Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Helló
Tudna valaki küldeni egy működő képes kapcsolási rajzot motor védőhöz, ha meg szorul a motor akkor oldjon le? 30V-os a motor 1.3A-es.
Sziasztok!
Bevallom marha lusta vagyok végigolvasni 43 oldalt, valaki készített házilag vezérlést 220-as motorra, 2 végállással, fotocellával? Rádió vevő már van, tulajdonképen minden van, csak valami túláram hazavágta a vezérlésünket és nincs pénz újra. Azon gondolkodtam hogy relékkel meg lehetne oldani, de nekem ez bonyolult feladat ![]() ![]()
Szega
Idézet: „csak valami túláram hazavágta a vezérlésünket és nincs pénz újra.” Arra nem gondoltál, hogy megjavítsd azt a vezérlést? szerintem nagy eséllyel javítható ![]() Üdv
Sziasztok!
A toló kapus megoldásról elég kevés a kép, biztos vagyok benne, hogy készült már ilyen is! Érdekelne pár kép a kialakításról/megvalósításról. A házamnál toló kaput szeretnék alkalmazni, a meglévő kétszárnyú kapu átalakításával. ![]()
Amennyire egy multiméterrel és aggyal lehetett hibát keresni rajta abból az jött ki, hogy egy lecsiszolt feliratú IC halt meg. Miután pótoltam az elpárolgott vezetősávokat, kicseréltem a felrobbant és nem felrobbant tranzisztorokat meg diódákat még mindig nem sokat produkált sajnos
![]() Van egy másik vezérlésünk, abban a motort vezérlő kimeneten lehet valami, a triacok és a motor elött lévő ellenállás merülőforraló üzemre váltottak, de ahoz sajnos még ennyire sem értek. Egyenlőre ott tartok, hogy építek egy PIC égetőt és nekiállok azzal kísérletezni rajta, hamár tanultuk legalább valami haszna legyen a dolognak. Egyébként megkérdezném a tapasztaltabb "kollégákat", PICet vagy AVRt javasolnak a kezdéshez? LEgjobb lenne, ha tudnám C-ben programozni, van valahol ilyen kezdő uC topik?
Mi lenne a kérdésed ezzel kapcsolatban? A mechanika vagy az elektronika nem világos? Nem olyan bonyolult szerkezet az a tolókapu, ha tudjuk mi a gondod biztosan lesz segítség. :yes:
Toló kapu mechanikát még nem láttam ez a bajom
![]() Az oké, hogy a kapu alatt fut egy cső a beton síkjából kiemelkedve vagy egy szögvas, a kapu alatt pedig ehhez illeszkedő görgő 2-4 db a hossztól függően. És van egy másik megvezető is, hogy ne boruljon ki a kapu, ezt hova szokták például? Meghajtás pl 230-as motorral, nem csigahajtással, így kell valami zár, pl elektromágnes? Azért kértem a képet, mert azok általában kész működő dolgok :rolleres:
Itt egy függesztett mechanika is. Már itt volt a topicban. Bővebben: Link :yes:
Idézet: „Egy felső rögzítésű tolókaput építettünk a garázsok elé” ![]() Nem garázs elé kell ![]()
Attól, hogy garázs előtt van, még a mechanika lehetne jó. Szinte minden tolókapu ilyen manapság. Az alsó sín szennyeződik és kevésbé használható.
![]()
Értelek, ha lógatom a kaput, oda nem kevés anyag kell, hogy azt meg is tartsa... kb 380cm a két szárny összeessen. Nem erődítményt szeretnék
![]() ![]() ![]()
Tehát 190 cm szárnyanként. Nem olyan sok az. De ha egy meglévő nyílós kaput szeretnél átalakítani akkor egyszerűbb meghagyni nyílósnak. :yes:
A kapu alá ne csövet tegyél ha nem 50-es T vasat élével felfelé. Ezzel azt éred el, hogy néhány mm2-en fekszik fel a görgő és télen jegesedés estén semmi gondod nem lesz mert a görgő összetöri a jeget.Én a kerékpárláncos megoldás híve vagyok. Eddigi 18 év alatt 3 kaput építettem és gond nélkül üzemelnek saját fejlesztésű elektronikával. Ha meg van a kapu keret akkor az egyik függőleges oldalára egy 60 cm-es zártszelvényt vagy szögvasat kell hegeszteni vízszintesen az aljától 50 cm magasan. Ide kerül majd a hajtás egy bebetonozott konzolra. A hajtás a motor tengelyére szerelt kerékpár lánckerékből és ettől jobbra és balra még két kis kerékből áll. A kis kerekek vezetik meg a láncot és biztosítják, hogy a lánc meg kerülje a középső lánckerék egy részét. Középre célszerű nagyobb kereket választani így a lánc nem fog leugrani. A motor fordulat számát ehhez kell igazítani. Az én kapum viszonylag könnyű egy ablaktörlő motor viszi + egy áttétellel. A lánc rögzítve van egy feszítővel a motor magasságában a függőleges kereten majd végig megy a kapu teljes hosszán befűzve a hajtásba és rögzítve a felhegesztett 60 cm-e szögvas végén. Tehát a láncnak olyan hosszúnak kell lenni mint a kapu teljes hossza + 60 cm + a lánckerék megkerülése, illetve egy kicsi befog lógni ilyen hosszon. Télen feszesebb, nyáron lazább lesz. Tudom ezt így első olvasatra elég nehéz követni. Vannak képek a kapumról a topikban de a sövény és a burkolat miatt semmi nem látszik a hajtásból. Ráadásul nem tudom,hogy kell ide illeszteni képet a a topikból.
Minden képen átalakításra szorulna a kapu, be van rozsdállva a zsanér meg ilyenek, flexel kiszabadítom majd.. lesz vele munka. Tolósra kellene megcsinálni..
A toló motorjaimat már leszereltem (itthol).. akkor lehet otthon fel fogom használni... és marad a nyílós ![]() ![]() ..miért jobb az egyszerűbb ![]()
Az én kapumon Trabant kormányösszekötő csukló a zsanér. Az nem tud berozsdásodni könnyen, mert porvédő gumi is van rajta és be is van zsírozva. Tíz éve hibátlan még csak nem is nyikorog. Motor még nincs rajta, mert nem jutottam odáig. Talán a következő tíz évben erre is jut egy kis idő.
![]()
Szia
1 vagy 2 szárnyú lesz a kapu? Tömege? A kibillenést gátló vezető görgőt legfölülre, tesszük így a legbiztosabb és műanyagból van, nincs benne golyóscsapágy, mivel kicsi az igénybevétel. Én se az úszókaput javaslom, mert az nem kevés pénz + egyszerűbb lenne új kaput csinálni, alulra 40X40-es szögvas sínnek és kész. felső vezetőgörgő
Marad a kapu kétszárnyúnak, megkapja a két strong 18"-s toló motort.
Kaput nem csinálok ujjat, annyi van vele, hogy elgörbült az egyik szárny, mert üresen álló és nem lakott házba is járnak betörni... szóval a kapun mentek be és kicsit elgörbült, amit kijavítok, új zsanért is kap, így jó lesz. Köszönöm a segítséget, néha valóban az egyszerűbb a jobb ![]()
ha megérte, hát megérte.......
én nem barkácsolgatok.......csak kész anyagokból dolgozom.
jól néz ki.... majdnem mint a gyári. gratulálok!
Sziasztok!
Már régóta olvasgatom a témát, és most jutottam odáig, hogy kapunyitót csináljak. Kétszárnyú kapuról van szó, zártszelvény keret, amire majd léc fog kerülni. A kapun lévő sarkok csapágygolyón keresztül ülnek az oszlopokra hegesztett sarkokra. Vettem 2 db strong srt24 tolómotort. A felfogatást hogy lenne a legcélszerűbb megoldani? Elsőként a mechanikát szeretném összehozni, majd aztán a vezérlést.
Itt a témában találsz több megoldást (listázd ki a képeket)
Köszönöm a gyors reagálást.
Amikor végigolvastam a topicot, akkor nézegettem a képeket, de nem ugrott be a motor felfogatása. Most, hogy konkrétan ezt kerestem egyből meglett. |
Bejelentkezés
Hirdetés |