Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   440 / 570
(#) JZoli válasza Anaconda hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Nagy valószínűséggel a Te kazánod gázszelepe mechanikusan visszább van állítva, az az a kazánod teljesítménbeállítása alacsonyabb mint az általad említett másik kazáné. Bár ez csak egy lehetőség az okok között.
(#) Anaconda válasza JZoli hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Elvileg beállította a szerelő a CO kibocsátást, ott tekergetett a gázszelepen, gondolom ezt. Akkor a váltószelep hiba teljesen ki is zárható?
A gázszelep pedig gondolom a CO miatt lett visszaállítva. Akkor el kellene fogadni, hogy ez ilyen, ennyit tud?
(#) JZoli válasza Anaconda hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Ezek a beállítások elég sok mindentől függenek. Előfordulhat, hogy feljebb lehetne venni a kazánod teljesítményét, de ez sok macerával járna, azt meg kevesen vállalják az időhiányra hivatkozással.
Nagyrészt úgy van ahogy írtad, bele törődés sok idegeskedéstől megmenti az embert.
(#) Anaconda válasza JZoli hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Az biztos. Köszönöm a választ!
(#) balazsgy válasza Anaconda hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Szia! Én még elvégeznék egy ellenőrzést, egy nem sok időbe kerülő próbát, nem a kifolyó
keresztmetszetet nézném, hanem a vízhozamot:
Mondjuk 10 literes edényt teszel a mosogató, azután a kádtöltő csap alá és számolod,
hány secundum alatt megy tele az elvárt hőmérsékletű (55 fok esetedben) melegvízzel.
Így tudod a gyártó által adott vízhozamot ellenőrizni a legegyszerűbben.
Úgy 15 liter/perc érték körül kell lennie minimum.
(#) VIM válasza Anaconda hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Idézet:
„A kád felé a víz 22mm-es réz csövön megy”
Nem vagyok vízszerelő de ha nekem ezzel próbálták volna szerelni a vizet és ilyen átmérővel, hamar megköszöntem volna az addigi munkát ....
(#) Anaconda válasza balazsgy hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Jó ötlet!
Hétvégén megmérem hány fokos víz jön a rendszerből, beállítok 30 fokkal melegebbet HMV-nek és úgy a speckó szerint 16,5-nek kell lenni ha jól emlékszem.
Most szerintem olyan 10 fok körüli lehet, így 45 fokot kell fűtenie, tehát a gyári spec nem elvárható.
(#) Anaconda válasza VIM hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
A vízhozammal az ég világon semmi problémám nincs, és nincs is szükségünk nagyobb vízhozamra.
(#) Wind-Storm válasza VIM hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Köszi a választ, még nyomozok hogy mi lehet, aztán ha úgy alakul, végső esetben méricskélek.
(#) milliohmos válasza Anaconda hozzászólására (») Jan 7, 2020 /
 
Egy kis számolás sem árt néha:

Percenként 16.5 liter viz = óránként 60*16.5= 990 liter, m = 990kg
Delta T = 30C
A víz fajhője: C=4,2 kJ*kg^-1*°C^-1

E = C * m * dT = 4,2 * 990* 30 = ‭124 740‬ kJ energia szükséges ennyi víz felmelegítéséhez


1 kWh = 3600 kJ, vagyis: ‭124 740‬ kJ / 3600 = 35 kwh

Tehát 100%-os hatásfokkal 35 kW-os kazán kellene a 16.5literes percenkénti hozamhoz.

Neked 24kW-os van, ami mondjuk 90% hatásfokkal dolgozik, tehát max. 21.6kW-on.


Ha pl. egy átlag 200 literes kádat akarsz félig engedni 55C-os vizzel (dT=45C), akkor:

(4,2 * 100 * 45 = 18 900 kJ) / (21.6kW * 3600) * 60 = 14,6 perc, tehát kb. negyed órába telik, ezt mondhatjuk hogy viszonylag hosszú idő.
(#) Anaconda válasza milliohmos hozzászólására (») Jan 8, 2020 /
 
Köszi a korrekt számolást. Elégnek kell lennie. HMV üzemben 34,8kW a névleges teljesítmény. Közben egy kollégámmal eszmét cseréltem akinek ugyan ilyen kazán volt, neki semmi hasonló gond nem volt. Manual, 9. oldal
(#) Baxi hozzászólása Jan 8, 2020 /
 
Hi Mesterek!
Olyan kérdésem lenne, hogy a kondenz kazánoknál mi a szerepe ennek az alkatresznek. Elegé csúnyán nézz ki, mar megette az idő.
(#) oimuka hozzászólása Jan 8, 2020 /
 
Sziasztok! Kombi kazán biztonsági szelepe elkezdett csöpögni. Amit probáltam, hogy a piros recés gomb elfordításával vizet engedtem ki többször is, majd újra töltöttem. A csöpögés picit mérséklődött, de amikor megy a melegítés, ismét megjelent a csepp a stucni végén. A kérdésem az, hogy a biztonsági szelep szétszedhető és javítható? Szedett valaki szét? Gondolom, szennyeződés vagy vízkő miatt nem zár tökéletesen. Érdemes kísérletezgetni vagy vegyek újat?
(#) balazsgy válasza oimuka hozzászólására (») Jan 8, 2020 /
 
Ez nagyon kevés infó. Gondolom piros, az a fűtés, de mennyi az a nyomás a kazán kijelzőjén? 3 bar környékén már lefúj az a szelep, mert arra szolgál.
(#) balazsgy válasza milliohmos hozzászólására (») Jan 8, 2020 /
 
Nagyon jó a számításod! Ez a fizika! Én csak annyival egészíteném ki, hogy a 200 literes átlagos fürdőkádba csak félig ereszteném a vizet, mert beférjen maga az ember is a többi térfogatba, de csak 40 fok hőmérséklettel, mert az az 55 fok melegvíz már megsülést okoz. Így talán rövidebb idő is lehet a feltöltés.
(#) Épületgépész válasza oimuka hozzászólására (») Jan 8, 2020 /
 
Szia!
A kazán biztonsági szelepe, két okból szivároghat.
-A kazánodban a biztonsági szelep megengedett nyomás érték felett van ezért nyit! Ez kb.3 bar felett. Nézd meg a rendszer nyomását!
-Nyitás közben szennyeződés került a szelepülőke alá! Ha többszöri mosatásra sem áll el a folyás akkor,cserélni kell! A biztonsági szelepek,minta nevükben is van biztonsági funkciót látnak e üzemzavar esetén!l! Ledugózni tilos,és életveszélyes!!
(#) p100 hozzászólása Jan 8, 2020 /
 
Sziasztok!

Ocean ECO 20 kombi kazán (kéményes) az alábbi hibát produkálja:

A termosztát kapcsolásakor a váltószelepnél lévő tüske kapcsolja a mikrokapcsolót, a szivattyú beindul, de a gáz nem lobban be, csak őrláng van. Ha a kazánt ekkor áramtalanítom (tehát a termosztát vezérelt állapotban van), a szivattyú értelemszerűen leáll. Ha ismét bekapcsolom a 230V-ot, akkor a mikrokapcsoló kapcsol, a szivattyú indul, a gáz belobban, látszólag megindul a fűtés, de kb. 30-40 mp. után a láng bealszik (őrláng marad), a szivattyú keringet tovább.

Mi lehet a baj? Fűtési NTC?
Ha igen, annak hogyan tudom meg a pontos típusát/paramétereit?
Ha ez a baj, azt hogyan kell kiszerelni? (látszólag csavaranya kialakítású, de a rézcsőre mintha rá lenne forasztva).

Előre is köszi!

p100

NTC.jpg
    
(#) milliohmos válasza Baxi hozzászólására (») Jan 8, 2020 / 1
 
Ez a füstgáz áramlását befolyásolja a hőcserélőben.
Van egy felső része is, a felső terelőtest, a kialakítása miatt turbulens áramlást hoz létre a gázban amitől jobb lesz a füstgáz -> víz hőcserélés hatásfoka.
(#) milliohmos válasza balazsgy hozzászólására (») Jan 8, 2020 /
 
A negyed óra alatt visszahűl 40-re.
De persze, az 55 fok már bőven forró, csak a korábbi hozzászólásokban 55 fok volt emlegetve, ezért írtam.
(#) VIM válasza p100 hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Szia! Szerintem EZ az NTC kell bele és merülőhüvelyes, tehát ki lehet venni anélkül, hogy a vizet leeresztenéd a rendszerből. A HMV cserénél viszont el kell zárni.
(#) Baxi válasza milliohmos hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Köszönöm szépen.
(#) hardenberg hozzászólása Jan 9, 2020 /
 
Ariston TX 23 MI kombi kazánhoz kérnék tanácsot, mi romolhatott el.
A HMV-el nincs gond, azt szépen adja, a fűtéssel annál inkább.
Folyamatosan nagy a nyomás a rendszerben, amikor nem működik, akkor is felkúszik 3 bar köré.
Továbbá a legalacsonyabb fokozatra véve is nagyon meleg fűtésvizet termel. Hosszabb állás után így néz ki a fűtési ciklus újraindulása:
Begyújt, majd a hőállító gombot 1-es fokozatra (5 van) állítva is kb. 58-60 fokig melegít, kb. fél percig, majd a gáz lekapcsol. Ekkor zúgás, kattogás, szörtyögés, majd hirtelen a hőmérséklet gyorsan elkezd növekedni, ezzel együtt a nyomás is, a kijelzőn a 100 fokot is meghaladja, a nyomás a 4 bart is. Nyit a biztonsági szelep, (hálistennek), túlmelegedés piros lámpa kigyullad, kazán leáll. Újraindítás után kisebb intenzitással ugyanezt gyakran a második újraindításkor is megcsinálja, 3.-ra általában megnyugszik, de ez sem normális: a hőmérséklet visszaesik 42 fokra, gáz begyújt, melegít, gáz leáll kb. 60 foknál, majd a hőmérséklet tovább kúszik 80 fokig, onnan visszatér 42 fokra, gáz begyújt...ezzel elvan órákig.
Sajnos viszont a radiátorok közül csak a vele egy helyiségben lévőt, valamint az emeleti radiátort melegíti, az alsó, kazánnal egy szinten lévőket nem. Légtelenítettem, semmi változás. A szivattyú működik, de azt sejtem hogy vagy nála, és/vagy a tágulási tartálynál lehet a hiba? Bár a túlmelegedést ez sem magyarázza.
Lehet ezt még javítani? Egyáltalán mi lehet a baj oka? Előre is köszönöm ha valaki válaszol.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2020
(#) VIM válasza hardenberg hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Szia! Bővebben: Link Ha a szelepsapkát levéve víz jön ki a tágulási tartályból akkor az csere vagy másik tartályt kell beépíteni a rendszerbe a megfelelő helyre.
(#) hardenberg válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Köszönöm az ábrát, megpróbálom így, amint tehetem!
A szelepsapkát lecsavartam, nem jött ki víz.
(#) p100 válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Köszi szépen az infót. És hogyan szedhető ki? Simán kicsavarható?
(#) szerviz válasza hardenberg hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Leírásod alapján a fűtési hőcserélő (kazántest) végzetesen el van dugulva.
A víz szó szerint felforr a kazánban, hiszen hiába kapcsol ki a láng, a felhevült vízkő- és kosztömeg a minimális vízáramlás mellett megforralja a vizet.
Ezt már tisztítani, savazni sem érdemes, a kazántestet cserélni kell. És a jövőben rendszeresen tisztíttatni a kazánt. Ami persze nem azonos egy porszívózással.....
A kazántestcserekor természetesen rendbe kell tenni a kazán égőjét, a tágulási tartályát, stb...
De ezt egy szervizszerelőnek úgyis tudnia kell...
(#) hardenberg válasza szerviz hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Laikusként kérdezem hogy tényleg akkora lehet a baj a hőcserélővel, vagy máshol is lehet a dugulás/vízkövesedés? Mivel a melegvíz vételezéssel semmi gond nincs, nagy nyomással jön a csapból 10-20 s után, lehet szabályozni a hőmérsékletét is rendesen, ebből gondolom, hogy talán máshol lehet a rendszerben valami fennakadás, mert a HMV tökéletes.
(#) knr válasza knr hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Erre valaki tud esetleg tanácsot adni?

Plusz észrevétel, hogy miután kialudt a láng, a PTC-hez közel teljesen kihül a rézcső (ilyenkor már a csapból is csak hideg jön). Csak ezután kapcsol be újra, ha egyáltalán visszakapcsol.
(#) balazsgy válasza knr hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Hát ilyen helyzetben ki tudna jó tanácsot adni? A vezérlőpanel egy része megégett, az ott lévő alkatrészeket esetleg ki tudnád cserélni újra, de ez csak akkor célszerű, ha már tudod a hiba, a megégés okát. Újabb panel esetleg? A gyártó magyarországi szervizét megkerested már?
http://www.ferroliszerviz.com/
Ők jobb tanácsot tudnának adni a problémádra. A kazánod talán ukrán, vagy lengyel gyártmányú lehet, de ez a nálad lévő kezelésiből úgyis kiderül.
(#) 444Tibi válasza hardenberg hozzászólására (») Jan 9, 2020 /
 
Fiam 2 év 5 hónapos Ariston kombija hasonló tünetekkel,
valahonnan valami műanyag vagy nem tudom mi alkatrészdarabka elszabadult, ahogy haladt a rendszerbe a cirkón belül, úgy produkálta a hmv készítés közbeni felforrást, másnap a fűtésnél rotyogott, harmadnap megállt a váltószelep.
A készüléket darabokra szedve, negyed marék apró valamit takarítottunk ki belőle, gondolom a szivattyú még darálta is egy kicsit,
ezekután összeakva átmosva sima vízzel, több mint 1 éve hibátlanul üzemel.

nem a vízrendszerből kerülhetett bele, dupla szűrő, iszap és mágneses van beépítve.
Hogy mi és honnan az rejtély de azóta jó.

Nálad nem biztos hogy ilyesmi van de leírtam, hátha segítség.
Következő: »»   440 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem