Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Ezt bizony nem tudom, szóval tényleg lehet más is. Az egyik egy koloniál stílusú állólámpa, az állórész ugyanilyen.
Szerintem ez lakkozva van.
Üdv szakik!
Nem találtam konkrétan ragasztásról szóló témát, emiatt pedig nem fogok nyitni újat. Az elektronikához gyakorlatilag annyira van köze, hogy egy TO-92 tokozású hőmérő szenzort szeretnék beleragasztani egy ILYEN tömlő csatlakozóba. Na most nem lenne éppen baj, ha elbírna pár bár nyomást, illetve vizet, olajat élje túl, illetve hermetikusan zárjon Én ezekre a kétkomponensű műgyantás ragasztókra gondoltam, de még nincs velük konkrét tapasztalatom. Van "folyékony fém" nevezetű kétkomponensű cucc is, de az meg összezárná a lábakat gondolom én, viszont jobb lenne vele a hőátadás... A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
A folyékony fém ragasztó csak a nevében tartalmaz fémet. Tehát nyugodtan használhatod, az áramot nem vezeti. Vagy próbálkozhatsz ezzel. Nem olcsó, de igen jó.
Ez az a ragasztó, amit házilag fillérekből megcsinálsz magad is!
Szódabikrabónával megszórod a területet, aztán rácsepegtetsz pillanatragasztót (folyékonyat, nem gél állagút). Ahogy beissza, rögtön bele is köt! Reszelni lehet olyan kemény lesz pár másodperc alatt! A felületet jól elő kell készíteni hozzá, hogy ne dobja le az egészet.
Azért a szódabikarbóna más. Próbálkoztam az általad leírt módszerrel, de nem olyan jó mint a fenti ragasztó. PVC-n például szinte egyáltalán nem tapad.
Jónak tűnik. Egy próbát megérhet. Jövőhéten szétnézek a közeli barkácsboltokban, hátha van valami hasonló. Csak kicsit macerás a tesztelése, mert autóban fog olajhőfokot és üzemanyaghőfokot mérni. Nem lenne szerencsés, ha valamiért enged a ragacs és kinyomja az olajat a motor.
Ilyenkor lehet több félét is használni! Előbb megragasztod a keménnyel, aztán "körbetekered" fbs-sel.
Elég bíztaó a leírása. Bár maximum ilyen 3-4 bárt kell kibírni, ami viszont nem sok. Sokkal inkább a rázkódástól tartok, hogy elreped a ragasztás tőle.
Gondoltam hasonlóra, na meg arra is, hogy bekenem hővezető pasztával a szenzor és a tömlőcsatlakozó közt, majd utána nyomom ki két irányból ragaccsal.
Idézet: Akkor az összes itt visszább említettet hagy ki, oda hőálló ragasztó kell, előbbiek nem azok. Ha kilövi az olajnyomás a ragasztót, elfolyik az olaj, tönkremegy a motor. Fémcső legyen, és hegesztett lezárás, úgy látom, itt nem átfolyás van. A ragasztó nem kerülhet visszafelé az olajkörbe. „olajhőfokot” A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
A gyári hőmérő miért nem jó? Amivel a vizet méri? Csak egy menetet kell vágni a lyukba, körbetekered szilikonszalaggal, és lehet belecsavarni. Nem kell ragasztani, nem rázkódik ki.
Szerk: Mondjuk ez analóg, te meg gondolom digitálisan olvasnád.. Szerk2: Bocs, mhatyalyak-nak szántam. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
Érdesítsd fel a felületet, és alkohollal vagy sebbenzinnel zsír/portalanítsd.
Olajhőfok azért kemény kihívás.
Kissé macerás le programozni PIC-re, mert nem éppen lineáris a görbélye.
nagym6: Igen, ettől tartok én is, bár nem hiszem, hogy gond lehet belőle, ha valami 180fokig hőálló ragacsot találok. Igazából nem is szükséges nyomóágba tenni, elég lehet csak a karterba is belefúrni pl., de legegyszerűbb az olajszűrőházban lenne, mert oda csak be kell tekernem, van neki 10x1-es menet hely, jelenleg vakdugóval. Idézet: Éppen az ilyet lehet programmal prímán megoldani. „Kissé macerás le programozni PIC-re, mert nem éppen lineáris a görbéje.” A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
Mondok mást! Megtartva az előbbi ötletet. Fogsz egy csavart ami elég nagy hogy elférjen benne a szenzorod. Kifúrod a közepét, megnyomod hővezető pasztával, beledugod a szenzort. Ezután ledugózod valami kemény ragasztóval, hogy fix legyen. Végül az egészet becsavarod a közdarabba fúrt lyukba szilikonszalaggal. Így ha a ragasztó enged is valamiért, akkor sem folyik el az olaj, mert a csavar stabilan áll a lyukban. Esetleg
Mondjuk ez is megoldható, léteznek ilyen vakdugók. Tömör réz, menettel. Valószínűleg ez lesz a megoldás, csak a tömlőcsatlakozó azért volt szimpi, mert kényelmesen belefér, és tuti nem törik le az IC lába, csak a három szál vezeték jön már ki belőle.
Igen, de akkor meg már az autó gyári szenzorát kéne használjam, elsőre így is volt a próba, de elég nehéz lekövetni. Asztalon működik a dolog, illetve adatlapból leolvasva, de ha rádugom az autó kábelkötegét már tök más lesz az egész. Ezzel még nem is lenne baj, de ezt több autóba is szeretném majd beleszerelni, ha meg már ugyis különálló hőgomba kell hozzá, akkor így egyszerűbb. Ezek mellett mér turbónyomást 0-3bar-ig, beszívott levegő hőmérsékletet, kipufogógázhőmérsékletet 0-1250C-ig, kipufogógáznyomást, 0-3bar-ig, olajnyomást, üzemanyagnyomást, olajhőt, üzemanyaghőt. Ezek viszont gyári szenzorok már, csak a hőfokkal vagyok gondba, ezért gondoltam "gyártani" hozzá.
Szia! Amit belinketél NORMA-s csatlakozót konkrétan rendszeresen hasznájuk a munkahelyemen. Én nem tenném be a hűtővízkörbe sem (az olajról ne is beszéjünk), mert nem bírja a magas hőmérsékletet (max 80 C°) !
Idézet: „csak a három szál vezeték jön már ki belőle.” Ezt minden további nélkül megteheted, nem kell hogy kilógjon az ic lába. Elég ha a vezeték lóg ki.
Szia! Csak egy gyors kérdés: Milyen az a szenzor? Mert ha például Dallas DS18B20, az van eleve fém kapszulában gyárilag is. Az eleve IP védett, zárt kivitel. Mi is sok ilyet használunk, van is pár darab, sőt van MODBUS-os változat is, ami címezhető.
Szia!
Nem DS, hanem sima analóg kimenete van. fokonként 10mV-ot változik. Láttam, hogy DS-ből van gyári vízálló is. Viszont szerintem meg van a megoldás, le fogom forrasztani lánggal a járatot, hogy semmiképp ne tudjon szivárogni a folyadék, majd ezután beleragasztom az IC-t. Próba cseresznye. Legfeljebb tűzre rakok egy liter olajat, aztán beledobom a ragasztott cuccot, meglátjuk hogyan reagál, de nem gondolom, hogy nagy gond lenne belőle.
Sziasztok!
Van olyan fórumtárs, akinek Mazda MZD-vel szerelt autója van és frissített már rajta softvert?
Ma kaposvári bolhapiacon jártam, és sikerült szert tennem egy ilyen eredeti BEAG tölcsér-hangszóróra! Kikötöttem benne az eredeti 100V-os trafót, egy hifi kimenetéről 20-as hangerőn egészen jól szól!
Szia! Szoftvert nem frissítettem, csak ezt hekkeltem rá: MZD AIO Tweaks ,és így lett rajta Android Auto.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2020
Szia!
Igen, csak itt azt írja, hogy 55-ös szoftver szám fölött működik, az enyémen 21-es van Neked milyen van rajta?
FBS-sel be lehet ragasztani a fém telefontokba az LCD kijelzőt?
Leejtettem a telót. 3x is. A gorillaüveg sértetlen, az LCD darabokban. Ugyan még működik, de felkészülök a cserére.
Az FBS elég erős, de ecet savas és szerintem megmarná az elektronikát.
Inkább erre való ragasztót vegyél! B7000 a kulcsszó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |