Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fénykürtös duda motorra
Lapozás: OK   1 / 1
(#) ampervadász90 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
hello azt szeretném megtudni hogy mivel lehetne azt megcsinálni egy motorra amin 12V van hogy mikor benyomok egy nyomogombot akkor a duda szól de közben két lámpa villog mint egy fénykürt!?
http://kepfeltoltes.hu/080604/tervrajz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
itt a rajz!

tervrajz.JPG
    
(#) potyo válasza ampervadász90 hozzászólására (») Jún 4, 2008 /
 
indexrelé?
(#) szabi83 válasza ampervadász90 hozzászólására (») Jún 4, 2008 /
 
Egyszerű...

A nyomógombbal kapcsolod a dudát, párhuzamosan mellé egy 555-s astabil, kimenetén tranyó és a lámpa(k)...555 astabil

R2 helyére potit rakva, változik a villogási sebesség...

Üdv
(#) ampervadász90 hozzászólása Jún 4, 2008 /
 
és hol bírok ilyen 555 astabil-t beszerezni és mennyiért és egy potmétert?
előre is köszi
(#) guba válasza ampervadász90 hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
Szia! Hestore.hu n nézd meg, NE 555 az időzítő icnek a típusa, potmétert meg bárhol találsz.
(#) SzervízMacska válasza guba hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
Az NE555 az egy időzítő IC. Nincs külön astabil belőle. Mindössze az a válasz lényege, hogy astabil kapcsolásban kell majd bekötnöd. Ez azt jelenti, hogy ha elkészül, feszültség alá helyezve a kimeneti láb állapota folyamatosan vált a pozitív és a nulla érték között (külső beavatkozás nélkül ).

Kivitelezés menete a következő:
Netről letöltöd az 555 adatlapját, melyben megtalálhatod az astabil bekötés rajzát. Szintén itt a személyes igényeid ( és a mellékelt képlet ) alapján kiszámítod a szükséges alkatrészek értékeit.
Ezután besétálsz a lakhelyedhez legközelebb eső elektronikai alkatrész boltba, ahol a szükséges IC-t, 2 db ellenállást és 1 db kondenzátort garantáltan megkapod. Célszerű még 1 darab próbanyákot, ic-foglalatot és esetleg egy kis dobozkát venni hozzá. Ja, és relét a kimenetre.
Utána a fent említett rajz alapján összeállítod a cuccost, és örulsz.

Sok sikert hozzá!
(#) SzervízMacska válasza ampervadász90 hozzászólására (») Jún 5, 2008 /
 
Gubától elnézést kérek, az előbbi hozzászólásom természetesen nem Neki akart szólni, hanem Neked!

Azt akartam még hozzátenni, hogy ha utólag szeretnéd a villogás sebességét szabályozni, feltétlenül potmétert vegyél R2 helyett. Ha nagyon gyorsan akarod vibráltatni, akkor relé helyett inkább tranzisztort tegyél a kimenetre mert fürgébben kapcsol. Akkor kell még egy ellenállás a tranyóhoz is.

És a lényeg: ne feledkezz meg a megfelelő biztosítékolásról sem, mivel nagyon ronda 1 leégett motorkerékpár. Ezt elég az izzók fogyasztásához méretezni, az ic szinte alig vesz fel áramot.
(#) ampervadász90 hozzászólása Jún 5, 2008 /
 
csak az a bajom hogy én ilyen nyáklapot nem tudok csinálni nincs semmi felszerelésem és tudásom hozzá sajnos
(#) SzervízMacska válasza ampervadász90 hozzászólására (») Jún 5, 2008 / 4
 
A kérdésed kapcsán ezt én is gyanítottam, ezért javasoltam a próbanyákot. Ez egy olyan, sűrűn kifurkált lemez, amibe pontosan bele fog illeni az alkatrészek lába, mivel szabványos távolságban vannak a furatok ( 1/10 coll ).
Be kell dugdosnod az alkatrészeket ebbe a likacsos lemezbe, az alkatrészek lábait összehajtogatni a rajz alapján és a fölösleget levágni. A levágott lábakból meg tudod csinálni az esetlegesen szükséges átkötéseket, pl. az ic és a potméter lába közöttit. Persze közben a megfelelő pontokat össze is kell forrasztani. Amikor elkészültél, körbevághatod az áramkört ( igazából ezzel kellene elkezdeni, ha meg tudod saccolni, hogy mekkorára lesz szükség ) és beteheted 1 kis dobozba, persze előbb a működtetéséhez szükséges 3 vezetéket is rá kell forrasztani. Az összes szükséges felszerelés páka, cin, oldalcsípőfogó. Ezek nélkül sehogy sem tudod megcsinálni. Arra kell figyelni, hogy az alkatrészeket ne hevítsd túl, hogy tönkre ne menjenek, mielőtt elkészülne a remekmű. Ezért célszerű az ic foglalat használata is, csak ennek a lábait melegíted > az 555-öt már csak a végén, az elkészült áramkörbe dugod. Így garantáltan nem kap a tapasztalatlanságod miatt hősokkot.
"Szakértelemre" egyedül a kimeneti tranyó bekötésekor lenne szükség. Ha nagyon nem vagy tisztában a dolgokkal, használj inkább relét! Az jobban terhelhető is.

Hidd el, ez egy nagyon 1szerű "alapáramkör", biztosan fog sikerülni. Ha elakadnál valahol, figyelünk és segíteni fogunk. Az is lehet, hogy kedvet kapsz ehhez a szép sporthoz és pár év múlva csodálatos áramköröket fogsz tervezni tök egyedül. Persze ahhoz az elméletet is meg kell majd tanulnod...
(#) ampervadász90 hozzászólása Jún 5, 2008 /
 
olyat szeretnék kérni ha nem vagyok nagyon pofátlan hogy összetudná írni valaki hogy mi kell és hogy a www.hestore.hu-n hogy találom meg mert akkor belefognék meg egy kis kapcsolási rajzal már menne a dolog
előre is köszönöm!
(#) csovalek hozzászólása Aug 13, 2010 /
 
Nem akartam uj topikot nyitni a modik végett...
Szeretnék egy dudát készíteni ami egyenáramról megy. Pontosabban 2 telefon akkuról sorosan (kb 7V).
Sok boltban néztem már, de mind váltóáramról megy és ha nem akkor szobai kivitel, ami nekem nem jó.
Én motorra akarom rakni, szóval kellene egy kapcsolás ami ezt tudja, lehetőlek minél kisebb a beépíthetőség végett...
Én egy relén és egy tda2822m en gondolkodom. A relét ugy bekötni, mint pl a kapucsengő is, hogy állandóan rezeg ezt rákötni ellenáláson keresztül a tda ra onnan meg rákötni egy piezo nagy teyesítményű hangszóróra.
Mit szóltok?
Kivitelezhető?
Valami jobb ötlet?
Hány Hz en szólnak a kocsi dudák?
(#) klimás56 válasza csovalek hozzászólására (») Aug 13, 2010 /
 
Szia! Szerintem nézz át a sziréna topicba.. ott hamarébb találsz választ.
(#) csovalek hozzászólása Aug 18, 2010 /
 
Hello. Ujra én.
Nem akartam uj topikot nyitni...
Kérdés: Létezik motorra szerelhető duda ami 6V ról működik és egyenáramról?
Ez lenne a kérdés és hol lehetne beszerezni vagy akár milyen segítségért hálás lennék.
Már 2 napja csak a netet böngészem, de sehol nem írják oda, hogy egyenáramról megy vagy váltóról...
Kösz előre is.
Tudom, hogy döglött topikba írok, de addig fogok írkálni, míg valaki észre nem veszi...
(#) csovalek válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
És ez most szerinted egyenáramú?
Mert ehez hasonlót már találtam nem 1et...
(#) csovalek válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
Nem gondolok én semmit.
Csak kérdezem, mert nem írják sehol. És ha a tekercsről kapja az áramot akkor nekem ez nem jó.
Muszáj, hogy akkuról menyen.
De azért kösz.
(#) csovalek válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
Értem kösz szépen.
(#) akos70 válasza csovalek hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
Régi Simson, MZ, Jawa... mind akkuról megy, twehát egyenáramú.
(#) csovalek válasza akos70 hozzászólására (») Aug 18, 2010 /
 
Igen én is valami ilyenre gondoltam először.
Tudnál típust mondani esetleg 6V ra és egyenáramúra?
Simson az lehet jó lenne, MZ12Vos, Jawa azt meg már lehet nem bírná a kicsike akku és a töltés...(kb.7.5V-1-2A lesz amit kitudok venni a szerkezetből)
Tudom sokat kérek, de csak így tudok rendeset rendelni.
Ma elmentem egy motoros cuccokat áruló személyhez aki nagyon vágja a dolgokat, de sajnos az elektronika az neki magas. A valójában váltóáramú dudát akarta rámsózni, de bebizonyítottam neki, hogy az csak egyet koppan, ha akkura kapcsolom.
(#) piros1 válasza csovalek hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Nem akartam beleszólni, de mégis elmondom, hogy a motorkerékpár kürtök esetében is igaz a fizika, tehát a megfelelő hangteljesítmény eléréséhez megfelelő elektromos teljesítmény szükséges.
Konkrétan: egy 6 V-os motorkerékpár duda felvett teljesítménye kb 70 W körül mozog, ami 12,5 A átlag áramerősséget jelent.
Telefon akkuról csak kisebb teljesítményűt tudsz meghajtani, ami természetesen kisebb hangerőt jelent.
Viszont motorkerékpár hangjelző berendezésére van egy előírás: 7m-re a motorkerékpár előtt 90-120 dB(A) között kell lennie a kürt hangerejének.
(#) csovalek válasza piros1 hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Simsonon 70Wos duda van?
Nem tudtam...
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem