Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   52 / 196
(#) rubik válasza emmzolee hozzászólására (») Okt 25, 2010 /
 
Köszi a részletes leírást mos tmár mindent tudok.
(#) EcoPityu válasza tauzer hozzászólására (») Okt 25, 2010 /
 
Szia!
Milyen kapcsoló bírja ki az erősítő áramát... remélem jó nagy!
Egyébként, ha bekapcsolás késleltetős az erősítő, akkor hibára állhat, ha a remote hamarabb kap tápot, minthogy a tápfesz beállna az erősítő táp részében. Én csak azt nem értem, hogy miért nem kötöd a B+-ot fixre kondistul, és a kapcsolóddal csak a rem-et kapcsolnád?
(#) EcoPityu válasza elek81 hozzászólására (») Okt 25, 2010 /
 
A kolléga kérdése arra irányult, hogy a hangszóróból jön-e a zavaró hang, avagy az erősítő házából... Vagy, a beindított autó perregő hangja hallatszik bele, és álló járgánynál kuss van-e?

A Rockfordoknál láttam már olyat, azaz hallottam, hogy a táptrafó berezonált, és igen hangosan "sípolt" az alharmónikusoktól, és a felharmónikusokkal meg még zavarta is az FM vételt a rádión!
(#) EcoPityu válasza RE AUDIO hozzászólására (») Okt 26, 2010 /
 
ÁÚÚÚ!

Azt azért tudnod kell, hogy üzem közben a PC-d is leszippant egy 5-6A-t a tápról, és akkor még jobb esetben marad k.b. 6A-ed (kivéve a CODEGEN 350W-osnál, mert az "tud" 18A-t) . Nos, a PC tápok alapban nem tudnak 12V-ot, jó ha 11,8V-ról indulnak, és arra még esetleg rádolgoznak egy kicsit... Idézve magamat:
"Nekem a tesztasztalon 5db 300w-os codegen táp van felhúzva13,8v-ra, és párhuzamosan kötve, 130000ľF-os kondival... 60A-ig a 12,7v-ig sem esik le.
A Rockford Fosgate BD1000-est símán elhajtotta asztalon!"
Ha már PC táp... Így használható.
(#) tauzer válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
2 áramkörös 2x15A-es páruzamba kötött kapcsoló. Az erősítőbe 20A-es bizti van. Én nem nagyon bízok benne h teljesen kikapcsol, nyugodtabb vagyok 1 kapcsolóval. Suzukim van azzal a pici húzottszemű 38Ah-ás akksival. Nem tudom hogy szívja-e az akksit az erősítő vagy a kondi. De az akksit majd cserélem nemsokára nagyobbra.
(#) tauzer válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Amúgy azt is kipróbáltam, hogy kikötöttem a körből a kondit, és akkor probléma nélkül bekapcsolt. Akkor biztos hogy a REM bemenetnek van problémája a kondival.
(#) SzervízMacska válasza tauzer hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Amikor először olvastam ezt a kapcsolós mutatványt, a szemem is keresztbe állt. A kondenzátor kisütött állapotban ugyanis vezet, gyakorlatilag rövidzárként viselkedik. Ezért üzembe helyezéskor ( feltöltésnél ) az áramát korlátozni kell. Erre a célra komolyabb gyártók mellékelnek is a kondi mellé a csomagban egy ellenállást, vagy egy kisebb teljesítményű izzót. Nálad minden kikapcsolás után az erősítő pillanatok alatt kiszívja a naftát a kondiból, így bekapcsolás előtt mindig üres. Akkor is üres lenne, ha a kondit külön kapcsolnád le, mivel ezeknek nagy az önkisülésük. Nem irigylem a kapcsolót, de a kondenzátort sem. Örülhetsz, hogy egy szép nagy pukkanás kíséretében nem robbant még fel...
(#) Inhouse válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Egyetértek, ez nagyon nagyon felejtős dolog! :eek2:

Üdv
Inhouse
(#) oregtamas0202 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Üdv ! Osztom a véleményede. Sokszor azt érzem hogy a kérdezőket nem is érdekli amit tanácsolnak ,sőt inkább csak vitatkozni akarnak . Megjegyzem , valamire való erősítőt is érdemes töltéskorlátozóval üzembe helyezni. Teljesítménytől függően már jelentős a bennük lévő kapacitás. Öreg T
(#) EcoPityu válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 28, 2010 /
 
Macsek!
Azért ne feledjük a régi jó töltéselektronikás IQ kondikat (intelligens) , amik ha rájuk kötötted a 12V-ot, szépen feltöltődtek, és a feszültségváltozásokból /szól a cucc/ következtetve rákapcsolódtak a körre, ha szükség volt rájuk. Vagy voltak a remotés töltőelektronikás kondik is...
Az, hogy manapság a látványtechnikai fesz. mérős kék-zöld... színű kijelzős kondikon már nem fért el a 40A-es relé, már nem a mi dolgunk. Valóban silány egy technológia ez a mellékelt "bubble", avagy teljesítmény "töltö" ellenállás.
Én annó egy nagyon egyszerű töltő elektronikát készítettem a kondimhoz, egy 12V-os 40A-es nyákos relé/ami már 8V-tól is behúzott/, volt rákötve megfelelő soros ellenállással a kondi kapcsaira, egy töltő ellenálláson keresztül(amin keresztül még behúz a relé) kapta a REM-et, és amikor elérte a k.b. 10V-ot a kondi kapocsfeszültsége, behúzta a relét, és az rákapcsolódott a cuccra...
Az emberünknek sem kellene több.
(#) CsemanAttila hozzászólása Okt 29, 2010 /
 
Sziasztok! M.N.C Hurricane erősítőmön a zöld led átment pirosba, bekapcsolt a védelem. Lehúztam a ládát róla, vissza kapcsoltam és így zölden világít a led. Gondolom rövidzár védelem. Az lenne a kérdésem, hogy az erősítőbe el szokott ilyenkor valami menni? Nem merem bekapcsolni, nehogy még nagyobb legyen a baj Előre is köszönöm! Üdv
(#) elek81 válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 29, 2010 /
 
A sípoló hangot álló autó esetén, csupán gyújtás ráadása mellett az erősítő házából lehet hallani, de nagyon durván.

Amúgy nagyon szépen köszönöm a segítőkész hozzászólásokat a problémához, de inkább választottam egy teljesen hibátlan, elsőre működőképes Carpower POWER4/400-at, így az első ajtókba bekerül a hétvégén a HERTZ DSK 165.2-es szett

Köszi még1x!
(#) elek81 hozzászólása Nov 2, 2010 /
 
Sziasztok!
Adott egy kétüléses autó, aminek a kábelezését szeretném logikusan megoldani.

Az erősítőt az anyós ülés mögé szeretném tenni. Én a következő képpen gondoltam a kábelek elvezetését:

Pozitív tápkábelt az aksitól az erősítőig a váltó és kézifék alatt a középkonzolban.
Az erősítőtől az első komponens szettekig a két ajtóküszöbben.
Az RCA kábelt a jobb oldali küszöbben.

Ez így mennyire állja meg a helyét?
Számolgatásom szerint ez a leginkább "kábeltakarékosabb" megoldás, valamint az RCA és hangszóró vezetékek így esnek a legmesszebb a tápkábeltől.
(#) emmzolee válasza elek81 hozzászólására (») Nov 3, 2010 /
 
Nagyon jó az elgondolásod. Minél kevesebb kábel, annál kevesebb hiba a rendszer hangján. Alapszabály, hogy minden egyéb kábeltől messze menjen a hifi kábelezése. Ha muszáj keresztezni, akkor merőlegesen.
(#) vistalive hozzászólása Nov 4, 2010 /
 
Hello
Segítséget szeretnék kérni lenne egy olyan gondom van egy sony mdx fejegység a kocsimban utána kötve egy sony aktiv hangváltó és utána kötve egy sony erösitö de ha jár a motor akkor hallom a generátor alapzaját ami nagyon zavaro az rca kábel duplán szigetelt és árnyékolt és nem a pozitiv kábel mellet megy el igy elkerülve az interferenciát de sajna zug a hanszorobol a generátor hang kérem segitsetek.
Minden segitséget szivesen fogadok.
(#) lobbooo válasza vistalive hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
Szia! Csak egy ötlet; ugyanezzel a jelenséggel küzködtem pár héttel ezelőtt, a végén úgy szünt meg, hogy a fejegységet átkábeleztem. A pozítívot és a testjét egy összefont kábellel kivittem közvetlen az aksira és teljesen megszünt, addig a központi kábelkötegről volt leágazva a táp. Nálam, ha a fej hajtotta a hangszórókat akkor nem volt generátor hang, ha viszont rca-n keresztül a végfokok, akkor viszont volt. Ha ugyan ez okozná neked egyszerüen ellenörizheted, csak húzd le az rca kábelt a végfokokról és figyeld, hogy így is adja-e a zajt.
(#) vistalive válasza lobbooo hozzászólására (») Nov 4, 2010 /
 
köszi az infot
ujra terveztem 1 2 kötést és a remote szálat nem az rca kábelbe szereltel vezettem hanem uj kábelt huztam helyére és az aktiv hangváltonak adtam más helyröl betápot igy ugy tünik nem hallani a generátor hangot de kokányul néz ki a kábelezés még helyre kell tennem a dolgokat és még van mit beszerelnem ( megjegyzem minidisc fan vagyok) jah trabant 1.1 ez a verdám
(#) emmzolee válasza vistalive hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Alapvetően a földhurok kialakulása ellen a csillagpontos tápbekötés az ellenszer. Tehát minden fogyasztót egy potenciálról indítunk. Azaz ebben az esetben az akksi saru.
(#) vistalive válasza emmzolee hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
szioka kössz az infot igy biztos hogy minden nemü gond kiaknázható? mert még jo pár audio ezközt szeretnék beletenni a trabiba
(#) emmzolee válasza vistalive hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Elég sok szívástól menekül meg az ember, ha tisztességesen kábelez.
(#) elek81 hozzászólása Nov 8, 2010 /
 
Sziasztok!

SEGÍtSÉGET KÉREK! Vettem egy Carpower Power 4/400-as erősítőt, amit a hét végén szeretnék bekötni. Lapozgattam a használatit és megakadt a szemem a bekötési segédleten

Link: http://kepfeltoltes.hu/view/101108/Beolvasva_ekkor-_2010.11.08._14-...u_.jpg Itt lehet lecsekkolni, miről is beszélek. Rám a legalsó ábra vonatkozik, mivel egy komponens szettet és egy ládát szeretnék hajtani vele. Ami fura, az a fejről bedugom az RCA-t az erősítőbe, majd line out-ból ismét line in-be vezeti ismét az RCA-t.

A kérdésem az, hogy ezt tényleg így kell bekötni?
(#) emmzolee válasza elek81 hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Én alulról a harmadik bekötést választanám a helyedben.
Mindenki úgy szokta, általában akinek 1 pár rca kábel van.
A szubnak tök mindegy, hogy nem mono jel jut a két csatorna bemenetére, mert a hangszórón a kér jel összege jelenik meg, akárcsak a te bekötésednél.
(#) elek81 válasza emmzolee hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Tehát 1 pár rca-val kötöm és akkor is lesz jel mind a 4 csatornán? Csak Bass helyére hídba kötöm az erősítőt?
(#) emmzolee válasza elek81 hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Így ahogy mondod! Csak a képeden a kapcsolók állása is látszik, és fontos is. Úgy kapcsold a kapcsolókat. Gondolok itt a csatorna választó kapcsolóra.
(#) elek81 válasza emmzolee hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Viszont ha alulról a harmadik bekötést választom, akkor a kapcsoló állása nem befolyásolja, h mekkora lesz a hidalt rész RMS teljesítménye?
Továbbá ha az általad említett bekötést nézem, akkor az 1-2 chanel X overe miért HP-ra van kapcsolva? Nem full-on kéne lennie?
(#) szada hozzászólása Nov 16, 2010 /
 
Helló mindenki! Tudna valaki segíteni? Van egy Blaupunkt GTA 4 Special MK II autós erősítőm de sajnos nem nagyon tudom rákötni a mélyládára csak a 140 w-ot én pedig szeretném a 400W-al meghajtani. Abban kellene segíteni hogy hogy oldjam meg a hidalást vagy ha valaki netán tudna egy kézikönyvet hozzá azt is megköszönném.
(#) csabikk hozzászólása Nov 18, 2010 /
 
Sziasztok. Lenne egy kérdésem felétek. Nekem van egy linus live 502 erösítöm. a hangbemenet a következő:1db rca bemenet(piros és fehér). a kimenet a következö:van a bal oldalon a plusz és minusz , és van a jobb oldalon a plusz és a minusz. A kérdésem az lenne hogy én telefonrol szeretném hogy szoljon a zene. megoldottam, összekötöttem a telefon az rca kábellal de ha rákötöm ugy szol hogy viszhangzik. mintha keresztbe lenne kötve.
3.5 mmes kimenet megy át rca kimenetbe.és az rca kimenet megy rá az erösítöre.
(#) emmzolee válasza elek81 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Idézet:
„Viszont ha alulról a harmadik bekötést választom, akkor a kapcsoló állása nem befolyásolja, h mekkora lesz a hidalt rész RMS teljesítménye?”


Nem befolyásolja, mert csak a bemeneteket teszi rá a 4 csatornára. Más korrekciót nem csinál.

Idézet:
„Továbbá ha az általad említett bekötést nézem, akkor az 1-2 chanel X overe miért HP-ra van kapcsolva? Nem full-on kéne lennie?”


Ezt neked kell el dönteni, hogy milyen hangszóró hajtására fogod használni. Nyilván szub esetén LPF, szett esetén HPF, esetleg FULL, ha jól viseli a teljesítményt.
(#) emmzolee válasza szada hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Hello

Általában egy sorban vannak a hidalható csatornák. Ott meg ha jól látom a neten föllelhető gagyi kis képeken, rá írták, hogy bridged. Oda kel kötni a ládát.
(#) emmzolee válasza csabikk hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Bedobok egy képet a helyes bekötésről. Te így csináltad? Ennek így jónak kell lennie.

0001.JPG
    
Következő: »»   52 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem