Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   820 / 2489
(#) reloop válasza highand hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Szia! A váltakozó jelet valóban a hangszórótól érdemes visszacsatolni. A DC visszacsatolás az R4 miatt félek nem lesz hatékony
(#) highand válasza reloop hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Hehe, közben én is észrevettem...
(#) M.Béla hozzászólása Máj 15, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy Blaupunkt BSA247-es autós erősítőm,és olyan dolgot produkál amire nem tudok rájönni.
A műhelyben labortápról tökéletesen működik,mind a 2 oldal plussz hidalva is.Berakom az autóba összedugom a fejegységgel és nem akar működni,és amikor kihúzom a 8 pólusú DIN csatit a végfokból egy nagyot pattan a hangszóró,amikor visszadugom megint pattan 1 másodpercig szól majd elhallgat
Először az RCA kábelemre gyanakodtam fejegységet kiszedtem,rca-ra rádugtam egy mp3 lejátszót és láss csodát gyönyörűen szólt a végfok.Nem értem,a fejegységem tuti jó nemrég vettem.

Lehet hogy nem jól kötöttem a 8pólusú din-t?
(#) reloop válasza highand hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Próbáld úgy, hogy a C1-et VF1-re kötöd. Akár öt alkatrész is megtakarítható
(#) highand válasza reloop hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Rajzold fel, mert nem értem sajnos hogyan gondolod.
(#) M.Béla hozzászólása Máj 15, 2011 /
 
Épített már valaki végfokot TDA 7386-al??
Mert nekem nem akar működni, az S-gnd-t csak jelföldnek kötöttem,és a Mute-St By lábakat nem kötöttem sehová.Lehet az a baj?
(#) highand válasza reloop hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Ennél jobban nem tudom egyszerűsíteni.
(#) peter1995 válasza M.Béla hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Hát nekem van egy hidalt TDA7294 abba is van stand-by és az akkor szól ha össze van kötve.Szerintem ártani nem tudsz vele ha a stand-by-t letesteled.
(#) reloop válasza highand hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Egy ellenállást leradíroztam, a többit csak lekötöttem.
(#) M.Béla válasza peter1995 hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Próbáltam már testre is meg +-ra is de nem reagál semmire.Az adatlapján a Mute és St.by lábakra négyszögjelet mutat,lehetséges hogy csak négyszögjelre kapcsol be?

Meg most olvastam valahol hogy a hűtőfelületét is le kell testelni?
(#) peter1995 válasza M.Béla hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Hát szerintem a hűtőt ne testeld.Nem ismerem az Ic-t én csak a TDA7294,TDA2005,TDA2003 és társsait ismerem.A 7294-nek pl negatív tápfesz van a hűtőjén.
Esetleg nem lehet hogy a jellel van a gond?
Csináltam neki egy RCA csatis potis újabb RCA csatis egységet hangerőszabályzónak.Hát nem működik.És mért?Mert az RCA csatija rossz volt.
(#) highand válasza reloop hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Minden út Rómába vezet...ugyanoda lyukadtunk ki. Köszi az észrevételeket, ezt így már bárki megépítheti. Tulajdonképpen nem is értem, miért nem ez a gyári ajánlás, vagy miért nem ezt használják már vagy harminc éve? Pl. a JLH, és minden egytelepes, mind tudna belőle profitálni és főleg nem kellett volna az építőknek méregdrága kimenő kondik után kajtatni.
(#) reloop válasza highand hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Egy ellenállást még becsempésztem :hide:
A minap merült fel az igény, mert a koppanásgátlóval egybekötött DC védelem hangszóró nélkül letiltott.
(#) highand válasza reloop hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Az elrendezés még arra is jó, hogy a védőrelé érintkező is benne legyen a hurokban. Be kell fűzni, átkötni egy 100 ohm-al és kész is.

Ettől kezdve a relé semmit sem ront a hangon.
(#) reloop válasza highand hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
Remek ötlet
(#) elektrorudi válasza peter1995 hozzászólására (») Máj 15, 2011 /
 
A diódákat kiforrasztva mérted? Mert ha igen, akkor tényleg halottak. De általában a diódák nem halnak meg csak úgy, unalmukban. Végig kell nézni az összes alkatrészt a környéken, mert lehet, hogy az új dióda is így fog járni...
(#) ThomAce válasza szucsip hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Szia!

Pont azért van benne a kondenzátor, hogy "lassítsa az áramkört". E nélkül nem kis gerjedés keletkezne, a tranzisztorok simán kinyírnák önmagukat. Pont ilyen problémába ütköztem kísérletezgetéseim során. Tehát, ha nincs ott, akkor gerjedni fog, de nagyon. Az értékét meghatározni, már más kérdés. Talán Highand mester tudna erre választ adni.
(#) ThomAce hozzászólása Máj 16, 2011 /
 
Az erősítőm egyébként módosult nagyban. Megmaradt a damper diódás okosság, viszont a tranzisztorok cserélve lettek. Továbbá változtattam a visszacsatoláson is egy kicsit, az erősítőt átalakítottam nem invertálóra.
(#) lamalas válasza ThomAce hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Milyen tarnyokat hasznalsz most es milyen elrendezesben? Egy kapcs. rajz 1000x tobbet mond minden szonal
(#) ThomAce válasza lamalas hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Íme, a kapcsolás.

Végtranzisztorok: 2SC3306 és BD244C. Más nem volt a fiókban. Damper dióda: DMV56. IC1A: KA4558. Nyugalmi áramfelvétel T2 (rajzon Q2-ként jelölve) collectorán mérve 16mA.

Tehát az alkatrészlista:

IC: KA4558
D1: DMV56
Q1: BD244C
Q2: 2SC3306
Q3: 2SC945P
Q4: 2SA733P

Hja, és amúgy azért nem a Texas és társait építem meg, mert abból a büdös életben nem tanulnám meg azt, hogy hogyan is működik és miért úgy működik valami.

Ha eljutok végre a megfelelő kompozícióhoz, akkor jön majd az, hogy hídba kötöm a végfokozatokat, ahhoz készítek panelt és az lesz a következő lépcsőfoka az erősítőnek. A 12Wattos verzió tökéletesen üzemelt. Most azt építettem át.

amp1.jpg
    
(#) lamalas válasza ThomAce hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Ezen lehetne meg picit finomitani. Tanulmanyozd pl. ennek az erositonek a veget. Igaz ez 3-as darlington ami szvsz felesleges, neked eleg a sima darlington is. Az emitterellenallasokra figyelj!

Illetve ki lehetne probalni az eredeti CFP (alias Sziklai) veget a hagyomanyos darlington helyett de 100%-os negativ visszacsatolassal (nem ugy mint a Texasban). Ilyen vege van pl. ennek az erositonek is. Ebben az esetben viszont valtoztatni kell a nyugalmi aram beallitasan, pl. a diodakkal soros 100ohmos ellenallasokat le kell csokkenteni vagy el is lehet hagyni a beallitani kivant nyugalmi aram nagysaganak megfeleloen.

Az jo, hogy a tanulas vegett epitgetsz es valtoztatsz a kapcsolason! A tanulasi folyamatnak azonban lehet egy-egy allomasa is ha egy kesz erositot epitesz meg (pl. a Texas). Nem "szegyen" utanepiteni kesz kapcsolasokat es azokon kiserletezni. Hajra es tanulj sokat
(#) reloop válasza ThomAce hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Oszd ketté az R1,R2 ellenállásokat, az osztási pontokra köss a kimenetről feszültségutánhúzó kondenzátorokat. Ezzel stabilizálod D1 áramát, Q3,Q4 számára elő tudod azt a bázisáramot állítani amihez eddig a +/- 27V táp kellett.
(#) kiki96 válasza djloui hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
hy tudna valaki segiteni? én még csak kezdő vagyok
és szeretnék egy ilyen ic-s erősitőt csinálni eltudnátok mindani h milyen alkatrészek kellenek hozzá?
(#) reloop válasza kiki96 hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Szia! Érdeklődj a TDA2030 topikban. Első próbálkozásnak KIT-et ajánlok. Itt olvashatsz róla.
(#) ThomAce válasza lamalas hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Finomítás az még lesz bőven. Most még egy olyan "darlingont" megoldáson agyalok, hogy a feszültségerősítése kb. 2x-es legyen. Mivel most 4db tranzisztort használok, így meg is tudnám oldani. De egyelőre most ezt a módozatot próbálom tökéletesíteni. Aztán a következő szintre lépni. A 12Wattos volt az első lépés. Most ennek nagyobb teljesítménnyel kell szólnia. Ezt is ki akarom mérni. Itt egy kb. 30 - 35Wattot kéne mérni, ha minden igaz. A következő lépés pontosan az lenne, amit mutattál második példának.

Az emitter ellenállások jelentőségét, szerepét még senki sem írta le. Nem találtam még megfelelő leírást róla, hogy miért is van ott.
(#) ThomAce válasza reloop hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
És milyen jelentősége lesz a kétszeres bootstarp-nank? Az nem a keresztezési torzítást hivatott megakadályozni? Nagyon - nagyon régen olvastam erről, úgyhogy ezért sem értem ezeket már annyira.
Az áramát hogyan stabilizálja a bootstarp? Nincs erről valami online szakirodalmi cikk-részleted?
(#) doomkiller válasza ThomAce hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Hali! Megépítettem ezt a kapcsolást, sajna még a beüzemeléséig nem jutottam a tápja még készülőben van. A meghajtó tranyók 2SD809/2SB731 a nyugalmi áram állító az BD135. A zénereket javítottam meg a potmétert is. Első teszt majd +-18Vról lesz az éles pedig majd +-37V-ról. Majd ha elkészül teszek fel képeket. Az emitter ellenállás a tudomásom szerint a tranzisztor egyenáramú ellenállása ami növeli a stabilitását.
(#) ThomAce válasza doomkiller hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Nagyszerű. Kicsit mondjuk hasonlít a Texas-ra, de ez van. Kíváncsi leszek rá, hogy szól.
(#) reloop válasza ThomAce hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
A feszültségutánhúzás révén a meghajtó fokozatot, jelen esetben R1,R2 ellenállásokat a tápfeszültséget meghaladó feszültséggel tudod ellátni. Ezért válhat feleslegessé a +/- 27V táplálás. A diódán és a vele sorba kapcsolt ellenálláson folyó áram ha nem csökken a kivezérlési csúcs közelében, az adott tápoldalon, akkor pár tized volttal nő a legnagyobb kivezérelhető jel.
(#) ThomAce válasza reloop hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
A 2x 27V tápfesz azért szükséges, mert ekkora a trafóm. Ezzel kell gazdálkodni. Van még otthon olyan trafóm is amiből 2 x 30V DC, vagy 2 x 50V DC-t lehet kivenni. Ez a trafó 86VA-es, ezzel próbálok valami használható teljesítményű, de minőségi erősítőt alkotni.
Következő: »»   820 / 2489
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem