Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 167
(#) szabi83 válasza Janika. hozzászólására (») Aug 2, 2006 /
 
szevasz.. az NEM darlingtonos tehát nem jó....
ide, ha jól tom vmi spec tranyó kell azért kérdem
(#) pbalazs válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 2, 2006 /
 
Szerintem bármilyen NPN Darlington tranzisztor jó, ami elbírja a relé áramát
(#) szabi83 válasza pbalazs hozzászólására (») Aug 3, 2006 /
 
ok köszi

ezeket találtam.. hátha kell másnak...
[link=http://www.vectraclub.hu/rajzok/pic1039753.jpg]http://www.vectraclub.hu/rajzok/pic1039753.jpg[/link]

[link=http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote/remote.htm]http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote/remote.htm[/link]

[link=http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote2/remote2.htm]http://www.cityweb.hu/ndsmondeo/fitting/remote2/remote2.htm[/link]

üdv
(#) Inhouse válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 3, 2006 /
 
Vagy veszel darlingtont, vagy csinálsz 2 tranyóból, én asszem csináltam, nem vettem ezért.
Persze a nagyobbik ne BC182 legyen, hanem izmosabb, ami elbírja a relét.

Üdv
Inhouse
(#) szabi83 válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 3, 2006 /
 
bc547 + bc337 páros jó lesz?
100 és 800mA -ssek... mind 2ő npn-s
(#) Inhouse válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 3, 2006 /
 
Reléje válogatja.
Több mint valószínű, hogy elég lesz. Használd egészséggel!

Üdv
Inhouse
(#) styevo válasza mrkatona hozzászólására (») Aug 8, 2006 /
 
Sziasztok!
Más kérdés. Van nekem itthon egy Excalibur AL 1000 SX tipusú őskori leletem, autóriasztóm ami nékem nem igazán akar müködni. Átnéztem a bekötését a leszedett dokumentumok alapján, de sehogy sem veszi a jeladóm jeleit, pedig a visszajelző LED alapján müxik.
Erről a riasztóról ezért le is mondtam viszont a sziréna működtetéséhez még jó lehet.
Kezdő vagyok az elektronikában. Segítségeteket kérném egy 555ös áramkör építéséhez,
aminek terveim szerint úgy kéne működnie hogy ajtónyitás követően 10-20mp elteltével adna egy
jelet a riasztónak ami aztán működtetné a szirénát. Egy ilyen kapcsolási rajzban kérem a segitségeteket!
Előre is köszönöm!
(#) tbence3 válasza styevo hozzászólására (») Szept 12, 2006 /
 
Sziasztok!
Nekem egy kz-5 ös központi zár kellene.
Tönkre van menve benne a 2 relé beázott
Nem tudna valaki kapcsarajzott vagy esetleg nyákot hohy meg tudjam csinálni mégegyszer?
Köszi Bence
(#) Hegedüs Tibor hozzászólása Jan 3, 2007 /
 
Sziasztok!

Kérlek segítsetek!
Daewoo Lanosom van, kulcsos központi zárral. Be szeretnék szerelni egy univerzális, öt vezetékes központi zárat, távírányitóval való nyitással és zárással. A központi nyitom három vezetékes - egy com, egy nc, és egy no -, hogy kössem hozzá az öt vezetéket, hogy mind a négy ajtómat nyissa és zárja a távíránytóm?
Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) Feri hozzászólása Jan 3, 2007 /
 
Ez egy érdekes téma nem tudom tudtatok -e végső megoldásra jutni. Én régebben foglalkoztam a témával. Első dolg amit tisztázni kell milyen a riasztó típúsa és a zárvezérlő kimenet egy illetve kétvezetékes -e. Mert lehet 1vezetékes impulzusos -lehet 1 vezetékes polúsváltós és lehet kétvezetékes ahol egyik zár a másik nyit.Ső egyes riasztókét programozni lehet. Ezután lehet zárvezérlőt éíteni,de egyszerübb venni.Jó áron van koplett szett a DELTON-nál.
(#) Inhouse válasza Hegedüs Tibor hozzászólására (») Jan 4, 2007 /
 
Nem egészen értem, amit írtál...
Vettél egy távirányítós cuccot, aminek van egy relé kimenete, és ezt akarod összekapcsolni a gyári központizárral?
Mert ha van benne, akkor minek raknál bele másik zárat?
Ha sima váltóérintkezős vezérlésű motorok, akkor a 3 érintkeződet kell a mikrokapcsolós motor (5 vezetékes) megfelelő 3 lábára kötni. A com a közös, általában testet kapcsolnak, nézd meg, az no az alapállapotban nyitott, az nc a zárt érintkező.
Ha testet kapcsol a gyári cucc, akkor először próbáld ki, hogy egy izzós próbalámpával adsz testet a 2 vezérlőlábra. Ha viszi, akkor nem lesz gond.
Átolvastam amit írtál de nem lett jobb... a gyári központi kulccsal működik, eddig értem. Csak a bal ajtóról vezérelhető? Akkor még az is előfordulhat, hogy a bal ajtóban csak a mikrokapcsoló van, motor nincs (spórolás). Akkor abba az ajtóba kell egy 5 vezetékes motor, annak a kapcsolójával kell kiváltanod a gyári mikrokapcsolót.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza tbence3 hozzászólására (») Jan 4, 2007 /
 
Csináld meg helyette az általam linkeltet, pár oldallal ezelőtt, annál nincs egyszerűbb.

Üdv
Inhouse
(#) Hegedüs Tibor válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 8, 2007 /
 
Szasztok,
Igy igaz a spórolás megvan (a bal ajtóban valóban nem tettek motort). Én vettem egy 5 vezetékes motort, amit be is tettem a bal ajtóba, de nem tudom összecsatlakoztatni, a gyári kábelekkel. A mikrokapcsolót már kiiktattam.
Az öt vezetékes centrál motornál kiprobáltuk a vezérlő kábeleket (fehér, fekete, barna), de hol csak zárni akart, hol pedig csak nyitni.
Én azt szeretném, hogy gombnyomásra nyiljon és zárjon, mind a négy ajtó.
Jelenleg három ajtóra (anyós és a két hátsó) ez már működik (ezekben vannak a gyári motorok). A vezetőüllésnél viszont sehogy sem tudom összehozni az öt vezetékessel, így az még mindig kulccsal üzemel. Ide kérnék tőletek valami gyors segítséget, mert a hajam rövid távon kezd kihullani.
Köszi
(#) Inhouse válasza Hegedüs Tibor hozzászólására (») Jan 9, 2007 /
 
Mivel nem volt motor, ezért akkor csak 3 vezetéked van ott? Ha igen, akkor keresd meg a motormeghajtó 2 szálat (kövesd vissza valamelyik ajtótól egy közelebbi ponthoz) és azt vezesd be a bal első ajtóba, mert az a 3 a mikrokapcsoló szála.
Akkor már riasztóval mennie kell. Ha a mikrokapcsolót is akarod használni (hogy kulccsal is menjen mind), akkor a 3 szálból nézd meg, melyik a test (99%, hogy testet kapcsol) és ehhez próbálva a maradék kettőből lesz az egyik a nyitás, a másik a zárás. Tehát izzós 12V-os próbalámpa a testre és a maradék kettőből előbb az egyikhez, majd a másikhoz érint, és örül!

Üdv
Inhouse
(#) zolly78 hozzászólása Márc 20, 2007 /
 
HELP!
Sziasztok!

Megpróbálom rövidre fogni.
Összeraktam egy egyszerű, de hatékony riasztó rendszert. Sorozatos problémákból már csak egy maradt, mégpedig az, hogy a vezérlő relét - belső világítás adja az áramot - amely egy telefont aktivál, ez az egész az állmennyezetben van felszerelve, a belső világításhoz, onnan kapja a telcsi is a töltést. A relé pedig a hangposta fiókot aktiválja melyre bármilyen szám beállítható. Szóval egyszerű a rendszer. Probléma csak 1 van, mivel nem egyből kapcsol fel a belső világítás, hanem fokozatosan erősödik, így a relé, amit vezérel, nem húz be 1szer határozottan, hanem sok kicsi behúzást csinál. Miután végleges lesz a kapcsolt állapota, ez azért nem jó, mert olyan, mintha a gyorsbillentyűt többször benyomnánk, és akkor már köztudottan nem működik ez a funkció.

Arra keresem a megoldást, hogy hogyan kapcsolhatna a relé határozottan, annak ellenére, hogy a feszültség csak pár másodperc után lesz elegendő. (Autó időzítőt kikapcsolni nem szeretném. Opel Astra g) Én relé előtti kondenzátorra gondoltam, de nem tudom, ha egyáltalán jó ez az ötlet, mekkora kell? Kell-e plusz ellenállást beiktatni, hogy ne zárja rövidre a kondi a rendszert?

Egy működő telefon, és kb. 2000 Ft kell a megépítéséhez.
Előre is köszi mindenkinek! Üdv: Zolly

A hozzászólást módosítottam, mert a tagolatlan szöveg, a csupa nagybetűs írás, meg a helyesírási hibák igen zavaróak voltak. Kérlek, legközelebb figyelj ezekre! Köszönöm: Moderator
(#) dbase hozzászólása Márc 20, 2007 /
 
tegyél be diódát az ajtó akpcsoló és a vezérelt lámpa ágba.
Nekem is ez volt a bajom, a diodán viszafele nem táplálj majd árammal.
Szerintema relét iktasd ki és tranyót tegyél helyette.
Alapbol az ajtó kapcsolo az negatívot kapcsol.És az leygen a vezérlő, h leviszi testre a tranyó bázisát.
(#) zolly78 válasza dbase hozzászólására (») Márc 20, 2007 /
 
KÖSZÖNÖM KIPRÓBÁLOM
(#) Inhouse válasza zolly78 hozzászólására (») Márc 20, 2007 /
 
Zolly ne kiabálj légyszi!

Üdv
Inhouse
(#) Moderátor hozzászólása Inhouse hozzászólására (») Márc 20, 2007
 
...a netikett szerint ui. a csupa nagybetűs írás kiabálást jelent...
(#) tams hozzászólása Ápr 16, 2007 /
 
Üdv!
Ne röhögjetek ki, de van egy apalvető kérdésem!
Peugeotunk van 406-os, adtak hozzá egy sima fém kulcsot amit ha beteszek a zárba akkor elfordul de nem zárja az ajtót, de nem fordítottam el teljesen, mert ha elrontom akkor mérges lesz rám mindenki, de szerintetek az nem lehet a riasztó kapcsolója? mert központi zár van benne távírányítós és működik. vagy inkább a gyújtáskapcsolóba kellene kipróbálni??
(#) uli hozzászólása Aug 27, 2007 /
 
Sziasztok!
Végignyálaztam az előző hozzászólásokat, de olyat nem találtam, ami nekem kéne.
Nekem a kocsiba egy "kamu" riasztó kellene. Olyanra gondoltam, hogy van egy távirányító a kezemben, egy vevő a kocsiban. Amikor én a távirányítón megnyomok egy gombot, az ad egy jelet a kocsiba a vevőnek, ami kapcsol egy relét és megszólal a duda és az index villan egyet mondjuk. Hogy ne legyen bonyolult, addig kéne működnie amig én a gombot nyomom, nyomva tartom. Valami egyszerű kapcsolás kéne nekem, csak egy jelet nyomjon meg vegyen és ennyi. Aki tud segíteni légyszi gyorsan irjon, mivel minél hamarabb kéne. Kösz és üdv: Uli
(#) mokus válasza uli hozzászólására (») Aug 27, 2007 /
 
Akkor gyorsan írok, tudok 10 ujjal gépelni...

Vegyél egy távirányító modult, céget nem írok mert reklám, de kb 10 környékén már van (kb ennyiből lehet megépíteni is, elég sok szívással). Ennek van egy vezérelt kimenete amire azt kötsz amit akarsz, de ennyi erővel vehetsz egy alap riasztót ami még tud egy pár dolgot.

tams:
Az a szervízkulcs.
(#) fphs hozzászólása Aug 30, 2007 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Távirányítós központizáras riasztóm van. A következőt csinálja: Ha ki van kapcsolva a riasztó, akkor a kulcscsal csak a jobb oldalon tudom nyitni a négy ajtót, balról, csak azt az egyet nyitja. Ha be van kapcsolva a riasztó a gombbal ugyanígy csinál. Mi lehet a probléma? Nem tudom milyen a riasztó tipusa, így vettem.
Előre is köszi
(#) mokus válasza fphs hozzászólására (») Aug 30, 2007 /
 
Szia!
A vezetőoldali ajtó központizár motorja a "mester" motor, ezt vezérelheti a riasztó. A mester motor vezérli az összes többi ajtóban lévő "szolga" motorokat.
A szolga motorok általában csak valamilyen "elektromágnest" tartalmaznak, a vezető motor már mikrokapcsolót és elektromágnest is.
Ki lehet cserélni minden ajtóban a motorokat "mester" motorra, de ekkor kell még egy kis vezérlő kapcsolás is.

Ilyen megoldásokat általában francia autókban lehet lelni, pl Peugeot.
(#) fphs válasza mokus hozzászólására (») Aug 30, 2007 /
 
mokus!

köszi a gyors választ!

Kicsit idétlen vagyok hozzá és nem teljesen értem amit írtál. Nem lehet javítani? Olyat is csinál, hogyha csak a bal oldalt szálok be tehát a többi ajtó zárva van a gyújtás után nyílik a többi ajtó is. Meg én mint laikus szerint az egyik gombbal beriaszt és bezár, a másik kiriaszt és nyit. Lehet hogy ennyire hülye vagyok hozzá? itt ugyanaz a gomb csinálja. a másik gombot megnyomva üvölt a riasztó. Így kell csinálnia?Nemlehet valahol szálszakadás? Ez különben egy swift. lehet hogy ilyen van benne SELCA FC6.21US? Honnan lehet megtudni?
Köszi fphs
(#) fphs hozzászólása Szept 15, 2007 /
 
Hali!

A vezető oldalról nem hajlandó zárni a négy ajtót a kp zár, csak nyitni. Tudtok valami megoldást?

köszi
(#) Feri válasza fphs hozzászólására (») Szept 15, 2007 /
 
Valószínű szakadt a kábel, az ajtó és a karosszéria átmenetnél nézd meg. Ott szokott eltörni.
(#) Istike88 hozzászólása Nov 4, 2007 /
 
Sziasztok!

nem teljesen a témába vágó kérdés de nem akartam ezért új témát nyitni!
tehát, van egy Red Scorpion 950RS tipusú autó riasztóm és bekötési leírást keresek hozzá de a neten sehol nem találtam, a google nem volt a barátom
ha van valakinek ehez a tipusú riasztóhoz bekötési leírása és feltenné azt nagyon megköszönném! csatoltam egy képet a riasztóról, hátha az segít ha a neve nem mondd semmit!

előre is köszi!

DSC00165.JPG
    
(#) adorjan81 hozzászólása Feb 3, 2008 1 /
 
Sziasztok!

Megépítette már valaki a HE 98/4. számában található Autóriasztót és ha igen, akkor mik a tapasztalatok???
(#) adorjan81 hozzászólása Feb 3, 2008 /
 
Esetleg valaki felrakhatna egy egyszerűbb autóriasztó kapcsolási rajzát, amit áttanulmányozhatnék esetleges ötletszerzés / megépítés céljából.
Köszi
Következő: »»   4 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem