Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   191 / 228
(#) Tork hozzászólása Máj 18, 2020 /
 
Még egy kérdés. Ha ebböl veszek 3 darabot, akkor megoldhatnám a helyettesítés?
(#) aherhof válasza Tork hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Hát... ez egy elég gyanús terméknek tűnik......

Rakd be a linkjét a terméknek.
(#) Tork válasza aherhof hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
(#) Kovidivi válasza Tork hozzászólására (») Máj 18, 2020 / 1
 
Ne dőlj be az ilyen átverésnek! Még ha tényleg 18650-es cellából van 6db a zsugorfólia alatt, 3S2P felállásban tudna 12.6V 4-5Ah-t (ha a cellákban nem homok van). 13.8Ah, hát jót nevettem. Simán összeadták a 6 cella kapacitását... Terhelni pedig nem hiszem, hogy lehet, a motorod percek alatt tönkreteszi a cellákat. Arról nem is beszélve, hogy van-e benne védelem (mintha lenne egy nyák a csomag hátulján), mert akkor az első gázadásnál lekapcsol a védelem...
Nem azért kerülnek az akksik sokba, mert át akarnak verni, hanem mert a motorod nagy áramot vesz fel (nagy teljesítményt), ehhez pedig minőségi akksi kell, ami drága.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
(#) Tork válasza Kovidivi hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
Nagyon szépen köszönöm
(#) pucuka válasza Tork hozzászólására (») Máj 18, 2020 / 1
 
Ilyet linkeltél:
Bővebben: Link
Ebből három darab kell, de nézd az adatait, nem hiszem, hogy a motorodnak elég lenne 5 (csúcs 10) A.
Ha már akkor ilyet: (komplett pack, védelemmel együtt)
Bővebben: Link
De ez jobb lenne:
Bővebben: Link
Érdemes töltővel együtt megvenni, mert másképp kell tölteni, mint egy ólomakkut.
Aztán számolhatsz, hogyan jössz ki jobban. A szállítási költségről sem feledkezz meg. Ha már, akkor a gyártótól rendeld meg, ha van lehetőség rá.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
(#) aherhof válasza pucuka hozzászólására (») Máj 19, 2020 /
 
Ezek a vicc kategóriák. Ne beszéljétek már rá a fórumtársat felesleges pénzkidobásra.... Ezek lesznek a legdrágább akkuk, mert valamennyit fizetsz érte, és még használhatatlan is lesz.
(#) Koncsar hozzászólása Máj 23, 2020 /
 
Sziasztok!
Ha valakinek van ötlete legyen kedves segíteni.
Vettem egy motor vezérlőt 48V 1500W 18 FET csücsül benne. Életre szeretném kelteni. Az egyik kérdésem, fogy a fék kettő vezetékének nyitottnak kell lennie? A másik, hogy a motorhoz menő vezetékek közé, a motort helyettesítve izzókkal nem tudom e kipróbálni a működését? A gázkar helyére most egy 10 kOhm os potit tettem be. Nem tudom, hogy ez így működhet?
Ha Valaki jártas az ilyen vezérlők működésében, tud e segíteni?
Előre is köszönöm szépen.
(#) Imti válasza Koncsar hozzászólására (») Máj 23, 2020 /
 
Miért nem kötöd rá a motort??? izzókkal szerintem nem fog működni, hiszen van egy 5 vezetékes csatlakozód is a vezérlőn.. a Hall jeladóké. ezek nélkül nem tudja a vezérlő mikor melyik "izzóra" kéne kapcsolnia. A gázkar helyére a poti működhet..
(#) Koncsar válasza Imti hozzászólására (») Máj 24, 2020 /
 
Szia! Köszi válaszod. Sajnos még nincs motorom. Kölcsön szerettem volna kérni valakitől, de még nem kaptam választ rá.
(#) GPeti1977 válasza Koncsar hozzászólására (») Máj 24, 2020 /
 
Inkább eladnám a motort
(#) Koncsar válasza GPeti1977 hozzászólására (») Máj 24, 2020 /
 
Mennyiért? Hány Wattos? Mibe építhető be? Esetleg egy két fotót kérhertnék?
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2020
(#) GPeti1977 válasza Koncsar hozzászólására (») Máj 24, 2020 /
 
Pontosan mihez kell? 300 400Watt 48V motor két sebességfokozattal, 120fok hall jeladóval, megvan a saját vezérlője a sebességváltó relé illetve az első kerék is.
(#) Balu72 hozzászólása Máj 25, 2020 /
 
Kedves Fórumozók!

Egy tisztán elektromos robogó javításában, illetve vezérlőjének újra-bekötésében kérnék segítséget: Sem a mutatós km/ó, sem a km. számláló nem működik. (A jel vezeték a műszerfalnál kettéágazik, így mindegyik műszer külön kapja meg a jelet.)

A robogó márkája és típusa: Lofty 24 Future. 60V-os akkuról működik, a motorja 1200W-os. A vezérlője nem azonosítható gyártójú, az adatlapja szerint egyedinek tűnik, mert a fázisszöge 180° ("Phase angle: 180°")

Az előzmények: 2017 nyarán vásároltam a robogót, de a vásárláskor rosszul mértem fel az igényeimet ezért a gyári 20Ah-s ólomzselés akkupakkját egy 60Ah-s lítium akkura kellett cserélnem. Az átépítésbe 2 éve vágtam bele, de nem figyeltem meg alaposan, hogy mit honnan kötök le, mert felületes ránézésre egyértelműnek tűnt, mit hová kell majd visszakötni. Az összeszerelésnél azonban kiderült, hogy a vezérlőn két olyan csatlakozó is van, amelyre a 3 vezetékes 3 állású sebesség-fokozat kapcsoló ráköthető. Miután a néhai kereskedő elzárkózott a segítségnyújtástól, sajnos elkövettem a mérés nélküli kipróbálom itt, ha nem jó, kipróbálom ott is módszert. Bármelyik csatlakozót is próbáltam, a robogó motorja csak 1-es sebességben forgott, és a km/ó nem mutatott semmit. Odáig már eljutottam, hogy a sebesség fokozat kapcsoló működik, (Egy a vezérlőből kijövő, egymással összedugható egy eres fehér vezeték-pár véletlen összedugása volt a hiba oka) de a km/ó mérés és a km számlálás továbbra sem működik. Az megtett utat is számoló kombinált óra mutatja az akku feszültségét is, ezért 60V-ról működik.
A műszerfalból kijövő km/ó jel vezeték, és a vezérlőből kijövő jelvezeték párosítása egyértelműnek tűnik, (kék-fehér a kék fehérrel. A vezeték-pár összekötése azonban furcsa eredményeket ad.

Maga a km/ó nem tűnik zárlatosak, mert a bekötött jelvezetéken 0,68 mA áram megy.
A jelvezetékben a négyszögjel is megvan, de a magas jelszintje gyanúsan nagyon zuhan: A szabadon mért 4,3V, az órával összekötve 2,9V-ra esik. Ugyanez a feszültség zuhanás megfigyelhető az egyik hall szenzor vezetékén is.
Hogyan mérhetném ki, hol a baj?
(#) Kovlas hozzászólása Máj 26, 2020 /
 
Sziasztok!

Új vagyok fórumon.
Segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Egy Religh Blacburn 3 Xion szettel szerelt kerékpárt szeretnék vásárolni.
A kerékpár szép állapotban van, de van egy olyan nagy hibája, hogy a hajtott kereket a motor visszafelé forgatja.
Ennek volt olyan előzménye, hogy néha kihagyott a hajtás.
Így a leírás alapján mi lehet a probléma?
Foglalkozzak vele, vagy inkább hagyjam?

Segítségeteket köszönöm!
(#) bbalazs_ válasza Kovlas hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
A három vastag vezetékből kettőt cserélj fel.
De az is lehet, hogy a vezérlőben a hátramenet (ha van) be van kapcsolva.
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Ha szenzoros, akkor szenzor kábelt is kell cserélni, vagyis csak 2/4 eret, kialakítástól függően.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
(#) Kovlas hozzászólása Máj 27, 2020 /
 
Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat.
A bicajt nem hiszem hogy szerelték (felcserélték a kábeleket).
Az lehetséges, hogy "magától" megváltozik a forgásirány?
Esetleg aha sokáig nem használják, leveszik vagy lemerül az akkuja...
Szívesen vinném szervizbe is de itt Debrecenben nem igazán találok olyat aki foglalkozna vele.

Esetleg ötlet?

Köszönöm!
(#) Imti válasza Kovlas hozzászólására (») Máj 27, 2020 /
 
Remélem jól emlékszem, de a legtöbb vezérlőn,ami eddig a kezem közé került, volt "tanító" vezeték. méghozzá fehér kábel. gyújtásra teszed,majd a két fehéret össze dugod. ekkor kis fordulaton elkezd forogni a kerék. ha jó az irány várj pár másodpercet, széthúzod,és kész... vagy újra összedugod,és elindul másik irányba. majd ismét pár másodperc, széthúz, és ennyi.
(#) Koncsar hozzászólása Jún 1, 2020 /
 
Sziasztok!
Szétszedtem a xiaomi 365 pro alját és a motor 3 vezetékét rákötöttem a vezérlőre. 32V feletti tápfeszen szépen elindult a motor. Van a vezérlőn egy öntanuló mód a fázis sorrend miatt is.
Megtaláltam a tolató mód csatit is. De viszont van egy piros stekker amibe van egy rózsaszín, fekete, szürke vezeték. Ez elvileg a 3 fokozat teljesítményre van kiépítve. Azt nem tudom, hogy ezt milyen módon kell bekötni. Illetve még a fékkar vezetékét keresgélem. Szívesen fogadom Ötleteiteket. Köszi szépen.
(#) Koncsar hozzászólása Jún 1, 2020 /
 
Ime egy fotó. A hall jeladót nem kérte a vezérlő.
A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2020
(#) Koncsar válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Köszi Válaszod Peti.
(#) Imti válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 3, 2020 /
 
A teljesítmény fokozat tudtommal a középső szál egyik, vagy másik szélsővel össze kötve aktiválódik.. tehát 1 es fokozat középső +egyik szélső, 2 es fokozat középső szál üresen hagyva, majd 3 as fokozat középső szál másik szélsővel .
(#) Koncsar válasza Imti hozzászólására (») Jún 3, 2020 /
 
Köszi. Akkor még marad az elektromos féknek a vezetéke. Nem tudom, hogy testelni kell, vagy valamekkora + tápfesz kell neki?
(#) Koncsar válasza Imti hozzászólására (») Jún 4, 2020 /
 
Szia! A generátor mód, mint efék lehet, hogy azért nem működik mert a Hall vezetékeket nem kötöttem be?
Az lehet még a Jeladó hiányából, hogy nagyon lassú fordulaton kézzel megfogom a motort, és valamelyik tekercsnél megfogja a motort, mintha odaragasztották volna. Ez mindaddig tart, míg a gázkart 0 ra nem helyezem és újra gázt adok.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2020
(#) VarGabi hozzászólása Jún 4, 2020 /
 
Sziasztok!

Tervezném egy MZ motorkerékpár villanyosítását. A terv az lenne, hogy egy 1200 ccm es motorkerékpár önindítóval hajtanám meg amit egy autó akkuval táplálnék. Van némi RC autós tapasztalatom, ami arra elég, hogy tudjam, nem lesz egyszerű a dolog. Az lenne a kérdésem, hogy az önindító motor ( nincs bendix ) elég lesz-e vajon egy közel 100 kilós motornak, illetve, hogy milyen szabi használható ami kibírja egy autó 12 V kn 50 Amper teljesítményét?
(#) Petyaa válasza VarGabi hozzászólására (») Jún 4, 2020 /
 
Néhány km után feladná a harcot az indító motor. Bohóckodni max el lehet vele, de szerintem inkább restauráld az MZ-t, jobban fogsz vele járni
Ha jól megakarod csinálni, szánj rá minimum 500.eft-ot, de akkor is csak a kertek alatt mehetnél vele....igazából ott sem.
(#) GPeti1977 válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 4, 2020 /
 
Amelyikre működik, kezd a testeléssel, ha nem akkor 12V. A leírásban le van írva hogy milyen polaritásra fékez vagy áll meg, sőt van olyan is amelyiken mind a két lehetőség megvan két vezetékkel.
(#) Koncsar válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 4, 2020 /
 
Sajnos nincs leírás Péter. Ha 48V os a rendszer, akkor max. 48V ot, vagy a +5 V -t tudom onnan kiszedni.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2020
(#) GPeti1977 válasza Koncsar hozzászólására (») Jún 4, 2020 /
 
Próbáld 5V tal, vagy egy 9V elemmel próbaképpen, a 48V os kerékpárok elektromos rendszere legtöbbször 12V os, index, lámpák stb
Következő: »»   191 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem