Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Áramkorlátozás nélkül akár pillanatok alatt is kiéghetnek, jobb esetben alig lesz fényük. Közvetlen párhuzamosan nem kapcsolunk ilyen félvezetőket.
Magyarán valamilyen meghajtás kellene a LED-eknek, különben az eredmény a nullától a végtelenig szinte bármi lehet.
Ez egy úgynevezett alapműszer, előtét ellenállás kell hozzá ha feszültséget, sönt ellenállás kell vele párhuzamosan, ha áramot akarsz mérni vele.
AMS1117-3.3-ra, (ami max. 800mA-t tud leadni) kötöttem rá idáig a ledeket, gondolom ezért nem égtek ki.
Milyen megoldás ajánlasz, aminek ha 7.4V-ot adok Li-Ion cellákról, akkor a lehető legkevesebb veszteséggel tudja meghajtani a 3db 1W-os ledet? Van 15Ohm-os ellenállásom, ami elméletileg ~500mA-ra limitálja az áramerősséget, próba idejére beszerelem azt, de sajnos mivel melegedik, ebből azt gondolom, hogy veszteség is van. Akármilyen házilag megépíthető/eBay-ről megvehető megoldás érdekel, a lényeg, a lehető legkisebb veszteség.
Veszteség mindenhol lesz. Az AMS az egy lineáris feszültségszabályozó, a felesleget elfűti, áramkorlátozást nem tud.
A LED-ek meghajtásához áramgenerátorra lesz szükséged. Ebayen constant current led driver néven keresd.
Adott egy ilyen kefenélküli motor szabályzó. Ezzel szeretném szabályozni a motor fordulatszámát, de nem szeretném használni a panelon lévő potit mert az elektronika be lesz dobozolva. Van rajta viszont egy 0-5V-os bemenet és arra gondoltam hogy egy feszültségosztót teszek a 12V-os tápfeszütségre és egy potival (amit rá tudok szerelni a dobozra) leosztom a 0-5V-ot. Ez így működhet?
A leírás azt írja még hogy a 0-5V bemenetre nem kerülhet előbb feszültség mint ahogy megkapná a panel a tápfeszültséget. Ennél a megoldásnál ugye egyszerre kapja meg mind a kettő. Lehet ebből probléma?
"A leírás azt írja még hogy a 0-5V bemenetre nem kerülhet előbb feszültség mint ahogy megkapná a panel a tápfeszültséget." - ilyet nem olvastam, viszont olyat igen, hogy ha a tápod feszültsége lassan áll fel, akkor elképzelhető, hogy a modul nem indul el. Ilyenkor először a tápot kell bekapcsolnod, majd utána csatlakoztatnod a modult. Inkább fogj egy 7805-öt, akár 78L05-öt, ami 100mA-t tud maximum, és erre rakj egy 10K-100K potit. Sokkal biztosabb megoldás, mint a 12V-ból 5V-ot leosztani, főleg, hogy nem is tudod, mekkora áram folyik azon a bemeneten. Mi lenne, ha kiszednéd a potit a nyákról, és egy ugyanakkora méretűt, de szerelhetőt raknál a dobozra? Akkor nem kellene szórakoznod semmivel, csak egy három eres vezetékre lenne szükséged.
A garancia miatt nem akartam hozzányúlni. (Több mint húszezerbe került, gondoltam nem szedem le róla a potit.)
Ez a két szabályzó pont azt tudja (vagyis áramban sokkal többet, feszültségben kb. 13V a maximum), amit a te kis 20eFt-os szabid, csak nem korlátoz 2A-nál... 12V nem okoz nekik gondot. Bővebben: Link Bővebben: Link. Hozzá kapható fillérekért egy potis dobozka, ami előállítja a megfelelő jelet a szabályzóknak (servo tester). És a szabályzók darabja nem 20eFt, hanem csak 4eFt. Hűtése is van, egyik cseppálló, másik vízálló, és bőven marad tartalék, mert ezek minimum 60A-t tudnak.
Ha a nyákhoz nem akarsz nyúlni, akkor maradhat a 7805-ös megoldás. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2018
Munkához kell, szóval az ebay-es vásárlási lehetőség sajnos ki van zárva. De köszönöm a válaszaid.
Nehezen tudom elképzelni, hogy bármi gond lehetne belőle (ha szabad forrasztani és van Zener a fiókban).
Valamint akár ki is tudod vezetékelni (ha szabad forrasztani). Meg lehet ott 5V-is valahol (ha szabad forrasztani). Idézet: „Munkához kell, szóval az ebay-es vásárlási lehetőség sajnos ki van zárva.” Szoktunk céges vásárlásokat bonyolítani ebayen. Számlával, mindennel. Úgyhogy ez nem lehet kizáró ok. ![]()
Sziasztok.
Azt szeretném megtudni,hogy egy DC 0-100V-ig mérő digit műszert aminek külön tápja van, hogyan lehet adaptálni AC feszültség mérésre,hogy az pontosan is mérjen.Köszönöm a válaszokat.
Igen, meg lehet adaptálni.
A hogyan tovább attól függ, hogy mire szeretnéd használni? Mekkora feszültséget mérnél vele? Mekkora pontatlanságot tartasz még elfogadhatónak? Milyen jellemzőt szeretnél mérni? (Csúcsérték, effektív érték, abszolút középérték, ...) Illetve a jelalak ismeretében szeretnél-e átszámítást valamelyikre a mért értékről. Egyszerűbb multiméterek váltófeszültségnek rendszerint az egyutasan egyenirányított jel középértékét (esetleg a kétutasan egyenirányított jel középértékét) mérik, és ebből az értékből szinuszos jelalakot feltételezve számítanak effektív értéket. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2018
Sziasztok!
A képen látható motor milyen motor lehet?Ha jól tudom ,akkor ez egy egyfázisú aszinkron motor.A lényeg hogy nem indul el.Egy ventilátorban található.
Az általam tekert trafót szeretném mérni ami 1-1,5V-os kivezetésekkel egészen 52V-ig dolgozik,kisérletezés céljából.Kör alakban nyák lapra forrasztva, egyedi áramszedővel.A pontatlansága jó lenne ha egy volton belül maradna,ha nem jön össze marad az analóg műszer.
Mérd meg ellenállásmérővel, valószinűleg szakadt-leégett a tekercse
Sziasztok!
Adott egy gyári 5eres (kb0,5mm2)es kábelrendszer gyári "T" leállásokkal gyári konnektor végekkel(fiu,lány).-Szerelhető rendszerről van szó tehát vannak fiu lány végű kábelek és közte a "T" leállások. Ennek az adott kábelkörnek van egy gyári fiu végzárója és egy gyári lány végzároja. Mindkettőben található egy-egy 120ohmos ellenállás amik ha találkoznak 60ohmot produkálnak a végpontok között("T")leállásoknál multiméterrel mérve. Szeretnék egy olyan kábeltesztert csinálni amit ha rácsatlakoztatok az elején és külön a "T"pontokon egy másikat megutatja hogy van e folytonosság a 3 szálban plusz a két szálban mért 60ohm megtalálható e. Én táp és ledek segitségére gondoltam.Valakinek valami ötlet?válaszokat elölre is köszönöm.
Sziasztok.
Antik készülékeket készitek,de a rádiótechnika nem a szakmám. A csatolt pdf fájlban egy kétcsöves sw adó található . A tekercs lecsatolások frekvenciánként még érthetőek,de a bal oldalon található rezgőkvarcról semmit nem ir az alkotó,és elérni nem tudom.Az elkészitett és kipróbált készüléken cserélhető a kvarc. A kérdésem : Milyen kvarc illik a kapcsolásba. Elég egy kristály vagy a tekercs lecsatolásaihoz darabonként kell más-más (és milyen) rezgőkvarc ? Válaszaitokat előre is köszönöm. David A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2018
Azon a frekvencián fog működni a kis adód, amilyen frekvenciájú kvarcot dugsz bele. (érdemes foglalatot használni). A végfokot az EL95 -nél levő forgóval tudod lehangolni a kvarc frekvenciájára.
Lehet, hogy csak a hőbiztit kell cserélni, ha szakadtnak méred!
Üdv a fórumozóknak!
Egy kis segítség kellene, Elektromös gitárt csatlakoztattam egy rádiós magnóhoz a mikrofon bemenetén de nagy a gerjedés de elég szépen erősít. Hogyan lehetne csillapitani a gerjedést?
Talán tegyél fel egy hangfájlt, milyen is az a gerjedés. Gondolom, van a gitárodon is hangerő poti, tehát egy kis hangerőnél és közepesre feltekerve.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2018
Ne mikrofonbemenetre dugd. Az nagyon kis bemenő jelet vár, és fantomtáp is szokott lenni rajta a mikrofonnak.
Remélhetően van (vagy a közeljövőben lesz) rádióamatőr engedélyed, mert ahogy a rajzodon láthatod, ezek rádióamatőr sávok. Légy tudatában, hogy adóberendezést csak (rádióamatőr)engedély birtokában használhatsz.
Munkahelyelmen van pár régi állítható toroid transzofrmátor. Viszont amikor van ilyen munkavédelmi bejárás akkor mindig szóváteszik hogy nem kellene ilyet használni mert nem biztonságos. Vajon miért nem? A készülék háza és ami erről megy az le van földelve. És ahogy látom még most is árulnak ilyen galvanikusan nem leválasztott típusokat is.
Galvanikusan le nem választott típus. Kell ennél több magyarázat? Olyan, mintha a fázisra markolnál rá, csak van közte és közted néhány menet vezeték. Az életveszélyes mértékű áram ki tud alakulni érintésre. Ha le lenne választott, akkor csak abban az esetben tudna a testeden áram folyni, ha mindkét kivezetést egyszerre érinted, míg a nem leválasztottnál a testeden át tud folyni az áram a föld felé.
A gond abból adódik, hogy pl. 10 V -ra beállítva a kimenet nagyon csalóka. Annyit normál esetben nyugodtan lehet fogdosni de ha úgy van bedugva / bekötve a trafó, hogy a kimeneti nulla valójában a fázis, puszta érintésre megkapotd a 230 V-ot, miközben a kimeneti pontok között csak 10 V feszültség van.
Feltéve, hogy a műszered 1Mohm, vagy nagyobb bemenő ellenállással rendelkezik, az alábbi kapcsolás egyszerűségéhez képest elég jól visszaadja a bemenetére kötött szinuszos feszültség effektív értékét. Ha a mért értékhez még hozzáadod a dióda nyitófeszültségét, akkor szerintem meg lesz az egy volton belüli pontosság. Ha 52V-ig mérsz, 0,6W-os ellenállások (bemeneti osztóban) és 63V-os kondenzátor bírni fogja.
A mért érték lefelé csak lassabban áll majd be, ne lepődj meg, 5-10mp is kellhet neki, fölfelé hamar stabilizálódik. Ha meg komolyabbat szeretnél, nézz szét a cikkek között ![]()
Az ellenállás értékek 1%-os pontosság osztályban kaphatóak, így nem kell külön kalibrálni, de lehet persze megfelelő potit is alkalmazni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |