Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „de nem tudom mit szólna hozzá a rendek őre ha napi szinten ezzel járnék boltba” Mit szólna, mit szólna, semmitse szólhat. Egyébként az a tíz, csak nyolc. Az a tíz, csak "felpiszkált" állapotban igaz, a vezérlőjét lehet idáig felpiszkálni. Az ilyeneket bárki használhatja, lehet menni vela járdán, a gyalogossal ellentétben kerékpárúton is. Nekem is van kettő, az öregen már gondolkoztam, hogy át kéne alakítani BLDC motorosra, nagyon zavar, hogy a kerékpár úton feltartom a kerékpárosokat. Egyébként létezik ebből a fajtából olyan, aminek van olyan C formájú teteje, ahogy a kőkorszaki szakikban is látható.
Majdnem elfelejtettem az ígéretem (a fénykép), de most magvan.
Tudod, az úgy volt, hogy látták -szeretek en barkácsolni. Ezért kaptsm ezt a vázat. Hasonló tervem volt, mint neked, még autóülést is szereztem hozzá. Ennek az első kereke helyére be lehetne tenni egy elektromos bicikli agymotoros dlső kerekét, az ülés alatti részbe rengeteg akku elférne (mindenesetre több, mint a villanybiciklikben levő kb 3db) Fantáziád van, leírtad az elképzelésed is, szerontem kilátod belőle, amire gondoltál. Még egy kemping, vagy Babetta kormány, vászontető, ilyesmik... Az a baj, hogy úgy néz ki, a maradék 46 évemben nemigen csinálom meg... Láthatod, már a fű is benőtte szegényt... A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2023
Nem tudom hogy van-e erre vonatkozóan jogszabály mert nem találtam, szóval fogalmam sincs, hogy egy mozgáskorlátozottak számára gyártott járművel közlekedhet-e bárki, vagy kizárólag az aki mozgáskorlátozott.
Nagyon profi a váz!
Éppen ilyesmire gondoltam. Persze, aztán sokszor vagyok úgy, hogy nem akarom megcsinálni, mert újabb, soha meg nem valósuló ötletek jönnek.
Üdv Fórumtársak!
Van aki úgy rendesen képben van a jogi oldalával egy autó elektromosra átalakításával kapcsolatban, és azt le tudná írni? Régebben ugye készült pl egy elektromos trabant, ami jelenleg már zöld rendszámmal fut, ott a tulajdonos azt mondja, hogy régen meg lehetett csinálni, de ma már nem. Azt persze sosem említi, hogy miért nem. Aztán ott a citroen kacsa, ami szintén hivatalosan elektromos. Én egyenlőre még csak fantáziálok, az alany egy Wartburg lenne, tehát szintén egy borzasztó egyszerű autóról lenne szó, amiben semmi rásegítő nincs, a motor egyedüli dolga hajtani a kerekeket. Azt tudom, hogy ha már vákuumos fékrásegítő van, akkor ki is van lőve az a bizonyos ló, mert hiába bontasz más elektromos járműből vákuumszivattyút, az nem elfogadott. Áhh mindegy is. Ha valaki leírná mi most a helyzet, azárt hálás lennék.
Trabit szerintem már szétbontotta Pityu, de majd megerősíti vagy cáfolja ha éppen erre jár.
Meg kell terveztetni (ha van rá jogosultságod, akkor tervezni)
Engadélyt kérni a tervvel az NKH-tól. (Ha minden elfogadható, akkor idővel megkaphatod. Ki is fogják hangsúlyozni, hogy minden besuerelt alkatrészről műbizonylat szükséges. Még a csavarokról is. Nem is annyira mallesleg: alapvatően a törvény szerint olyan átalakítást engedélyeznek, amivel olyan "végtermék" készül, ami a kereskedelemben nem kapható. Ezt talán jóindulattal kezelik) Ezutan jogosult szakemberrel elvégezteted az átalakítást, ha az vagy, akkor magad. Mindezekután, és minden papírral (műbizonylatok, a szakemberek számlái, stb) ujra NKH, forgalombahelyezésért járulsz. Ha megkapod, lesz még műszaki vizsga. Örülsz. Na, ilyen egyszerű ez. A valóságban (magánembernek) ez években mérhető lesz, és egyik percében sem biztos, hogy lesz végső engedélyed (forgalmi). Autógyártó cégeknek (teli szakemberekkel, megbízható beszállítóval) hónapok egy új típus. Mert a típusbizonyítványt nekik is meg kell kérelmezniük, kijárniuk. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
Idézet: „Autógyártó cégeknek ..hónapok egy új típus.” Szerintem ott is évek mennek el rá!!
Csak egy icipicit olvass vissza, leírtam már párszor.
Ecopityu trabantja tudtommal sosem került forgalomba hivatalosan. Én Gergely Sándor és kollégái által épített autóra gondolok.
Én meg arra gondolok, amit írtam.
De az NKH-t, meg a bécsi közúti egyezményt sem fogja meghatni semmilyen Gergely Sándorra és kollegáira hivatkozás. Talán ők is ugyanazt mondják el, mint fentebb. Amerikára hivatkozás sem ér. Ott háklisabbak a szabályok, mint európában. Mihozzánk csak az építés híre jut el. Azt nem írja az újság, hogy nem mezítlábas hobbisták csinálnak ott sem dolgokat. Sőt. Ahogyan a "garázsból indított" Google sem pont úgy volt. Kínai elektromos autó \"biztonsági\" fejlesztésAzért ez így egy kicsit meredek.
Idézet: „„Autógyártó cégeknek ..hónapok egy új típus.” Szerintem ott is évek mennek el rá!!” Igen, Jól gondolod. Évek. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2025
https://youtu.be/34mnkTqKHtc?si=mT0uMVSG74THsyw0
Már régen elbontottam, igen! Megmaradt a váltó félharang a motorral, szereztem azóta egy Curtis 350A-es vezérlőt. Egyszer ha veszek egy felújított millás trabantot, abba bele tudom egyből építeni, aztán meg jól nem tudom levizsgáztatni... ![]() Volt itt azért néhány épített villanytrabant, az első ami engem inspirált: https://totalcar.hu/tesztek/villtrab/ https://retrovasak.hu/magyar-elektromos-trabi-tortenete/ Aztán az enyém, de a Revolt is épített: https://www.vezess.hu/vezetunk/2017/12/22/szurrealis-latvany-a-hang...abant/ Majd a Széchenyi futamos, ami ha jól emlékszem először még síma "trabi színű" volt.
Azért innen messziről nézve nekem úgy tűnik, Amerikában (vagy legalábbis bizonyos államokban) több teret engednek az egyszerű hobbistáknak is, hogy egy-egy példányban szokatlan járműveket építsenek a kertvárosi garázsban és aztán rendszámmal furikázzanak vele. Nagy kultúrája van például a hotrodozásnak, két háború közötti vázakba, fél kasznikba épített ízlés és lehetőség szerint akármilyen V8-akkal, low-riderekkel is bóklásznak forgalomban, mostanában EV-átalakítások is eléggé mennek. Úgy általában bármiféle átépítés is sokkal egyszerűbb ügynek néz ki, mint itthon akár csak egy típusazonos csere miatti motorszám-változást lepapírozni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |