Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   31 / 36
(#) arion válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 18, 2018 /
 
Nos a trafó megjött , a moci továbra sem indul mivel a DCI is döglött volt. Tönkrement benne a kondenzátor.
Mivel már több ötlet nem volt nekiestem a karburátornak, épp csak leszedtem, jött vele a gumi szívotorok nyaka is,,, szanaszét volt töredezve repedezve. eddig ennyi a fejlemény, most várom az új szívótorkot.
PS, sikerült bemérni a gyujtótrafót, menetzárlatos volt kb 6KV feszültséget adott le 25 helyett.
(#) Ricsi89 válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Ha az a trafó csak 6kV-ot ad le, akkor az nem szikrázott volna neked még úgy is, hogy a testtől el volt emelve. Hogy teszteltétek? Illetve honnan tudod, hogy a CDI-ben rossz a kondenzátor?
Szívócsonk hibával viszont tuti nem indul be, mert ott fals levegőt szív. És az a járás közbeni rezgéstől is eltörhet, ha már meg volt repedve.
(#) arion válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Nos urak az én tudományom megállt.
Gyertya, DCI, gyujtótrafó cserélve, szikra kékesfehér és akkora hogy egy villanypásztor is megirigyelné, megfogtam, az érzést ki kell próbálni, mint ha ló rugott volna meg.

Szivótorok cserélve, levegőszürő kimosva patyolat tiszta.

Karburátort levettem, úszóházból kiöntöttem ami benne volt (tiszta nem vizes benzin).
Fúvókákat átfújtam átjárhatóak. A benzincsövet friss benzinnel töltöttem meg, tankról lehúzva. Negyed óra önindítózás, mert a berugókart ugy szétrugdaltam hogy az sem működik már. A benzincsőben csökken a szint tehát szívja az üzemanyagot.
Továbbra sem indul a motor, még egy röffenés sincs.

Ötlet?
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Gondolom a lendkereket még mindig nem nézted meg amit írtam, igaz?
Volt leszedve a lendkerék?
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
A generátor lendkerekére gondolsz feltételezem. Az a helyén van az ék sincs elnyíródva. Nem volt leszedve a lendkerék.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Ez érdekes, ha minden úgy van ahogy írtad akkor meg felettébb érdekes.
Gyertya hézag mekkora?
Még az automata szívató esetleg, bár az ritkán romlik úgy el, hogy hideg motornál zárva lenne, ha csak ne esett szét és zárta el a alapjárati csatornát.
Ha 100% lehet arra alapozni amit írsz akkor nincs elég nyomás a hengerben.
Gyűrűtörés, hengerrepedés, stb.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
A szivatót is megnéztem, ebben mechanikus van egy kis kar mozgatja az is jó. Ki kellett vennem mert különben a karbit sem lehet kiszedni a helyéről. Az is hibátlan. Az egyik gyertya 0.5 a másik 0.8mm. Létezhet olyan hogy ha kevés a kompresszió akkor nem indul be a motor?
A motor vízhűtéses a dugattyútérben nincs víz és kívül sincs sehol viznek nyoma . Nem folyik sehol.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2018
(#) Ricsi89 válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Egy kis benzint tegyél a hengerbe, kivett gyertyánál és úgy próbáld meg. Ha minden jó lehet még főtengelyszimering is.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Idézet:
„Létezhet olyan hogy ha kevés a kompresszió akkor nem indul be a motor?”

Persze, hogy létezhet, pl ha gyűrűtörés van akkor nincs meg a megfelelő nyomás ahhoz, hogy a benzin levegő keveréke be tudjon gyulladni.
Lehet főtengely szimering hiba is, mivel 2 ütemű a forgattyús házban történik az elősűrítés.
(#) arion válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Azt is megpróbáltam, fecskendővel 5 csepp benzint... semmi sajnos.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Van erre valami meghatározás h mennyi kompresszionál nem működik? A gyári érték 12,5 bar.
(#) Ricsi89 válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Egy kicsit többet is lehetett volna. Egy negyed kólás kupaknyi simán mehet bele.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
5 csepp benzin az semmi, egy fél fecskendővel bele lehet nyomni nyugodtan.
A gyertya új mind a kettő?
(#) fastaction hozzászólása Okt 19, 2018 /
 
Én szerintem akkor is a karbi , ami még hibádzik . Itt most fel kell adni és szerelőhöz vinni . Vagy folytatod , mint annak idején én a Rigát egy évig .
(#) arion válasza fastaction hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
A karbi egyik pillanatról a másikra? Úgy leállt mint amit kikapcsolnak.
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Igen új gyerták, ngk br7hs
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Holnap elutazok vasárnap este öntök bele egy fél kupakkal. max kifolyik belőle.
(#) attika válasza arion hozzászólására (») Okt 19, 2018 /
 
Nem adod el ?
(#) arion válasza attika hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Nem
(#) Tonybacsi válasza arion hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Hello!

Idézet:
„Sziasztok. Segítséget kérnék egy 1996 körüli Aprilia Sr 50 Lc robogóval kapcsolatban.
Téli leállítás után nyáron kihoztam a garázsból, pöccre indult, pöfögött 5 percet majd leállt és folyt a víz a blokkból, ott ahogy a gyujtás állórésze és a vízpumpa is van.”


Gyakorlatilag már mindent cseréltél, de jobban elolvasva a hiba jelenséget, én máshol keresném a hibát!

Az, hogy folyt a vízpumpából a víz, egy dolog (attól még beindul).

5 perc után megállt! Mondhatnám, hogy beázott az impulzus tekercs a víztől, de már az is cserélve lett.

Ha minden igaz, az alatt az öt perc alatt ment valami tönkre. És azóta nem indul!

Nem írtál mechanikai zajt a blokkból, ezért én a gyűrű törést, és a dugattyú problémát is kizárnám.

Szikra van.
Üzemanyag van.
Ezt írtad....fogadjuk el...

Mégse indul!

Két tippem lenne ezek után:
1: csúnyán főtengely szimeringes lett
2: eltörött a szívó membrán

(száz oka lehetne még miért nem indul, de ezeknek nézz utána....szerintem)

uff: szóltam !
(#) attika válasza Tonybacsi hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Idézet:
„Nem írtál mechanikai zajt a blokkból, ezért én a gyűrű törést, és a dugattyú problémát is kizárnám.”


Egy törött gyűrűnek nem feltétlenül van mechanikai zaja.
(#) Tyutyu 49 válasza Tonybacsi hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Nem akarok belekotyogni,de nem lehet,hogy az a szerencsétlen motor már halálra szívta magát? Ki kéne próbálni teljes gázzal megrugdosni egy jó párszor Ja bocs az szétrugdosva,akkor önindító!Az indítózás ideje legalább 5 mp.legyen egyhuzamban. Ha jó pár indítózás után sem indul akkor még esetleg lehetne start pilottal,vagy féktisztítóval próbálkozni közvetlenül a karbiba. Ha ezzel sem indul akkor gondolkodunk tovább. Ha ezzel sem ad életjelet magáról akkor nagyobb baj lehet.
A kompresszió mérésről annyit,hogy azt írja a gyári érték 12,5 bar.És a motorba mennyit mértél?
Szimmeringesség? Háát? Ha csak ki nem esett a helyéről az nem így megy szét azért annak vannak előjelei. / pl alapjárat/
Még annyit kéne megtenni,hogy a kipufogót le kéne kapni és anélkül megpróbálni. Hátha
Azt a lendkereket meg csak levenném,ha más nem vennék hozzá egy lehúzót és csak megnézném azt is /Jó lesz a szerszám máskor is/
(#) Tyutyu 49 válasza attika hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Viszont ha törik a gyűrű akkor az intézi a hengerfalat is! Nem lesz egyszerű leműteni sem.Tudom 6/ugye 4 hf.és 2 kipufogó/csavar meg egy vízcső csak kérdés, hogy azalatt 22év alatt mennyire rohadt össze illetve szét?
(#) attika válasza Tyutyu 49 hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
A kipufogó nem rossz ötlet, erre nem gondoltam de az, hogy még csak egyet sem röffen neki igen gyanús, ahhoz szinte be kéne dugózni a kipufogónyílást.
A membrán törést én kizárnám mert attól kéne neki röffennie, az a gázlengéseket hivatott gátolni, hogy ne kerüljön vissza a karburátor felé a keverék.
Viszont ezt nem értem ne haragudj.

Idézet:
„Tudom 6/ugye 4 hf.és 2 kipufogó/csavar meg egy vízcső csak kérdés, hogy azalatt 22év alatt mennyire rohadt össze illetve szét?”
(#) Tyutyu 49 válasza attika hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Ezt úgy értem,hogy ha meg akar győződni a gyűrű törésről akkor a hengert ugye le kell szedni. Na erre írtam azt amit írtam.
(#) Ricsi89 válasza attika hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Membrántörésnél nincs elősűrítés, a forgattyúsházból a keverék nem kerül át a hengerbe, így soha nem is fog beindulni.
(#) attika válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 20, 2018 /
 
Résvezérelt, a dugattyú attól ugyan úgy zárja és nyitja a le és felömlőket.
Neki benzines a gyertyája elméletileg.
És még csak röffeni sem röffen neki.
Beindulni be kéne attól, de ha meg úgy törik a membrán akkor azt be is szívja a hengerbe és azt hallotta volna.
(#) fastaction hozzászólása Okt 21, 2018 /
 
Amennyiben benzin és szikra van , akkor gyűrűk és szimering nélkül is durrogna párat legalább . Ezért javasoltam a szerelőt ! Drága lesz nélküle . Ha motorhibás lenne 5 perctől , akkor az a különolajzás hibájából adódhatna . A szétporladt szívócsonk is durva .
(#) Ricsi89 válasza attika hozzászólására (») Okt 21, 2018 /
 
Résvezérelt, de a szívás és elősűrítés nem jön létre, ha a membrán hibás. És a keverék sosem fog felkerülni a hengerbe. Ezáltal hiába van benzin a hengerbe fecskendezve, ha még friss levegőt sem kap az égéshez az a befecskendezett benzin.
De mindez csak találgatás, fél nap alatt ki lehetne deríteni mi a gond, csak kicsit szét kellene borítani a motort.
(#) attika válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 21, 2018 /
 
Idézet:
„És a keverék sosem fog felkerülni a hengerbe”


Ez részben igaz részben nem, volt olyan robogóm amibe törött volt a membrán és attól még beindult, persze nem volt egy paripa meg alapjárat sem igazán volt de megtörtént az elősűrítés úgy is.
Idézet:
„Ezáltal hiába van benzin a hengerbe fecskendezve, ha még friss levegőt sem kap az égéshez az a befecskendezett benzin.”


Ezzel sem tudok teljesen egyet érteni, úgy nagyon ritkán vagy soha nem romlik el egy membrán, hogy ne nyisson ki, ha meg törött és állandóan nyitva van akkor friss levegőt is kap.
Ha te direktbe nyomsz a hengerbe benzint és törött a membrán akkor a levegő be fog jutni a hengerbe csak nem lesz meg az elősűrítés.
Ha nem nyit ki egyáltalán akkor vagy a nem megfelelő lapkák vannak betéve és nincs annyi depresszió a hengerben, hogy ezt az erőt lebírja küzdeni, vagy nincs is mi kinyisson.
Annyiban rosszul írtam az előző hozzászólásomban, hogy bár résvezérlésű de itt a dugattyú szerepét a membrán veszi át.

Ha neki rossz lenne a membrán vagy törött akkor visszafelé is áramlana a benzin és tiszta benzinnek kéne lennie a szívótoroknak és a levegőszűrőnek is.
Bár erről ő nem írt így csak találgatás van megint.
A kipufogó dolog nem rossz ötlet mert ha az olyan szinten el van dugulva akkor nem történik meg az öblítés sem a hengerben meg ugye nem tud abba az irányba gáz áramolni.
Elsősorban tényleg ki kéne próbálni kipufogó nélkül indítani ahogy ezt fastaction is javasolta.

UI: Én ezt úgy veszem észre, hogy rajtunk kívűl a tulajt sem izgatja annyira, hogy mi lehet a motorjával.
Következő: »»   31 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem