Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 65
(#) Peti.Janka hozzászólása Máj 11, 2007 /
 
Sziasztok! Egy barátom fiat bravolya megált menet közben! A tünetek: ment vele egyszer csak kigyulladt a kulcs code lámpa és leált a motor majd elaludt és beindult ujbol kis idő utánn ujbol kigyuladt és megált a motor azóta be sem indul! Teker az önindító világít a müszerfalon a visszajelző meg a kulcs code lámpa is egyfolytában világít! gyári indításgátló és riasztó van benne! nincs valami ötletetek hogy mi lehet a baj vagy hogy hol keressük? Vagy esetleg valakinek nincs hozzá kapcsolási rajza? Előre is köszi a válaszokat!
(#) dobo hozzászólása Máj 11, 2007 /
 
Szikra van?
(#) nyulbul válasza Peti.Janka hozzászólására (») Máj 11, 2007 /
 
Idézet:
„Szikra van?”
Ez aranyos

Sajna ez szervíz lesz. Vagy a kulcsban ment el az ÍC,vagy a gyujtáskapcsoló körül elhelyezkedő áramkör adta meg magát vagy az ehez kapcsolódo dekódoló áramkör(műszerfal alatt) adta meg magát.
Kapcs rajzot nemigen találsz mert ezt eléggé őrzik,és sokra nem is mennél vele,ugyanis ezt a szakszervizekben található spec progival ellátott computerrel fogják összetanítani egymáshoz a kicserélt alkatrészeket.

Pénzt vigyetek magatokkal.
(#) luxmanpower hozzászólása Máj 11, 2007 /
 
Próbáltátok a barna kulcsal is? Az a masterkulcs, azzal lehet megtanítani további kék kulcsokat is. Ha azt sem ismeri fel akkor már lehet gáz. Ha jól tudom akkor ha az imo adta meg magát, akkor lehet ecut is cserélni...
(#) Peti.Janka válasza luxmanpower hozzászólására (») Máj 11, 2007 /
 
Köszi mindenkinek az ötleteket!!!!!! Sajna szerintem is szervíz lessz! Még arra gondoltam hogy megnézem hátha valami csati csúszott csak szét. Sajna csak egy kék kulcs van hozzá! Szikra természetesen nincs!!!
(#) tatabike hozzászólása Máj 11, 2007 /
 
Szia Peti Janika

Ez Fiat betegség. Nekem a céges Ducato teherautó csinálta ugyanezt. A megoldás az volt, hogy elvitték egy maszekhoz, aki kikötött valamit az adagolónál (dízel), mert a gázolajat zárja el az elektronika, ha jeladó nélküli kulccsal próbálják elindítani. Mesterkulccsal sem indult. Szerintem is vigyétek szervízbe. Van egy másik Ducatoja is a cégnek, és egyszer már az is produkálta ezt. de aztán magától helyrejött... Hozzáteszem még, hogy jó pár Fiatot vezettem már, (Uno, Tipo, Regatta, Ducato), és hát az elektromos rendszerük nem a legjobb sajnos....

TaTa
(#) Rave_Ace hozzászólása Máj 13, 2007 /
 
Bonsd le a kormányburkolatot, keresd meg a zár körüli antennát, kövesd végig a vezetéket, ami kijön belőle, valahova a biztitábla fölé fog bemenni egy fekete dobozba. Abban lesz mégegy csati azt húzd le 5 percre, majd dugd vissza ha megjavul szerencse.
ha nem goto márkaszervíz.
Ha csak egy kék kulcs van akkor sok-sok pénzt vigyetek.legalább kódkártya van? Bár mesterkulcs nélkül az sem ér sokat.
(#) Pulyka hozzászólása Szept 23, 2007 /
 
Sziasztok

Van egy Fiat uno,és megkértek rá,hogy nézzem meg,kap-e szikrát?!?!
Ugyanis az autót eleve vontatták az új tulajdonoshoz!
Az elektromos rendszere annyira nem vészes.
Müködik a fék,irányjelző,lükverc,első,hátsó lámpa
Szóval az autó elektromos rendszere "hibátlan"!
DE a motor nem indul!
Hogy miért is nem?
Az inditómotor jó,és pörög is,de a gyújtókondi nem kap áramot,sőt,a két bemenete,ha nincs rákötve semmi,zár!Tehát vezet.Szerintem ez kuka
Na jó,de ha lekötöm,és rámérek a gyújtókondi bemenetére(ugyhogy nincs rajta) nem mérek feszültséget!
Az akkumlátor már a halálán jár különben!
Lehet,azért nem kap áramot a kondi,mert a félig lemerült akkuval nem pörgeti meg eléggé az inditómotor a generátort?
Sürgős lenne

Köszi
Tomi
(#) Dudus válasza Pulyka hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Generátor nélkül akkuról is beindulna, nem ez a baj. Ha forgatja, akkor az akku is rendben.

Nézd át a megszakító-trafó-nagyfeszkábelek-elosztó-pipák bermudahármoszöget, hol tűnik el a szikra. Már ha ez hagyományos megszakítós gyújtással szerelt.
(#) Pulyka válasza Dudus hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Szia

Az akku halálán van!
Ezt ugy értettem(bocsi,hogy nem fejeztem ki eléggé)
hogyha 10 másodpercig probálom beindítani,igy megy az inditómotor,akkor lemerül az akku!
10 másodperc!
Töltő nem segit neki!
Egy új akkuval megtudná annyira pörgetni,hogy beinduljon?
Mellesleg a gyújtókondinak kell feszültség,annélkül nem tud mit átalakitani szikrává!
De nem kap!
Annyira nem értek én a kocsikhoz,és nincs is nekünk,de kismoci elektronikát már láttam,és tudom,hogyha nincs feszültség a gyújtókondin,akkor jó sokáig várhatom az a napot,amikor beindul!

Az lenne a kérdésem,hogyha lenne egy új aksi,akkor jobban megpörgetné az inditómotor az egész rendszert?
De szerintem a gyújtókondi zárlatos,mert vezet a két pontján,ha nincs rajta a vezeték akkor is!
A gyújtókondenzátor nem kap feszültséget!
De miért?
(#) Dudus válasza Pulyka hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Minden gonoszság nélkül: Vidd szerelőhöz!

Ez megszakítós gyújtás hacsak nem elektronikus -erről nem írtál- olvasgatnod kellene róla és akkor könnyebben megtalálnád a hibát.

- A+ tápot megkapja a trafó primerje
- A trafó primer másik lába ( ami közös a nagyfesz tekercs egyik végével is a megszakítón keresztül megy a testre.
- Amikor a megszakítókalapács elemelkedik akkor keletkezik a szikra.

- A trafó primerje 1-5 Ohm
- A szekunder 2KOhm - körüli.

Ilyen hibát sok dolog csinálhat...gyújtáskapcsoló, biztosítékok, vezetékek, csatlakozók, a trafó, a megszakító...ez Fiat itt minden lehet!

Ha ennyire gyenge kezd azzal, hogy raksz bele egy jó akku-t.


Tehát méricskélni kellene.....de ha ennyire nem ismered vidd autószerelőhöz, 2 perc alatt megcsinálja.
(#) Pulyka válasza Dudus hozzászólására (») Szept 23, 2007 / 4
 
Szia

Köszi az eddigi segitséget
A hiba megoldodott!
Valaki sufnitunningolta,és belerakott egy váltókapcsolót,ezzel a gyújtáskapcsolót megszakitva!
De ügyes ötlet volt.A váltókapcsoló arra szolgált,hogy remek módon tévessze meg az autótolvajokat!
A kapcsoló eggyik állásában zárta a gyújtáskapcsoló eggyik vezetékét,a másikban pedig nyitotta,ezzel egyidőben pedig zárta a másik lábán lévő villogó ledet(ami arra figyelmeztet,hogy a riasztó be van kapcsolva)
Csakhogy valaki úgy "odagányolta" a vezetéket a kapcsolóhoz,hogy elengedett,igy nem tudta zárni a kapcsoló a gyujtáskapcsoló eggyik vezetékét!
Aksiról indult be,nem lett betolva a verda,viszont akkor is a halálán van az akku,mert ha nehezen indul a motor,akkor sokáig kell pörögni-e az indítónak,ez viszont pár másodperc folyamatos müködés után lemerití az akkut!

Köszi még1x
Tomi
(#) Olgi válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Sziasztok! Több alkalommal előfordult,hogy nem indult a Tipó.Nem volt szikra 5 perc várakozás után elindult. Főleg meleg motornál fordul elő,utána napokig semmi probléma.Megnéztük a test vezetékeket az OK. a gyújtótrafóba menő 4 vezeték közül a szélső / narancs fehér/ nincs bekötve sehova.Ez mire szolgálhat.Tipo elektromos bekötési rajzát honnét lehetne beszerezni vagy letölteni.Miden ötletet szívesen fogadok.Előre is kösz
(#) Rini hozzászólása Máj 28, 2009 /
 
Sziasztok! Nekem olyan problémám lenne a Fiat Punto I-el, hogy az irányjelzője néha működik néha pedig nem. Egyenlőre nem tudom mihez kötni ezt a működést. Kerestem a relét de nem talaltam. A biztosítéktáblát már megtaláltam és annak a hátoldalan pár relét is. Amikor működött a jelző kihuzogattam mind a három relét egyenként, de az index továbbra is működött, tehát kizártam azt, hogy valamelyik is az index relé lenne. Minden segítségnek nagyon örülnék
Előre is köszönöm...

T
(#) bbb válasza Rini hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Az indexrelé a kormányoszlop alatt van. le kell szedned a kormányoszlop borítását (három imbuszfejű csavar), és egy normális indexrelét kell keresned.

Egyszer nekem is megállt az indexem, persze délután, csúcsforgalom, és Óbudán... (nekem Dunakeszire kellett hazajönni, tehát Váci út és társai)
Élmény volt index nélkül hazajutni (igen, nekem hiányzott, mintha a fél karomat vágták volna le!).

Első nekifutásra én is alig találtam meg, pedig én leszedtem a borítást és majd kiszúrta a szemem a gyári relé Nem elég, hogy a környezet színétől (fekete-szürke) eltért (a gyári relé kék színű), de még nyílvánvaló helyen is van, így én fél órát keresgéltem, mire megtaláltam. Szóval a lényeg, hogy miután lebontod a kormány alatti burkolatot, pont veled szemben fog vigyorogni a relé, amit cserélni kell.
(#) zolika60 válasza bbb hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Szóval akkor te vagy a másik aki ebben a városban egyáltalán indexszel. Eddig úgy éreztem egyedül vagyok. Bocs az OFF-ért. De hogy legyen ON is: Nem biztos, hogy rossz a relé lehet kontakt hiba is. Először csak húzdd ki és tedd vissza lehet hogy segít.
(#) akos70 válasza Rini hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Ha megtaláltad, érdemes szétpattintani, valoszinüleg csak egy forrasztás van átrepedve.
Amugy meg menj a hang után.
(#) Rini válasza bbb hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Szia!

Köszi az információt, sok időt megspóroltál nekem ezzel ott volt ahol mondtad. Úgy néz ki, hogy az index relé volt a hibas, azóta nem volt probléma vele, igaz amit kaptam az is valami harmadosztályú vacak, de remélem kibírja 1 darabig.
Köszi meg1szer,
(#) Rini válasza akos70 hozzászólására (») Máj 29, 2009 /
 
Ja amúgy szétpattintottam rögtön azzal kezdtem, de a tekercsnek szaga volt már úgyhogy jobbnak láttam a cserét. (igen közben ma reggel mikor pont működött éreztem, hogy valahol a kormany alatt kattog) ja es kék volt
(#) nightlife86 hozzászólása Aug 13, 2009 /
 
Sziasztok!

98-as i.e. 1,0 UNO-m van. Előjött egy olyan problémája, hogy mikor elindítanám egyszerűen nem indul be, csak akkor ha erősebb gáz fröccsöt adok neki, de akkor is egy fél percig ugy megy a motor mintha nem lenne egy henger, aztán minden oké. Elvittem szerelőhöz. Kiszerelt belőle egy egyszerű lopásgátló rendszert meg rakott bele új benzin szűrőt és szivattyút. Mondta a szerelő, hogy a fordulat számmal probléma van. Állandóan ingadozik. De ugyanúgy csinálja azt, hogy néha mikor indítanám, muszály egy kis gáz fröccsött adnom, hogy járjon végre a motor. Viszont elő fordul, hogy meleg motorral nem indul be mindíg. Az injektor visszajelző lámpa elég sokszor világít, de haverom mondta az ő TEMPRA-jában is világít és nincs baja.
Ha tudtok segítsetek.
Köszi!
helló!
(#) VRubenX válasza nightlife86 hozzászólására (») Aug 13, 2009 /
 
Üdv:
Ha jól tudom bár nem biztos hogy Fiatnál is így oldották meg kellene lennie egy alapjárati motornak valahol amiben elvileg a szívatója is van az lesz szerintem KH-s
Lehet, hogy egy kitisztítás segítene rajta.
(#) akos70 válasza nightlife86 hozzászólására (») Aug 13, 2009 /
 
Ha hidegen nehezen indul és csunyán jár, viszont melegen semmi gond, én a hidegindito rendszernél keresgélnék.

Nem nagyon tudom elképzelni, hogy kerülhetett a képbe akár a lopásgátlo, akár a tápszivattyu. Hidegen gátol lopást, pár perc járás után meg nem gátol? Vagy a szivattyu autopályán 5000-es fordulaton el tudja látni a rendszert, de hidegen alapjáraton nem?

A hibajelzö lámpa meg minden ellenkezö hireszteléssel szemben akkor szokott világitani, ha hiba van.
Tipustol függöen ki lehet villogtatni, vagy computeresen kiolvasni, még akár segithet is a hibafeltárásban.
(#) akos70 válasza nightlife86 hozzászólására (») Aug 13, 2009 /
 
Te, '98-as Uno nincs is...
(#) nightlife86 hozzászólása Aug 17, 2009 /
 
1998-as évjáratú az UNO-m!
Lehetséges, hogy amit leírtam, hogy az injektor visszajelző lámpája világít, baj lehet. Ami még elő fordul, van mikor indításnál nagyon alacsony a fordulat szám, van mikor meg huzatja neki a szivató. Van olyan is, hogy menet közben vagy nem húz az autó, olyankor visszább váltok, de van mikor ész nélkül el kezd húzni. Egyszerűen érthetetlen.
Van mikor hidegen egy pöcre indul van mikor 1 kis gáz fröccsel rá kell segíteni. De van mikor melegen normálisan beindul, van mikor nem. Ilyenkor megvárom, hogy hüljön a motor. Hallottam, már olyanról, hogy ez is UNO probléma, hogy ha meleg a motor, nem idul be.
Az a helyzet, hogy hiába vittem el szerelőkhöz, egyszerűen nem akarnak hozzá nyúlni. Márka szervízbe meg nem akarom elvinni, mert hát drágább, illetve nem tudom az autóm több napig nélkülözni.
(#) akos70 válasza nightlife86 hozzászólására (») Aug 17, 2009 / 1
 
A helyzet az, hogy Fiat Unot '83-'94-ig gyártottak.
Az 1.0 i.e.-t meg 92-ig.

Itt egy rajz az autod befecskendezö-rendszeréröl, talán ez segithet a hibakeresésben. Igy látatlanban nem fog menni.

névtelen.JPG
    
(#) snakesix válasza nightlife86 hozzászólására (») Aug 17, 2009 /
 
a világitó injektor lámpa eltárolt hibakódot jelent.
pucold ki az alapjárati motor házának belsejét,és a folytószelepházat.
esetleg tehetsz a benzinhez injektortisztítót.
nekem a puntóm produkálta,de az csak hideg és meleg motornál indult,köztes állapotban nem.ott a főtengely-jeladó volt rossz.sosem gondoltam volna,h egy induktiv jeladó okozhat hőfokfüggő problémát,de igy lett.
(#) nightlife86 hozzászólása Aug 17, 2009 /
 
Köszi a tanácsokat, megpróbálkozok velük.
Az én UNO-m már lengyelben gyártották.
Azaz injektortisztitó milyen? Mert én a benzinhez SPURI-t szoktam önteni.
(#) snakesix válasza nightlife86 hozzászólására (») Aug 17, 2009 /
 
az is jó.de szerintem az a legjobb,ha shellnél,omvnél,vagy molnál tankolsz.
nekem is csak addig szarakodott az alapjárat,amig teskos,meg szar tsz-kutakon tankoltam(benzint).
(#) Csobáncz Endre hozzászólása Aug 17, 2009 /
 
Kedves Fórumosok.

A következő dologban szeretnék tancsot kérni:

Típus: Fiat Uno 1.0 (Fire) - 1990 facelif modell.

Szimptómák:
- A motor menetközben néha leáll (akár 100Km/h nál is) majd rövid idő után újra indul. Valószínűleg a gyújtás megy el, de ebben sem vagyok biztos.
- Városi közlekedésre az autó nem alkalmas, lassításkor alacsony fordulatszám mellett (kereszteződéshez érkezés) a motor előszeretettel leáll.
- Volt hogy az üzemanyag a kipufógóban égett el.
- Van, hogy nem indul el a motor egy egy ilyen leállást követően. Ilyenkor várni kell egy 10- 15 percet az út mellett, mert bár az önindító forgat, a motor nem indul be, vagy csak olyan fél lángon, hogy tudható előre, hamarosan le fog állni, nincs rendes alapjárat, a motor fuldoklik, mintha nem járna minden henger.
- A kipufogó kormos, és alapjáraton csöpög belőle "valami".
Amit eddig már megnéztünk, kipróbáltunk a szerelővel:
- Lambda szonda, gyertyák, gyújtáselosztó, gyújtómodul, léptetőmotor a pillangószelepnél, benzinnyomás, porlasztó tisztító adalék a benzinbe. Ezek mind rendben voltak. A fogyasztás midezek ellenére jónak mondható ( ~5.3l/100Km)

Ezután a szerelő gyakorlatilag széttárta a kezét.

Előre is köszönök minden hozzászólást, segitséget vagy ötletet!

Csobáncz Endre
(#) bbb válasza akos70 hozzászólására (») Aug 17, 2009 /
 
A helyzet az, hogy az Uno gyártását most állították le egy fél éve és hamarosan érkezik az új Uno. A katalógusprogramok nem mindig megbízhatóak ám (pl. a puntora is 99-ig írják az első szériát, holott 2001-ig gyártották a teherkivitelt és a kabrio is 2001-ig ment)

Többek közt a főtengely-jeladó miatt lehet ilyen hiba, de ezt egy guru könnyebben meg tudja mondani.
Bár lehet, hogy reklám, de én nála javíttatom a puntom.
Következő: »»   1 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem