Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   146 / 180
(#) kocsora válasza kocsora hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Meglett a válasz. Kösz.
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Amit én rendeltem abban volt 4db tömítés, 1 hengerfej, 2 az oldalára, és egy középre.
Amúgy tudsz venni is tomítő anyagot. Nálunk van egy “csapágybolt” ahol minden ilyet beszereznek.nekem is van egy négyzetméter, sokkal olcsóbb mint a kész tömítés.
Az olajteknőre én 3mm szilikon lapot vágtam, hogy több olaj beleferjen.
A fordulatról annyit, hogy a tárcsa ami rajta van, az még elbírja ezt a kisebb szíjat, de eredetileg nagyobbhoz volt mér tetézve szerintem. A villanymotorra pedig egy spéci cserélhető kúpos rogzitesu ekszijtarcsat vettem. A motor tengelyek szabvanyosak, az ékpályák is. 2 nap és meghozták az említett boltba.
1420 fordulatú a villanymotorom, de a ZILt csak 887, ha jól számoltam. De ellenorizd le mert most nem vagyok toppon.
De ha akarom lecserélem a 150 és tárcsát, és majd jó lesz máshova.
A zilen 250 tárcsa van.
Amugy Zil suritoről volt egy oldal ahol mindent összegyűjtöttek, szerintem könnyen megtalálod.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 14, 2020 /
 
Üdv Köszi a válaszodat és az észrevételeidet.
Erre én is gondoltam hogy a villanymotor felőli végére szerelném a nyomáskapcsolós nyomásszabályzót, Feleslegesnek találom én is a két végét összekötni csővel. Egy ismerősöm mondta hogy mindenképpen a tartályhoz közel kössem be a nyomáskapcsolós nyomásszabályzót és ne a csőbe mert úgy nem érzékel sok mindent. Én arra gondoltam hogy a motor felőli végére bekötöm egy könyökkel és belecsavarom. Magasra nem akarom hozni csak amit a könyök enged, csapot feleslegesnek találom beleszerelni szerinted? A visszacsapószelepet szintén be akarom kötni ahogy a gyáriakon van mert most a kis rézcső ahonnét kijönne az le van dugózva.Egy T idomba van a képen belekötve a visszacsapó a T idomból kicsavarom a hosszú csövet így megszűnik a becsatlakozás a motor felől. A hosszú cső ahol meg bele volt csavarva azt ledugózom szerinted? Vagy mindenképpen a tartály végébe kössem a visszacsapót gondolom úgy jobb ha már írtad??! A lefújószeleppel kapcsolatba az ismerősöm azt mondta hogy hagyjam benne bármi történik az lefúj nem tudom ha jó ötlet benne hagyom. Eddig is ez működött csak nem ált le a kompresszor 6 bárnál lefújt azt mondták lehet rajta állítani de nekem megfelelt így is. Azért vettem rá a nyomáskapcsolós nyomásszabályzót hogy le kapcsoljon mint a gyáriak ne menyen állandóan ha nem kell. Ezt a kompresszort nem én építettem csak próbálom kijavítani a hiányosságait meg az esztétikáját. Evvel évekig így festettek még visszacsapó sem volt benne se a vízhűtés. Mikor használták rá volt dugva a slag aztán az meg volt nyitva ép hogy csordogálósra a másik végén kifolyt és ennyi volt a hűtés. Nekem ahol a kiegyenlítő tartály van ott volt egy Csepel gázolajszűrő az nyakig volt öntve olajjal és kész az ilyen körforgatásos módon össze volt kötve a kompresszorral és kész. Én meg nem értettem miért buborékol folyton hát azért mert nem volt benne visszacsapó így a levegő itt elszökött. Ezt megszüntettem félig öntöttem olajjal a kompresszort ahogy itt írták csináltam rá egy karterszellőztetőt van benne egy golyó hasonló mint a gyáriakon csak azt nem értettem hogy miért folyik még mindig ott az olaj. Akkor azt is olvastam hogy a helyett lellene oda egy tartály abba táguljon ha pedig megáll visszacsorog. A forgásirány ahogy te írod akkor az sem jó nekem mert jobbra forog. Akkor megfordítom a bekötést motoron. Eddig ezt sem tudtam hogy ha te nem írod hogy ma a helyes forgás irány én nem mertem változtatni rajta attól féltem elromlik. Köszi a segítséget!!! A kérdéseimre még esetleg válaszolnál hogy szerinted jó e úgy ahogy gondoltam. Köszi
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 14, 2020 /
 
Szia! A visszacsapó szelep az szerintem úgy legyen ahogyan előzőleg leírtam, a tartály végében és felfelé legyen a tehermentesítő lefújó kimenete. Oda lehet kapni ilyen csövet, méretre vágva bekötöd és kész. A biztonsági szelepnek ami be van építve, nem lesz értelme, mert mint mondod 6 bárnál lefúj. Ez azért nem lesz jó, mert ha 6 bárnál kinyit az minimum 5 bárnál fog visszazárni. Sok lesz a veszteség. A nyomáskapcsoló a rajta beállított értéken ki fog kapcsolni és ezt Te határozod meg, hogy mennyi legyen a plafon. A gyári biztonsági szelep a nyomáskapcsolón a kapcsoló nyomásértékéhez van igazítva, szerintem 10 báros lehet. Ha a tartályod elbírja ezt a nyomást szerintem nem kell rajta változtatnod semmit. A tehermentesítő csőszakasz majd megmutatja, hogy a visszacsapó szelep rendesen zár-e vagy szivárog, mert azon keresztül fog szabadon kiáramolni a tartály levegője amíg a nyomáskapcsoló át nem áll a sűrítés bekapcsolására.
A forgásirány az mindegy volna csak ebből a szempontból nem, hogy hová csapja az olajat. Az olaj az szerintem sok a félig töltött karter, mert csak szenved benne a kompresszor. Kenésnek elég ha csak fel tudja csapni a belső felületekre és azzal kenni és hűteni tud az a mennyiség.
(#) kocsora hozzászólása Jún 15, 2020 /
 
Sziasztok!

Összedobtam a gépet.
Egyenlőre tesztüzemben ment egy kicsit. Viszont szembesültem egy problémával...
Kb. egy perc után leverte a fi relét. Központi fi relé van, 40A 30mA. Ahonnan kaptam a motort, tökéletesen ment. Átvittem a szomszédba, ott nincs ÁVK, ott is üzemelt. Nálam is és a szomszédban is 3x16A.
A motorba a 3 fázis és a védőföld van bekötve a 3 fázis egy kk1-6002 kapcsolón keresztül.

Ötlet? Köszönöm!
(#) Pali79 válasza kocsora hozzászólására (») Jún 15, 2020 /
 
Érdekes.. A FI relé inkább az indítás pillanatában szokta leverni, ha már egy perce megy akkor már nem szokott gond lenni. Esetleg óvatosba próbáld meg a földelést kikötni a motorból és mérd meg van-e valami feszültség a motor burkolatán.
(#) kocsora válasza Pali79 hozzászólására (») Jún 15, 2020 /
 
Kösz, megpróbálom.
(#) kocsora válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 15, 2020 /
 
A kérdésem elsősorban Payne09-hez szól, de természetesen bárkitől elfogadok segítséget.

A Jikov kompresszoron az a szürke henger alakú "olajfelfogó" miből készült és mi van benne?

A másik kérdésem, hogy a vízhűtést hogyan érdemes megoldani. Elég egy gravitációs tartály, vagy kell hőcserélő, pl. egy fűtőradiátor, esetleg keringetni is szükséges?

Köszönöm!
(#) Payne09 válasza kocsora hozzászólására (») Jún 15, 2020 /
 
Szia! Az amit látsz a cső végén, egy Golf 2 1.3 motornak a kartergáz szűrője/lecsapatója. Igazából fogalmam nincs, hogy pontosan mi van benne. Valami szűrő lehet benne. Ez volt itthon, így rátettem. A kijövő csőbe pedig tettem egy porszívóba való szövetes szűrőt, hogy a gáz is legyen jobban szűrve ha esetleg lenne benne.
(#) kocsora válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Köszönöm!
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Szia
Ok megfogadom a tanácsaid így alakítom át akkor így biztos jó lesz!
Őszintén megmondom nem nyomáspróbáztam a tartályt így használtam ezen a beállításon ahogy volt. Persze jó lenne mondták is hogy hogyan kell meg utána is olvastam de én nem merem megcsinálni van egy ismerősöm lehet megkérem rá az öreg nagyon érti ezeket a dolgokat.
Akkor az a tehermentesítő amit én ledugóztam, tudtam hogy van valami szerepe a gyári kompresszorokon de nem tudtam mi is az ott na így már tudom akkor a lényeg hogy lefele álljon.
Tavaly vettem rá ezt a visszacsapót amíg így használtam jó volt mert még 2 hét után is annyi volt a tartályba ahol hagytam nem engedett. Hosszabb állás után se engedte el sehol amin én is elcsodálkoztam. Mert a gyáriról ami ez előtt volt nem volt róla ugyan ez elmondható még újonnan sem állandóan meglazultak a hollanderek ha meghúztam akkor se tömített rendesen, lazulás ellen használtam menetrögzítőt ideig óráig jó volt de a levegő szökött így is. Kínlódtam vele mint beteg a dunyhával! KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGEDET DE TÉNYLEG!!
(#) BarnaPili hozzászólása Jún 16, 2020 /
 
Sziasztok!
A képen látható IFA kompresszor olajzásával vannak kérdéseim. Ebben az állapotban a kis lyukon veri kifele az olajat,a két beöntő össze van kötve egy gumicsővel,ha azt kihúzom,ott is köpköd. Arra gondoltam,hogy a kis lyukat felbővítem nagyobbra,és egy kis tartályt szerelek rá,amibe fémgyapotot tömök. Az egyik olajbeöntőt ledugózom,a másikat belekötöm ebbe a fémgyapotos tartályba.
Működhet ez így? A másik kérdés: A visszacsapó szelep egy vízvezetékre tehető cucc.Bírhatja ez az olajat,amit a kompresszor áthord?
(#) Payne09 válasza BarnaPili hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Szia! Azt a kis lyukat dugózd le egy csavarral. A betöltőkből zárd le azt amelyik fele nem veri annyira az olajat (a kompresszor forgásiránya), a másikon pedig hagyj egy darab csövet ami most van rajta. Ha megfelelő mennyiségű olaj van benne, nem fogja kicsapni. Tehetsz rá akár egy kis szűrőt, pl. láncfűrész benzinszűrőjét. Vagy olyat aminek vastagabb a csatlakozása.
(#) Payne09 válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 18, 2020 /
 
Szerk.: Azt a betöltőt zárd le amelyikhez jobban veri az olajat. Amerre a főtengely felcsapja.
Bocsi, nem jól írtam az előző hozzászólásomban.
(#) VIM válasza BarnaPili hozzászólására (») Jún 18, 2020 /
 
Szia! A "nagy" hengeres kompresszornak a karter bal oldalán lévő csavar helye lenne a nívópálca helye a másik oldalon pedig a szellőző. Az olaj kiverődés az lehet, hogy túl sok az olaj a karterban ha azon a csapágy feletti furaton is folyik. A motorod forgásiránya az a fronthajtásnak megfelelően ha jobbra forog az lenne a megfelelő és ezek szerint kellene a nívó és szellőző oldalakat kialakítani. Az is lehet, hogy a most összekötött két oldal és az ebből bekövetkezett "zárt" karter a kis furaton kinyomja az olajat. Majd ha jobban ki lesz nyitva, szellőztetve a karter és a forgásirány is megfelelő akkor ezek a folyások megszűnnek.
(#) gruppenfamily hozzászólása Jún 18, 2020 /
 
A Kérdésem VIM-nek szól de ha valaki más ír és szól hozzá sem gond.

Nagyából összedobtam a kompresszort ahogy írtad nekem. Jelenleg semmi nincs meghúzva véglegessé téve ez csak össze van dobva a képeken.
A kérdésem az hogy a tehermentesítő lefújó kimenete mindenképpen csak lefelé nézhet??
Most így van összedobva a képen csak annyi hogy átkerül a hajtás felőli oldalra a kompresszor nyomócsöve. Így esetleges szíjcsere miatt bontani kell a csövet is ahogy a képen látszik.
Bocs a rossz képekért de a fényképező vakuja nem jó már és így sötét a kép.
Ja és a nyomáskapcsolót így helyeztem el.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 18, 2020 /
 
Szia! A nyomáskapcsoló bekötés profi de a visszacsapóhoz menő bekötést azt jobb ha visszateszed a másik oldalra és legalább felfelé lesz a tehermentesítő kimenete. NEM szabad a hajtásláncon keresztül átvinni semmiféle alkatrészt és még akkor nem is beszéltünk a szíjhajtás burkolat hiányáról. (még az enyémen sincs de rajta vagyok, hogy kerüljön rá védelem).
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 18, 2020 /
 
Az a probléma hogy ha a másik felére visszateszem ahogy amúgy is volt, és lefelé néz a visszacsapó lefújó kimenete akkor a visszacsapóra 2 db 90 fokot kell hogy tegyek, hogy visszaforduljak vele ahol előtte volt. Vagy is a kompresszor túl oldalára ahol nincs útba a hajtás.
Az baj e a két 90 fok egymás után a visszacsapóra?? Igaz a levegő el talál benne.
A képen úgy áll lefelé a visszacsapó lefújó kimenete és az egyenes toldó helyett két 90 fok kell.

SDC10107.JPG
    
(#) ati790731 válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 18, 2020 /
 
Vidd el a hengerfej felett!
A kilépő könyökre egy közcsavarral egy másikat és már jó irányba is néz... átmegy a hűtő felett, és jöhet a következő 90-es lefelé....
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2020
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 19, 2020 /
 
Azt mondtam, hogy felfelé nézzen nem lefelé.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 19, 2020 /
 
Ja látom már bocs benéztem! Valamiért le felének értelmezem.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 20, 2020 /
 
A tartályod az hogyan van lefogatva arra kocsiszerű konzolra? A vízszivattyú az miben volt előzőleg, honnan van kiszerelve?
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 20, 2020 /
 
Azt sose nézetem meg hogyan van lefogatva rá. De tervbe van hogy azt középen azt a forgókereket megszüntetem mert nagyon esetlen vele mindig fel akar borulni sose arra megy amerre szeretném. A keret aljára jobb bal oldalra kap egy rendes gumis forgókerekeket. Már megvettem őket. A vízszivattyú egy 5.5 Vw Passat-é 12 voltos a kiegyenlítőtartály egy Fiat Stilo-é.
Sikerült összehozni a csőbekötéseket vágtam méretre 1/2 horganycsöveket azt elvittem vágattam rá menetet és kész, meg beleraktam egy hollanderes részt hogy össze tudjam rakni amit egy radiátorból csavartam ki itthon ami az ócskavasba hevert. A hűtést is én tettem rá eleinte gravitációs volt egy próbáig de nem indult el magától így kapott egy szivattyút. Készül a kompresszornak a háza is mert ez fix helyen lesz nem cipelős mert a mozgatás 2 embert igényel és nagyon nehéz! Mikor elhoztam is négyen bírtuk beemelni a dobozos kocsiba.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 20, 2020 /
 
Majd lövök képet is hogy milyen lett a bekötés.
(#) Payne09 hozzászólása Jún 25, 2020 /
 
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Mitől lehet az, hogy a képen jelölt helyen mindig eldurran a cső? Még fel sem termel 8Bar-ra és már csattan is.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 25, 2020 /
 
Megnéztem a tartályt hogy van lefogatva. A képen látszik is hogy a tartály hátuljára meg a kocsi hátulján van egy lapos vas az csak rá van ültetve rá. A kocsi ilyen létra szerűre van megcsinálva és az összekötő vasakra ott neki van varrva a tartály komoly hegesztések vannak a tartályon a kompresszornál a motornál stb elég szépek.
Elkészült véglegesen a tartály csövezése és az ígért képeket is mellékelem.
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Jún 25, 2020 /
 
Szia! Azt hogy érted, hogy elcsattan? Kihasadva megy tönkre vagy kijön a rögzített kötésből? Talán a szorítógyűrűt fordítva tetted rá a csőre? A kúpos része legyen befelé és a hollandert kellően meg kell húzni ahhoz, hogy a kúpos szorító gyűrű belekapaszkodjon a csőbe, hogy az ne tudjon kicsúszni. Ha a szorító gyűrűt újra rá tudod húzni a csőre szinte biztos, hogy nem jól tetted rá vagy nem húztad meg eléggé a kötést. Akkor jó a kötés ha nem tudod levenni a csőről a gyűrűt ugyanis ez egyszer használatos, mint a roppantó gyűrű.
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 25, 2020 /
 
Jó lesz ez így. Ha megengedsz még egy apró észrevételt, hogy a nyomócsövet meg kellene rögzíteni egy de inkább kettő helyen a tartály oldalához gumibetétes bilincsel, nehogy a vibrációban eltörjön a menetek valamelyikénél (hosszú az a szakasz a visszacsapóig és sok a menetes csatlakozás). A ferde részen a könyöktől kb. 10cm-re és a tartállyal párhuzamos vízszintes részen csőközépre tennék a bilincsekből.
(#) gruppenfamily válasza VIM hozzászólására (») Jún 25, 2020 /
 
Ezt még megcsinálom köszi az észrevételt!
Egy kérdés még hogy szerinted a visszacsapó és a nyomáskapcsoló között azt a vékony csövet nem lehet autónak a réz fékcsövével helyettesíteni?
(#) VIM válasza gruppenfamily hozzászólására (») Jún 25, 2020 /
 
Szerintem nem jó merev csőben gondolkodni, mert az még jobban "cidrizik" és hozzá kell rögzíteni fixen álló alkatrészekhez. EZ nem egy nagy összeg és felénk például lehet kapni egy métert is ha annyira van éppen szükség. Ez nem fog eltörni.
Következő: »»   146 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem