Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kandósok
Üdv.
Ellátás 1-ből szinkron generátor reaktanciái egymás közötti összefüggéseiben bizonytalan vagyok. Úgy tudom, hogy a terhelési reaktancia: -200%-a a tranziens reaktancia -20%-a a szinkron reaktancia -10%-a a szubtranziens reaktancia. A másik kérdésem az lenne, hogy 3 fázisú zárlat esetén a fentiek közül melyik reaktanciával kell számolni a rendszer egyfázisú helyettesítő elrendezésében?
Sziasztok!
Szeretnék a Kandóra járni és most szeretnék majd jelentkezni, szóval az lenne a kérdésem hogy a levelezőn vagy a távoktatásoson azért meg lehet tanulni a dolgokat?? Most épp dolgozom, szal ezért a nappali valszeg csak álom. Vki mesélje el legyen szíves hogy milyen a Kandó. Annyit tudok hogy nehéz, főleg a matek, de a többi? Meg lehet azért munka mellett csinálni? Üdv és köszönöm: Gyula
Én ugyan nappalira járok, de amiket kérdezel nagyon függ az előképzettségtől. Tapasztalat az, hogy aki úgy próbálja elvégezni, hogy sem matek, sem elektronikai ismeretei nincsenek, kapásból bukik minden fontos tantárgyból, mivel úgy eszméletlen sok a tananyag.
Holnap lesz matek vizsgám éppen Ha rendszeresen tanul az ember (ami a zh-k miatt is fontos), akkor nem lesz probléma. Sőt, igazából nem egy tantárgyal van a probléma, hanem az összes együttvéve problémás. Egyiket sem túl nehéz megtanulni (kivéve, ha eleve utálja az ember az adott témát, mint pl. én a koordináta geometriát ).
Én is holnap írok matekból. 8-kor kezdek!
Helló!
Értem, hát azt gondolom hogy nehéz. Hallotam is hogy sokan kibuknak, mert buliznak és fél vállról veszik, meg hogy nem akartak menni csak rájuk erőltették, ezt a tanulmányi osztályos nőci mondta, meg h azért aki folyamatosan készül, akkor azért meglehet csinálni, ha nem is könnyen. Még nov-ban voltam a Tavaszmezőben a volt oszitársamnál és mondta h eléggé nehéz és rohadt sokat kell tanulni. Az elektronikai-műszerész szakma vmivel könnyít az első időkben vagy nem ér semmit? Viszont azt hallotam hogy azért a tanárok oda állnak az ember mellé, nem mint Győrben. Mondjuk azért szeretek ezzel foglalkozni, eléggé érdekel a dolog. Tényleg, vill-mérnöknek szertnék menni, de van olyan hogy villamos-oktató és vill.mérnök aszistens, ezek milyenek?? Üdv Idézet: „a tanárok oda állnak az ember mellé” Azt tudni kell, hogy azért ez már se nem általános, se nem szakközépiskola/gimnázium. Ebből eredően itt nincs olyan, hogy osztályfőnök, ebből eredően viszont az egész évfolyamnak adott tanár tartja az anyagot különböző tantárgyakból, amiből viszont az sül ki, hogy egy tanárnak egy évfolyamon adott esetben több száz! hallgatója lehet. Ilyen esetben nem is alakul ki szinte semmiféle tanár-diák kapcsolat, legtöbbször. Tehát a tanárokra már nemigen lehet támaszkodni, mint ahogyan az kisebb rangú sulikban lehetséges. Itt mindenki magának tanul, és ezt vallja a legtöbb tanár is. Ebből fakadóan a tanárok legtöbbje magasról tesz arra, hogy ki hogy áll, ki hogy tanul, ki hányasra írta a vizsgát, stb. Persze jóban lehet lenni egy tanárral, de az nagyon szűk csoport szokott lenni (néhány ember a sok százból), akik igazán közel kerülhetnek egy-egy tanárhoz. Ugyanígy van pl. a TDK-val is (tudományos diákkör), ott is nyilván közelebbi kapcsolatba lehet kerülni tanárokkal, hiszen a TDK már magában azt jelenti, hogy valaki érdeklődik a szakma iránt; csinál, tervez, alkot dolgokat ezen foglalkozások keretében (és általában ezt a tanárok becsülni is szokták), és nem csak melegedni jár a suliba, mint az évfolyamok 75-80%-a. Villamosmérnök-asszisztens képzés: annyit tudok mondani erről, hogy ez egy OKJ-s képzés, diplomát, értékelhető, sok helyen elfogadató végeredményt, ilyesmit egyáltalán nem ad, szóval én speciel semmi értelmét nem látom. Ez amolyan időhúzásnak pont megfelel.
Sokan úgy csinálják, hogy 2 év alatt lerakják a villamosmérnök-asszisztensit, majd utána mennek rendes villamos, vagy egyéb mérnökire, így sok tantárgyat 'meg lehet úszni' de 1 évvel tovább tart.
Az elektronikai műszerész mindenképpen számít, leginkább az, hogy nagyjából az anyag ugyan az pl. villamosságtanból, viszont sokkal behatóbban, és precízebben tanítják (és úgy is kell megtanulni). A tanárok, mint Norberto is mondja nem törődnek a hallgatókkal, még akkor sem nagyon, ha próbál közelebbi kapcsolatot teremteni. Mondjuk azt, hogy le kell tennie az asztalra valamit a hallgatónak ahhoz, hogy a tanár is lássa, hogy érdemes vele foglalkozni. Én pl. az anyagismeret tanárommal (Gröller) sokat beszéltünk konzultáción, ahol rajtam kívül csak 1-2 ember volt, így biztosan tudom, hogy számíthatok rá (és viszont persze), pl. TDK munkák támogatásában, ami folyamatban is van (valamint egy jó kis 10literes dewar edényt is elkérek majd). A fontos, hogy minden tanárral meg kell próbálni jóban lenni, második-harmadik többi félévben egyre csökken a létszáma a hallgatóknak, így egyre jobban támaszkodhat az ember a tanár segítségére.Még annyit a tanulásról, hogy érdemes előre is tanulni, és sok esetben a megvehető jegyzet is sokat számít. Viszont egy rosszhírem van, a neptun Biztos hallottál már róla, egy netes kis felület, amin keresztül 'mindent el lehet intézni'. A probléma csak az, hogy sokszor nem működik, egyik ismerősömnek 5 ezer forintot számlázott ki a semmire, meg hasonlók. Szóval erre fel kell készülni.
Én munka mellett tanulok, szóval talán "hitelesnek" ( de nem a Kandón, ez kicsit degradálja a hozzászólás értékét. ) vélhető mondanivalóm. Nem egyszerű, nagyon sok mindent fel kell áldozni, kitartás kell hozzá; és, ami a legfontosabb ( ez minden levelezős számára ): az idő! Fel lehet fogni úgy is, hogy ez egy ellenség, azok számára, akik munka mellett tanulnak. Nagyon pontosan be kell osztani, és nem félvállról venni ( ez itt most nem majomkodás kérdése ). Még, ami veszélyes lehet - bár ez nappali szakon is előfordul szerintem, de nem ilyen mértékben -, hogy a tanárok nem fognak tudni a tananyag végére érni, ez nehéz tantárgyaknál elég elkeserítő tud lenni. ( Nálunk fizikából csak a klasszikus mechnaikáig jutott el!!, ez pedig a fizika legkönnyűbb része, persze vizsgán elektromágneses terekből és termodinamikából álló kérdések voltak, amiket nagyon nehéz egyedül elsajátítani.
).Summa summarum: Kitartás kell hozzá, meg jól kell bánni az idővel.
Kandó, távoktatás: meg lehet csinálni és nem kell hozzá zseninek lenni. Aki érettségi után megy, annak könnyű, sok mindenre emlékszik, egy kis kihagyás után már nehezebb. A lényeg a rendszeresség, kitartás és önállóság. Itt senki nem noszogat, nem is kötelező bejárni konzultációra, pedig érdemes, mert sok apró dologra hívja fel a tanár a figyelmet, ami jól jöhet vizsgán. Vannak beadandó feladatok, azokat érdemes megcsinálni, mert azzal hogy megcsinálod már meg is tanultad, így ha mindent beadtál, vizsga előtt már csak átnézni kell és nem veszel el az anyagban, ami azért elég sok. Ha munka mellett szeretnéd tolni, akkor mondj le a szabadidődről, nem sok marad. Ja és nem tudom ki terjeszti azt a butaságot, hogy az első félév a legnehezebb, nem igaz! Mind nehéz. Sok sikert!
Sziasztok!
Köszi hogy ennyi mindent írtatok! Tesóm a NYME-GEO-ra jár és jövőre végez, mint Földmérő mérnök és tényleg ugyan ez a helyzet mint amit írtatok. Sok tanulás, kitartás és a tanárral jóban lenni. Annak viszont örülök, hogy akkor ér vmit a műszerész szakma, legalább is hogy van az embernek vmi kis lövése hozzá. Tényleg jó lenne megpróbálni, jelentkezek a nappalira aztán ha nem megy más akkor a levelezős lesz, de majd ahogy kialakul. Most vagyok 21éves és ahogy elkezdtem dolgozni aug-ban, látom hogy milyen nehéz is az élet. Én pl Szombathelyi vok és itt ezen a környéken elég nehéz elhelyezkedni, főleg most. Az osztályból csak 2 gyerek tudott elhelyezkedni a szakmába. Meghát, tényleg ez egy kiváló befektetés a jövőre nézve. Hát igen, amit írtatok azt gondoltam, meg az eggyik munkatársam is távoktatáson van a Kandón és mondta hogy sok idő és nincs szinte szabad idő. De sztem ha vki megcsinálja akkor megtérül egy idő után. Tényleg, én a Kandóról csak jókat hallotam és ezért is erre esett a választásom. Ami még elég fontos hogy vki szeresse amit tanul, én azért ezt a szakmát válaszottam, mert érdekel az eletronika és szeretek vele foglalkozni. Jó lenne a nappalin tanuli.... . Az viszont jó hogy ha az ember mindent megcsinál amit feladnak, mert akkor az már vmi kis siker a vizsgához, ha jól értettem Norbiv8-at. Amúgy ha vki megcsinálj a vill.mérnök aszisztensit és utánna mérnöki, akkor mért tart tovább egy évvel? Főleg ha meg lehet úszni egy két tantárgyat. Az embereknek átlagban hogy megy a suli? Aki azért tanul is és nem csak melegszik. Sok sikert nektek és remélem hamarosan én is oda járok . üdv: m.gyula3
Hello!
Lenne még olyan kérdésem, most néztem a Kandó oldalát és van olyan hogy a szakmáért is lehet pontot kapni. "Tanulmányi versenyért, nyelvvizsgáért, sportteljesítményért, OKJ-s végzettségért összesen max 80 pont kapható" Tehát az lenne a kérdésem, hogy a szakma mennyit ér a töblet pontokban, mert ezt nem vágom, gondolom 80pontot nem, vagy igen? Meg az előző szövegemnek a végén is van kérdés, arra is még létszi. please. Köszöntem: Gyula
En Kandos elso eves vagyok ,villamosmernok/tavoktatas hatha talalok itt csoporttarsat
. Idézet: „Az embereknek átlagban hogy megy a suli?” Ez nagyon sokmindentol fugg. Tobbek kozott attol milyenek az egyeni kepessegek, milyen tanaraid voltak anno es most, milyen tanulasi stilusod van, mennyire vagy kitarto v. epp elszant, stb. stb. Minden ember mas ezert nehez a kerdesre konkret valaszt adni. Altalanossagban sztem az mondhato el, hogy az elso ev mindenkinek nehezebben megy, megterhelobb mint a kesobbi evek. Ha tul van az ember az elejen akkor belejon a dolgokba (ha nem issza el az agyat) es utana a vege mar igazan nem nehez. A szakdogaval szoktak meg kicsit "elszallni" egyesek, de ha azt is okosan csinalja az ember akkor azzal sincs gond. En ugyan regebben jartam a Kandora, de sztem annyit nem valtozott azota a helyzet, hogy az elobb leirtak elvesztettek volna az ervenyuket.
üdv
villanymérnök elsőév stimmel én nappali tagozatos vagyok...
tegnap volt villany -> 4 es lett
holnap digit, hétfőn matek (többi megajánlva/elfogadva 3 ra..) msn: HE-s adatlapban...
Ipari elektronikai technikumért kaptam 30 pontot talán. Műszerész végzettséget nem számolnak bele. Legalábbis a tv videó-s papíromat nem számolták a többletpontokhoz. 80 pontot semmi sem ér, az biztos.
Idézet: „Az embereknek átlagban hogy megy a suli? Aki azért tanul is és nem csak melegszik.” Ma tudtam meg a matek I. vizsga 2-es lett (talán eddig a legnehezebb volt, vizsgák közt is) . Villanytan I vizsga 4, anyagismeret megajánlott 4, többi 2. (szégyen is lenne, ha ilyen előképzettséggel bármiből is meghúznának :eek2: ) Egyedül a digitális technikát érzem igencsak irritálónak, a tanár egy darab feladatot nem vezetett le nekünk fél évig, persze zh-n meg vizsgán csak ilyen feladat van. De a lényeg a folyamatos, rendszeres tanulás, illetve előretanulás, minden egyes tantárgyból. Mondjuk néha nem teszem ezt, ilyenkor az történik, hogy zh/vizsga előtti utolsó napokba 8-10 órát tanulok
Amúgy neten is meg tudod nézni az anyagot, amit tanulni kell majd. Pl matek ízelítő : Bővebben: Link
Idézet: „szégyen is lenne, ha ilyen előképzettséggel bármiből is meghúznának” Errol tudod mi jut eszembe? A legelso villanytan eloadas Schnöllerrel. Az oreg bejott a nagyeloadoba es azzal kezdte, hogy alljanak fel azok akik gimibol jottek. Felalltak. Erre azt mondta, hogy akik most allnak meg fognak villanytanbol bukni a vizsgan mert semmit nem fognak erteni belole. A gimisek leultek aztan az oreg felallitotta a szakkozepeseket es ezt mondta: akik pedig most allnak azok azert fognak megbukni a vizsgan mert azt hiszik, hogy tudjak a villanytant es nem fognak keszulni a vizsgara. Namost a valosag persze mas volt, de az igaz, hogy teljes mertekben a tanartol fugg, hogy ki megy at vagy ki nem egy vizsgan. Engem pl. a fent emlitett Schnöller tanar ur azert vagott meg a villanytan szigorlaton, mert ido hianyaban egy szinuszt nem szerkesztettem meg a millimeter papiron. Azt mondta, hogy minden szep es jo volt, de nem volt megszerkesztve a szinusz gorbe csak szabad kezzel felrajzoltam a papirra es ez nem mernoki munka. Marpedig o mernokoket akar faragni belolunk. Hat akkor nagyon nem orultem a dolognak, de utolag mar csak nevetek rajta ... es igaza is volt
Igen, vannak ilyesmi tanárok. Nekem szerencsém van, hogy nem volt eddig ilyen 'tutibukás' tanárom. Sőt, a legtöbb tanáromat teljesen korrektnek tartom.
De még régebben, a híradástechnika tanárom mondta jól : a tanulóknak mazochistáknak kell lenniük, a tanároknak meg szadistáknak
Sziasztok!
Én most fogom beadni a jelentkezésemet, és erősen játékban van a villanymérnöki kar a BME-n/ Kandó. Sokat írtatok eddig arról, hogy a BME miért nem jó, hogy ott túl sok a felesleges elmélet, túl kevés a gyakorlat... És hogy a munkában ez mennyire hátrányos (mármint a BMEs-nek). Namost ez nekem azért NAGYON furcsa, mert eddig akárhány összehasonlítást láttam (tudjátok, negyedikben teletömik az embert ilyen továbbtanulási tájékoztató papírhulladékokkal), ott mind a BME-t hozta ki jobbnak (elég sokkal), és volt olyan, ahol a nagy cégek rangsora (is) szerepelt, és munkaadó cégek is a BME-t hozták ki jobbnak (mindenhol 1-2. helyen volt a műszaki felsőoktatási intézmények között). Akkor hol az igazság? (Tudom! Odaát! Nem akarom kétségbe vonni az itt leírtakat, ne értsetek félre, csak ezt a paradoxont szeretném feloldani!Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv: FazksG
Szia!!!
Én is Kandós vagyok.(távos)Mint te
Egy egyetemi diploma azért többet ér egy főiskolainál, általánosságban. De megszerezni is nehezebb.
De mindenki figyelmébe ajánlom, hogy mind a főiskolán, mind az egyetemen az előadások nyitottak, bárki részt vehet rajtuk, megnézheti, hogy zajlanak a dolgok, igazából bármikor (kivéve zh, vagy vizsga persze). A laborok általában zártak, de ha valaki ügyes, szerintem még oda is néha betekintést nyerhet. Én a BME reaktor laborhoz akarok bejutni, oda egy kicsit nehezebb külsősként De előbb utóbb sikerül remélem.
Szia!
Ez biztos? (nyitott előadások) Csak azért, mert volt a suliban az SZTE-ről előadást tartani egy hölgy, tőle kérdezték, hogy ha én járok x szakra, akkor más szak előadásaira beülhetek, ha érdekel a dolog? Erre azt válaszolta a hölgy, hogy ezt az előadást tartó tanárral kell egyszer magdumálni, de egyébként lehetséges.... Vagy ez csak a hivatalos duma, és igazából senkit sem érdekel, hogy ki ül be egy az előadóba? Ezen felül továbbra is érdekel, hogy mi a véleményetek a két helyen kapott diploma hasznosságáról, gyakorlati használhatóságáról... De köszönöm a hozzászólást, szerintem igazad van, sokat elárul egy felsőoktatási intézményről, hogy milyen ott egy előadás (még laikus füllel hallgatva is). Fura, de tavaly a BME-n 1-2 slágerszak (Építészmérnöki, mechatronikai mérnöki) kivételével elég alacsonyak voltak a ponthatárok... Úgy értem, aki tanult tisztességesen gimiben, annak teljesíthető. Pedig elvileg ez az ország legjobb műszaki felsőoktatási intézménye, kellene hogy legyen szelekció rendesen... Üdv: FazksG Idézet: „Vagy ez csak a hivatalos duma, és igazából senkit sem érdekel, hogy ki ül be egy az előadóba?” Szerinted egy többszázas előadóban pont ezzel fog foglalkozni akármelyik tanár is? Elég neki az, hogy figyeljen az anyagra és megpróbálja azt átadni a hozzá képest legjobb "minőségben" a hallgatók számára. Meghát, most őszintén gondolj bele, hányan lehetnek ilyenek, akik más karokra bejárnának szívesen? Én azt mondom, talán a hallgatók egy ezreléke ilyen...
Én is Kandós voltam és az emlegetett Schnöller tanárúr bizony sorba ültetett bennünket az előadóban névsorral... Nem nagy gond volt Neki, hog ki hiányzott, illetve hányan vannak, "de akkor még más pennával írtak"...
Steve
Naigen, de ez elég egyedi eset. Szerintem 3-400 tanárra jut egy "ilyen". Szerencsénkre
Anti bácsi szerint ha bent voltam de nem a helyemen, akkor nem voltam bent. Ha pedig egyszerre értünk az ajtóba és előreengedtem, becsukta az orrom előtt az ajtót és közölte, hogy késtem, mert Ő jött időben
Ha volt egy "M+" gomb a számlógépen az pedig programozható volt.Vizsgán, előre akart ültetni az első padba, mert szemüveges vagyok és ezért, szerinte, rosszul látok. Amikor levezettem, hogy azért van szemüvegem, hogy ezt korrigáljam és pont olyan jól látok, mint a többiek meghajlott érveim alatt......de jobb lett volna nem kötözködni. Mennyi anekdota van az öregről! ( még mindig tanít??? )
Udv,
En annak idejen azert a Kandot valasztottam a BME helyett, mert jol rankijesztettek kozepsuliban es nem volt merszem BME-re menni. Igy maradt a Kando. Aztan a munkahely szempontjabol itthon mindegy volt, hogy Kandos v. BME-es diplomam van. Vegyesen dolgoztunk (es dolgozunk) egyetemi es fosulis diplomaval ugyanolyan munkakorokben. Egyetlen igazan nagy hatranya az volt a Kandos diplomanak amikor Kanadaban szerettem volna tovabbtanulni, mert a BME-s diplomaval ez siman ment volna a Kandos diplomaval pedig szinte sehogy ... azaz lehetett volna de az elejerol kellett volna kezdeni szinte mindent ... alig szamoltak volna be kreditet a Kandos evekbol. Szoval en azt tanacsolom, ha valaha is szeretnel kulfoldon vmit kezdeni akkor inkabb egyetemre menj tanulni, ha viszont ezt soha nem tervezed es nincs sok kedved/idod/penzed a felsooktatasra illetve kevesbe vagy elmeleti erdeklodesu akkor fosulit erdemes valasztani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |





Ha rendszeresen tanul az ember (ami a zh-k miatt is fontos), akkor nem lesz probléma. Sőt, igazából nem egy tantárgyal van a probléma, hanem az összes együttvéve problémás. Egyiket sem túl nehéz megtanulni (kivéve, ha eleve utálja az ember az adott témát, mint pl. én a koordináta geometriát
Biztos hallottál már róla, egy netes kis felület, amin keresztül 'mindent el lehet intézni'. A probléma csak az, hogy sokszor nem működik, egyik ismerősömnek 5 ezer forintot számlázott ki a semmire, meg hasonlók. Szóval erre fel kell készülni.
