Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   3218 / 4029
(#) pucuka válasza sancy0727 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Nem szóltam. Azt írja az User Manual, hogy a mikrofon bemenet: electronically balanced.
Ki kell próbálni, közvetlenül, ha koppan, marad Gafly megoldása.
(#) sancy0727 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Na jó de mit hova kössek a 6 lábon? oké hogy összekötöm, de pont ez lenne a lényege a kérdésnek/kérésnek
(#) pucuka válasza sancy0727 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Felső sorban kettő az egyik, az alsó sorban a kettő a másik mikrofon, a középső sorban a kettő a keverőre. Az árnyékolásokat összekötni, leszigetelni zsugorcsővel.
(#) sancy0727 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Szerintem félre értettük egymást.
Lerajzoltam!
A kapcsoló egy irányváltó volna; vagy az 1. vagy a 2. csatornára váltson át. Vannak gyári megoldások, találtam is, de szerintem annyit nem ér...
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2018
(#) pucuka válasza sancy0727 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Akkor fordítva. A közepére a mikrofon (3-4), a két szélére (1-2 és 5-6) a két bemenet. Mivel egy kapcsoló egy passzív eszköz, oda-vissza működik. A lényeg, hogy váltó (morse) kapcsoló legyen.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2018
(#) sancy0727 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Nos számítógépen próbáltam jelenleg ki kétféleképpen:
(bár nem itt kellett volna,de azért kipróbáltam)

1-A két kimenet meleg pontját a 3 és 4 lábra forrasztottam a hideg pontokat pedig 1-6 (vagy 5-2) mikrofon 5-2 (vagy 1-6) elméletileg így rövidre zárja (ez nem tudom, hogy árthat e a hangkártyámnak... )
lényeg, hogy itt csak a meleg pont van szakítva.

2-Végül is ahogy írtad... 3 és 4 pont meleg - hideg, 1 és 5 +out1 és +out2, 2 és 6 -out1 és -out2

Csattog, kattan... :'(
(#) pucuka válasza sancy0727 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Az ilyen típusú nyomógomb átkapcsoláskor megszakít. Pont ez a baj, ezért kattan, egyébként nem árt a hangkártya bemenetének. Számítógépnél borítékolható volt, de a keverő esetében is valószínű, de nem biztos. Ha a mikrofon dinamikus, és mikrofon trafós, a keverő bemenete is illesztőtrafós lenne, nem lenne gond.
(#) proli007 válasza sancy0727 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Hello! Az általában mindig jó, ha teherautót Trabanttal próbáld szimulálni.
A számgép bemenete Elektret mikrofonhoz készült, a bemeneten keresztül táplálja a mikrofont is. Még szép hogy dörren, ha átváltasz. De a keverőnél is lehet probléma, ha pld. fantom táplálású a mikrofon bement. Célszerű a kapcsoló után egy-egy ellenállást is használni a keverő bemenetének lezárására, hogy a "nem használt bemenet", "ne lógjon a levegőbe". Ha fantom táplálás is van, akkor kondenzátoros elválasztás is szükséges a lezárás és a bement között..
(#) sancy0727 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Szia
Dinamikus mikik vannak, ahogyan korábban írtam
(#) proli007 válasza sancy0727 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Azt én érem, de a PC-hez tudtommal nem az van.
(#) david10 válasza david10 hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Ma este kísérletezni volt kedvem, a fejlemények:

Röviden: A reggel azon aggódtunk, hogy nem kapcsol eleget a FET, most meg az a baj túl sokat kapcsol

Hosszan: Az alábbi rajz szerint gondoltam ki és építettem meg. Egy 2 cellás Lithium aksinak a középső ágára kötöttem a motor egyik lábát, míg a motor másik lábát a két FET Drain-jára.
A P-Fet Source-át kötöttem az akkupakk plusz kimenetére, míg az N-Fet Source-át kötöttem a minuszra. Az akku pakk-on természetesen van BMS védelem.
Tettem a Gate-ekre lehúzó ellenállásokat.
A Gate-kre egy-egy 100 ohm-os ellenálláson keresztül adtam rá 5V-ot (arra viszont figyeltem, hogy egyszerre csak az egyikre adjak és hogy ne nyithasson ki mind a kettő).

Az eredmény az, hogy ha akár az A ponton, akár a B ponton megszakítom, olyankor jól dolgozik, azaz ha a megfelelő FET-et vezérelem, akkor rendesen müködik.

A gond viszont az, hogy ha nem szakítom meg egyik ponton se, akkor a FET-ek úgy felmelegednek (1mp alatt), hogy még füstölnek is. (Természetesen csak az egyik Gate-re adok ilyenkor vezérlést)

Ha egyik FET-re Gate-jára se adok vezérlést, olyankor csend van, egyik se melegedik.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2018

Hbrige2.png
    
(#) Kovidivi válasza Csongi_ hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Szívesen. Remélem jó lesz a kapcsolás.
(#) ferci válasza david10 hozzászólására (») Szept 10, 2018 /
 
Persze füstölnek, mert a p-fet alapban nyitott a rajzod szerint és ha az n-fetet kinyitod, ebből rövidzár lesz A-B pontra nézve.
A p-fet S-G között kellene lenni a 2k-nak, hogy vezérlés nélkül zárt legyen.
Nézd vissza az eredetileg feltett rajzodat, ahol 4k7 van a p-fet S-G között.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2018
(#) zsoltee0001 válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
És amit te használsz e-bay-es ragasztó akkor is kifejti hatását ha nincs jó felület, nem tud normálisan fölfeküdni?
Erre a célra elenyésző mennyiséget használtam föl, nyilván másra is akarom használni, sokat csalódtam egyéb kétkomponensű ragasztókba (nem a legolcsóbbakra gondolok) sokszor kell műanyagot és fémet ragasztani, nyilván nem motorblokk ragasztásra, mint ahogy az ta humorérzékkel megáldott ismertető írja
(#) Kovidivi válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
Gondolom a hővezetési képessége rosszabb, mint a pasztáé. Megfogja a félvezetőt, de lehetőleg legyen olyan vékony, amennyire lehet. Attól is függ, mennyire kell hűteni a félvezetőt. Legroszabb esetben kicsit melegebb lesz a kristály.
(#) attika hozzászólása Szept 13, 2018 /
 
Sziasztok.
Ez a kapcsolás így működhet?
Nekem kicsit hiányosnak tűnik, viszont a hozzá tartozó youtube-os videón működik.
Ott egy RGB led szalagot kötöttek rá, nekem is ledszalag lenne rajta.

rgb.jpg
    
(#) proli007 válasza attika hozzászólására (») Szept 13, 2018 / 1
 
Hello! Nem ismerem az Arduino belső rajzát, de nem túl szimpatikus, hogy a tranyónak nincs bázisáram korlátozása. Valamint egy átlagos tranyó bekötése sem így van, emitter-kollektor fel van cserélve. Attól egyébként még működne, csak az áramerősítési tényezője esik le 6..10 közé. De műszakilag nem korrekt így a kapcsolás.
(#) attika válasza proli007 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Igen én is a bázis ellenállásokat hiányoltam róla.
Meg, hogy kibírja e a kis tranzisztor a kb 6 ledet színenként.
ITT van róla a teljes videó és ITT meg az oldal ahol találtam.
Valahol találtam FET-el is megoldva, de ott se volt plusz alkatrész, se G-S ellenállás se semmi, csak ugyan úgy a FET ahogy itt a tranzisztor.
(#) ferci válasza attika hozzászólására (») Szept 13, 2018 / 1
 
Tegyél a bázisokba 1 kohmot, tranyó lehet pl. BD137 és ráköthetsz 6-8 szekciót is, amikben van pl. 3 led+az ellenállás a szalagon. Addig növelheted, ameddig még jól kinyit a BD, ill. a kollektora leül fél volt környékére..Melegedést ellenőrizd.
Fetet is használhatsz, aminek alacsony a g-s feszültsége ( < 3 V ) a teljes nyitásért.
Soros ellenállás max biztonságilag mehet a gate körbe.
A "képen" lévő bekötést nem kell készpénznek venni sosem, van adatlap is.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2018
(#) Hp41C válasza proli007 hozzászólására (») Szept 13, 2018 / 1
 
2N3904 -ről van szó, a lábkiosztás jó. Maximális kollektor áram 200mA. Ha nagyobb áram kellene, akkor a BC639, de ebben az esetben a bázis és a kollektor kivezetés van felcserélbe.
(#) karancs221 hozzászólása Szept 13, 2018 /
 
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy van egy PC mélynyomóm amihez van 2 kicsi hangszóró és ami ezt a 3 hangszórót üzemelteti az egy 230V-on üzemeltethető erősítő. Nekem pedig az lenne a kérdésem hogy ezt az erősítőt aminek a kábele a dugaljba megy bele hogy tudnám átalakítani semmi kábelvágás , invertert se akarok venni hogy működésre bírjam az autómba? Bármi megoldás van rá mivel rákötném és legalább lenne valami mély a kocsiba ezt a csatlakozóját valahogy össze lehet úgy kötni az erősítőnek hogy működjön a kocsiba? Képet csatolok milyen kábelt értek.
(#) toma3757 hozzászólása Szept 13, 2018 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható kapcsolás megfelelő?
PWM1 avr-ből jövő 5V-os pwm jel.
R1 10k, led(ek) áramfelvétele 12V-on kb 1A. A fet az megfelelő típusú?
Fet adatlap

Köszönöm!

kep.png
    
(#) nedudgi válasza toma3757 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Mi korátozza a LED áramát?
(#) toma3757 válasza nedudgi hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Igen, bocsi azt elfelejtettem, amit oda kötnék az egy led szalaghoz hasonló dolog, van rajta áramkorlátozó ellenállás.
(#) Bakman válasza toma3757 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Jó lesz.
(#) tbarath válasza toma3757 hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
AZ uC és a FET vezérlés közé tegyél még 100 Ohm-ot szerintem.
(#) soldy hozzászólása Szept 13, 2018 /
 
Szép estét!
Segítséget kérek; miért nem működik ez a fürdőszobai ventilátor rendeltetés szerint, ha megkapja a vezérelt fázist (a világításról), az állandó fázist és a nullát? (a zöld sárga nem földelés). A ventill. kapcsolót és a világítást felkapcsolom; működik, világítás lekapcsoláskor azonnal leáll. Miért nem működik tovább?
A bekötését már minden módon megcseréltem: ez a legtöbb ami kihozható belőle.
(#) Bakman válasza soldy hozzászólására (») Szept 13, 2018 /
 
Van rajta egy vagy két elektrolit kondenzátor, az(oka)t kell első lépésként ellenőzizni, több hibással találkoztam, a kapacitásukat elviszi a cica. A lapátokat pedig érdemes időnként takarítani, ha sok a piszok rajtuk, jelentősen romlik a hatásfoka a ventilátornak.
(#) tothbela válasza karancs221 hozzászólására (») Szept 14, 2018 /
 
Ha legalább egy pontos típust írtál volna, akkor esetleg megtalálnánk a kapcsolást, és talán elképzelhető hogy ki lehet vezetékelni az erősítő tápját. Az is megeshet, hogy nem érné meg a ráfordított munka.
(#) ferci válasza karancs221 hozzászólására (») Szept 14, 2018 / 1
 
Szia!
Dobozold ki az erősítődet és mérd meg, milyen és mekkora feszültségű a tápja. Ha szerencséd van és "egyszeres", 12-15 volt közötti a feszültség, akkor rákötheted az akkura, lekötve ( aztán kiszerelve ) a trafót és az egyenirányítót.
Különben nem megy inverter nélkül.
Következő: »»   3218 / 4029
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem