Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vicces - mókás történetek
 
Témaindító: Topi, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Tisztelt felhasználók! Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Lapozás: OK   799 / 799
(#) gyerek67 hozzászólása Júl 8, 2019 / 1
 
Nekem nagyon tetszett!
Már régen sem ment könnyen:
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2019

Mozart.jpg
    
(#) yulo5310 válasza gyerek67 hozzászólására (») Júl 8, 2019 / 1
 
Csókolom Kovácsnéni,Pistike lejöhet focizni? De gyerekek,Pistikének se keze,se lába! Nem baj az,focizni azért még tudunk vele!
(#) tothbela válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 8, 2019 /
 
Bráner Dzsonzon alias Kristó Lacika az "AB-CD" zenekar élén. Neki még van hangja, Brian Johnsonnak már nincs.
Mondjuk ez nem vicces, de igaz.
(#) sonajkniz válasza tothbela hozzászólására (») Júl 8, 2019 /
 
Múlt szombaton koncerteztek Kunszentmártonban a motoros találkozón. Nagyon jók voltak.
(#) Orbán József hozzászólása Júl 15, 2019 1 / 4
 
Üdv!
Tudom, ennek nem itt a helye, sőt, az is lehet, bizonyos államtitkokkal kapcsolatban még megüthetem a bokámat is, de nekem már úgyis mindegy...
Az "aporpó" oka, hogy végre valaki árul hozzá alkatrészt - "Csomag" (2.000.-Ft, bolondnak is megéri, 3-at is vennék) így, ha megveszem, restaurálni lehet majd ezt a valamikori halálos fegyvert. Esküszöm, kizárólag békés célokra fogom a használni, mint ahogy a kobaltágyúmat is csak rendezvényeken, engedélyek birtokában sütöm el...


APPME
2006-08-21, 22:28
Az első magyar tengeralattjáró története

Naut Ilus (Jules Verne, bocsáss meg)

Régóta foglalkoztat a magyar vonatkozású hadihajózás története. Nemrégiben találtam rá egy igazi ritkaságra, az első magyar tengeralattjáró dokumentumaira. A történet titkosítása éppen a napokban járt le, így első kézből tudom továbbadni a történetet.
Köztudott, hogy mióta hazánk partjait egy tenger se mossa, hadihajózásról érdemben nem beszélhetünk, az ún. flottilla, mint folyamhajózó haderő is megszűnt, vagy csak nem hallok róla…
Bár a titkosítás lejárt, ez nem jelenti azt, hogy az évtizedekre szólt volna, mint egyéb iszonyatosan súlyos ügyekben. (olaj panamák, privatizációs huncutságok, stb.)
Szóval a Nemzetbiztonsági Hivatal a titkosítást 3 óra alatt annulálta a dokumentumok teljes képtelenséggé nyilvánításával. Azonban mi tudjuk, hogy egyszerűen még nem érett meg a társadalom, haditechnikai vezető tudósok és egyéb közterület fenntartók elméje a kísérlet nagyszerűségének, jövőforradalmasító jelentőségének felismerésére.
Jöjjenek a száraz technikai adatok először:
A hajó a Los Angeles osztályhoz hasonlóan besorolását a Mike Pirce (Mikepércs) osztályba kapta.
Hajónév: Naut Ilus
Felhasználása: Kiváró-elfogó
Vízkiszorítás: 47 bruttóregisztertonna
Meghajtás: Bionikus – mechaelektrikus
Fegyverzet: 2 db Cicere-II. torpedó (részben biológiai fegyverzettel (!) )
Sebesség: Vízfelszínen – nincs adat
Víz alatt – medertől, fenéktől (domborzattól) függően 1- 80 csomó
Személyzet: 12 sorhajóhadnagy (2 váltásban) 1 szakács (24/24-es szolgálatban.)

A hajó kapitánya egy rendkívül sokoldalú tiszt, nevét nem árulhatjuk el.
A személyzet különleges kiképzésben részesült, csak a legjobbak kerülhettek a kísérleti hajó próbafutásán szolgálatba. Mivel országunk sajátossága okán a búvárhajónk csak folyóink igénybevételével juthat a tengerre, ezért speciális igényeknek kell eleget tenni úgy a technikának, mint a személyzetnek.
A személyzet valamennyi tagjának szóbeli középfokúja van felleghajtó küszből, néhány kivételes tehetségnek pedig felsőfokú írásbeli jó eredménye van kékbálna barcogásból.
Vegyük sorra a stratégia szempontjait, ami a tervezőket a gép és ember kivételes harmóniájának elérésében motiválta.
Általánosan a tengeralattjárók a hanglokációs, fülelő készülékekkel tájékozódnak ill. derítik fel az idegen, vagy ellenséges felszíni és búvárhajókat.
A rejtőzködést és az egyszerűsített közlekedést, haladást on-off módszerrel oldották meg.
Nagyon szellemesen a jármű vagy feljön a víz alól és sehova nem megy, vagy lesüllyed a fenékre és lánctalpakon közelíti meg a célját. A jármű képes irányfelvételéhez bármilyen szóbeszédet, vagy vélelmezést felhasználni, így jutott el az Északi-saroktól a Bahamákokig.
Elvileg eme irányítást könnyen megzavarhatónak gondolnánk. Azonban tekintetbe kell vennünk a szoros kiképzést, túlélőgyakorlatok tömkelegét, ahol a személyzetet unásig dresszírozták, hogy egymáson kívül senkivel ne álljanak szóba.
A meghajtás a híres békacomb kísérlet reverzálásából oldották meg, aztán a kísérleti eredmények alapján finomították a legnagyobb hatásfok eléréséhez.
Nagyjából 1 verszta (tehát fenéken haladáshoz) megtételéhez 680 békacomb volt járópadra rögzítve, ahol egy excenteres karos meghajtással egy fő a combokat egyszerre mozgatja.
A keletkező elektromos áramot fésüs áramszedők gyűjtik és a központi teafőzőben alakul át gőzzé. A friss teától aztán a személyzet órákon át könnyedén tekeri a hagyományos lábpedálokkal összekötött lánctalpakat.
A formabontó meghajtás ugyan nagy sebességre nem alkalmas, de a harcjármű taktikája a kivárásra lett alapozva.
Haditechnika:
A Cicere-II torpedó kétféle töltettel ( vízfelszíni célok, ill. tengeralattjárók ellen)
Vízfelszíni célok ellen a speciális töltet rendkívül hatásos, egyidejűleg 8 közepes fregattot, 48 hadihalászhajót, vagy 118 tutajt képes elsüllyeszteni. A kimagasló eredmény előfeltétele, hogy a céltárgyak szoros kötelékben simuljanak egymáshoz, - „de hát udvariasság is van a világon!” – alapon a tervezők maximálisan visszaéltek az ellenség feltehető naivságával.
Víz alatti célok leküzdéséhez a töltetet rendkívül gyorsan át lehet szerelni biológiai csapásmérővé.
Itt kell megemlítenünk a torpedó irányításáról, hogy a hagyományos vezetékes távirányítással van ugyan ellátva, de igen haditakarékos megoldással felvértezve. A célt megközelítve a torpedó a helyet megjegyzi, visszasiet a búvárhajóhoz, irányító vezetékeit előírásszerűen feltekerve azt átadja, iszik egy kis vizet és visszatér a célhoz, ahol elvégzi feladatát.
A biológiai csapásmérő:
Búvárhajónk a tengerfenéken dekkolva bevárja az arra ténfergő ellenséges célját, majd a kékbálna barcogását mímelve felemelkedik és rátapad hátulról áldozatára.
Ekkor excenteres homlokmarójával meglékelve az idegen hajótestbe juttatja a mintegy 50 egységes kargyilló adagot. Közismert nevén meztelencsigát.
A kis betanított lények a személyzet után vetik magukat és azok szemeit kivájva harcképtelenné teszik őket.
Kísérletek tanúsága szerint a támadás 100%-os hatásfokú, bár rosszindulatú, egyéb Nato kompatibilis harceszközgyártó konkurensek véleménye, hogy a harcképtelenséget az a hasizomgörcs okozza, amit tartós és átütő röhögés okoz az ellenség köreiben.
Mindenesetre egyéb, fedélzeti állatkísérletek a biológiai alkalmazást kecsegtetőnek írják le és a Genfi konvenciókkal is azsúrban van. J.J. sorhajóhadnagy egyedi kísérlete, amikor 6-6 fős csapatokkal röplabdajátékokat tanított be kecskebéka-meztelencsiga csapatoknak (egyébként 8:1 -re a meztelencsigák nyertek 3 hét alatt) bizonyítja a határtalan lehetőségeket ezen a téren.
Ráadásul két fővel kevesebb volt 6 nap után a kargyilló csapat, mert átellenes szemlengetés miatt két versenyzőt ki kellett állítani ! Valamilyen szabályokat muszáj volt alkotni…
Hajónk jelenleg 11ezer méteres mélységpróbán van a Mariana-árokban, palackpostán eljuttatott rádiógrammjuk szerint kétszer ekkora nyomást is kibírnak, csak haza ne kelljen jönniük, ismerve a jelenlegi gazdasági áldatlanságokat.
Navigare necesse est – vagy valami ilyesmi…és tengerre magyar!
Nemsokára a modellezők kedvéért metszeti rajzokat mutatok be.
(#) nedudgi válasza Orbán József hozzászólására (») Júl 15, 2019 3 /
 
Ezért kár volt koptatni a billentyűzetedet.
(#) Orbán József válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 16, 2019 / 4
 
Szenes Iván: Akinek humora van

(De jó lenne, ha nekem is lehetne...)

Akinek humora van mindent tud,
Akinek nincs, az mindenre képes,
Akinek humora van minden bír,
Akinek nincs, az mindenre kényes.

Aki nem veszi fel soha pápaszemét,
Nehogy észrevegye, hogy az ég színe kék,
Aki annak örül ami nem sikerül,
Örömében a földre csücsül!

Akinek humora van mindent tud,
Akinek nincs, az mindenre képes,
Akinek humora van minden bír,
Akinek nincs, az mindenre kényes.

Hogy meddig lehet elmenni,
A kérdést könnyű feltenni,
A kérdés nem egyértelmű,
De a válasz egyszerű:
Akinek humora van mindent tud,
Akinek nincs, az mindenre képes,
Akinek humora bármit lát,
Annak vidámabbnak tűnik a világ.
(#) nedudgi válasza Orbán József hozzászólására (») Júl 16, 2019 2 /
 
Írsz tényleg humoros dolgokat, de ennek a témája nem tetszik, a stílussal nincs bajom.
(#) Orbán József válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 16, 2019 / 2
 
Maximálisan tiszteletben tartom mások véleményét. Ezt a kis "kicsi, savanyú, de a miénk" érzetű dolgozatot 2006-08-21, 22:28-kor jegyeztem le. Érdekes évek voltak azok is. A "doku-történetnek" legkevésbé volt köze a magyar hajózáshoz.
(#) Orbán József válasza Orbán József hozzászólására (») Júl 16, 2019 1 / 3
 
Erre ráfáztok...Most olyan önélet írásomat elevenítem itt meg, hogy a fal adja a másikat.
Nem most keltek, én se, akkor még vidám voltam és bohó...
Előre bocsátom, aki nem kedveli a hosszabb firkálmányokat, időben ugorjon!

Íráskényszer

Kedves Kollégák a tanúi, hogy időnként különböző írásaimmal pusztítok a Fórumon, bár vannak mazochisták, aki valami különös örömet találnak zavaros gondolataimban, okfejtéseimben, etc.
Szerintem sok természetfilm kedvelő ember tudja a tengeri élővilág, pontosan a cápaviselkedés tanulmányozása közben ellesett, támadásra utaló viselkedést, mozgást, testtartást értelmezni.
Valahogy hasonlóan jellemzem a rohamokban rám törő íráskényszert, aminek következtében megannyi ártatlan lélek szenvedi kínjait szerte az országban…
Először csőlátásom támad. Mutatóujjaim S alakban begörbednek. (ezekkel gépelek)
Nyakerem kezd kidagadni, fejem felszegem és rövideket bömbentek: Irássssss!!! Írnom KELL!!
Családom riadtan szétfut a szélrózsa minden irányába.
Aztán megint a minta családapa vagyok. Egy darabig…

*

Elektronika és én



A napokban megjelent népszerű-tudományos ismeretterjesztő programom keretében megjelenő tanulmányomba rútul belekötöttek! Ez arra indított, hogy kóros szerénységemet mellőzve feltárjak néhány olyan tényt, ami a jövőben mindennemű kétkedést, vagy szimpla ármánykodást semmivé tesz.
Először is néhány ősömmel kell magyaráznom génjeim sajátos eredetét – bármelyik állításom ellenőrzéséhez elég fellapoznod a történelemkönyvet, vagy ha épp nem hiányoztál, akár emlékezhetsz is.
Egyelőre a legrégebbi írásos tényre utalok ebből, ahol Orbán nevű ük-ük…(majd egy alsóbb rangú tudós kollégával kiszámíttatom kedvetekért – később) apám elment a bizánci várba, hogy vóna neki egy kis ágyúféléje, nem tunnák-e ittend eztet hasznáni, ugye, esetleg – mondta zavartan. Kihajították a papírjaival együtt, hogy nézze már meg micsoda falak vannak itt, mit köll ezen védeni!
Akkor az ük az ixedikenem átment a járdátlan oldalba a török szultánhoz, hogy hallgatná meg őtetet.
Mondjad, gyaur, hehe – kedveskedett a szultán, miközben egy pávatollal csikarták a hónalját a hastáncosnők, ajkukon havasi kürttel.
Nagyvezír -(ilyen szépen beszélt az én valóságos ősöm) nem-e tunná hasznányi ezt a álgyut, amit tunnék én önteni, ez átvinné ezt a szembeni kűfalat, mint lajbit a parasztfing…
Oszt kifene vagy te, hogy ilyen nagy tervvel mersz előállani ittend? – kérdé a nagyúr.
Én vagyok egy olyan távoli őse egy naccerű embernek, akit majdan világszerte csodállnak annyi sokoldalúsága végett, mint égen a csillag és egy kis ország fogja közfelkiáltással főmodellezőnek megválasztani, az ország-világ dicsőségére!
Ebből egy kukkot sem értett a török, így zavarában hasravágta magát legott a messziapám előtt és így rimánkodott, hogy vigye végbe hát a nagy tervet.
Egyetlen bátortalan kikötése volt, hogy amikor a Hold sarlója az ÁFA befizetést mutatja, legyen kész a szerkezet, vagy a szépfatert négybe találják szeletelni…
Meg is egyeztek szépen és tudvalevő, hogy a terv beteljesedett!
Innen van a pirománijám…

A másik, anyai ágon pedig ott vót Lénárd Vince báttyám, aki kivándorolt a taljánokhoz, ott mívelt csudákat. Leföstötte a szomszéd Lizát, ahogy vigyorog, mint a tejbetök, hát nem világhírű lett az is ?! Aztán kitanát olyan szerkezetet, helikopter félét, amihez ha lett vóna motra, már előrébb lennénk sokkal, mi modellezők is.
Mindenhö’ értett az öreg, csak dógozni ne kölljön.
Emmeg a modellezésbe segétett…

Ja, még volt egy nagyon meggyőződéses tudós ősöm még korábbrul, akit a megnemértés jegyében teljesen kipofoztak a mágjára vetés előtt. Kitanáta, hogy a Nap van középpen, nem hitték.
De sütés előtt még odavetette foghegyről: És mégis mozog, mindkét szemfogam… Elhíresült ez is, de csak a mondat elejére emlékszik a hálátlan utókor.
Az elektromossággal, jelátvitellel, stb. kapcsolatos tehetségemet egy megint másik ősöm révén örököltem, akit az a kiváltság ért, hogy Mátyás udvarában volt villanyszerelő.
Ilyen háttérrel, génállománnyal aztán nem csoda, ha már csecsemő koromban képes voltam kézrátéttel kétoldalas nyomtatott áramkört tervezni, vagy Holdba-repülőt hajtogatni kockás papírból.
Nemrég is majdnem lebuktam a dinnyeföldemnél, mert jött ez a Pathfinger buggy, vagy mi a rosseb és majdnem lefotózta! Aztán ovatosan Ugg és Baa nevű két ottani napszámosom dobott rá valami sziklát, hogy a NASA rá ne jöjjön a dolgaimra.
Még az ovodában történt, hogy annyira vigyáztam, ki ne tünjek a többiektől, hiszen már akkor annyi eszem volt, mint most, hogy direkt a legrosszabb játékokat választottam. Így próbáltam felülni álcázásilag egy fél hintalóra, majd látszatra olyat estem vele, mint ide az ólajtó. A többi kis retek egymás térdét csapkodta, úgy röhögött, de mi csak laposan egymásra néztünk a hintalóval – tudjuk, amit tudunk…csak nem fogjuk felfedni. Aztán persze nem röhögtek olyan vidáman, amikor szaladtak kifele az égő nagyteremből. Ezt csak mi tudjuk, igaz lovacskám?
Egyelőre annyival előrébb vagyok a mai technikai vívmányoknál, hogy vigyáznom kell, nehogy gonosz célok érdekében hasznosuljanak. Mer’ amúgy kenyérre lehet kenyni, annyira jó ember is vagyok.

*
Nix bibe!!!



A nemrégi napokban barzasztó szerencse sújtott! Olyan potom áron hullt a fejemre egy kiválló modellirányító együttes, adó-vevő, hogy napokig eufóriáztam tőle! A kisagyamban ugyan folyamatosan sarjadzik egy gondolat – böjtje lesz ennek te Jóska, el ne hidd már, hogy nem jön ezután valami nagyon rossz, hogy a világ megőrizhesse egyensúlyát!
Addig is megbarátkoztam a gondolattal, hogy az addig hűen szeretett régebbi rádiómat eladjam és láss csodát! – ezt a típust többen és nem kilós árban kedvelik a népek, így eladódott az én drága jó készülékem. Máig is bánt a dolog, nem mertem a kijelzőjébe nézni, nehogy meglássa rajtam az aljas szándékot. Ez az élet sora, ennyi készülékkel úgysem bírok és bár halmozó típus vagyok, a pénz is kellett egy újabb repülőre – az is minek??? Már kiborulnak a műhelyből, ha ajtót nyitok.
Szóval az újat, ami valóban fiatal, féléves darab, elneveztem Rovaleyo Enigma Kilencésfélnek, hogy könnyű legyen kimondani… A típus eddig elborzasztott külsejével és hátam közepébe se kívántam, azonban most valahogy mégis a szívembe férkőzött ! Rájöttem, hogy még magosabb tudású az előzőnél is, ez mindenképpen 20-25 olyan alsókategóriás modellezőnek együtt is sok, mint jómagam. Hallani már olvastam pár dolgot róla, így újra átfutottam a fórumos kollégák írásait, titokban szidva mindenkit, aki játszi könnyeden veszi az angol, vagy német nyelvű akadályt, amit a menü és a tanító okirat(ok) képviselnek… Ez csak futó irigység részemről, nem komoly, mindenesetre nézegetem a Balesetek, törések fejezetet, hátha… 
A külföldi nyelvekkel szembeni averzió ellenére belelapozgattam a mellékelt irodalomban, átfutva német és angol nyelvű leírását, valamint a Háború és béke terjedelmű Tutorial c. segédletet, de hiába, továbbra se tudok egyik nyelven sem.
Közjátékként bekapcsoltam az új sakkozó automatát, mi lesz…
Lágy cimbalomszólóval megjelent egy felirat, hogy sok a gáz, vegyem lejjebb, valóban erős gázszagot éreztem magam is.
Aztán megjelent egy kis repülő, nyilván megy valahova – nem láttam a srófját, tehát jár a motra, ovatosan kapadozok a körülötte burjánzó karokat feszegetve, merre nyaklanak.
A repülő felett van egy csík, valszeg mutatja, mennyit fog a gép közlekedni.
A gép elég kicsi, gondolom jó távol lehet. Kezembe veszek egy laposreszelőt, ha fordulózik és meglátom a csűrőjén, hogy valahány D fajta, azonnal lesatírozom onnét az egészet, utálom, mint macska az esőt a fajtáját is.
Bazi lassan halad a dolog, mindenesetre hagyom repülni, majd ha leszáll meglátjuk, hogyan tovább. Addig is kiváló intuíciós képességemre hagyatkozva gondolatkísérletekkel próbálom megérteni a gépezet lelkivilágát, fejlesztők gondolatmenetét…az írott külföldi szöveg képi benyomásai alapján. Újszerű dolog, belátom, de működni fog. Pestre sose viszek térképet, vagy odatalálok megérzésből, vagy úgyis hiába minden. Így jutottam el valamikor a Balaton mellől Pest mellé délután kettőtől este nyolcig és sosem mentem 110 alatt a kocsimmal…
Egyszerűen mindig a hátam mögött tartottam a Napot és kész ! Csak kicsit borongós volt az idő, de sikerült.
Na, szóval annyit tudok a szoftverről, hogy a tervezők teljesen szakítottak az addig hagyományosnak tekintett programozási, mixelési metódusokkal, azt felejtsük el, itt újszerű, formabontó eljárás van kilátásba.
Először a német szöveg alapján transzformálom a sok cwancig mondatot, nagyon vigyázva, hogy ne próbáljak kimondani akaratlanul hangosan német szavakat. Egyszer pórul jártam, véletlenül olyat köptem a billentyűzetbe miatta, hogy újat kellet venni.
Valami Ilséről lehet szó – studérozgatok magamba – aki megvolt valami tejesembernek…
De hogy jön ide a modellezés? – kérdem magamtól. Nyilván a férje modellező – Karl lehet a neve - és keveset van otthon. Ahá, akkor ez egy tanmese keretében világosít fel a programozási metódusokról, modellezői mellékhatásokról, ravasz...
Ha újszerű, akkor nem a hagyományos beporzást kedveli a kis kamilla, hanem… ?
Csak nem a félemeletest?! Úristen, inkább eladom a rádiót…ez nem az én ortodox nézeteimnek való.
Sutyiban csak találgatok, de elnyom a kimerültség, agyam lefáradva a verejtékes gondolatoktól.
Álmomban elvonatozok Ilséhez, hogy megtudhassam a nagy titkot és egy csapásra megértsem az újszerű programozás fonalát. Csak közben eltelt 10 év a szoftver fejlesztés óta, csengetésemre előjön Ilse, akkora farral, mint egy anyahajó, szájából kilóg egy fél vekni zsíroskenyér és próbál rám mosolyogni. Tört magyarsággal makogok utam céljáról, hogy esetleg nem magyarázna-e el a példa kedvéért valamit, és hogy miért nem jó a hagyományos beporzás, meg fünfig-cwancig, halandzsázok. Kétségbeesett zümmögésemre felderül fél négyzetméteres arca, majd karon ragad és –Nix bibe !!! – kurjantással vonszol a hálószoba felé! Arohattéletbe, hol ez a baromarcú Karl ilyenkor??? Valami kis szar repülőjét szedegeti össze ilyen sokáig a réten, engem meg felmorzsol a Nagy Húsevő közben!
Még hogy modellező szolidaritás… Tiszta csatak a fejemen a kevés haj is, úgy ébredek…
Megfáradt agyamnak az angol szöveg még kevesebb támpontot ad, de hát újszerű, mi jön le nekem ebből?
Horror-pornóra asszociálok, mumija vs. zombi talán. Mit lehet ilyenkor mondani?
Szedd össze magad Mary – ami maradt – kapd szét a pólyást, te meg adj neki Akkmed !!!

Ha egyszer véletlenül mégis megértem ezt a modellrádiót, nagyon modern leszek…

*
(#) sonajkniz hozzászólása Júl 20, 2019 /
 
Fordítva!
(#) Imi65 válasza sonajkniz hozzászólására (») Júl 20, 2019 / 1
 
Bővebben: Link
Japán mindig is fura nép volt, Ők a Metált is gyerekekkel nyomják.
(#) Orbán József hozzászólása Júl 21, 2019 / 4
 
Körkép a környékünk aszfaltozott útjairól. A látlelet 2008-as, de azóta sokszor teljesen felújították ezeket.
Kb. olyan ez, amikor a parasztember így szól a fiához, akivel terményt zsákolnak: Nem értesz te gyerek ehhez, már hatodszor kötöm meg utánad ugyanazt a kibomló zsákot... (?)
Egy régi modellező találkozó ürügyén az e területre vezető és a többi útról a környékünkön.

Kedves Kollégák!

Közben merült fel az igény a helyi Környezet és Kistérségi Érdekfeszítő KHT részéről, hogy az idelátogató vendégeket a legnevezetesebb tájjellegű manifesztummal megismertessük.
A Gy...öt D...val összekötő területről van szó, ami az Alföldre egyáltalán nem jellemző természeti csoda! Mindenki egy nagy lapos semmire asszociál az Alföld említésekor, pedig lesz nagy meglepetés! A terület mai alakját, domborzatát a Felső-Triász korban érte el, amit a mai napig szinte érintetlenül megőrzött. A régmúltban ezen zord ormokon a sztetoszkópszaurusz kergetőzött a selymeshátú kamasztodonokkal. Még ma is nemegyszer régi dinoszóru őslénykoponyákat fordít ki az út közepéből az ekevas.
Barlangjaiban húzódott meg télen a neandervölgyi ősbácsi és neje, itt vészelték át a zord telet, csak a nyári rekkenő mínusz tíz fokok csalták le a völgyekbe, bölénylesre.
A meglesett bölényeket eztán felpingálták eme barlangok oldalára…

A területet aztán a természetformáló erők hasonlatossá tettek az emberek által közlekedési célra létesített, úgynevezett utakhoz. A területen aszfaltbuzgárok feltörése és az őshonos büdösbanka, más néven fostos babutka különös szimbiózisa az erre járó homo sapienssel hívta életre azt a csodát, amire méltán büszke térségünk!
A madarak végtermékükkel a rendes útjelzésekre megtévesztésig hasonlatos, felezővonal szerű képződményeket alkotnak, ami minden rendszertelenségük és hiányuk ellenére is útszerűvé varázsolják ezeket a bérceket.
Az erre járó vándorok némelyike pedig az út mentébe vetett szaros pelenkákkal jutalmazza az érdes füttyű tollas kismestert, amely ezekből aztán megépíti buja fészkét.
A felhőkbe vesző sziklatarajokon rendszeresen költ a hópárduc, valamint az egzotikus állatfauna bizonyságaként tekinthetünk Lakatos Arisztotelész által elejtett szibériai tigrisre, amit jó állólámpás mercijével zsákmányolt.

Az idelátogató katasztrófa turistáknak ajánljuk, hogy már az út elején béreljenek a környéket tenyerükként ismerő bennszülötteket, cserpákokat. Ezek az őslakosok jelképes összegért aztán békén hagyják a poggyászukat. Az útra néhány napos rátartással számoljunk és némi tartalék főtengelyeket, lengéscsillapítókat is áldozhatunk a környék szellemének.
Remélem, mindenki sok szép emlékkel távozik majd. Ha tud…
*
Igen, elfelejtettem említeni, hogy a környezetrombolás majdnem megsemmisítette a védett területet, időnként narancsszín egyenruhások szervezett természetkárosítással, lyukbetömködéssel hamisítják a tájat. Egyébként a napokban szállították el az út közepéről az új Abrams kísérleti, lopakodó harckocsit. Az új harcjármű a Sziklás hegységben 80 km/h-val közlekedett hegynek föl, aztán ide hozták próbaútra, végső megmérettetésre...
30 méter után kiesett a kobaltbélelésű lövegcső, amit másnap 8 db-ban találtak meg a fémhulladék telepen. A személyzet 1 perc után erős gyomorégéssel küzdött, majd felbüffent nekik az anyatej. Azóta itt rozsdásodott az egész kóceráj az árokparton. Ez a vidék olyan természetes véderőművünk itt, hogy a kínai Nagy Fal léckerítés hozzá képest...
(#) elektrorudi hozzászólása Júl 23, 2019 / 2
 
Ötven éve történt:
(#) sany válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 23, 2019 /
 
Ezek a makacsok mindenütt ott vannak. De ha van macska, akkor egér is.
(#) Orbán József válasza sany hozzászólására (») Júl 23, 2019 /
 
A Marson meg tehenek! Meg van írva...
(#) sany válasza Orbán József hozzászólására (») Júl 23, 2019 /
 
(#) Orbán József válasza sany hozzászólására (») Júl 23, 2019 / 1
 
Akkor néhány gondolat a Nagy Durranás elméletről (felfúvódás, báner teória)

A Nagy Durranás és a postásbicikli

Minap megint tudomány szomjamat oltandó, némi kozmológiáról tekintettem meg egy kisfilmet.
Annyi az elmélet, mint ide Lacháza, egyik jobb, mint a másik, vannak eltérések és újabb sejtések:
Nem bizonyított tételek, pl. mit tudnék csinálni egy 5-ös találattal, nőtlenül - ami nonszensz...
Feleségem tudna erről mesélni, hogy az kéne még csak miiii!?


Szóval nekem tisztázódott néhány dolog, nem rajtam múlt, de túl vagyunk rajta...


- Mi a kórság, mi ez a baromi sötétség, minek mentem neki...?
- Ki vagy Te és mit keresel itt? Nem tudsz vigyázni?!
- A póstás és a valamilyen Aladárt keresem, Ló ucca kettő, itt lakik? Ja, bocsesz...
- Valahol itt fog, az bizonyos, minden itt van, ami eztán lesz.
Nem egy szúlyukba tévedtél? Tudod, van a Féreglyuk, ami a teret hajlítja, a szúlyuk meg az időt!
Egyelőre idő az nincs rendben, talán tér az igen, én se látok semmit, de mindjárt lesz fényesség, ne félj!
- Térről nem is beszéltem, Ló ucca kettő, mit nem értettél...? Egyáltalán ki vagy és miből beszélsz?
- A Minden Kezdete vagyok, most a Te fogalmad szerint talán egy aktatáskányi vagyok, de tudom a jelent és az összes jövőt, én vagyok a Nagy Durranás Bölcsője...
- Ha ennyi mindent tudsz, nincs nálad egy pumpa? Leeresztett a hátsó kerekem.
- Várj, mert nekem nehéz a Te parányi idődben gondolkodnom, pillanat...ha addig el nem durranok...
- Jó, addig letámaszthatom a bringát? Ja és mi az a szúlyuk? Ilyent láttam, a fában ahogy perceg a szú.
- Jó helyen kapiskálsz, tehát odáig tiszta, hogy perceg? Perc - eg... Csak nagy léptékben, 1 perceg 10 milliárd év.
- Aha, akkor most szerinted hanyadika van? Meg tart még a munkaidőm? Nekem nem fizetik a túlórát, az az Aladár meg dögöljön meg, ebbe a rohadt sötétben azt se tudom, hol járok.
- Na jó, igyekezz, nem sokáig bírom visszatartani a kozmosz születését! Jaj, már sűrűsödnek a tolófájások, van nálad papírzsepi?
- Az nincs, de itt az Aladár levele, annyira nem lehet fontos.
- Nagyon köszi! ...és most igyekezz, itt ha balra fordulsz, a kiserdő mellett visszamehetsz a Te idődbe. Ha sietsz, zárás előtt visszaérhetsz. Fuss!!!
- ...és a bringa? Lapos a hátsó! Vállalati!
- Fuss, fuss, jaaaj...


Így volt a postásunk néhány napig gyalog szolgálatba. A Hubble űrkukker egy igen távoli csillagködben fel is fedezett egy különös alakzatot, amely sebesen távolodott, megelőzve a környékbeli galaxisokat is.
A vörös eltolódás ellenére továbbra is zöld színű maradt. Igen, egy 13 és fél milliárd éve száguldó postás bicikli. A tudósok számításai szerint a hátsó kerekén a tömlő még mindig lapos, az nem tágul.
Semmi sem tökéletes.


Lejegyezte:
Ajánlottan
Én
(#) konyak6 hozzászólása Júl 25, 2019 /
 
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Júl 28, 2019 /
 
Windows "desktop", azaz asztal...
(#) Kera_Will hozzászólása Aug 2, 2019 /
 
"Akasztottam a hóhért "
(#) gyerek67 válasza Kera_Will hozzászólására (») Aug 2, 2019 /
 
Te hol találkoztál vele?
Nekem Szekszárdon jött szembe, de a piros lámpánál már nem volt időm "lekapni".
(#) Kera_Will válasza gyerek67 hozzászólására (») Aug 2, 2019 /
 
BP-n egyik parkolóban állt be mellém ...
(#) konyak6 hozzászólása Aug 4, 2019 / 1
 
Sziasztok! Lenne valakinek kapcsplási rajza a videóban lévő cucchoz?
Bővebben: Link
(#) pucuka válasza konyak6 hozzászólására (») Aug 4, 2019 /
 
A csoda tudja, de én többre tartom az ilyen "négykezest". A fejében kell lennie a zenének, mert az orgona kicsit késik a megszólalással.
Bővebben: Link
(#) gyerek67 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 4, 2019 /
 
Ebből világosan lejött a számomra, hogy az ilyen, templomi hangverseny-orgonán interpretált zenedarabok esetében az az orgonista, akinek nincs legalább négy lába és négy keze (mindegyiken 8 ujj -> Double Word -> egyenes út a bináris aritmetika világába ), az testi fogyatékos.
(#) lelkes amatőr hozzászólása Csü, 17:48 /
 
Régi képcsöves, megunt Tv-től így szabadulj meg ha biztonsági kamerával figyelnek.
(#) proba válasza gyerek67 hozzászólására (») Csü, 21:28 /
 
Senkinek nem tűnt még fel, az az orgonistának még egy feje is van. Olyan snassz, hogy azt csak úgy billegeti a levegőben feleslegesen.
Következő: »»   799 / 799
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu