Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CO2 hegesztő
 
Témaindító: Asrac, idő: Okt 26, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 4
(#) mpisti válasza Djatis hozzászólására (») Aug 14, 2018 /
 
A kapcsolási rajzon Va(?)130-al jelzett tranzisztor, vagy a Va(?)135 jelzésű IC okozhat ilyen hibát,illetve ehhez a két alkatrészhez közvetlenül csatlakozó áramköri elemek valamelyike. A kapcsolási rajz korrekt, tehát a hibakeresés sem lehet bonyolult.
(#) blasz hozzászólása Nov 10, 2018 /
 
Sziasztok van egy régi Einhell Co gépem 230v azt kérdezném ha tennék bele puffer kondikat könnyebb lenne vele a hegesztés? A Co huzal folyamatosan pár perces hegesztések után betapad a pisztolyban levő fúvókába, vezetőbe.Már mindent cseréltem a markolaton amit csak lehet,Még a kábelt is,ami géptől a pisztolyig fut.
25 éve van meg ez a Co mindig is hasonló problémája volt de mára kezdett el idegesíteni,de hozzáteszem sohasem romlott el,pedig nyúztuk eleget.
Persze a hegesztő huzalnak megfelelő fúvóka van benne mindig. Többnyire 0.6mm huzalt használok,0.6mm fúvókával. azzal talán jobb a helyzet.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2018
(#) dB_Thunder válasza blasz hozzászólására (») Nov 10, 2018 /
 
Sose lesz normális. Ami időt és alkatrész rá pazarolsz, már vehettél volna normálisat! És a szívást nem is számoltam bele...
(#) blasz válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 10, 2018 /
 
Egyszer álltam neki eddig csak alkatrészeket cserélni rajta.Akkor volt a kábel, fúvóka,terelő,és kapott egy nagy takaritást.Kasznit lehet vele hegeszteni csak ha hosszabb varrat kell ott akadékoskodik.
(#) Djatis hozzászólása Júl 2, 2019 /
 
Sziasztok!
Egy Nagy méretű régi MIG-160 problémám van.

bekapcsol és csak annyit csinál ha a pisztolyon bekapcsolom az előtolást ,akkor egy pillanatra behúz a mágneskapcs és vissza is dobja. ha megint benyomom ugyanez. nem akar bent tartani.
Panel átforrasztva. Panelen a kondik és a triak cserélve. Végfok BDW tranzisztorpár mérésre jók.
De akkor mi lehet a baj
(#) keko válasza Djatis hozzászólására (») Júl 3, 2019 /
 
Szia!
Nem lehet hogy ponthegesztő üzemmódban van?
(#) mpisti válasza Djatis hozzászólására (») Júl 3, 2019 /
 
Mint ahogy keko is írta, bizonyosan a ponthegesztő üzemmód poti be van kapcsolva,-vagy ha régebbi kártya van benne akkor a ponthegesztő üzemmód van kiválasztva.
(#) gyurci hozzászólása Aug 9, 2020 /
 
Sziasztok,

A képen látható 7 fokozatú kapcsolót keresek 3 fázisú CO2-es hegesztőhöz.
Ha valaki felismeri és tud segíteni az kérem szépen jelezze!

IMG_4027.JPG
    
(#) Kristóf1230 hozzászólása Márc 3, 2021 /
 
Sziasztok!
Tanácsok kérnék! Trakis Kompakt 250 co hegesztőm van kb. 13 éve használom.a hiba ami most jelentkezett "se kép se hang" A mágneskapcsoló nem működött (hálozati) kicseréltem az most jó. a tekercsek kapnak áramot viszont a huzalelótoló motor nem indul.A vezetékein 3,5-19.9 voltot mérek a fokozatkapcsoló és a potméter beállításától függően.24 voltot az előtoló motor.
Merre keressem a hibát tovább? Köszönöm!
(#) mpisti válasza gyurci hozzászólására (») Márc 3, 2021 /
 
Keresd a Bmax Kft-t, ők tudnak segíteni.
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2021
(#) erbe válasza Kristóf1230 hozzászólására (») Márc 3, 2021 /
 
Cserélj kefét a motorban vagy komplett motort! Kiviteltől függ, hogy javítható e kefecserével.
(#) Kristóf1230 válasza tsanyesz hozzászólására (») Márc 5, 2021 /
 
Üdv tsanyesz! Sikerült leírást,kapcsolási rajzot kapnod?
Engem is érdekelne!
Trakis kompakt 250-em van.
Köszönöm!
(#) Kristóf1230 válasza erbe hozzászólására (») Márc 5, 2021 /
 
Más gond lesz,mert új motorral teszteltem és az sem indul.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2021
(#) erbe válasza Kristóf1230 hozzászólására (») Márc 5, 2021 /
 
Ezt írtad:
Idézet:
„24 voltot az előtoló motor.”
(#) Kristóf1230 válasza erbe hozzászólására (») Márc 6, 2021 /
 
Elnézést:
24 voltos az előtoló motor.
(#) Gafly hozzászólása Szept 25, 2021 /
 
(#) zolika60 válasza Gafly hozzászólására (») Szept 25, 2021 /
 
Ezt sajnos megismerni nem fogom, mert tiltja az adblockot.
(#) erbe válasza Gafly hozzászólására (») Szept 25, 2021 /
 
A cikk írója vagy nagyon régi ( ) vagy hiányos információkkal rendelkezik. Több, mint 40 évvel ezelőtt már tekercseltem 10,5- 14 kg közötti súlyú működő hegesztőtrafókat. Előfordult, hogy egy db 40 kg-os nem igazán működőből 3 db használhatót. Több téves információt is közöl. Pl. 0,6-os karosszériát foltoztam négyzetméter léptékben 2,5-ös pálcával trafóval. De mint a vége felé írja, sok esetben mindez elsősorban gyakorlat kérdése.
Mint villanyszerelő, majd informatikus mérnök, mindezt bőven volt alkalmam gyakorolni.
(#) Gafly válasza erbe hozzászólására (») Szept 26, 2021 /
 
Esti mesének, párna alá gondoltam.
(#) bbalazs_ válasza erbe hozzászólására (») Szept 26, 2021 /
 
A cikk olyan laikusoknak íródott, akik a hegesztést úgy definiálják, hogy "álarcos ember valamit szikráztat, de te ne nézzél bele, mert megvakulsz".
(#) dB_Thunder válasza bbalazs_ hozzászólására (») Szept 26, 2021 /
 
Pontosan!
(#) erbe válasza bbalazs_ hozzászólására (») Szept 26, 2021 /
 
Azt is hozzá kell fűzni, hogy az írója legalább olyan laikus volt.
(#) jatti hozzászólása Jan 29, 2022 /
 
Sziasztok!

Van egy régi co huzal előtoló egységem és egy potenciométerem hozzá.
A motor szénkefés, egyenáramú, négy és az adattábláján 190v szerepel. Négy vezetéket lehet rákötni.
Eredetileg egy szelén egyenirányító hídról kapja az áramot ami a 230v hálózatról, és két darab párhuzamosan össze kötött 40w 100 ohmos ellenállás is volt a valahol a rendszerben, de az nem biztos, hogy az előtolási áramkörben.
Ma összekötöttem vezetékekkel az alkatrészeket. A potenciométerrel szabályzott áramot az egyik szénkefére menő bekötésre rögzítettem.
A motor elindult és szabályozni is lehetett a fordulatszámot a potenciométerrel, viszont a egyenirányítás után 250v egyenáramot mértem, továbbá az áram kikapcsolása után túl nagy lendület marad a motorban, sok idő mire megáll, igaz nem volt terhelve co huzallal.

Szerintetek nem sok a 250v egy 190v-os motornak? Csökkentsem a feszültséget? Ha igen akkor
milyen megoldással?
Tudtok esetleg olyan elektromos megoldást ami jó lenne a fékezésére.
Jól kötöttem be a potenciométert, bírni fogja a terhelést?
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) ferci válasza jatti hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
Szia!
Azt a "potenciométert" úgy kösd be, hogy a motor a csúszkáról és az egyik végéről kapja a feszültséget. Akkor be tudod állítani a 190 voltot.

A 2 db, párhuzamosan kötött 40 ohm 100 W ellenállás ( = 20 ohm 200 W ) talán sorosan volt bekötve vagy a DC, vagy az AC körben - elvileg mindegy.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2022
(#) erbe válasza jatti hozzászólására (») Jan 29, 2022 /
 
Valahol kell(ett) lenni egy relének, ami indításkor rákapcsolja a motorra a beállított feszültséget, kikapcsoláskor meg a motor kapcsaira rázárja a két ellenállást. azok fékezik le.
A korábbi hozzászólás szerint ne kösd be a potmétert, mert nem feszültségosztónak, hanem soros előtét ellenállásnak szánták. Ha túl nagynak tartod a fordulatot és nem lehet leszabályozni a potméterrel, a két ellenállást is bekötheted a körbe, úgy, hogy menet közben sorba legyen a motorral, kikapcsolt állapotban párhuzamosan.
(#) jatti hozzászólása Jan 31, 2022 /
 
Köszönöm a válaszokat.

A két ellenállást már kipróbáltam sorba kötve a tápegység és a motor közzé, a kettő ellenállás párhuzamosan volt kötve, de még így is 200v felett mértem a feszültséget, és fél perc alatt forrók lettek az ellenállások.
Relé volt benne, nem is egy, sőt 2 trafó, meg egyen irányítóhíd is , de én már úgy kaptam meg, hogy nem jól működött, és az eredeti kábelezés megvolt buherálva. Régebben mást is tudhatott, pl heftelés mód, állandó hegesztő áram. Nekem elég lenne ha csak simán hegesztene amíg nyomom a pisztolyon a kapcsolót.
A motorba 4 vezeték van bekötve, kettő megy a szénkefékre, kettő ha jól sejtem az állórész tekercsére. Kikapcsoláskor melyik kapocsra kellene rázárni az ellenállásokat a fékezéshez?
(#) ferci válasza jatti hozzászólására (») Jan 31, 2022 /
 
Szerintem a forgórészre.
(#) erbe válasza jatti hozzászólására (») Jan 31, 2022 /
 
Ehhez tudni kellene a motor kivitelét. Párhuzamos vagy soros működésű. Ha soros, akkor a forgórész és a gerjesztő tekercs össze van kötve, a forgórész egyik végére és a gerjesztő tekercs másik végére kapcsolódik a fékező ellenállás. Ha párhuzamos gerjesztésű, akkor a tekercs folyamatosan kapja a gerjesztő áramot és a forgórész két végére kerül a fékellenállás. Ez a gyakrabban alkalmazott felhasználási mód, mert egyenletesebb a fordulatszám, nem ingadozik a terhelés változására. Ehhez viszont kellene az eredeti trafó, mert nem ugyanazt a feszültséget kapja az állórész és a forgórész. Valami mindenképpen kell, mert nem szokás a 230 V-ot ráengedni a vezérlő, meghajtó eszközökre.
A fotót a saját gépedről készítetted?
Az a szelén egyenirányító sor legfeljebb 127, de inkább 110 V egyenirányítására alkalmas. Csoda, hogy nem füstölt el azonnal 230 V-on.
A két látható teljesítményellenállás legfeljebb 50-50 W-os, de inkább kevesebb.
Ahogy nagyobb méretben és más szögben látom az alkatrészeket, a szabályzó szerintem toroidtrafó lehet. Akkor viszont ferci korábbi hozzászólása szerint kell bekötni, mint ahogy az oldalán is ábrázolták.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
(#) mpisti válasza jatti hozzászólására (») Jan 31, 2022 /
 
Ez a motor párhuzamos gerjesztésű, azaz söntmotor.
Az állórészre állandó feszültségnek kell menni, legalábbis addig mindenképpen,amíg a forgórész teljesen nem állt le. Egy multiméterrel könnyen meg tudod állapítani hogy melyik az forgórész és melyik az álló. Az állórésznek sokkal nagyobb az ellenállása, de az adattábla általában tartalmazza azt ,hogy az állórészt mekkora árammal kell gerjeszteni ahhoz hogy a forgórész a gyárilag megadott fordulatszám tartományban működjön. A 2.képen ami potméternek látszik, az valójában egy toroid trafó, aminek a kimeneti feszültségét a gomb tekergetésével lehet állítani. Az a feszültség ami a toroidról lejön(középső kivezetésen)az mehet a forgórészre egy egyenirányítón keresztül. A 190V felirat ne zavarjon, feltehetőleg ez az állórész feszültsége, és azért ennyi, mert egyutas egyenirányítást feltételezve kb, ennyi lesz az állórészen. Mivel az ominózus tolót nem ismerem, a leírtakat csak a látott képek tételezem fel, abban viszont biztos vagyok hogy a potméternek látszó tárgy az valóban toroid, tehát ez semmiképpen nem kaphat egyenfeszültséget mert megsül. . Ha kiveszed a helyéről látni fogod az adatait is.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
(#) erbe válasza mpisti hozzászólására (») Jan 31, 2022 /
 
A szelénsor hídba van kötve, 1-1 csoport 9 tagból áll. Annak sok a 190 V.
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem