Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   144 / 180
(#) VIM válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 30, 2020 /
 
Nem vágom annyira ezt a teljesítmény igény sztorit (motor/kompresszor), de a 10 bárhoz lenne az a 1.9kW meghatározva és szerintem (de csak szerintem) a 6 vagy a 8 bárhoz elegendő a kisebb teljesítmény is.
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Ápr 30, 2020 / 1
 
Szia! Lehet, hogy az "áttekert" motorokkal volt ott a probléma, mert nem minden tekercselő tudja jól átszámolni 380-ról 230-ra az adatokat, persze ez nagyban függ az adott motor méreteitől, horonyszámától. A motor az működni fog csak nem adja le azt a teljesítményt a kívánt fordulaton.
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Ápr 30, 2020 /
 
Sajnos az adattáblájáról nem mentetettem le fotót de ez volt ráírva
6kp-cm üzemi, 1500-2000 u per min 1,5-1,9 KW.jpg
Ifának néz ki még ha nem is a megszokott kinézetre
Múltkor írtam az egyik komprimat, a másik is ifa meg 80 literes a tartálya de szépen viszi az 1100wattos gyors fordulatú indítókondis moci.
Láttam már a neten 750 daráló motorral ifa kompresszort amin gyári ifa tgk.-ra való ékszíjtárcsa volt
(#) mark.budai hozzászólása Máj 1, 2020 /
 
TK200 téma...
Kézzel megforgatva feltűnt, hogy egy főtengely fordulat alatt csak egyszer szuszog a nyomó ág. Levéve a hengerfejet, gázolajat a szelepekbe töltve az egyik kisebbik szelepnél elfolyik. Próbáltam villás kulccsal kitekerni a két felső 27-es kulcsnyílású "csavart", de egyik sem akart megmozdulni sem, pedig üvöltöztem már vele rendesen! Mi a megoldása ennek? Gázlámpával melegítve sem indult, meg nem is mertem annyira, az autókból kiindulva nehogy eltekeredjen nekem a hengerfej, és utána meg a tömítésnél fújjon ki. Hogy tudom én ezeket a szelepeket szétszedni? Kapni ezekhez felújító készletet valahol, vagy hogy működük ez?
(#) btamas81 válasza mark.budai hozzászólására (») Máj 2, 2020 / 1
 
Tedd vissza a hengerfejet, és úgy próbáld kiszedni. Kis wd40, kis melegítés, sok káromkodás aztán csak kijön.
Én vagy 5éve vettem hozzá cuccokat, a draspó-tól. Alkatrészkatalógusból kiirtam a cikkszámát ami kellett nekem, emailben elküldtem, ők meg küldték postán.
Tömítést meg a tömítésgyárba (Debrecen) is van, jó minőségű.
(#) VIM válasza btamas81 hozzászólására (») Máj 2, 2020 / 1
 
A draspó. Lehet, hogy egy kicsit rá is koppinthatsz arra a leszorító csavarra, hiszen a nyomó szelephez tartozik és tőcsavar ragasztó fogja.
(#) mark.budai válasza btamas81 hozzászólására (») Máj 4, 2020 /
 
Köszönöm! Ma felhívtam a draspót, kaptam egy telefonszámot, aki az alkatrészekkel foglalkozik. Nem emlékszel, mennyire volt drága? Igazából más nem kell, csak a négy szelep, a hengerfal nagyon szép, gyűrűzni nem akarom. A tömítés készletet már korábban megrendeltem a tömítésgyárból, az már itthon van.
Akkor melegítem, megütöm, meg üvöltözök még vele egyet, akkor szét kell tudnom szedni, csak nehezen. A szívó szelepekhez köszörüljek valami célszerszámot, vagy azokat hogy tudom majd kiszedni?
(#) jozse666 hozzászólása Máj 10, 2020 /
 
Sziasztok! Építettem egy légkompresszort kéthengeres csepel kompresszoral, jól működik, de nem tudom melyik irányba kell forognia. A forgás irányt semmi nem jelzi, mind a két irányba termeli a levegőt, de az olajozás miatt aggódom. Ha valaki ismeri ezt a típust, kérem írjon! Köszönettel. V.J.
(#) VIM válasza jozse666 hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
Szia! Nekem a berajzolt irányba forog. A lényeg, hogy ne a karter szellőző felé verje fel az olajat. A többi kép a kompresszorról. A képeket előzőleg megforgattam, hogy jól álljanak de nem kellett volna, mert megjelenítéskor visszafordultak (fene sem érti ezeket a programokat, hogy miért csinálják ezt).
(#) btamas81 válasza mark.budai hozzászólására (») Máj 10, 2020 /
 
Megfizethető volt. Pontosan nem emlékszem de 300-700 körül volt a szelep.
A szívószelephez célszerszám kell. Én egy laposvasat fúrtam ki, abba tettem két stiftet.
(#) mark.budai válasza btamas81 hozzászólására (») Máj 11, 2020 /
 
Köszönöm!
Ma hoztam el a homokszórótól a légsűrítőt, nagyon szép lett. Megmelegítettem a nyomószelepek rögzítő csavarjait, majd egy határozott csapást mértem rájuk kalapáccsal. Utána az egészet egy nagy satuba befogva, a 27-es villáskulcsot tenyérrel határozottan megütve meglazult mindkét csavar, szóval nem is kellett vele üvöltözni. A múltkor többet melegítettem, most a kalapáccsal rákoppintás tényleg sokat segített. A szívószelepekkel már nem volt ekkora szerencsém, a szelepházakra hegesztettem egy 24-es kulcsnyílású csavaranyát, és még melegében légkulccsal levertem őket. Máshogy egyszerűen nem jött le, így találtam legkisebbnek a veszteséget, bár a szelepházakat buktam, de nem volt mit tenni, az egyik szelep itt is eresztett, muszáj volt kiszednem őket. Utána a lecsupaszított hengerfejet alaposan átmostam benzinnel, szép tiszta lett belül a szívó és a nyomó csatorna is. Most megrendelem, ami kell, de nem mindent, mert a négy komplett szelep bruttó 32 ezer lett volna, de például a szelepülékek, a nyomószelep csavarjai és rugói is tökéletesek, ami jó, arra meg nem költünk pluszban.
Ha haladok vele, jelentkezem!
(#) btamas81 válasza mark.budai hozzászólására (») Máj 18, 2020 /
 
32ezer négy szelep!? Az derék.
Neked van visszacsapó szeleped?
(#) kocsora hozzászólása Máj 20, 2020 /
 
Urak!

Jikov kompresszor az alany.
A szelep jobb menetes a hengerfejben? Melegítsem, kopogtassam?
A forgásiránynak lehet jelentősége? A főtengelyen nincs "olajfelverő".
Mintha az olajtérben nyomás lenne működés közben. Gondolom, hogy ez nem természetes, mivel ez a fajta kompresszor gyárilag rá van építve a motorblokkra, azzal közös az olajtere.

Köszönöm!
(#) elektroncso válasza kocsora hozzászólására (») Máj 20, 2020 /
 
Emlékezetem szerint jobb menetes. Nekem melegítés és "kocogtatás" segítségével sikerült kitekernem (40cm-es csillagkulcs fél kilós kalapáccsal ütve). A forgásirányról nem tudok mit mondani, sajnos a járvány miatt nem tudok elmenni a műhelybe megnézni.
Kartergáz keletkezik, aminek a kivezetését meg kell oldani. A hajtó tengely olajozása nyomott olajozású, a kép szerinti másik oldalon van egy furat a tengelyközépen ott kell olajat pumpálni a tengelybe fúrt lyukba (ami a hajtókarok forgópontjaihoz kerül). A hengerfely vízhűtéses.
(#) kocsora válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Köszönöm!
(#) mark.budai válasza btamas81 hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Igen, komplett nyomószelep cikkszámra kérdeztem, a szívószelepnél nincs ilyen, de az ugye sokkal egyszerűbb, 3 alkatrészből áll az egész. Nem rendeltem meg a komplett szelepeket, csak amit szükségesnek éreztem. Így 15-ből megúsztam postaköltségestől az egészet. Ebben benn van a két tűgörgős kosár is, mert kézzel mozgatva úgy ítéltem meg, hogy túl nagy a lógása, de az újakkal sokkal feszesebben áll a főtegelyen a hajtókar, nem bántam meg a cserét.
Még csak most építem a kompresszort, így még nincs visszacsapó szelepem, de egyszerű dolgom van, mert autóval 5 percre otthonról van egy komoly pneumatikai és hidraulika-technika bolt, ahol bár nem olcsón, de jó minőségű alkatrészeket tudok beszerezni. Rákérdeztem már a visszacsapó szelepre is, akár 1" méretben is van. Szerintem, 1/2 vagy 3/4 lesz a befutó. Egy 120 literes tartályt fog tölteni a kompresszor.
(#) kocsora válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 21, 2020 /
 
Erre a furatra gondolsz az olajozás kapcsán?

el.jpg
    
(#) Payne09 válasza kocsora hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Igen arra gondolt. Nekem is van egy ilyen kompresszorom, de én azt a lyukat ledugóztam. Csináltam neki egy kartert és abban van az olaj amit a főtengely csap fel a megfelelő helyekre. Készítettem még rá egy olajbetöltő/szellőző csövet szűrővel. A karterre tettem egy csavart az olajszint ellenőrzésére. Most nem azt a kompresszort használom, mert az egyik szelep nem zár rendesen és így nem igazán lehet használni. Ha gondolod készítek róla fényképet.
(#) kocsora válasza Payne09 hozzászólására (») Máj 22, 2020 /
 
Ha készítessz pár képet, azt köszönöm!
Ezen is van karter, de elég kókány, így került hozzám. Szeretnék készíteni egy másikat.
Köszönöm még egyszer.
(#) Payne09 válasza kocsora hozzászólására (») Máj 23, 2020 /
 
Nekem sem sikerült túl jól, de így nem is érdekes. IFA kompresszor van helyette.
(#) gyulank hozzászólása Máj 26, 2020 /
 
Ilyenhez csövet hol lehet venni? Szatmáriban nem tudták mi kell hozzá, valami roppantásról beszéltek, de ez csak rá volt húzva a csőre.

rect0001.png
    
(#) madzagos válasza gyulank hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Az a kicsi a roppantógyűrű azt kell ráhúzni a csőre és meghúzáskor rászorul a csőre.
(#) gyulank válasza madzagos hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
De nem roppant semmit, azt mondták, ahhoz speciális roppantó kell, és nem tudnak olyan csövet adni, olyan helyen kell venni, ahol ráteszik a csőre. Ez meg csak rá volt húzva ahogy írtam, meg te is azt írtad.
(#) madzagos válasza gyulank hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
A hollandi meghúzásakor szorul meg. A csőnek kel passzolni hozzá. Légfék rendszerekhez ezt használják.
(#) gyulank válasza madzagos hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Én is azt írtam, hogy csak rá kell húzni. Nem én mondtam, hogy nem, hanem a Szatmáriban az eladó, mikor csövet akartam venni hozzá, és nem tudtam, mert nem adott, mert azt mondta amit írtam. Azt szeretném tudni, hogy ehhez pontosan milyen cső jó, és hol lehet venni?
(#) madzagos válasza gyulank hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Normálisabb traktoros boltban lehet venni. illetve légtechnikával foglalkozó boltban is. Légtechnikai cégnél a hajlítást is megoldják.
(#) gyulank válasza madzagos hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
De ez olyasmi volt, mint a kábelköpeny anyaga, és kék. Milyen hajlítást?
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
(#) madzagos válasza gyulank hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Nem fémcsőröl beszélünk?
(#) gyulank válasza madzagos hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Nem.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
(#) madzagos válasza gyulank hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Ok. Rendben. Légtechnika bolt.
Következő: »»   144 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem