Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   165 / 180
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jún 28, 2021 /
 
Idézet:
„Névleges , és Tényleges légszállítás?”

Lehet így is!

A veterán az egyedi gyártás, az orosz meg sorozat, ezért olcsóbb!
Bőven jó az orosz!

A teljesen függőleges kopási nyomok vagy koszos levegő, vagy levált fémdarabok, törött gyűrű okozhatják. Esetleg olaj, hűtés nélkül összerágott.

A hónolás mindig ferde, finom karcok, ahogy ki-be jár a szerszám, miközben forog.
(#) csavarkulcs hozzászólása Jún 28, 2021 /
 
Köszi a villámgyors választ!
A szelep üléket hogyan szedjem ki? Arra már rájöttem hogy a négyszögletest az befelé kell csavarni. De a szívószelep nemtudom hogy jön ki. Túloldalra tenni egy anyát és huzokalapáccsal kirándani?
Négyszöget miből csináljak?

Ifó:
Az új 66 ezer forintos Zil aluminium hajtokarokkal rendelkezikcsapágyazás nincs, és más a főtengely mérete is. De állítólag nincs sok gond vele. Volt egy aminek az olajjárata eltomődött a sorjától, és kikandikált a hajtókar, de cserélték gariba.

És találtam meg két külföldi oldalt, ahonnan lehet rendelni alapanyagot:
https://arlan.com.ua/r-k-kompressora-zil-130-t-150-kamaz-maz
https://all.biz/hu-hu/rc-2-kompresszor-henger-kamaz-zil-maz-p1-telj...7899UA
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2021
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jún 28, 2021 /
 
A szelepülék úgy van bepréselve! Tehát ki lehet rángatni, de szerintem valami menetes izével ki lehet húzni. Én most hirtelen nem emlékszem hogy kiszedtem e, meg hogy hogyan.
(#) zoly15 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Jún 28, 2021 /
 
Csak préselve van, az illesztés tartja a helyén az ülékeket.
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 1, 2021 /
 
Sziasztok ITT a kompresszorról a videó
(#) csavarkulcs válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 2, 2021 /
 
Hogyan lehet kiszedni az ülékeket?
Jól néz ki a kompresszorod összességében, de szerintem kicsit túl van bonyolítva. Szerintem ha jobban at van gondolva az elrendezés, kevesebb a kabelezés is. Hogy vetted észre, a toltolevego hűtő mennyire tudja lehuteni a levegőt?
A nyomáscsokkentore miért volt szükség? Ami a vízmentesítővel van egy beépítve az nem jó?
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 2, 2021 /
 
Szelepemelők eltávolít, 8-as csavar az üléken keresztül bedug, szívó nyíláson keresztül anya rákapat, addig teker míg az ülék ki nem jön.
(#) zoly15 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 2, 2021 /
 
Mit gondolsz rajta tul bonyolultnak?
Pedig ez egy szog egyszeru gep, minimalis kiszolgalo egyseggel.
A nyomascsokkento azert van kulon, mert ez volt kéznél
(#) bagesz81 hozzászólása Júl 2, 2021 /
 
(#) csavarkulcs válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 2, 2021 /
 
Már gyűlnek az alatreszek az én kompresszoromhoz, ha kész akkor megmutatom, hogy én hogy gondolom az egyszerű kivitelezést.
Én abból indulok ki hogy nem kell mindennek külön motor: kompresszor, szivattyú, ventilátor. Én egy motorral oldom meg mindhármat.
Nincs ezzel sem semmi gond, szép, csak szerintem lehet egyszerűbb.
Tudod kinek a pap...
Egyedül azuzemóra számlálót irigylem, olyat én is szeretnék beletenni, de nem akarok pénzt költeni rá, inkább szeretem a régi bontottat. Gondolom neked is onnan van.
(#) csavarkulcs hozzászólása Júl 2, 2021 /
 
Ma a fél napot ezzel a nyomaskapcsoloval töltöttem.
Megbízható konstrukció, az fogott meg benne hogy három fázist kapcsol.
Sajnos gyárilag 4-6 bár között dolgozott, ezért tettem bele egy plusz rugót, így 5-7 nál kézdődik nem tudom mennyi a vége.
1959-es gyártmány.
(#) VIM válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 3, 2021 /
 
Szia! Nem lett volna célravezetőbb egy fojtást csinálni a membrán elé, hogy kisebb felületen hasson az adott rugóerő ellenében a tartály nyomása? Szerintem az adott csőcsatlakozás átmérője és a kapcsoló membrán felülete határozza meg alapvetően a kiválasztott rugó moduluszához az erőviszonyokat. Ha a csőcsatlakozásnál le van szűkítve akkor a sűrítő pillanatnyi expanziós túlnyomása nem tud érvényesülni, nem lesz lökésszerű ráhatás a kapcsoló szerkezetre. De szerintem lehet kapni megbízható nyomáskapcsolókat alacsony áron: Bővebben: Link vagy egy kicsit drágábban: Bővebben: Link
(#) csavarkulcs válasza VIM hozzászólására (») Júl 3, 2021 /
 
Van egy dobozom tele bontott rugókkal.
Így aztán úgy döntöttem hogy ez az egyszeubb megoldás. A folytás nem tudom hogyan vált volna be, hiszen túl alacsony nyomáson kapcsolt volna ki az elektronika.
Illetve a kompresszor lassan termeli a levegőt, van ideje kiegyenlítődni a folytasson keresztül is.
Amúgy ez amolyan csak azért is projekt volt, nyilván nem érte meg megcsinálni, de legalább megértettem hogy hogy működik.
(#) CoctoPerkins válasza bagesz81 hozzászólására (») Júl 5, 2021 /
 
Üdv!
A villanymotort is együtt jött a webáruházból a sűrítővel és az ékszíj védőburkolattal együtt? A nyomáskapcsoló és a többi cucc is onnan származik?
A kicsivel több, mint másfél perces töltési idő az 50 literes tartállyal nagyjából 250 liter/perc levegőszállítást jelent 0- ról 8 bárra, (8x50liter/1,6perc=250liter/perc) ami a 2,2 kW-os kínai motortól szerintem jónak számít.
Márkás gyártó hasonló kompresszoránál 2,2 kW-os motor teljesítményhez 266 liter/perc körüli értéket láttam - bár ott 6-ról 8 bárra volt megadva az adat, tehát 0-ról 8 bárra elvileg többet tudna sokszor ennyi pénzért.
(#) csavarkulcs hozzászólása Júl 7, 2021 /
 
Megjött a felújító készlet a zilhez, 17e volt bruttó.
A nyomó szelep tőkéi kimaradtak…
Azon gondolkodom hogy a régiket esztergáltatom meg.
Sikerült épségben kiszedni az új szerszámommal egy menetfúróból van.

Így nézegetve a zilt, mint konstrukciót, elég nehezen áramlik be a levegő a hengerbe, és viszonylag sok a káros tér. Na mindegy ez már így marad.
(#) csavarkulcs hozzászólása Júl 13, 2021 /
 
Mit kell csináljak ezzel a rozsdás szutykos tartályjal, hogy ne legyen olyan büdös festék és olaj szagú a levegő amikor kijön belőle?

Kész lett a Zil homokfúvása
A szelep tőkéjét a kúpos csavarral szedtem ki.
Amiben a szeleptoló mechanizmus volt sargarezet, azt úgy hogy menetet vágtam bele, és kihuztam.
(#) csavarkulcs válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 13, 2021 /
 
Nemtudom hogy van e olyan festék ami citromillatú?
(#) yulo5310 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 13, 2021 /
 
Olyan nincs!,de lócitrom illatú van!
(#) zoly15 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 13, 2021 /
 
Ha jól látom az összes tömítőfelületet, és a henger furatokat is meghomokszórtad...
Jól kicsesztél magaddal, mert lett egy szép homokszórt VAS HULLADÉKOD!
(#) dB_Thunder válasza zoly15 hozzászólására (») Júl 14, 2021 /
 
Ha még most megy csak fúratni akkor nincs gond. A tömítéseknél meg majd pasztáz, lehelet vékonyan!
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 14, 2021 /
 
Most megy fúrásra, hengerfej síkolásra. Pasztázni nem fogok, mert nem kell, direkt figyeltem hogy ahova a rézgyűrűk fel fekszenek, oda ne fújjak homokot.Megnéztem, fényes maradt a felület ott, helyenként meg a réz helye is látszik, ahogy a tömítés belekenődött. A vízkör meneteire annyira nem figyeltem, de annyi baj legyen.
(#) csavarkulcs hozzászólása Júl 14, 2021 /
 
Kérdés:
Megvan egy 1.4 literes 44vagy több kW teljesítményű benzinmotorom, egy opelből.
Ezzel akarnék meghajtani 3 Rábát, esetleg később többet is.
Hogyan tudom azt megoldani hogy egy állandó fordulatszámot tartson? És hogy egyelralán be tudjam indítani? Mert az autó már nincs meg.
(#) csavarkulcs hozzászólása Júl 28, 2021 /
 
Visszajöttek a rábák a felújítóból.
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 28, 2021 /
 
Izé!
Mi van a Merci (csavar) kompresszorral?? Ez a téma engem jobban érdekelne!!
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 28, 2021 /
 
Ezt a három sűrítőt szeretném megküldeni most a Merci 2literes motorjahoz való roots fúvóval.
Ha 1 bár a toltonyomas, már kétszer annyit szállítana a kompresszor. Azt nem tudom hogy mennyi a fordulata a mercinek, és hogy melyik irányba forog. Illetve még azt sem tudom hogy ebben a felállásban mennyit tud termelni percenként a 2*3 rába, 1500-as fordulaton? Mekkora nyomáson? És elég lesz e homokszórni, tartály nélkül?
Megvan hogy vettem erre egy 2.5m3tartalyt, de azt nem tudom magammal vinni, ha ki kell települni a kompresszorral esetleg.
Ezt a kompresszort pedig alapjáraton egy utanfutóra építem rá, hogy mozgatható legyen.
(#) btamas81 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 28, 2021 /
 
Mennyivmbe került/db és hol mit csináltak vele?
(#) zolika60 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 28, 2021 /
 
Kérdés, hogy mikori Opelből? Ha még régi karburátoros fajta, akkor nem nagy ügy beüzemelni autó nélkül. Viszont ha már befecskendezős, akkor bonyolultabb és feltétlenül szükség van a hozzátartozó elektronikára is.
(#) csavarkulcs válasza btamas81 hozzászólására (») Júl 28, 2021 /
 
Do-motor Kft. Meg kell kérdezni hogy neked mennyiért csinaljak, én szoktam nekik be dolgozni, alut hegesztek, generátorok letört fülét stb… így nekem olcsóbb volt gondolom, bár a három így is száz felett volt.
Felújítás tekintetében mindet vállalnak, ami rába kompresszor, egy pincényi alkatrészuk van ehhez a típushoz, de semmi máshoz nincs. A zilt is ők fúrják meg nekem, de az alkatrészeket már én szereztem be.

Zoli:
98-as Opel.
A motorkód C14SE.
Motorcserén esett at a kocsi, nem lett bepapitozva, valószínű hogy ujjabb a motor.
Beszéltek hozzá mindent ami kell, szerencsére nem vészes költség.
(#) csavarkulcs válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 29, 2021 /
 
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Júl 29, 2021 /
 
Anyagot is adnak el?? Wabco-hoz kellene szeleplemez, de még adattáblája sincs ezért nehéz a beazonosítása.
Következő: »»   165 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem