Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   241 / 287
(#) Polly válasza kokozo hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
Tető alatt van és még két oldalról házfal ,csak elől és hátúl nyitott ! Azért megpróbálom vagy ahogy a "kokozó mondta öntapadós fém csíkokkal vagy 10 mm - es villanypásztor szalagot veszek és azt ragasztom rá . Mi lehet a gond vele ha nem kap esőt ?
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
(#) Polly válasza kokozo hozzászólására (») Feb 6, 2019 /
 
És ilyen lapot hol lehet kapni ?
(#) erdgab válasza ferci hozzászólására (») Feb 7, 2019 /
 
Megpróbáltam a 450V AC kondenzátor 800V DC feszültségen,bírta,legalábbis 10 percig,eddig tartott a teszt,nem történt semmi.Kérdés,vajon hosszú ideig is bírná?Itt évekre gondolok,nem 1-2 napra-hóapra.
(#) nik6868 hozzászólása Feb 9, 2019 /
 
Szevasztok!
Milyen megoldást ajánlotok a klaszikus kapcsolási rajzhoz,amit akkuval tápolnám,és ezt az akumulátort 20w napelemmel tölteném. Ki milyen megoldást használ?a tölrőkontrolert rendeltétek vagy saját magatok csináltátok?minden segítség jól fog. Köszönöm.
(#) Reveszlovas hozzászólása Feb 15, 2019 /
 
Segitséget szeretnék kérni nemsokkat értek a villanypásztorokhoz,de lehetne valahogy erösebé tenni ezt a készüléket.
Lada szamara gyujtótrafos 400-450m szalagal szeretném használni shetikhez de mivel ezeknek amugy is hosszú a szörük szinte hatástalan.üres járatban (szalagnékül)1-1,5 cm ivethúz de cérna vékonyat.köszi a segitséget.
(#) Reveszlovas hozzászólása Feb 15, 2019 /
 
Bocsi még valami külön kondi nics rajta.
(#) kadarist válasza Reveszlovas hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Szia!
Sajnos a gyújtótrafós pásztorok nagy belső ellenállása nem kedvez a hosszú karámnak, ezért inkább szerezz be egy gyári, zárt vasmagos készüléket.
(#) Cavalier válasza Reveszlovas hozzászólására (») Feb 15, 2019 / 1
 
Egy inverteres elektronikával azért fel lehetne dobni egy kicsit, hogy használható legyen.
(#) Polly válasza kokozo hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Szia kokozo !
Nos megcsináltam ahogy mondtad ,műanyag pvc padlóra vékony vezetékeket ragasztottam ilyen ragasztó pisztollyal ! Pont most üzemeltem be ,kiváncsi leszek ,hogy holnapra ide merészkednek ezek a dög nyestek !
(#) kokozo válasza Polly hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Szia!
Várom a beszámolót. Bár én úgy csináltam volna, hogy az egész autón kívül lógjon 30-50 centivel.
(#) Polly válasza kokozo hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Szia ! Benyomtam az autó alá a szőnyeget úgy , hogy egy fél métert kilógott elől és reggelre egyetlen egy lábnyom nem volt az autón.Máskor meg tele volt nyomokkal minden reggelre ,valósziműleg beválik !Ezek után már azon töröm a fejemet,hogy ahogy mondod az egész bejárathoz kellene olyan hosszút ami végíg ér ! Viszont az a baj a PVC műanyag padlóval,hogy könnyen szakad ,bereped ! Vajon gumiszőnyeg vagy mi lenne jó a PVC helyett ?
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) Reveszlovas hozzászólása Feb 18, 2019 /
 
Köszönöm a javaslatokat és a figyelmeteket.
(#) Reveszlovas hozzászólása Feb 18, 2019 /
 
Kedves cCavalier! Eelöőször is meg_szerettem volna köszönni a hsasznos tsanácsot nNeked_is. eElgondolkotatott az inverteres elektronika ötleted, de addig_piszkáltam az elektronikát, mig_hazza nem vágtam az egész nyákNYÁK-ot, és az+ az 555-öst is._Hha esetleg tudsz segiíteni, hogy a maradékból(gyuújtoó_trsa_+_doboz_+_kiállások) valami használhatót lehessen alkotni, meg köszöném_(anyagiakban)._Eez az 12_Vv-os akksiroól müűködött. Ffontos a mobilitás.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2019
Moderátor által szerkesztve
(#) Mrscottt21 válasza Reveszlovas hozzászólására (») Feb 18, 2019 / 1
 
Szia!

Ha esetleg mégsem lenne fontos a mobilitás, akkor nekem van saját építésű elektronikám ami 230V-ról üzemel. Végső esetben anyagáron felajánlom neked. Egy motorindító kondit kell majd még beszerezned. De majd óvatosan bánj vele, mert a tehenek sem szeretik! Régebben ebben a topikban írtam is róla.

Üdv, Laci
(#) Mrscottt21 válasza Mrscottt21 hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
Mondjuk ha jobban bele gondolok ide az nagy lesz!
(#) Cavalier válasza Reveszlovas hozzászólására (») Feb 18, 2019 / 1
 
Van itt a fórumon is, aki szokott árulni csak elektronikát, szokott lenni az apróban is, azt be tudnád építeni. Esetleg rakj fel egy hirdetést, hogy ilyet keresel.
(#) Reveszlovas hozzászólása Feb 18, 2019 /
 
Ha valaki tudna segiteni hállás lennék.köszönöm az eddigi segitségeteket
(#) JZoli válasza Reveszlovas hozzászólására (») Feb 18, 2019 / 1
 
Ebből nem sok minden lesz! ha többet tudna a nálad lévő villanypásztor akkor a gyártója is nagyobb képességeket hozott volna ki belőle. Sok reményt a "tuningoláshoz" ne táplálj, ert ezek a cuccok eléggé a határra vannak már most készítve, méretezve. maradna az átépítés ami sokkal költségesebb, és némi hozzáértést igényel. Ha érel magadba ennyit akkor keresni kellene egy inverteres kapcsolást és jobban méretezett nagyfesz trafót és már lesz is nagyobb szikra, de elég drága is lesz emellett sajnos.
(#) engineerman válasza Reveszlovas hozzászólására (») Feb 18, 2019 / 1
 
Keress privátban. Van gyári kivitelű elektronikám, hálózati is meg inverteres is. Saját fejlesztés. Az inverteres elektronikát sorozatgyártásra eladtam egy német cégnek. De ettől függetlenül NEM sorozatgyártásra tudok egyet éleszteni. Csak saruznod kell a vezetékeket, rádugdosni megfelelő csatlakozókra és működik. 6 - 900 V-ra tolt egy 20 µF os kondit ( beállítástól függően ). 8 Joule hozható ki normális áramfelvétel mellett ( 600mA )

A hálózati 10W-ot fogyaszt, de azzal 12 - 15 Joule is elérhető megfelelő kondival. De kell hozzá egy zármagos trafó is. Itt már el kell felejteni az autó gyújtótrafót, és a sufnituning tekert trafókat is
(#) engineerman hozzászólása Feb 24, 2019 / 1
 
Sokan kértetek fotót telefonon illetve emailben az általam tervezett inverteres elektronikáról. Ma lefotóztam egy fórumtárs kérésére, így ezt most itt is megosztom. Elnézést a moderátortól , de nemigazán ebbe a topikba illik. Mégis azt gondolom, hogy aki villanypásztor építésre adja a fejét, ötleteléshez illetve a motiváció miatt itt a helye.

Paraméterek:
-Szabályozható, stabilizált inverter kimeneti feszültség 550 - 900V-ig beállítható
-Impulzus idő 1-3 sec
-feltöltési idő 20µF/650V 1,2 sec ekkor az átlagos áramfelvétel 300mA
-maximális tölthető kapacitás 60µF / 650V itt az átlagos áramfelvétel már eléri a 800mA-t

A képen a tranzisztor és a tirisztor körül kontúrmarások láthatók. A tranzisztorra kerülő hűtőborda kialakításánál fogva ezek a kimarások elősegítik a kéményhatást, így a tranzisztor hűtését. A tirisztor körüli kontúrmarásokat úgy hiszem nem kell részletezzem. A NYÁK 4 féle EE, illetve EI ferrit trafót képes fogadni, a nyák kialakítása miatt. A kimenete, illetve a nagyfeszültségű trafó csatlakozása 6,3 as saruval, míg a 12V-os üzemhez szükséges tápfeszültség csatlakozás nyakba forrasztható csavaros kötéssel lett megoldva.
Az elektronika diódahidat is fogadhat, így akár AC adapterról, hálózatról is üzemeltethető.
Az elektronika maximálisan 16 V-ról üzemelhet, de még mély merült akkuról is ( 8 - 9 V ) üzemképes. De értelemszerűen ekkor már a feltöltési idő megduplázódhat.
És akkor ime a lényeg...
(#) mex válasza engineerman hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Gyári kivitelű nyák, de a kettő 1M sorbakötött ellenállás helyére nem tettem volna 1 darab max 250V feszültségtűrésú 2,2Mohm -ot, az átütésveszély miatt.
Írom ezt úgy, hogy a konkrét szerepét nem ismerem, csak feltételezem a sorbakötéssel a feszültségtűrés növelése volt a cél.
(#) Polly válasza kokozo hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Nós nagyon bevált ez az "elektromos " műpadló mert azóta egyetlen egy nyest sem jött ,de még nyomait sem láttam ! Lehet,hogy odacsapott neki és most fél !
(#) engineerman válasza mex hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Jogos az észrevétel. Azonban itt az inverter csak 400 V-ot csinál, és tesztelés idejére tettem bele az 1 db 2,2 Mohmot. Amúgy a kondenzátor töltöttségét figyeli, és egy LED világít amig ki nem sül a kondi ( impulzus jelzés )
(#) kokozo válasza Polly hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Szia!
Örülök, hogy bevált!
(#) GAtesz hozzászólása Márc 4, 2019 /
 
Sziasztok!

Megépítettem ezt a kapcsolást.
Az inverter részt beültettem teljesen, és a másik felét részben. Az az inverter hallhatóan "fütyül" , viszont a trafó nagyfeszültségű (ez esetben szekunder) oldalán nem mérhető feszültség. Ide tettem fel szkópos képeket.
Az inverter kb 1KHz-en megy. A meghajtó tranyó egy BU3150. A trafó 9V/230V-os.

Miért nincs fesz a szekunder oldalon?
(#) gulyi88 válasza GAtesz hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Szia!
Mit akarsz mérni a szeknuderen, ha nincs beültetve?
Nem lesz rajta semmi értelmes jelalak, amit multival meg tudnál mérni.
Sőtt ha nincs beültetve a szekunder rész, akkor simán meg is halhat a T1.
A képekhez nincs odaírva, hogy hol mérted, tippelek: Uce, Ube és 555 kimenete lehet a képeken azoknak kellene így kinézniük, ha így van, akkor eddig jó.
Rakd be a szekunder részt.
Ja közbe leesett, hogy a panel fényképén látszik, hogy csak a tirisztort hagytad ki.
Meg persze a gyújtótrafót és a Cx-et (Cx és gytr vagy helyette 10-50ohm ellenállás nélkül be se kapcsold.)
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2019
(#) GAtesz hozzászólása Márc 4, 2019 /
 
A szekunder oldal részben van beültetve. Bent van az egyenirányító rész, és a nagyfeszkondik (C4, C5) valamint az R6 is.
A leírás szerint: " Fogjuk a multit , és a nyáktrafó után, R6on megmérjük a feszültséget. Elvileg bekapcsolás után itt 1-2 mp múlva a feszültség akár 400 V-ra is felkúszhat. "
A " relxációs oszcillátor" rész nincs teljesen beültetve.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2019
(#) gulyi88 válasza GAtesz hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
És mit mértél az R6 on? DC állásban!
(#) GAtesz válasza gulyi88 hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Semmit.
(#) gulyi88 válasza GAtesz hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
A nyák a bss cikkhez mellékelt? A graetz diódák jók, jól vannak beültetve, milyen típus?
Következő: »»   241 / 287
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem