Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Üdv.!
Annyiszor de annyiszor volt már szó róla, hogy a rézre nem lehet lézerrel közvetlen nyomtatni... De valaki mindig bejön és megpróbálja feltalálni a spanyol viaszt. (És furcsállja hogy ez eddig miért nem jutott senkinek sem eszébe. Pedig de...) Kétlem, hogy bármelyik nagy cég is potenciát látna a hobbistákban, és csak nekünk kifejlesztene, engedélyeztetne és legyártatna nyomtatókat. Egyébként csak egy normális tintát kellene valakinek feltalálnia és máris arany életünk lenne... Üdv.: Attila
Miért kéne cd méretűre korlátozni a nyákot? hogy oldod meg a szélek levilágítását és a maszk felrögzítését ha forgatod?
20*20-asra biztos elég, sokkal nagyobbat még nem kellet csinálnom, ha kéne lehet inkább ketté bontanám. Egyébiránt ha megnézed a filmet ott látszik a hungaroceles "levilágító doboz", szerintem kár túlspilázni. Persze a HGLI olyan hőt is ad, hogy a hungarocel elolvadna.
Meg egy normális egyenes tálcás behúzós tintasugarasra.
Van az epsonnak egy un. durabrite tintája, csak nincs időm szétszedni a nyomtatót. (Illetve egyet szétszedtem, és tök jól be tudtam dugni hátulról a lapot, csak a papíradagolót kéne valahogy becsapni, de annyi fogaskerék, meg leffentyű van rajta, és olyan gyorsan tekergeti őket, hogy nem igazán látom mitől veszi észre, hogy nem a lapadagolóból jön a lap.)
Nem vezeti, és pl. körömlakklemosóval vagy acetonnal le tudod mosni. (a kettő szinte ugyan az)
Mivel világítottad le? Egyetemen megijesztett a fószer, mer ők 5Kw-os hgli-vel tolják. Szita már van sárga izzót vettem (bár csak sárgára van festve a búra, de talán nem lesz gond), asszon nem találna ki mindig nekem feladatot ki is tudnám végre próbálni.
Olvasd el, mit kérdeztél, utána rájössz, mi kerül annyiba.
![]()
Ja hogy te a hgli árát mondtad!
Nem kell hozzá semmi más? Fojtó tekercs meg hasonló kiegészítők? (Egyszer akartam venni kb. 2 éve akkor a lámpa 2000Ft volt + fojtó + foglalat és akkor mondtam hogy hopsza itt álljunk meg, és néztem más megoldás után. Végül is a led teljesen bevált, keveset eszik, nem melegszik annyira (lásd hungarocel ház). Egyszer asszony bedugta a hosszabítót fűnyírt meg ilyenek megyek haza este nézem mi az a lilás fény a sufniba, hát akkor ment már vagy 3-4 órája semmi baja nem volt. DE ha tényleg nem kell semmi a hgli-hez akkor az olcsóbb, csak persze kérdés mennyire tartós. (amit akkor lehetett kapni mikor Én néztem ott még búra letörés meg ilyenek forogtak közszájon, és mondták hogy hamar tönkremegy)
Én a HMLI-t írtam hogy 1600Ft.
Nem kell hozzá semmi csak bedugod és világít. Mondjuk a porcelán foglalat ajánlott mert nagyon melegszik. Azért gondoloktam a LEDen vagy más megoldáson mert a HMLInek van pár hátránya: 1. Nagy hely kell neki 2. Sokat fogyaszt de kicsi az UV kibocsátása 3. Hosszú ideig (kb.:20percig) kell világítani 4. Törékeny (bár ez ha fix helyen van akkor mindegy). Látom feljebb írtál nekem hogy 3 led elég egy 20x20as nyákhoz. Hát valószínű hogy valamikor fogok beszerezni. Egy utolsó kérdés bár ez nem nyák készítés: Miről hajtod? Van valmi gyári meghajtód, egyszerű előtét ellenállás vagy áramgenerátor?
Én spec az ugyancsak a chipcadnél kapható meghajtó paneljával, mert arra vagy 10-et is lehet kötni, de ugye az előttem szóló már leírta, hogy nem kell nagyon beruházni.
A 20 perc az nagyon sok! Akkor már értem miért mentem ledre. A letört búrás a gyorsabb, csak az meg hamar tönkremegy.
Egyszer olvastam itt, hogy ha az elhasznált vaskloridba beleteszek 2 fém rudat, és megfelelő polaritással feszültséget kapcsolok rá (pl. 12V pár mA) akkor ez egyik fém rúdra kiválik a réz a másikat pedig szétmarja, ezután újra tudok vele Nyákot maratni vagy valami ilyesmi. Meg tudná nekem valaki mondani hogy pontosan melyik 2 fém is volt ez? Ill. milyen polaritással kell rákötni a feszt, mert gondolom nem mindegy.
Nekem az rémlik hogy bele kell dobni pár darab szöget és úgyhagyni...
Szia!
Ha jól emlékszem itt lett kitárgyalva: Bővebben: Link Szerintem nem sokat érsz vele, egyszerűbb ha veszel újat!
Jé, ilyen téma is van?
![]() Én meg a hozzászólások között kerestem de túl sok lett a találat ![]()
Ez az elektrolízis egy dologra jó!
Még régebben vettem olyan nagyteljesítményű ellenálláshuzalt, amit sehogy sem sikerült forrasztanom. Se csiszolás se savas marás, semmi sem segített! A végén azt találtam ki, hogy a forrasztandó végét belemártottam agyonhasznált vaskloridba, feszültséget adtam neki, és egy idő után szép rézréteg rakódott ki rá!
Rendesen mintha rézből lett volna olyan bevonatot kapott?
Az a rezreteg nem torolheto le? En is csinaltam hasonlot, de az nem maradt ott...
A forraszthatatlan dolgokkal en ugy szokam elbanni, hogy hajlitok egy hegyes kampot a vegere es onba agyazom. Ha huzoeronek is ki van teve, akkor kap egy rezbol keszult hurkot a masik oldalra es igy agyazom onba.
Itt muszáj volt, a jó kontaktus mivel ellenállásról volt szó!
Ha vékonyan vonod be, letörölhető róla, de azért kellet vastagon bevonni mert akkor már az alsó réteg kellően szilárd volt! Ki kell kísérletezni a megfelelő időt. Forrasztás előtt így is át kellett csiszolni a végét, hogy jól forrasztható legyen, de utána évekig használtam ezeket a huzalokat és nem volt velük gond!
Kedves Attila!
Látom sok tüske maradt benned a múltkori összeszólalkozásunk után.Nekem az a dolgom, hogy feltaláljak igaz az élet egy másik területén(Most is világszabadalmon dolgozompedig a pékszakma majdnem egyidős az emberrel mégis van kitalálni való). Semmi sem lehetetlen csak még nincs kitalálva.A gyártók minden felhasználóban potenciát látnak. ha egy nyomtatógyártó csak opcióként hozzádobja valamihez azt a funkcuiót is már világszerte néhány millió géppel többet tud eladni. Egyébként néhány hozzászólással ezelőtt épp te dorongoltad le a fotózást istenítő fórumtársad hogy vegyen vissza most én is azt tanácsolom neked vegyél vissza. Mrex
Én viszont megírtam miért nem működik. Ezeket a problémákat fel tudod oldani?
Kedves mrex!
Nincs bennem semmi "tüske", csupán unalmas hogy tényleg mindig bejön valaki és beírja hogy "de jó lenne lézerrel nyákra nyomtatni". Pedig ha egy kicsit is beleolvasna a fórumba, akkor rájönne hogy ez lehetetlen. (És hogy már oly sokszor elhangzott ugyan ez.) Idézet: „Egyébként néhány hozzászólással ezelőtt épp te dorongoltad le a fotózást istenítő fórumtársad hogy vegyen vissza most én is azt tanácsolom neked vegyél vissza.” Gulasoftnak nem ez volt ez első (és nem is a második...) ilyen jellegű kitörése, mint mondtam warn-t is kapott már érte. Most nem fogok még több 'körülöttem forog a világ' stílusú hozzászólását kikeresni, mert nem akarok vitázni... Olvasd el még egyszer a hozzászólásomat, abban a Te személyedet nem támadtam és nem is próbáltalak megsérteni. Mi több, még csak nem is utaltam rád semmilyen módon kivéve azt, hogy a te hozzászólásodnál nyomtam rá a "Válasz" gombra. Üdv.!
Szállj már le rólam! Nem ez volt a kérés és nem erre kaptál választ.
Hi!
A rezet így el tudod távolítani, de attól még nem lesz friss a marató... Gyakorlatilag ha két vasszöget teszel bele, majd rákapcsolsz némi áramot, a katódon kiválik a fémréz, az anód pedig elkezd oldódni. A probléma az, hogy többnyire vas(II)-kloridként fog oldódni az anód, és maratáshoz pedig vas(III)-klorid kell. Ha viszont így sikerült eltávolítanod a rezet az oldatból, néhány hétig lehet levegőztetni a löttyöt (sósav jön belőle, csak jól szellőző helyen!!!), akkor már többé-kevésbé használható lesz az oldat. Ha a levegőztetés során barna, szilárd csapadék alakul ki ( Fe(OH)3 ), akkor kevés sósav hozzáadása után lesz használható. A vasklorid topikba írt ammóniás módszer inkább őrült vegyészeknek való, könnyebb máshogy megoldani...
A cementált (külső áramforrás nélkül leválasztott) rézréteg általában rosszul tapad, de tiszta felületre elég jó tapadás érhető el. A galvántechnikában nagy hangsúly van a kezelendő felület tisztításán, csiszolásán. Nem megfelelő alaprétegre a legjobb galvanizált bevonatok sem tapadnak...
Köszi!
Igazából csak kíváncsi voltam, mert pont most gyűlt össze 1 liter, majd kezdeni kéne vele valamit ![]() Még régebben olvastam itt valahol, de akkor ezek szerint nem járható út ![]()
Mire tapad a réz?
Azaz milyen anyagokon tapad meg? Ugyebár a viát profin ugy készitík, hogy a lyukba planádiumot "raknak" majd ezt galvanizálják be rézzel. Mire tapadna még meg a réz, amit a likba lehetne tenni? ![]()
Az egyik technológia szerint, (ami UL minőségű, 6-os osztályú nyákot ad) kénsavval felodják egy cseppet a lemez gyantáját, az üvegszálaktól az szőrös lesz, és erre kémiai úton rezet visznek fel, amit később galvánrézzel felhizlalnak.
Alapvetően nikkel, ón felületekre tapad nagyon jól, de egyéb fémek is szóba jöhetnek (pl. ólom, króm). Sajnos a galvántechnikai és a kémiai redukciós fémezések kivitelezéséhez szükséges egy fém alapréteg (illetve galvanizáláshoz elég a vezető réteg, pl. grafit).
Más: sikerült működőképes ónozólöttyöt összekotyvasztanom. Kell hozzá ón(II)-klorid, tiokarbamid, sósav (vagy kénsav). Összetétele: Ón(II)-klorid 3,8 g/l Tiokarbamid 49,5 g/l Kénsav (cc.) 12 ml/l A vegyszerbolt csak nátrium-sztannátot árul, ón-kloridot nem, de a sztannátok sósavas kezelés után ugyanúgy jól használható ón-kloridot adnak, ezzel is működik az ónozás.
Nem érem miért nem járható út? Két vasszög, rákapcsolva valamennyi áram (ez jó lenne tudni kb. mennyi)
Egy hét szellőztetés után némi sósav. Ez nem tűnik olyan nehéznek.
A furatgalvanizálással az gond, hogy akkor kell kifúrni a nyákot amikor még tiszta réz felület van mind a két oldalán. Ez a tiszta és egybefüggő réteget icipicit megmarják valamilyen savval a teljes tisztaság miatt, majd pár művelettel később jön a palládiumos oldat.
A nyáklemez két oldalát feltöltik pozitív vagy negatív töltéssel, és belemerítik az ónozóba. Ekkor alakul ki a furatgalván, ám ezzel egy időben a teljes lemez ónbevonatot kap, és a házi maratóink ezt már nem viszik olyan könnyen, sőt a tn150 szerintem egyáltalán nem marná ki. Ezután kéne fújni, világítani, előhívni (esetleg vasalni), majd szitázni, uv-zni, előhívni, beégetni. Na ezért olyan drága a gyári nyák. (A palládiumfürdő 50000Ft egy adag amit 3 hetente cserélnek az egyetemen) Iszonyat sok lépés. Egyszerűbb ha simán átvezeted egy vékony vezetékkel a túloldalra, csak azt kéne megoldani, hogy a túloldali forrasztás(amit takar az alkatrész) ne olvadjon ki akkor mikor magát az alkatrészt berakod. Erre akkor van esély ha találunk vagy tud valaki olyan forrasztóanyagot ami legalább 50-60 fokkal magasabb hőmérsékleten olvad meg mind a sima forrasztóón, és akkor a furatokat azzal kéne előkészíteni, nem kéne aggódni a túloldali kiolvadástól. |
Bejelentkezés
Hirdetés |