonyos feszültséget, akkor vezet. Nem tudom létezik-e ilyenre supressor; az csendes.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2018
(#) feja válasza granpa hozzászólására (») Júl 9, 2018 /
 
Értem, köszönöm.
(#) engineerman válasza feja hozzászólására (») Júl 9, 2018 1 /
 
Mitől csattog állandóan? Annak csak akkor szabad(na) átütni, ha valami működési vagy üzemeltetési rendellenesség lép fel ( leszakadt karámvezeték vagy rossz földelés,esetleg elektronika hiba ). Elvileg az csak akkor húz át ha valamiért extrém nagyra növekszik a kimenő feszültség. Nincs ott valami hiba?
(#) fleta válasza engineerman hozzászólására (») Júl 10, 2018 /
 
En ugy ertelmeztem hogy a szikrakoz ahol csattog nem a trafonal van, hanem a kerites vegen. A kerites nem terheli be.
(#) feja válasza engineerman hozzászólására (») Júl 10, 2018 /
 
Nem a trafónál,hanem a kerítés végénél a szikraköznél csattog, ami nem is zavarna csak a kutyák nagyon jól tudják, ha nem csattog akkor szabad a kertben randalírozni. Azt szeretném tudatni velük. hogy akkor is csíp, ha nem csattog.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2018
(#) fleta válasza feja hozzászólására (») Júl 11, 2018 / 1
 
Nagyobb teljesimenyu a pasztorod mind a keritesedhez kellene. Ki kellene a kondenzatort kisebbre.
(#) fleta válasza fleta hozzászólására (») Júl 11, 2018 / 1
 
Cserelni. Bocsi ez lemaradt.
Következő: »»   238 / 288
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem