Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   195 / 1390
(#) Attila86 válasza mrex hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Üdv.!

Annyiszor de annyiszor volt már szó róla, hogy a rézre nem lehet lézerrel közvetlen nyomtatni...
De valaki mindig bejön és megpróbálja feltalálni a spanyol viaszt. (És furcsállja hogy ez eddig miért nem jutott senkinek sem eszébe. Pedig de...)

Kétlem, hogy bármelyik nagy cég is potenciát látna a hobbistákban, és csak nekünk kifejlesztene, engedélyeztetne és legyártatna nyomtatókat.

Egyébként csak egy normális tintát kellene valakinek feltalálnia és máris arany életünk lenne...

Üdv.: Attila
(#) gulasoft válasza levii hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Miért kéne cd méretűre korlátozni a nyákot? hogy oldod meg a szélek levilágítását és a maszk felrögzítését ha forgatod?
20*20-asra biztos elég, sokkal nagyobbat még nem kellet csinálnom, ha kéne lehet inkább ketté bontanám.
Egyébiránt ha megnézed a filmet ott látszik a hungaroceles "levilágító doboz", szerintem kár túlspilázni. Persze a HGLI olyan hőt is ad, hogy a hungarocel elolvadna.
(#) gulasoft válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Meg egy normális egyenes tálcás behúzós tintasugarasra.
Van az epsonnak egy un. durabrite tintája, csak nincs időm szétszedni a nyomtatót. (Illetve egyet szétszedtem, és tök jól be tudtam dugni hátulról a lapot, csak a papíradagolót kéne valahogy becsapni, de annyi fogaskerék, meg leffentyű van rajta, és olyan gyorsan tekergeti őket, hogy nem igazán látom mitől veszi észre, hogy nem a lapadagolóból jön a lap.)
(#) gulasoft válasza labu01wx hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Nem vezeti, és pl. körömlakklemosóval vagy acetonnal le tudod mosni. (a kettő szinte ugyan az)
(#) gulasoft válasza nejkoffi hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Mivel világítottad le? Egyetemen megijesztett a fószer, mer ők 5Kw-os hgli-vel tolják. Szita már van sárga izzót vettem (bár csak sárgára van festve a búra, de talán nem lesz gond), asszon nem találna ki mindig nekem feladatot ki is tudnám végre próbálni.
(#) szabi83 válasza gulasoft hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Olvasd el, mit kérdeztél, utána rájössz, mi kerül annyiba.
(#) gulasoft válasza szabi83 hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Ja hogy te a hgli árát mondtad!
Nem kell hozzá semmi más? Fojtó tekercs meg hasonló kiegészítők? (Egyszer akartam venni kb. 2 éve akkor a lámpa 2000Ft volt + fojtó + foglalat és akkor mondtam hogy hopsza itt álljunk meg, és néztem más megoldás után.
Végül is a led teljesen bevált, keveset eszik, nem melegszik annyira (lásd hungarocel ház).
Egyszer asszony bedugta a hosszabítót fűnyírt meg ilyenek megyek haza este nézem mi az a lilás fény a sufniba, hát akkor ment már vagy 3-4 órája semmi baja nem volt.
DE ha tényleg nem kell semmi a hgli-hez akkor az olcsóbb, csak persze kérdés mennyire tartós. (amit akkor lehetett kapni mikor Én néztem ott még búra letörés meg ilyenek forogtak közszájon, és mondták hogy hamar tönkremegy)
(#) levii válasza gulasoft hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Én a HMLI-t írtam hogy 1600Ft.
Nem kell hozzá semmi csak bedugod és világít.
Mondjuk a porcelán foglalat ajánlott mert nagyon melegszik. Azért gondoloktam a LEDen vagy más megoldáson mert a HMLInek van pár hátránya:
1. Nagy hely kell neki
2. Sokat fogyaszt de kicsi az UV kibocsátása
3. Hosszú ideig (kb.:20percig) kell világítani
4. Törékeny (bár ez ha fix helyen van akkor mindegy).

Látom feljebb írtál nekem hogy 3 led elég egy 20x20as nyákhoz.
Hát valószínű hogy valamikor fogok beszerezni.
Egy utolsó kérdés bár ez nem nyák készítés:
Miről hajtod?
Van valmi gyári meghajtód, egyszerű előtét ellenállás vagy áramgenerátor?
(#) Sir-Nyeteg válasza levii hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Áramgenerátor kell hozzá!
Elég egy 78XX vagy LM317, LM350. Adatlapjában benne van!
Esetleg nagyon pontosan állítható feszültség.
(#) gulasoft válasza levii hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Én spec az ugyancsak a chipcadnél kapható meghajtó paneljával, mert arra vagy 10-et is lehet kötni, de ugye az előttem szóló már leírta, hogy nem kell nagyon beruházni.
A 20 perc az nagyon sok! Akkor már értem miért mentem ledre.
A letört búrás a gyorsabb, csak az meg hamar tönkremegy.
(#) sprofan hozzászólása Okt 20, 2008 /
 
Egyszer olvastam itt, hogy ha az elhasznált vaskloridba beleteszek 2 fém rudat, és megfelelő polaritással feszültséget kapcsolok rá (pl. 12V pár mA) akkor ez egyik fém rúdra kiválik a réz a másikat pedig szétmarja, ezután újra tudok vele Nyákot maratni vagy valami ilyesmi. Meg tudná nekem valaki mondani hogy pontosan melyik 2 fém is volt ez? Ill. milyen polaritással kell rákötni a feszt, mert gondolom nem mindegy.
(#) fureszk válasza sprofan hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Nekem az rémlik hogy bele kell dobni pár darab szöget és úgyhagyni...
(#) lapose válasza sprofan hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Szia!
Ha jól emlékszem itt lett kitárgyalva:
Bővebben: Link

Szerintem nem sokat érsz vele, egyszerűbb ha veszel újat!
(#) sprofan válasza lapose hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Jé, ilyen téma is van?
Én meg a hozzászólások között kerestem de túl sok lett a találat Most hogy belenéztem inkább veszek újat.
(#) lapose válasza sprofan hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Ez az elektrolízis egy dologra jó!
Még régebben vettem olyan nagyteljesítményű ellenálláshuzalt, amit sehogy sem sikerült forrasztanom.
Se csiszolás se savas marás, semmi sem segített!
A végén azt találtam ki, hogy a forrasztandó végét belemártottam agyonhasznált vaskloridba, feszültséget adtam neki, és egy idő után szép rézréteg rakódott ki rá!
(#) sprofan válasza lapose hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Rendesen mintha rézből lett volna olyan bevonatot kapott?
(#) bbalazs_ válasza lapose hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Az a rezreteg nem torolheto le? En is csinaltam hasonlot, de az nem maradt ott...

A forraszthatatlan dolgokkal en ugy szokam elbanni, hogy hajlitok egy hegyes kampot a vegere es onba agyazom. Ha huzoeronek is ki van teve, akkor kap egy rezbol keszult hurkot a masik oldalra es igy agyazom onba.
(#) lapose válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Itt muszáj volt, a jó kontaktus mivel ellenállásról volt szó!
Ha vékonyan vonod be, letörölhető róla, de azért kellet vastagon bevonni mert akkor már az alsó réteg kellően szilárd volt!
Ki kell kísérletezni a megfelelő időt.
Forrasztás előtt így is át kellett csiszolni a végét, hogy jól forrasztható legyen, de utána évekig használtam ezeket a huzalokat és nem volt velük gond!
(#) mrex válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Kedves Attila!
Látom sok tüske maradt benned a múltkori összeszólalkozásunk után.Nekem az a dolgom, hogy feltaláljak igaz az élet egy másik területén(Most is világszabadalmon dolgozompedig a pékszakma majdnem egyidős az emberrel mégis van kitalálni való). Semmi sem lehetetlen csak még nincs kitalálva.A gyártók minden felhasználóban potenciát látnak. ha egy nyomtatógyártó csak opcióként hozzádobja valamihez azt a funkcuiót is már világszerte néhány millió géppel többet tud eladni. Egyébként néhány hozzászólással ezelőtt épp te dorongoltad le a fotózást istenítő fórumtársad hogy vegyen vissza most én is azt tanácsolom neked vegyél vissza.
Mrex
(#) gulasoft válasza mrex hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Én viszont megírtam miért nem működik. Ezeket a problémákat fel tudod oldani?
(#) Attila86 válasza mrex hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Kedves mrex!

Nincs bennem semmi "tüske", csupán unalmas hogy tényleg mindig bejön valaki és beírja hogy "de jó lenne lézerrel nyákra nyomtatni". Pedig ha egy kicsit is beleolvasna a fórumba, akkor rájönne hogy ez lehetetlen. (És hogy már oly sokszor elhangzott ugyan ez.)

Idézet:
„Egyébként néhány hozzászólással ezelőtt épp te dorongoltad le a fotózást istenítő fórumtársad hogy vegyen vissza most én is azt tanácsolom neked vegyél vissza.”

Gulasoftnak nem ez volt ez első (és nem is a második...) ilyen jellegű kitörése, mint mondtam warn-t is kapott már érte. Most nem fogok még több 'körülöttem forog a világ' stílusú hozzászólását kikeresni, mert nem akarok vitázni...
Olvasd el még egyszer a hozzászólásomat, abban a Te személyedet nem támadtam és nem is próbáltalak megsérteni. Mi több, még csak nem is utaltam rád semmilyen módon kivéve azt, hogy a te hozzászólásodnál nyomtam rá a "Válasz" gombra.

Üdv.!
(#) gulasoft válasza Attila86 hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Szállj már le rólam! Nem ez volt a kérés és nem erre kaptál választ.
(#) lgyk válasza sprofan hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Hi!

A rezet így el tudod távolítani, de attól még nem lesz friss a marató...

Gyakorlatilag ha két vasszöget teszel bele, majd rákapcsolsz némi áramot, a katódon kiválik a fémréz, az anód pedig elkezd oldódni. A probléma az, hogy többnyire vas(II)-kloridként fog oldódni az anód, és maratáshoz pedig vas(III)-klorid kell.

Ha viszont így sikerült eltávolítanod a rezet az oldatból, néhány hétig lehet levegőztetni a löttyöt (sósav jön belőle, csak jól szellőző helyen!!!), akkor már többé-kevésbé használható lesz az oldat.

Ha a levegőztetés során barna, szilárd csapadék alakul ki ( Fe(OH)3 ), akkor kevés sósav hozzáadása után lesz használható.

A vasklorid topikba írt ammóniás módszer inkább őrült vegyészeknek való, könnyebb máshogy megoldani...
(#) lgyk válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
A cementált (külső áramforrás nélkül leválasztott) rézréteg általában rosszul tapad, de tiszta felületre elég jó tapadás érhető el. A galvántechnikában nagy hangsúly van a kezelendő felület tisztításán, csiszolásán. Nem megfelelő alaprétegre a legjobb galvanizált bevonatok sem tapadnak...
(#) sprofan válasza lgyk hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Köszi!
Igazából csak kíváncsi voltam, mert pont most gyűlt össze 1 liter, majd kezdeni kéne vele valamit
Még régebben olvastam itt valahol, de akkor ezek szerint nem járható út
(#) Sir-Nyeteg válasza lgyk hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Mire tapad a réz?
Azaz milyen anyagokon tapad meg?
Ugyebár a viát profin ugy készitík, hogy a lyukba planádiumot "raknak" majd ezt galvanizálják be rézzel. Mire tapadna még meg a réz, amit a likba lehetne tenni?
(#) Medve válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 21, 2008 /
 
Az egyik technológia szerint, (ami UL minőségű, 6-os osztályú nyákot ad) kénsavval felodják egy cseppet a lemez gyantáját, az üvegszálaktól az szőrös lesz, és erre kémiai úton rezet visznek fel, amit később galvánrézzel felhizlalnak.
(#) lgyk válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 22, 2008 /
 
Alapvetően nikkel, ón felületekre tapad nagyon jól, de egyéb fémek is szóba jöhetnek (pl. ólom, króm). Sajnos a galvántechnikai és a kémiai redukciós fémezések kivitelezéséhez szükséges egy fém alapréteg (illetve galvanizáláshoz elég a vezető réteg, pl. grafit).

Más: sikerült működőképes ónozólöttyöt összekotyvasztanom. Kell hozzá ón(II)-klorid, tiokarbamid, sósav (vagy kénsav).

Összetétele:

Ón(II)-klorid 3,8 g/l
Tiokarbamid 49,5 g/l
Kénsav (cc.) 12 ml/l

A vegyszerbolt csak nátrium-sztannátot árul, ón-kloridot nem, de a sztannátok sósavas kezelés után ugyanúgy jól használható ón-kloridot adnak, ezzel is működik az ónozás.
(#) gulasoft válasza sprofan hozzászólására (») Okt 22, 2008 /
 
Nem érem miért nem járható út? Két vasszög, rákapcsolva valamennyi áram (ez jó lenne tudni kb. mennyi)
Egy hét szellőztetés után némi sósav. Ez nem tűnik olyan nehéznek.
(#) gulasoft válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Okt 22, 2008 /
 
A furatgalvanizálással az gond, hogy akkor kell kifúrni a nyákot amikor még tiszta réz felület van mind a két oldalán. Ez a tiszta és egybefüggő réteget icipicit megmarják valamilyen savval a teljes tisztaság miatt, majd pár művelettel később jön a palládiumos oldat.
A nyáklemez két oldalát feltöltik pozitív vagy negatív töltéssel, és belemerítik az ónozóba. Ekkor alakul ki a furatgalván, ám ezzel egy időben a teljes lemez ónbevonatot kap, és a házi maratóink ezt már nem viszik olyan könnyen, sőt a tn150 szerintem egyáltalán nem marná ki.
Ezután kéne fújni, világítani, előhívni (esetleg vasalni), majd szitázni, uv-zni, előhívni, beégetni.
Na ezért olyan drága a gyári nyák. (A palládiumfürdő 50000Ft egy adag amit 3 hetente cserélnek az egyetemen)
Iszonyat sok lépés. Egyszerűbb ha simán átvezeted egy vékony vezetékkel a túloldalra, csak azt kéne megoldani, hogy a túloldali forrasztás(amit takar az alkatrész) ne olvadjon ki akkor mikor magát az alkatrészt berakod. Erre akkor van esély ha találunk vagy tud valaki olyan forrasztóanyagot ami legalább 50-60 fokkal magasabb hőmérsékleten olvad meg mind a sima forrasztóón, és akkor a furatokat azzal kéne előkészíteni, nem kéne aggódni a túloldali kiolvadástól.
Következő: »»   195 / 1390
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem