Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   395 / 570
(#) bgzs válasza konop hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Szia. Sajnos nem segített a szenzor csere, így kivettem a hőcserélőt. A takarítást, "kisavazást" hogyan, mivel érdemes csinálni ? Ha röviden leírnád. Köszönöm.
(#) bgzs válasza JZoli hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Szia. Sajnos az NTC csere után sem változott a működés. Persze csak az érzékelőt cseréltem, a vezetékezés, panel/panel csatlakozás változatlan maradt. Így kivettem a hőcserélőt, a tisztítás nem árthat. Azonban elgondolkodtat, hogy ha jó az NTC, vezeték, panel, és a hőcserélő a részlegesen dugult, akkor miért nem reagál az érzékelt melegedésre idejében és veszi vissza az égőt alaposan. A szigetelés a sarkokban foltos, lehet, hogy kifúj a hőcserélő, így nem azt teszem majd vissza. Minden esetre eléggé el vagyok bizonytalanodva.
(#) Billzzz hozzászólása Dec 5, 2018 /
 
Sziasztok!
Egy Colibri kombi kazánról lenne pár kérdésem.
A pontos típusa KK-E.
Több probléma is van, amint mind szeretnék megoldani.
Az első és legfontosabb, hogy érdeklődnék a LED-es hibakódok iránt, mivel hétvégén elkezdett vacakolni a rendszer. Leállt piros hiba jelzéssel, amíg nem voltunk otthon, így mikor este hazaértünk, akkor 18°C fogadott minket. Ekkor a kezelőszerveken nyomtam egy RESET-et és minden ment rendesen fél napig. Amikor is megint leállt pirossal. Ekkor szerelőt hívtam, aki azt mondta, hogy amíg nem sűrűsödnek a hibák, nem tudnak mit tenni! Várjunk és ha sűrűbben jelentkezik, akkor hívjam őket újra. Ezután két napig semmi baja nem volt és ma megint piros hibával leállt, de megint újra lehetett indítani. (nyomás a zöld jelzés közepén, 1 bar-on van, szerelő fél éve volt kinn és teljes tisztítást végzett rajta) (érdemes lehet a panlet átkondizni?)
Mit érdemes megnézni, kitisztítani, kicserélni. Mitől futhat hibára, időnként.
A másik probléma, hogy ha használom a HMV-t, akkor a radiátorok is melegednek enyhén. Gondolom a váltó szelepet kell tisztítani/cserélni?
Harmadik meg inkább kényelmi/biztonsági dolog. Nem mér a hőfok mérőm, de ez csak user tájékoztatásra van ahogy látom, a panelra nem megy jel innen.
Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
(#) JZoli válasza bgzs hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
A vezérlőpanel csatlakozópontján ahol az említett NTC csatlakoztatva van a panelhoz meg kellene mérni begyújtáskor a feszültséget. Ha változik akkor sajnos panelcsere segít csak. Esetleg a panelon nincs valamilyen forrasztási hiba? Elég kevés ónnal forrasztanak az automaták, így gyakori hiba, hogy egy-egy alkatrész, vagy csatlakozó lába "kiforrasztja magát". Sajnos jobb ötletem nincs már!
(#) bgzs válasza JZoli hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Köszönöm, megnézem ezeket. Elvileg van másik panel, de sorkapocsból kikötésbe, csatlakozó és tűzősaru lehúzásba már nem fogtam bele tegnap éjjel. Feszültség osztó elven méri a panel az ellenállást ? Olyan nem fordulhat elő, hogy a végrehajtó szerv nem működik megfelelően ? Vagyis a gáz szabályozó szelep nem zár, illetve nem tudom a láng "moduláció" alatt mit értünk pontosan, mi és mit csinál közben a gáz mennyiség csökkentésén kívül. Köszönöm.
(#) Kovidivi válasza Habell hozzászólására (») Dec 5, 2018 /
 
Ne foglalkozz azzal, hogy mennyit megt a kazán és mennyit nem. Ha nem tudják a radiátorok a lakást felfűteni a kívánt hőmérsékletre, akkor ugyanannyi hő távozik, mint amit a radiátorok leadnak, ezért nem emelkedik a lakás hőmérséklete a megfelelőre. A radiátornak több hőt kell leadnia, mint ami kimegy, ehhez magasabb radiátor hőmérséklet, vagyis magasabb előremenő víz hőmérséklet kell. A kazánod meg tudja a dolgát, mikor, hányszor kapcsolhat be.
(#) dxzo4z hozzászólása Dec 8, 2018 /
 
Adott egy kb. 13 éves Beretta Smart 24 CSI kombi cirkó. A házzal vettük, múltját nem ismerjük, de a padláson találtunk egy lyukas hőcserélőt, tehát abból már nem a gyári van benne. Most hangosabb és morgósabb lett a készülék, burkolatot megbontva nagyon úgy fest, hogy a szivattyú erőlködik. A zajon kívül a készülék működik, fűt és a HMV is rendben. Viszont az utóbbi két napban kétszer is előfordult, hogy a termosztát vezérlőjelére nem indult el. Pontosabban indulni próbált, erőst kattogott (gondolom a váltószelep), aztán pár másodperc "kísérletezés" után feladta, de hibát nem jelzett. Pontosabban a piros LED nem gyulladt ki, HMV továbbra is volt, de a zöld LED "1mp be - 1mp ki" villogó jelzést adott. (Azt megfejtettem, hogy ez olyan hibát jelez, amit megpróbál pár perc múlva "orvosolni", ha akkorra a hiba oka megszűnik.) A szivattyú morgásával szinkron módon a nyomásmérő mutatója rezeg! Videó itt! Egy-két kikapcs-bekapcs után eddig a cirkó elindult. Még...
Kérdésem: 1) A szivattyú csereérett vagy esetleg a hőcserélő vízköves, és az terheli a szivattyút? 2) A szivattyú megbontva esetleg vízkőmentesíthető vagy bármimást lehet vele tenni?
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2018
(#) pintersa hozzászólása Dec 8, 2018 /
 
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy Junkers ZWR 18-3-as gázkazánnál, mit jelent az A9 és az E9-es hibakód?
A kazán próbál indulni, de a láng nem gyullad be. A válaszokat előre is köszönöm.
(#) coffein hozzászólása Dec 8, 2018 /
 
Sziasztok!
Tegnap elhelyeztem egy hőmérséklet adatgyűjtőt:
Ami érdekes, hogy 20 fokról 22 fokra több mint 2 óra kellett a felfűtéshez. ariston genius one . a szobában 2,1 KW-os radiátor.A többi helyiségben termofejjel 18 fok van beállítva a radiátorokon. Az előremenő vízhőfok 60. A kazán teljesítménye 40 %-on.
Mi lehet a hiba? Ami még érgekes lehet, hogy egy felfűtési ciklust 3-4 újraindulással teljesít a kazán , tehát 21,8-ról 22, 2-ig .
Előre is köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2018
(#) Lina1591 hozzászólása Dec 8, 2018 /
 
Sziasztok!
Van egy baxi nuvola 280 fi kombi gázkazánom csak leginkább csak HMV készítésre használom olyan gond van vele hogy felfűti a beállított vízhőfokra kikapcsol majd kigyullad a hibajelző villog reset nem mindig hallgat ha viszont a fűtési nyomásból elengedek azonnal elindul hol keresem a hibát?
válaszokat előre is köszönöm!!
(#) VIM válasza pintersa hozzászólására (») Dec 8, 2018 /
 
Szia! A kazán bitermikus hőcserélővel van szerelve és ez talán vízkő lerakódásos amit az E9 hibakód, mint hőmérséklet határoló leoldást mutatna. Az A9 a HMV NTC nem megfelelő értékére utalna vagy annak nem megfelelő felületi kontaktusa, hővezető paszta pótlása. Lehet, hogy savazni kellene a hőcserélőt.
(#) VIM válasza Lina1591 hozzászólására (») Dec 8, 2018 /
 
Szia! Nézz át ebbe a topikba. Westen-Baxi egykutya .... a probléma is .... Az oldal alján most volt róla szó, hogy mi lehet a hiba. Nálad talán éppen félúton áll meg az átkapcsolás az az nem áll vissza alapra a differenciál presszosztát (fűtésre) és a biztonsági termosztát leoldogat. Lehet, hogy szét kell majd szedni azt az "ufó szerű valamit".
(#) csefi hozzászólása Dec 9, 2018 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék. Immergas Nike Star 23KW Fűt szépen, viszont a vizet nem melegíti rendesen. A láng oldalt kicsapkod a terelőknél és a hőcserélőnél, ráadásul melegíti ott a hollandert is a csövön és a hőtágulástól ha felmelegszik enyhén csepeg is. A hőcserélő lehet koszos ,hogy a gángok kicsapnak ,vagy esetleg a gázszelepen van a teljesítmény feljebb véve?
Válaszokat előre is köszönöm!
(#) VIM válasza csefi hozzászólására (») Dec 9, 2018 / 1
 
Szia! Több mint valószínű, hogy el van koszolódva a bitermikus hőcserélő. Ezt kissé körülményes kitakarítani a helyén de nem lehetetlen. Ha a belseje nem volt még savazva, akkor pedig érdemes volna kiszerelni és azzal együtt megejteni a tisztítást. Immergas Nike star 23
(#) csefi válasza VIM hozzászólására (») Dec 9, 2018 /
 
Szia! Igen a gázszelep le van plombázva és sértetlen. Kitisztítottam a hőcserélőt és jó lett
Majd egy savazást beütemezek.Azt hogyan szokták?
(#) azgo hozzászólása Dec 9, 2018 /
 
Sziasztok!
A Junkers ZWE 24-5 MFA kazánunk HMV-nél és jó párszor fűtésnél is leáll C1 hibával. A nyomáskülönbség kapcsolót megmértem, nyit-zár, ha óvatosan meg fújom a csőcsonkoknál (szilikon csövek tiszták), tehát elvben elektronikusan nincs baja, HMV indításkor is hallom kattanni.
A füstgáz motor nem szorul, néha-néha 5-10 mpig épp csak hallható csörgés/csikordulást produkál, mintha nem sokára majd szénkefét kellen cserélni, de semmi jelentős más.
Ha a HMV kapcsol, akkor belobbantás után elkezdi a lángot maxra tenni és jön is a C1.
Fűtésnél simán elmegy akár 20-30 percet is, alacsonyabb a láng.
Levettem a menüjén keresztül 50% hatásfokra a melegvíz teljesítményt (1.b menü) és így nem áll le hibával, de persze csak ésszel lehet fürdeni (de legalább lehet).
A szerelő ránézett és minden vizsgálat nélkül panelhibát mondott, semmi mást.
Mit kellene megnézzek, hogy kideríthessem mi okozza a hibát, ha nem panel?
Köszi a válaszokat előre is!
(#) VIM válasza csefi hozzászólására (») Dec 9, 2018 /
 
A házit az így szakszerűt azt pedig így. Az otthonit vízkőoldóval, 20% foszforsav tartalommal a hivatalos az sósavas.
(#) VIM válasza azgo hozzászólására (») Dec 9, 2018 /
 
Szia! A ventillátornak általában asszinkron motort építenek be nem univerzálisat. A nyikorgás az lehet, hogy a száraz sikló csapágyas asszinkron motor adja és ha az száraz akkor nem tud felpörögni az üzemi fordulatra és üzem közben elejt a nyomáskapcsolója. Lehet, hogy csak meg kellene kenni a csapágyakat. A nyomáskapcsoló minden részét ki kell fújni a portól nem csak a csöveket.
(#) dxzo4z válasza dxzo4z hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
No, a szivattyút szétszedtem és kipucoltam. Tele volt valami finom fekete koromszerűséggel. Nagyon szépen, ellenállás nélkül forog. Viszont ugyanolyan morgó hangja van, mint korábban. A morgás során jól tapintható a szivattyún, hogy a motor egy pillanatra (kb másodpercenként) megakad, majd továbblendül. Olyan, mintha "pulzusa" lenne. A szivattyú elektronikája (kondenzátor) okozhat ilyet? Vagy a hőcserélőben lehet mechanikus akadály, ami így periodikusan megakasztja? Köszönöm!
(#) JZoli válasza coffein hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Ez a leírás olyan mint egy érettségi feladat van benne teljesítmény, hőfok, százalék minden. Az a radiátorteljesítmény hogyan jött ki? Ugyanis ez elég sok dologtól függ, amiket átlagos körülmények és felszereltség mellett nem nagyon lehet ismerni. Na de ez igazából nem is olyan lényeges. A felfűtésre szeretnék reagálni, A felfűtés közbeni megállás azért van, mert alacsony az előremenő fűtővíz hőmérséklete. Emeld meg mondjuk 10 fokkal a víz hőmérsékletét és már nem is fog megállni ennyiszer a kazán. Ha 60 fok van beállítva, akkor amint eléri ezt a hőmérsékletet akkor leáll a kazán, ugyan a keringetés még megy mert a szobatermosztát adja az indítójelet, és ez így megy amíg el nem éri a beállított hőmérsékletet.
(#) JZoli válasza dxzo4z hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Van otthon valamilyen hálózati feszültség mérésére alkalmas műszered? Ha igen mérni kellene a szivattyún a feszültséget, ha a "pulzus" idején lecsökken a feszültség (de ez függ az impulzus idejétől) akkor a vezérlés felé van valami hiba, ha nem, és stabil marad akkor viszont a szivattyú felé kell keresni a hibát. Ilyen jellegű problémát a kondi nem szokott okozni, de ez nem zárható ki.
(#) bgzs válasza JZoli hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Nos, kisavaztuk a hőcserélőt, ami valószínűleg szivárog egyébként. Nem történt érdemi változás sajnos. A lényeg, hogy megpróbáltam kivenni a panelt, két csavaron kívül csak a kapcsológomb tartotta bent ( ami nem is több állású kapcsoló, hanem trimmer potméter és egy kis mechanika tartja fix helyeken) De csak a másikat betéve vette észre, hogy a fűtés és a HMV vízhőfok szabályzó trimmerek is a gomb alatt férhetőek hozzá. Újraindítás után ugyanúgy kisvártatva leállt a kazán.
A gáz szelepet is gyanúsítottam a múltkor, hogy nem modulál ( ezt továbbra sem tudom pontosan mit jelent). A lehetőség birtokában visszább vettem a HMV hőfokot és folyamatos láng mellett nem forró, hanem langyos víz volt - tehát tud modulálni, ha akar.
A 2. panelen nagyobb előremenő vízhőfok volt állítva, de ez is viszonylag gyors leálláshoz vezetett. Ha lejjebb vettem, szinte egy-egy pillanatra kapcsolt be, ha szinte teljesen fel, akkor tovább. Ha a hőcserélő lenne rossz, vagy nem lenne áramlás más miatt, akkor különösebben nem izgatná a potméter állás , tehát valószínűleg ez a magától - de legalábbis az előre menő hőfok megemelésétől - megoldódó probléma esete.
Az lenne a kérdésem, hogy jól sejtem-e, hogy fűtés esetén egyáltalán nincs moduláció, a kazán a lehető leghamarabb el akarja érni a beállított hőfokot ?
Miért nem jelzi ( egyik panel sem, Beretta Ciao) , ahogy a leírásban van, hogy az NTC miatt állt meg. ( Bár a beállított vízhőfok elérése végül is nem hiba ) .
A forgatógomb mechanikailag csak 3 állást enged, de az alatta lévő "csonkot" villáskulcs állásba is lehet forgatni, sőt még tovább. Mit jelent ez az állás, amit a kezelési utasításban - nyilván - nem láttam ?
Sok helyen olvasom ezt a váltó szelepet. Van ilyen az én készülékemben is ? Hol van ez és mi a szerepe ? A fűtés-t és a HMV-t kapcsolja össze valahogy ? Köszönettel.
(#) JZoli válasza bgzs hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Előzőleg írtad, hogy kicserélted az NTC-t, biztos a megfelelő NtC-t cserélted ki? Van a fűtésnek és a használati melegvíznek is érzékelője.
A sejtésed nem igaz, mivel fűtés esetén biztosan kell a moduláció, melegvíznél nem feltétlen. Mint írtam, minden kazán kis lángon gyújt be (nem is tudna nagy gázmennyiségnél begyújtani) és utána emeli meg az égő teljesítményét. Fűtésnél, ha emelkedik a víz hőfoka ennek függvényében veszi egyre inkább vissza a modulációval a gáz mennyiségét amíg le nem áll, ha már kicsi a hőszükséglet. Mint írtam ezt is, nem ismerem ezt a kazántípust, nem is biztos, hogy van benne váltószelep, de ha van akkor biztosan nem állna le, mert ha az hibás akkor melegvíz készítése esetén is fűtené a radiátorokat, ettől leállás nem lenne. De most nézem a minap linkelt rajzot, ebben nincs váltószelep, ennek bitermikus a hőcserélője.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2018
(#) bgzs válasza JZoli hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Szia. Igen, biztosan a fűtés NTC-t cseréltem ki. Sajnos tényleg semmilyen hibajelzés nincs, amikor leáll. Ugyan az a villogás, mint amikor bekapcsoljuk a kazánt, de a szobatermosztát még nem kéri a hőt. Szintén feltételezem, hogy a határtermosztát retesz funkciót lát el, vagyis egy adott (és nem változó) magas hőfok esetén lekapcsolja az égőt. Az ha nagyobb előremenő hőfokot kérek tovább ég, ha kisebbet, akkor rövidebb ideig, számomra azt jelenti, hogy nem a határtermosztát, hanem az NTC állítja le. Mert ha a feszültség osztó egyik tagját ( poti) változtattam, akkor a másiknak (NTC) is olyan arányban kell változnia a kapcsoláshoz.
Azért feltételeztem, hogy a HMV-nek modulálnia kell a kért hőfok függvényében, mert mindig hideg víz utánpótlást kap, ezért mindig ég az égő. Míg a kazán egyre melegebbet kap vissza, és legfeljebb hamarabb kapcsol ki és nem próbálja hőn tartani a vizet azzal, hogy visszaveszi a teljesítményt. De ezek csak az én laikus gondolataim. Egy Sanier Duval álló kazánról van még tapasztalatom. Hasonló a jelenség, 60 °C-os előremenő van beállítva, van kijelző is, látszik, ha eléri, akkor lekapcsol, túl is szalad pár fokkal, függetlenül attól, hogy a szobatermosztát mit mond. És ez sem hiba, amint visszahűl a víz a megfelelő hiszterézissel , már indul is. Ez a Beretta Ciao egy nagyon régi konstrukció. Az a kérdés, hogy nem-e itt is csak erről van szól. Kis rendszer, összesen 3 radiátor van rajta. Mindegyik teljesen meleg, és egy idő után a visszatérő is. Köszönöm.
(#) VIM válasza bgzs hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Szia! A biztonsági és a füstgáz termosztát sorba van kötve, bármelyik old is ki, leálláshoz vezet. A két érzékelőt összekötő vezeték szakaszban van "valami" ábrázolva a kapcsolási rajzon de megnevezve nincs. Talán induktivitás lehet .. ha ki akarod szűrni, hogy melyik érzékelő old le egyenként rövidre kell kötni őket. Klixon jellegű a működésük és valamelyik el lehet fáradva.
(#) tomikapc hozzászólása Dec 10, 2018 /
 
Sziasztok! Adott egy western star condens kazán, ami egy ideig (pár másodperc) csak fázist kapott és nullát nem. Sajnos előtte is voltak problémák az áramellátással, szóval könnyen elképzelhető, hogy sokszor kapott már túlfeszt. A jelenség az, hogy nem történik semmi, amikor áramot kap, a multiméterrel olyankor a bemeneten (ahol rá van csatlakoztatva a 230V) ilyen 0 és 100 volt körüli értékeket mérek (ugrál folyamatosan). A panelen nem látszik nyoma égésnek, minden okésnak tűnik. Esetleg valami tipp, hogy hol kellene elkezdeni a hibakeresést? Az új panel ha jól láttam 80 ezer forint körül van...

Nagyon szépen köszönöm.
(#) big4 hozzászólása Dec 10, 2018 /
 
Sziasztok!

Felvilágosításra, tanácsra lenne szükségem egy westen quasar 24 F kombi kazánnal kapcsolatban.
A probléma a fűtő körrel van.
Folyamatos nyomásesés, csöpögés miatt szombaton kijött egy szervizes,
Felnyomta a kiegyenlítő tartályt levegővel, ahogy kell (?) aztán újraindítás, rövid szemrevételezés után távozott.
Jónak tűnt minden, minimális csöpögést leszámítva.
Csakhogy az addig jól működő (amíg volt üzemi nyomás ugye) fűtés most nem az igazi.
A három radiátorból a legközelebbi még csak-csak melegszik, de a legtávolabbi egyáltalán nem illetve, ha a többit elzárom, akkor kicsit a fölső harmada kb.
Automata légtelenítőt kicseréltem, annak ellenére, hogy radiátoroknál levegő nem volt.
Azt figyeltem meg, hogy nagyon hamar felmegy a fűtőkörben a hőfok (szerintem fel is forr, a hangok alapján) és nagyon lassan hűl vissza, illetve szivattyú bekapcsolásakor nem emelkedik meg a nyomás.
A visszatérő cső hideg.
Számomra olyan, mintha a kazánban körbeforogna a víz és csak kis mennyiség jutna ki a fűtőkörbe. Lehetséges ez?
Láttam a kazán rajzán egy by-pass szelepet, annak hibája okozhatja ezt, illetve mi lehet a megoldás?
Köszönöm!
(#) Tomi2 válasza Tomi2 hozzászólására (») Dec 10, 2018 /
 
Sziasztok!

A megoldás: HMV hőcserélőből levált kis lemezdarabkák elakadtak a váltószelep házban. Ez a kis dugulás elég volt ahhoz, hogy lecsökkenjen az áramlás és a primer körön a HMV hőcserélőből kilépő víz hideg legyen. Így a csövön lévő NTC azt mondta a kazánnak, hogy még lehet terhelni a hőcserélőt mehet a láng maxi gázon. De így szépen felforralta a vizet és reteszre megállt kb 1 perc múlva. És ezért működött tökéletesen fűtés módban a készülék.
(#) konop válasza tomikapc hozzászólására (») Dec 11, 2018 /
 
Szia,

A viper22A a táp IC, én először azt nézném meg, hogy a tâp jó-e.
De ha nem értessz az elektronikához, akkor inkább hagyd.
(#) ropper hozzászólása Dec 11, 2018 /
 
Sziasztok! Olyan gondom lenne ,hogy van egy Renova Star kombikazánom. Nyílt égésterü. 12 éves takarított rendbentartott. A hiba akkor kezdődött mikor khárom napja nem indult a kazán. Pirosan villogott. A nyomást gondoltam hibábak ;de a visszajelzőn a nyomás nem villogott. Ki be kapcsoltam a kazánt . Elindult. Azóta azt csinálja,hogy a nyomás hol többet illetve hol kevesebbet mutat.De inkább többet. Van rajta egy külső nyomásmérő is. Ha fűtök kiengedi a vizet ha 2 bar fölé megy. Igy akkor leengedek vizet a rendszerből.Nehogy gond legyen. Ma viszont reggelre fűtés nélkül a külső nyomásmérő 2.5 bárra szaladt.És a kazan is 2 bart mutatott. Engedtem le vizet a rendszerből. De annyit amenyit nem töltöttem bele. 5 pohár. A légtelenítő ami a rendszer legmagasabb pontján van ma vettem észre ,hogy csöpög. Ilyenkor mi van? Rossz a kazán. A légtelenítőt hogyan cseréljem. Az is okoz ilyen gondot? Vagy mi lehet a gondja?
Következő: »»   395 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem