Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Közelmúltban sikerült szereznem egy 70-es évek beli, 8 lóerős briggs motoros fűnyírótrakit. Nagyon egyszerűnek tűnik a töltés rendszere, de mégsem tudok eligazodni rajt sajnos. Pár napja már csak a fejemet vakarom, forrás, főleg anyanyelven szinte nulla e témában. Feltérképeztem, hogy mi, hova van kötve, csak nem értem, de szeretném felfogni a dolgok miértjét, a működési elvet. Mz, trabi simson kötéseket, turpisságokat jól vágom de ez a nyugati gép kifogott rajtam. Előre is köszi a segítséget!
Nem ismerem a Briggs megoldását, de lehet, hogy a robogókhoz hasonló. Azoknál a töltőtekercsről egyenirányítás után megy az elektronikához, azon keresztül az akksira. Nincs gerjesztésszabályozás, mivel lendkerékmágnes a gerjesztő elem. Az elektronika lényegében a túl nagy feszültségcsúcsokat nyeli le, mintegy műterhelésként. Érdekes megoldás, valószínűleg így érik el a hosszútávú üzembiztonságot, na meg ezeknél a járműveknél nincs nagy elektromos teljesítmény igény. Konkrétan van vele valami problémád?
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2020
Szia, mondom a tutit: a Briggs motoroknál úgy 10LE-ig nincs szabályozás csak egy dióda általában, meg egy kondenzátor, a tekercs pedig úgy van méretezve (mivel ISO standardban meghatározott a fordulatszám a stabil motornak) hogy a normál üzemi fordulaton (3600) meglegyen a megfelelő felszültség a töltéshez. Ellenben egy hátrány van: ezt egy bizonyos méretű akkura tervezték: kisebbnél megnő a feszültség,ez által tönkreteszi az akkut, nagyobbnál leég a tekercs. Koszorú vagy patkó tekercses a motor?
Köszi a hozzászólást. Patkó alakú tekercses, és kód alapján 74-es évjáratú a motor.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2020
Igazából a következő a problémám. Megdöglött rajt a gyújtótekercs. Kitaláltam, hogy az akksi és a működő kondenzátor-megszakító párossal, illetve egy simson, mz stb trafóval (az mz-ről mintázva) egy akksis gyújtást csinálok rá. Működik is, a motor megy, viszont nem vagyok benn biztos, hogy a töltés mértéke elegendő-e a gyújtás által felhasznált árammal, így hosszútávon nem merül-e le az akksi.
Szerintem egyszerűbb ha keresel egy gyári gyújtómodult rá. Ezeken alapból az indításkor más gyújtásszöget használ, majd fordulaton ez megint változik (két lépcsős!) nem igazán való neki a kalapácsos. Volt olyan is de abban is van némi elektronika.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |