Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LOVATO autógáz
 
Témaindító: Atommaki, idő: Jan 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 3
(#) Atommaki hozzászólása Jan 13, 2008 /
 
Sziasztok!

LOVATO LOV"ECO" gázszettel szerelt autó beállításához keresek diagnosztikai kábel rajzot. A program már megvan, de a mazzag rajzát nem találtam meg. Egyszer láttam, amikor állítottak a gépen, az egyik vége soros portos volt a másik pedig egy speckó 6 vagy 8 lábú csati, és a közepén volt egy kis dobozka. Tudom, hogy ez nem autós fórum, de hátha tud valaki valami közelebbit.

(#) kobold válasza Atommaki hozzászólására (») Jan 13, 2008 /
 
Egyszerűbb lesz azt venni, ez kell neked, vagy ez
(#) Atommaki válasza kobold hozzászólására (») Jan 14, 2008 /
 
Szia!

Így tényleg egyszerűbb, de megépíteni jobb lett volna.
Még az lenne a kérés, hogy kapcsolási rajzokat LOVATO gázszett bekötéséhez nem tudod merre lehet szerezni.

Köszönettel:

Atommaki
(#) pedrock válasza Atommaki hozzászólására (») Jan 14, 2008 /
 
A program engem is érdekel. Te hol találtál rá?
(#) kobold válasza Atommaki hozzászólására (») Jan 14, 2008 /
 
Szervizekre esetleg rá lehetne kérdezni, olyan helyen, ahol építettek be ilyet (nem tudom mellesleg, hogy ez utólagosan építhető szett, vagy gyári alap, de egy szerviznél így is, úgy is kell lenni valami doksinak).
Egy oldalt találtam itt, mélyebb szintű böngészéshez logint kér.
A kábelt biztosan jobb lett volna megépíteni, de a tutira működő 63 EUR, 20 ezer Ft köré saccolom postával együtt; ennyiért szerintem teljesen fölösleges egy (majdhogynem) sehol nem dokumentált interface-szel kínlódni, főként, hogy a nem megfelelő illesztés, vagy üzem közbeni tévesztés ki tudja, milyen eredményhez vezet a beépített gázrendszernél.
(#) garfildx hozzászólása Jan 25, 2008 /
 
Valahogy azt érzem, hogy ezt a kábelt a bolti ár tizedéért összelehetne hozni.... és nembiztos, hogy rosszab lenne...
(#) Atommaki válasza garfildx hozzászólására (») Jan 26, 2008 /
 
Ugyanezt gondolom én is. Abban a dobozkában szerintem valami leválasztás lehet, nem hiszem hogy lenne benn valami logika még plusszban. Csak rajz nélkül az ötlet nem ér semmit. Ha tudsz valamit, akkor ne titkold.
(#) kobold válasza Atommaki hozzászólására (») Jan 27, 2008 / 4
 
Nem hagyott nyugodni a dolog, így kerestem a neten az LPG interface szavakra, és ezt a lapot találtam. Sajnos horvát nyelvű, de valahol csak le lehet fordítani. A témanyitó hozzászólásban van egy kapcsolási rajz, ott van a Lovato csatlakozójának kiosztása is, meg linkek is vannak a kezelőprogramhoz. Esetleg érdemes volna megnézni, a rajz alapján ez egy sima RS232 átalakító.
(#) Atommaki válasza kobold hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Ennyi nekem elég a monyákoláshoz. Ott a pont. Köszönet a keresésért.
(#) kobold válasza Atommaki hozzászólására (») Jan 27, 2008 /
 
Nincs mit (engem is érdekelt, mi lehet benne), én köszönöm az értékelést.
(#) garfildx válasza Atommaki hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
Azért ha jutottál valamire, visszairnál, hogy mi is tudjunk róla ?
Nehogy tönkretedd a vezérlőt, bár ha mindent jóhelyre kötsz ...

Azt nemtudjátok, hogy a reduktoron mit kel tekergetni, hogy kevesebb hűtővíz folyon keresztül rajta?
Úgy vettem észre hogy amíg hidegebb a motor, jobban húz. Nemlehet amiatt,hogy tulmelegíti a víz?
(#) kobold válasza garfildx hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
Persze, hogy jobban húz... A hideg levegő sűrűbb, ugyanakkora térfogat nagyobb tömeget jelent. A vezérlő meg csinál egy kis dúsítást, hogy a hideg motornál jelentkező magasabb súrlódást és szivárgási veszteségeket kompenzálja. Ezek miatt a hideg motor dúsított keverékkel üzemel, muszáj jobban húznia
Szerintem ha nem ismered a rendszert teljes egészében, ne játssz a gázzal... Nagyobb bajt lehet vele csinálni, mint hasznot, ha rossz helyre nyúlsz.
(#) sangp válasza kobold hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
Sziasztok!

Az én gázos autóm is mintha jobban húz hidegen, de ennek számtalan oka lehet. Pl. amit kobold is írt, vagy a motorvezérlés más előgyújtást ad hidegen, mint melegen, egyes tömítések, szűkítések a szívórészen hidegen mások hidegen, mint melegen stb.

És akkor még nem szóltunk az egyik leginkább befolyásoló tényezőről, a szubjektív gyorsulásélményről. Az is lehet, hogy csak úgy érzed jobban megy, egyébként mérés útján alig jönne ki más eredmény az üzemmeleg és a hideg állapot között.

A reduktort elvileg azért kell fűteni, hogy ne faggyon el a belseje gáz nyomáscsökkenésekor fellépő hőmérséklet esés miatt (mint a szifonpatron...), úgyhogy szerintem azt nem érdemes variálni.

Üdv:
S
(#) Atommaki válasza garfildx hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
Sziasztok! Nem gondoltam volna, hogy ekkora érdeklődés lesz. A vézérlőre vigyázok, de nem okoz nagy gondot ha nincs, mert megoldódott a problémám: nekem egy régebbi LOVATO LovEco szettem van és az állandóan leállt. Kanyarodáskor, alapjáratban, induláskor, gázelvételkor. Elvittem szervízbe, reduktor felújítás, szűrőcsere, de nem lett jobb. Másik szervíz: állítani kell a vezérlőn. Állítottak rajta, kezdetben jobb lett, de utána visszaállt a régi állapot. Megunva a szarakodást, megcsináltam a szívórendszert (falsot szívott és ezt ellensúlyozva valami szaki egy kilukasztott spay doboz fedelét tette bele szűkítésnek) és lehúztam a gázcsőbe szerelt keverékszabályzó szelepről a vezetéket -nem túl elgáns, de ideiglenesen jó- , meg egy kicsit állítottam a reduktoron. Most nem áll le, de lehet hogy ha a vezérőhöz nem nyúlnak, akkor jó lenne, mert visszaállt volna a fals levegő előtti állapot. Jelenleg csak annyi a gond, hogy zöldkártyán nem menne át. A hétvégén mentem vele 530 km-t, kint 100-110, de volt ahol 140-et és így 9l/100km, ami egy 2000-es automatától nem semmi. Ami annyiban csalóka, hogy az automata csak városban fogyaszt tobbet, a hidrodinamikus nyomatékmódosító miatt, kint pedig a 4 sebesség miatt, de ez már nem elektronika. Ha kész lesz a cucc, akkor megpróbálom apáméknál beállítani, mert CO mérő is kell hozzá, és akkor beszámolok az eredményről. A vizen nem tudsz változtatni, mert az a hőmennyiség, amit a gáz párolgásakor elvon a környezetétől azt a hűtővizzel pótolják. Ez a reduktor olyasmi mint a motorfűrész karburátora, és csak gázmennyiséget tudsz állítani.
(#) garfildx hozzászólása Jan 29, 2008 /
 
akkor ezekszerint az átfolyó víz mennyísége gyárilag van belőve?
Hidegmotornál sem fagy le a membrán, vagy oda lehet hamar eljut a meleg :miaz:
csak féltem a motoromat, nehogy kevessebb víz jusson neki a reduktor miatt.
Autómata benzin gáz átváltónál , lehet valahogy csak gázzal indítani?
(#) Atommaki válasza garfildx hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
Az átfolyó víz mennyiség csak úgy van belőve gyárilag, hogy az autóiparban használatos min 3/4-es vízcsövön bőven legyen hőmennyiség. Azzal neked nem kell foglalkozni. Az autóban amúgy is van egy termosztát nevű szerkezet aminek az a feladata, hogy amíg a motortömbben keringő víz fel nem melegszik legalább 80 fok C-ra addig nem engedi a hűtőbe a vizet, csak a mellékágba, ami a motortömböt, fűtőradiátort és az automata váltósoknál a váltóolaj hűtő-fűtő egységét jelenti. A gázos autóknál azt hiszem hogy csak a gázinjektorosokat lehet indítani gázzal, mivel az befecskendezi a gázt a másik rendszernél pedig a szívócsőben levő vákuum csalogatja elő a reduktorból, amihez az indítási fordulatszám nem elegendő. A hideg motort indítás után pár percig még nem érdemes gázzal üzemeltetni, mert a gáz égésekor hideg felületeken lecsapódik a vízpára (ez ua mint a hideg benzimotornál látod a kipufogócsőből folyó vizet, azt nem rég indították és a hideg csőfalon kicspódik a pára, csak gáznál kicsit inzenzívebb, ezért is kell bele speckó gázos olaj, vagy olyan olaj amin van LPG jelölés). Én télen kb 5 perc után kapcsolok át gázra, nyárom meg még nem mentem, mert 1 hónapja vettem a gépet. De amúgy ezekben a gázrendszerekben vagy egy olyan opció, hogy 30 fok vízhőmérséklet alatt nem enged gáz kapcsolni, de ezt nem mindíg kötik be a vízhőfok karakterisztika (ptc-ntc) vagy lustaság miatt
(#) telectro válasza Atommaki hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
hmmm, én meg csak gázzal járatom a motort, mondjuk ennek nagyon 1szerű oka van, kb. 4éve tönkre ment az ac pumpa és még nem cseréltem ki, és azóta télen nyáron gázzal indul és kész.

én meg másikat kérdeznék van a reduktorban elektromos fűtés ? mert nekem néha le szokott fagyni induláskor és ilyenkor csak a forróvizes locsolgatás marad.
(#) Atommaki válasza telectro hozzászólására (») Jan 30, 2008 /
 
Huh, rosszul tudtam a gázindítást. Ma kérdeztem egy targoncaszerelőt a gázos targoncákról, és ott is le szokott fagyni a reduktor hidegben mivel csak a motor víze fűti és csak a forró vizzel való locsolás marad. Szerintem indulás után 2-3 percig ne kapcsolj fűtést, hogy a motornak minél kevesebb vizet kelljen melegíteni. Azt már nem firtatom hogy műszakin és zöldkártyán hogy ment át az autó.
(#) garfildx hozzászólása Jan 31, 2008 /
 
Persze! indul csak gázzal is, Haverom ladaszamarája csak ugy indul mióta eszemet tudom! semmi baja. csak neki még a manuális átkapcsolós van, nekem meg autómatás, énis szeretnég csak gázzal inditani... sok benzin fogy. Félévente 5 litert belekell raknom...
(#) garfildx hozzászólása Márc 29, 2008 /
 
Miért van az hogy az én 1.3 as suzikim is megeszi a 9 litér gázt ? Tudtok valami trükköt, vagy rosszul lett kiszámolva a 2 ezres motornál a 9liter?
(#) Atommaki válasza garfildx hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Hali!

Amit írtam az országúti fogyasztás. A városban nekem is felmegy 12-13 literre. A fogyasztás függ a szívórendszer állapotától, a gázrendszer beállításától és nem utolsó sorban a lábadtól. A szakirodalom a gázfogyasztásról azt írja hogy, mivel a gázfűtőértéke és a benzin fűtőértékének a hányadosa 1.24, ezért ua teljesítményhez 10 liter benzin vagy 13 l gáz kell. Valamint függ még a gázrendszer működési elvétől is, mivel a régebbi, szívócsőbe építetett "primitívebb" rendszer olyan, mint a karburátoros motor: a négyütemű motoroknál van egy olyan állapot, amit öblítésnek hívnak. Ilyenkor a szívó és a kipufogószelep is nyitva van. Ezzel azt érik el, hogy a beáramló friss töltet többé-kevésbe maradéktalanul kisöpri a kipufogó gázt és friss keverékkel tölti meg a hengert. Mivel a kipufogószelepet a vezérműtengely mozgatja és nem az odaért friss töltet, ezért egy kevés belemegy a kipufogóba. Ez az öblítés gáz és benzines injektoros rendszernél tiszta levegő, más esetben pedig keverék, ami a tüzelőanyag munkavégzés nélküli pazarlása. Ez is oka a plussz fogyasztásnak.
(#) garfildx válasza Atommaki hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Tudom ,hogy sokmindentől függ a fogyasztás, de a benzin fogyasztás olyan 7 - 7.5 liter között mozgott annó, mostmeg a gáz 10 l körül van. Százalékban ez jóval több mint aminek lenni kellene.
(#) Atommaki válasza garfildx hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Így első nekifutásra:
1. Eltömődött légszűrő,
2. Gyújtásrendszer felülvizsgálata: elosztó(ha van), gyertyák, kábelek,
3. Gázrendszer tömítetlen,
4. Itt is előfordulhat gyengébb minőségű gáz -pl igaz ez benzin, de ilyen lehet a gázzal is, mert már hallottam olyat, hogy az Ausztriában teletankolt autó rendszeresen 60-70 km-rel ment többet, mint az itthoni benzinnel-

Elsőre ennyi.
(#) garfildx hozzászólása Márc 31, 2008 /
 
Mindegy, majd még figyelem a fogyasztás, mostmár jön a nyár és hátha kevesebbet fog enni.

Az miért van hogy gáz üzemmódban is működik a benzinszivattyú? Ma jutott eszembe hogy megnézem és nemcsalt a szimatom.... sajnos működik.
(#) aflmor válasza garfildx hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Gondolom, mert az üzemanyag-nyomásmérőt nem iktatták ki a rendszerből, (nem "vágták át" a computert) Így kell, hogy nyomás legyen. Kerülővel szépen visszafolyik a tankba a benya.
(#) garfildx hozzászólása Ápr 1, 2008 /
 
Ma utána kérdeztem, és aztmondta a szaki, hogy nemérdemes kikötni, mert hűti az injektort....
De azt is mondta ,hogy aki nemszokott benyót tartani a tankba , annak beiktat egy relét ami lekapcsolja!
Én már ki is vettem a szivattyú reléjét feleslegesen ne kopjon... amúgymeg rámértem és kemény 1.2A folyik át rajta...
(#) Imi_28 hozzászólása Ápr 9, 2008 1 /
 
Sziasztok! van eladó lovato gázszette, hengerenkénti befecskendezős, pótkeréktartájos, akit érdekel hívjon vagy írjon. 40ezer ft. www.aomega.gportal.hu Tel.:0620/5599286
(#) bela75 válasza Atommaki hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Szeva.Az AC gaz system tipusú lengyel cucchoz való interface jó mindegyik tipushoz.A gyári progit mailben vagy cd-n el is tudom küldeni ha kell.Csak az Rx-Tx a fontos hogy jó legyen bedugva.Ez előző hozzászóló által talált link tartalma teljesen jó!!! Kb:1000 Ft-ból elkészíthető.
Bővebben: Link
Ez az új lengyel cucc interface-ének a scematikus rajza.
(#) Rick4 hozzászólása Júl 6, 2008 /
 
Szevasztok. Látom elég jól belemerültetek a gázprogramozós mókába. Nekem van egy loveco pro elektronikám mennyiségszabályzó motorral, van hozzá utólag gyártott programozó elektronikám, szoftverem is, soros portról gyönyörűen megy, lehet profilokat lementeni, feltölteni a gázelektronikára, de sok sok paramétert lehet ezen kívül szabályozni, állítani. Ha érdekel valakit, a komplett cucc eladó. Írjatok mailt. Üdv!
(#) ivicz hozzászólása Nov 9, 2008 /
 
Szevasztok,

az elektromos működésű injektort emuláló emulátorban mi van? Valami nagy terhelhetőségű ellenállás? Mondjuk akkora, mint a befecskendezők ellenállása? A hengerszámnak megfelelő darabszámban? Vagy más?

üdv,
ivicz
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem