Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Van egy LFP 16-os aktív bms em.A kérdés hogy kössem be?Csatlakoztassam a kábelköteget a bms hez és +vagy- irányból kezdjem el bekötni,vagy csak a kábeleket kössem be,és utána csatlakoztassam.Azért kérdezem mert már eggyet elfüstöltem az első bekötési módszerrel.
Nem tudom hogyan füstölted el, ha szépen elindulsz a negatív irányból és közben semmit nem zársz rövidre, akkor nem lenne szabad ilyennek történnie. Az már lényegtelen, hogy a vezetékeket kötöd előbb a BMS-hez és utána a cellához, vagy fordítva, csak ne zárj rövidre semmit és mindent a maga helyére köss be.
Úgy csináltam először is na most sikerült már nem birtam várni a válaszra azért köszönöm.
Würth 18V 4Ah és Bosch GBAAz létezik, hogy ez a 2 akku csereszabatos? A fogadó felület ugyanannak tűnik.Az lehet, hogy ez ennyiért nem tök gagyi? A Würth 0700 916 532 18V 4Ah akku tönkrement. A szélső 2 cella rossz. Külföldön létezik 50-75 € között akkupack, vagy komplett, de ez valószínűleg nem járható. Az itthoni találat 143990... Felmerült, hogy ha ez a Bosch csereszabatos, akkor meg lehetne próbálni. A másik verzió egy Parkside-ból átrakni a komplett akkupackot a Würth "dobozába" annak a vezérlőjével. Gondolom ez még nem okos, hogy letiltson, ha cellákat cserélnek alatta...
A Würth gép típusa? Pl. itt helyettesítőként Bosch akkukat mutogatnak...de a géptípus alapján.
Kezembe nyomták az akkut, eddig ennyi, ennek van pontos típusa.
Kereső:
https://www.google.com/search?q=W%C3%BCrth+0700+916+532+replace&...el=t24 szerint pl: https://www.akkushop-austria.at/at/4000mah-original-bosch-gsr-18-v-...8v-4ah egyezik. Csak cikkszám szerint érdekes, nem itt kell venni A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2025
Köszi. Az osztrák linken kicsit zavaró, hogy elvileg minden stimmel, végig a 4Ah-ról beszél, de a képeken egy 3Ah-s van. Oké, attól még a tokozás/csatlakozás/bekötés stimmel.
Anno egyszer már keresgéltem az okát a 18/20V-ra, hogy lehet a cellák felépítése, így a töltési végfeszültsége között különbség minimális különbség, persze ez nem okoz 2V-ot. Inkább csak a gyártók eltérő állapotban számolják...
Nem egyeztettünk tovább, de landolt az asztalomon egy új Parkside. Már csak azon kell imádkozni, hogy sikerüljön átrakni a cellákat, meg a Würth vezérlője ne tiltson le közben...
Durva egymás mellett látni a 2 akkut, a Parkside-ban hagytak helyet a levegőnek is. Li-ion akuucellák párhuzamosanÜdv Mindenkinek!Abban kérnék segítséget, hogy szükségem lenne egy 4,2V-os akkumulátoros háttérre egy elektronikához. A lényeg az, hogy jó volna minél tovább fenntartani a működést a töltés előtt, így gondoltam jó volna több db-ot párhuzamosan összerakni egy pakkban... de nem tudom miként viselkednének. Van több db azonos gyártású, idejű és kapacitású 18650-es cellám. A párhuzamos kapcsoláshoz van valami védelem/ kiegyenlítő egyáltalán? Köszönöm előre is a segítséget!
Hello! Nincs rá szükség, csak azonos töltöttség (feszültség) mellett kösd párhuzamosan.
Egyébként léteznek olyan összekötő hegeszthető lamellák, aminél el van vékonyítva a bekötés biztosító gyanánt.
Párhuzamosan kapcsolhatod őket nyugodtan, úgy fognak viselkedni, mintha egy cellád lenne. Összeadódik a kapacitás, az eredő ellenállás is csökken.
A párhuzamosítást lehetőleg közel azonos feszültségű cellákkal végezd, és nem lesz gond. Ha összekötötted, akkor meg a feszültségszint már úgyis beáll azonos szintre. Védelem azért nem árt legalább túlmerülés és túltöltés ellen. Tölteni egy cellás töltővel lehet. Túláram védelem sem árt, ha véletlen fennáll figyelmetlenségből vagy bármi másból adódó zárlat veszélye.
Köszönöm Nektek a választ!
A túlmerülés figyelve lesz az elektronikával, a túltöltést pedig maga a töltő elektronika fogja felügyelni. Természetesen lesz benne túláram védelem is, nem merném direktbe üzemeltetni amúgy se. A cellák egy idejűek és újak, úgyhogy nem lesz gond vele.
Na meg is találtam 2P - 6P
Szóval létezik ilyesmi. Autónál használnak ilyen megoldásokat.
Köszi!
Nem is láttam még így megoldani pakkot. Azt akarom én is amúgy, hogy kap cellánként egy egy biztosítékot és akkor tényleg védve van minden. Akkumulátor tartóSziasztok, csináltam egy szabadon paraméterezhető akkumullátor tartót, bármekkora elemhez jó, busbar is paraméterezhető. Akinek kell töltse, nyomtassa.
Hello! Egy ilyen BMS-t szeretnék venni, csak 4S verzióban. Ezek mennyire megbízhatóak? Ez gondolom valamelyik filléres kínai boltban lett véve néhány 100 forintért, ahogy most én is épp Aliexpressen nézegetem ezeket.
Amennyibe az alin kerül, annyit megérnek. Nekem van, amelyik évek óta teszi a dolgát, de persze találkoztam olyannal is, amelyik elfüstölt, mert nem megfelelő terhelhetőségű lett választva.
Köszönöm!
Még annyi kérdés bárkihez, hogy szeretném az akksik töltöttségi szintjét korlátozni élettartam növelés céljából, vagyis csak kb 90%-ra szeretném feltölteni őket. Ezekkel a panelekkel ez ugye alapesetben nem lehetséges (hacsak nem kezdek el rajta alkatrészeket cserélgetni, de ezt nem tervezem), szóval az lehet megoldás, hogy egy szabályozható step-down konvertert (24V->) nem 16,8, hanem csak mondjuk 15,2-15,5V-ra állítok be és így kötöm a bms-re? A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2025
Szia+
Ezt külön szokás megoldani . Tehát 4S Liion esetén max töltés;15,6V min kisütés 12,8V. (néhány gyári panel esetén ) Ezt lehet napelemes töltésvezérlővel , v 2db 555 Ic vel + relék és ,még bárhogyan.
Az alin ezek azért ilyen olcsóak, mert a rajtuk lévő IC-k nem minden esetben ütik meg a specifikációt. Nekem van olyan, ami pont ez miatt nem 100% töltésnél kapcsol le, hanem 90%-nál. Próbáljad ki, talán neked is "szerencséd" lesz.
USB-s AA lítium akku terhelhetőség2018-ból van már egy ilyen 1,5V-os akkum, de a ma kaphatók valószínűleg már jobb paraméterekkel bírnak. Most vennék egy 6-os csomagot TEMU-ról, de sehol nem találok specifikált terhelhetőségi adatot. A tervezett alkalmazásban tartósan 800 mA várható, akár teljes lemerülésig.Van-e valakinek tapasztalata ezen a téren? Más: 9V-os LI akkuim vannak szintén TEMU-ról, azokat rendesen kimértem. 500 mA-t gond nélkül bírnak. Kapacitásuk pedig 38 mA-rel terhelve (ennyit tudtam éppen előállítani ![]()
Nos, akkor részleges választ adok magamnak. Időközben elkezdtem nyúzni a 7 éves példányomat. Csutkára feltöltöttem, üresjárási feszültsége 1,515V. Tettem rá 4R7 terhelést, ettől leesett a fesz 1,407 V-ra, azaz a kisütő áram kb. 300 mA. Maga az akku egyáltalán nem melegszik. A terhelt feszt megszkópolva látszik hogy 100 kHz 80mVpp brumm ül rajta. Most tartok 65 percnél, és még vígan duruzsol.
Ha túl leszek ezen a fázison, adok neki dupla terhelést, majd esetleg triplát is. Kíváncsi vagyok, és remélem, hogy ha kibírja, akkor talán a most rendelhetők is. Bár mint tudjuk: régen minden jobb volt! ![]()
Update: a dupla terhelés (600 mA) már nagyon nem tetszik neki, a fesz leesik 1,240 V-ig, a brumm pedig 220 mVpp. Nem is kínozom tovább, ez csak egy kis zseblámpába való. És persze az újaktól sem remélem, hogy bírnák a 800 mA-t, úgyhogy nem veszek...
Szia!
Ezekben van túlmerülés elleni védelem? Kipróbáltad, hogy mit csinál, amikor lemerül? Lekonyul a feszültség, vagy egyik pillanatról a másikra leesik nullára? Esetleg az önkisülésről mondtak valamit? A hozzászólás módosítva: Sze, 16:52
Önkisülésről egyiknél sem írnak semmit. A 1,5V-os hónapokig elvan a zseblámpájában, de még nem tapasztaltam olyat, hogy lemerülve lett volna. Ez a gyártmányú 9V-os kikapcsol magától, ha lemerült, de volt már olyan típusúm is, ami csak konyul, nem tudom meddig. Én 7,5 V-nál megkegyelmeztem neki. Van aztán egy harmadik gyártmányúm, amelyiknek megmakkant a töltőáramköre, ezért a fenekén kivezettem a Li cella sarkait, és labortápról töltöm újra, amikor kell.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |