Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   387 / 570
(#) Moderátor hozzászólása Angus Podgornij hozzászólására (») Szept 29, 2018
 
Egy kérdést csak egy helyre, egyszer teszünk fel!
(#) konop válasza teglascs hozzászólására (») Szept 30, 2018 / 1
 
Szia! Nem kell pont ilyet venned, mert nem kell, hogy a kazánban legyen. Ezek a speciális formájúak kb 3x drágábbak, mint a sima. A 8 liter általában kevés, egy 18 literes jó szokott lenni. Van androidos kalkulátor is (reflex), ha ki akarod számolni. A visszatérő ágba kell betenni, pl a kazán alá vagy a legközelebbi lapradiátor szabad alsó bekötési pontjához.
(#) zspzs hozzászólása Szept 30, 2018 /
 
Sziasztok!
11 éves Ariston TX23 MFFI kombi kazánunk nem ad meleg vizet. A fűtés rendben megy.
Kb. 10 napja úgy kezdődött, hogy a melegvíz csap megnyitásakor csak langyos víz jött. Amennyire meg tudtam ítélni, valószínűleg azért, mert sokkal kisebb lánggal égett a kazán, mint fűtéskor. Az elmúlt héten nem voltunk itthon, a kazánt senki nem használta (csak a fűtés ment gondolom amikor kellett) és mostanra teljesen leállt a melegvíz szolgáltatás. Ha kinyitom a csapot, a kazánban semmi nem történik látszólag. Leszedtem a borítást, minden látható csatlakozást lehúztam + visszadugtam az érzékelőkön és az áramköri lapon, de semmi nem változott. A biztosítékok jók.
Mi lehet a hibás? Az elektronika, vagy inkább valamelyik érzékelő?
Köszönöm előre is a válaszokat!
(#) LillaésaJunkerskazán válasza balazsgy hozzászólására (») Szept 30, 2018 /
 
Sziasztok!
Áramtalanítás megvolt, még mindig csak az őrláng van, nem gyújt be ha melegvizet nyitok. Köszi a használati útmutatót, most kezdek közelebbről megismerkedni a kazánnal jól jön hozzá hogy értsem miről beszél a szerelő. Holnap újak jönnek, kíváncsian várom mit mondanak.
A reset pedig magamtól is eszembe juthatott volna, mivel hibamegoldásra általános alaplépés; elektronikus dolognál újraindítás, mechanikusnál ütögetés. Meg is ütögettem pedig..
(#) konop válasza LillaésaJunkerskazán hozzászólására (») Okt 1, 2018 /
 
Szia!

Valószinüleg a membrán szakadt ki a vizrésznél, ha csak melegviz nincs. Vagy a mozgató rudazat állt be, mert szivárgott valamelyik tömszelence.
Fűteni fűt?

Ui: szabadulj meg ettől a kazántól
(#) fbkaroly hozzászólása Okt 1, 2018 /
 
Sziasztok,

adott egy Beretta Smart turbo kombicirko, a hibajelenseg az, hogy idonkent, hol hetente egyszer, hol naponta ketszer, teljesen rapszodikus, altalaban melegviz engedes pillanatban, vagy annak elzarasakor kiall hibaval, piros led vilagit se elore se hatra, reset es mukodik megint. Mi okozhatja a hibat?

Sajnos mivel reprodukalni nem tudjuk es teljesen veletlenszeru az elofordulas igy rendre amikor itt van a szervizes, az sem tudja eloidezni a jelenseget.

Koszi elore is!
(#) teglascs válasza konop hozzászólására (») Okt 1, 2018 /
 
Köszi. Egy kevéssé látható helyen vált a réz ötrétegűre, oda tervezek beépíteni egy "T"-t, csak ki kell találnom, milyen idomokat kell megvennem. Keresek valami tág.tartály méretezőt a neten, jó ötlet!
(#) Ablo hozzászólása Okt 1, 2018 /
 
Sziasztok!
Van egy GU-2K 24 WOLF kazánunk ami meleg víz tárolóval együtt működik.
SIEMENS REV24RF termosztáttal RCR10/868 vevőegységgel működött már évek óta.
A tegnapi napig.
A vevő leadja a jelet a kazánnak, de nem történik semmi.
Amúgy a fűtés teszt üzemmódban szépen elindul.
Próbáltam a régi COMPUTHERM Q7 termosztát visszakötésével kiszűrni a hibát, de úgy sem működik. Próbáltam egy 1 méteres teszt vezetékkel kiváltani a meglévő vevő-kazán közötti kábelt, de ez sem vezetett eredményre.
Egy jó ötlet nagy segítség lenne, mert sajnos hamar lehűl a lakásunk.

Előre is köszönöm.
(#) Ablo válasza Ablo hozzászólására (») Okt 1, 2018 /
 
Készítettem egy videót a jelenségről.
A jobb oldali LED lilára vált.

<iframe width="640" height="360" frameborder="0" src="https://mega.nz/embed#!iWxE1IqC!7HnbZ6s59xZ6Dn8-kCLGimk7Kb2LQalrUj6ynePsknA" allowfullscreen></iframe>
(#) fbkaroly válasza fbkaroly hozzászólására (») Okt 1, 2018 /
 
Tipuspontositas: Beretta Smart 24 CSI
(#) teglascs válasza konop hozzászólására (») Okt 1, 2018 /
 
Ide építenék be egy "T" idomot. Bal oldal az"ötrétegű", a jobb a réz. Azt szeretném kérdezni, hogy jól gondolom-e, hogy a réz cső vége a ráforrasztott külső menetes menetvég, az ötrétegű pedig valami ilyesmivel végződik?
(#) LillaésaJunkerskazán hozzászólása Okt 1, 2018 /
 
Sziasztok!

Nagyon köszönöm mindenkinek a tippeket, nagyban a fórumnak köszönhetően bővítettem a gyér alapismereteimet, így a 3. szerelőnél már tudtam is követni amit mond (nem utolsó sorban végre egy jót fogtam ki) és megoldottuk a problémát
Majdhogynem olyan egyszerű mint az ütögetés, csak nem ütögetni kellett, hanem a főkapcsoló elöregedett műanyag gombját levenni, és egy fogóval helyettesíteni - azaz csak rendesen el kellett csavarni és hibátlan a rendszer, bekapcsol a láng, melegvíz egyenletes, 5p alatt befűt. (az előző "szakik" akik kijöttek erre javasolták a panelcserét...mellesleg hihetetlen)
1997-es kazán egyébként, így nagyon elégedett vagyok vele hogy csak ennyi a baja.
Műszakilag nem tudok hozzátenni a fórumhoz, de kazánra és mindenre érvényes tapasztalat megint, több szerelőt kihívni többen véleményezzék, egyik csak bejön és az megéri a pénzt. (és olyan jöjjön ki aki a felmérésért nem gombol le ...)
(#) balazsgy válasza teglascs hozzászólására (») Okt 1, 2018 / 1
 
Az ötrétegű szinte mindig fehér színű, hajlítható cső. Csatlakoztatása speciális préselő szerszámmal történik.
A rézvezeték csatlakoztatása általában forrasztással történhet, de ahhoz is speciális szerszám kell. Bár én a képeken nem látok rézvezetéket, mert az rozsdásbarna színű lehetne.
Speciális szerszám nélkül nem oldható meg a TÁT csatlakoztatása.
A TÁT méretét konop már leírta, nem kell számolni, bár lehet ellenőrizni, de a 16 literes a jó választás.
(Lapradiátorok esetén még a 8 liter is megfelelő, 16 liternél nagyobbat szerintem csak ipari üzemekben használnak.)
(Egyébként a radiátorok gyártója feltünteti a gyártási adatokon azok űrméretét, ehhez csak a csatlakozó vezetékek űrméretét kell még hozzászámolni, azokat összegezni és kész a ház teljes fűtési rendszerének az űrmérete.)
(#) teglascs válasza balazsgy hozzászólására (») Okt 2, 2018 /
 
Lapradiátorok vannak, átlagos méretű családi házról beszélünk: így valamivel 10 liter fölöttit választok majd.
Ha az ötrétegűhöz présszerszám kell, akkor ahhoz nem nyúlok: flexszel elvágom a rezet, a levágott darabot kihajtom a hollandiból, és egy forrasztható T-t építek bele, az új kiállás felé menetvéggel.
Nagyon szépen köszönöm a részletes választ!
(#) konop válasza teglascs hozzászólására (») Okt 2, 2018 / 1
 
Szia,

Az ötrétegű csőhöz van villáskulcsos idom is. Kell egy csővágó olló és egy cső kalibráló is. Vegyél egy T idomot, egy 1/2" belső menetes idomot, csövet, egy 1/2" es vízóra cafnit és olyan tágulási tartályt, aminek 3/4" külső menete van és le van esztergálva, hogy a tömítés jól zárjon.
(#) teglascs válasza konop hozzászólására (») Okt 2, 2018 /
 
No, találtam egy helyet, ahová egy teszt erejéig beköthetek egy tágulásit: a kazán alatti radiátoron kialakítottak egy ürítési pontot, azaz van ott egy golyóscsap egy szabad (ha jól láttam) 3/4-es menetes véggel. Ide fogom bekötni az új tartály, így nem kell megbontanom a rendszert.
Kérdésem: megveszem a tartályt, levegő oldalon feltöltöm 1(?) bárra, csatlakoztatom a rendszerhez, és innentől kezdve elvileg jó kellene legyen?
Köszönöm!
(#) Baltibi6 hozzászólása Okt 2, 2018 /
 
Üdvözlök Mindenkit.
SD combitek f24 kazánok nem szolgáltatt melegvízet. Meleg víz csapon normál nyomás van. Melegvíz hömérségletre 85-90 fölött mutatt a hőmérő és letilt. A fütés müködik. Segítséget kérek szakértőktől. Lehet a hmv hőcserélő teljes dugulása ? Köszönettel :Tibor.
(#) zoszka válasza teglascs hozzászólására (») Okt 2, 2018 / 1
 
Nem kell feltölteni a tartályt. Gyárilag töltve van.
(#) balazsgy válasza teglascs hozzászólására (») Okt 2, 2018 / 1
 
Így van! A tartályon nézd meg, hogy milyen levegő-előtöltést írnak, de ez általában 1,5 - 1,6 bar közötti szokott lenni. Azután ráengeded a fűtési vizet. Megnézed, a kazán kezelésije milyen rendszer-nyomást ír elő és olyan nyomásra állítod. A fűtési rendszer nyomása hidegen általában 1 - 1,5 bar közötti szokott lenni és szintén általában 1 bar alá már nem mehet.

Közben zoszka már válaszolt a tartály nyomására, bár én inkább azt is ellenőrizném.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2018
(#) teglascs válasza balazsgy hozzászólására (») Okt 2, 2018 /
 
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget.
(#) waltari hozzászólása Okt 2, 2018 /
 
Sziasztok!
Kicsit off téma, de ki vagyok akadva, hogy nem találok egy normális kazánszerelőt. Nem veszik fel, kinyomnak, megígérik, hogy jönnek, de még egy sms-t sem írnak, hogy mégsem jönnek. Két szerelőt nagy nehezen sikerült kihívni, az egyik cirka 80+munkadíjért a hidraulika blokkot akarta kicserélni (mert hogy eltört. mitől? kérdeztem én. vállvonogatás volt a válasz), a másik valami Z-idomról beszélt, az is hasonló árban. ( Egy Saunier Duval Turbós Semia 23E-ről van szó ) Úgy indult az egész, hogy ki akartam próbálni a fűtést, és elkezdett csöpögni valami. Megnéztem, szerintem valami túlfolyószelep lehet, ami nem zár le. Gondoltam, csak valami tömítést kell kicserélni, itt kezdődött a kálváriám. Nem sóher vagyok, de azért álljon meg a fáklyás menet. Ha tudtok egy szerelőt Debrecenben ajánlani, azt megköszönném.
(#) Peter12 hozzászólása Okt 3, 2018 /
 
Sziasztok

Tudja vki, hogy a nagyobb teljesítményű kazánban a szivattyú is erősebb?

Köszönöm
(#) balazsgy válasza waltari hozzászólására (») Okt 3, 2018 /
 
Szia! Nem a fűtőköri biztonsági szelep az? Általában piros színű műanyag kupakkal? A kijelzőn megnézted a fűtőköri nyomás értékét? 3 bar érték alatti?
(#) zspzs válasza zspzs hozzászólására (») Okt 3, 2018 / 1
 
Sok mérés és Google kutakodás után meg lett a hiba. A hmv hőérzékelőt (a hőcserélő mellett) kellett kicserélni.
(#) waltari válasza balazsgy hozzászólására (») Okt 3, 2018 /
 
Köszi a választ, ez nem a biztonsági szelep, hanem a válószelep vége. Sajnos nem látok bele, de szerintem egy csavarral van lezárva, aminek a tömítése csöpög, vagy csak egy picit meg kellene húzni a csavart. Szerzek valahonnan egy fogorvosi tükröt, azzal talán bele tudok nézni.
(#) Gombszem válasza Gombszem hozzászólására (») Okt 3, 2018 / 1
 
A probléma megoldódott. Hátha valaki másnak segít, ezért leírom:

Az alkatrészt megtaláltam, menetes a csatlakozása. A menet bele vízkövesedett, azért tört ketté a kigyengített részen.
(#) Peter12 hozzászólása Okt 3, 2018 /
 
Sziasztok

Egy Hajdu HGK28-as kazánnal kiépített radiátoros fűtési rendszer bővítve lett plusz radiátorokkal. Ennek az lett a következménye h a legtávolabbi radiátorok nem melegszenek át teljesen. Csak a felső kb 15cm-ig. Kérdésem az, hogy megoldaná-e a problémát a kazánba beépített szivattyút erősebbre (nagyobb áramlásúra cserélni), ill ha az erősebb szivattyú helyhiány miatt nem építhető be, akkor a kazánban lévőt egy darab csővel átkötni, az erősebb szivattyút pedig közvetlen a kazánból kijövő csőre beépíteni?
Köszönöm
(#) balazsgy válasza waltari hozzászólására (») Okt 3, 2018 /
 
Szia! Ez nem a kazán leürítő csapja (amit a nyíllal jelöltél)? A kezelési utasításon nézd meg! Ha valóban az, akkor óvatos ráhúzással talán a tömítés zárja a csöpögést. Valószínű, hogy a tömítés egy belső O-gyűrű kivitel lehet.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2018
(#) balazsgy válasza Peter12 hozzászólására (») Okt 3, 2018 /
 
Szia! Én először a legközelebbi radiátorok szelepén fojtanék kicsit, úgy apránként, egyenként próbálkozva, miközben a legtávolabbiakat teljesen kinyitnék.
Talán a jelenlegi szivattyú is le tudná így győzni a megnövekedett csővezetéki ellenállást.
Bár, ha az újak úgy 10 - 15 méterrel távolabb vannak a régiektől, akkor már nehezebb a helyzet.
(#) JZoli válasza Peter12 hozzászólására (») Okt 4, 2018 /
 
Ilyen hibával már többször is találkoztam. Általában akkor fordult elő, ha a régi radiátorok, még tagos, nagy vízterű radiátorok voltak, az újak meg korszerű lapradiátorok, ezekben szinte alig van víz, és viszonylag nagy a hidraulikai ellenállásuk.
Megoldás az amit már előttem is ajánlottak, fojtani kell a közelebbi radiátorokon, de valami tartós fojtás kellene, mert a sima előremenő csapot a tulajok nagy előszeretettel tekergetik, és ha azon állítasz akkor annak a következő tekergetés után már nem lesz hatása.
Következő: »»   387 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem