Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Hogy én mit hiszek az mellékes.
Hogy lehetséges-e a videón szereplő dolog az is egy dolog. Ezt érdekességnek szántam és vakításnak. Én azt is elhiszem, hogy nagyon okos vagy, de egy videó alapján nem lehet következtetéseket levonni. A Levitron pedig azért került szóba, mert hasonló a látvány.
Nem kell elkezdeni rögtön személyeskedni, menet közben már észrevettem, hogy mi a probléma.
A három mozdony, meg a néhány kilométernyi kétemeletes vagon. :yes:
Összesen 9 mozdony. Van még a vagonok között 2-2 és a végén is 2 tolja.
Ha nem tudsz építő jellegű kommentet, akkor minek szólsz hozzá? => Most én is írtam egyet miattad...
Másik, hogy ilyet nem sűrűn látsz szerintem Mo-on. Ezért pl érdekes lehet...
A ruszkiknál meg, ha jól emlékszem, a beregszászi teherpályaudvar 17 km (!) hosszú. Mint Budapest hosszában, kábé.
Igaz, az nem szokott elcsörömpölni a kamera előtt
Ipari vásáron volt egy porszívó ,amire csatlakoztatott fejjel a lehetett egy sima labdát a levegőben forgatni (és stabilan ,ha kivettem a helyéről,majd nagyjából a helyére dobtam ismét működött) Ilyen elven esetleg eltérő súlyú labdákkal ,esetleg némi mechanikus belső mozgatással (vibramotor) érdekes dolgok történhetnek.
Ma az egyik bontásra ítélt autóban találtam e kínai zseblámpát. Kívülről úgy nézett ki, mintha rázogatással lehetne tölteni. Az átlátszó tokban egy tekercs látható, amiben egy mágnes mozog ide oda. Mivel úgy is meggörbült a naptól, gondoltam szétszedem. Nézem a tekercset nagyon vékonynak és kevés menetűnek tűnt. Közelebbről már látszott, nincs is bekötve sehova. A benne lévő mágnesről is kiderült, hogy csak egy vasdarab. A benne lévő egy darab hideg fehér LED közvetlenül a kapcsolón keresztül 3 darab sorba kötött gombelemre csatlakozik. Ellenállás sincs benne. Szóval néhány napig boldogan rázogatja a balek, hogy attól töltődik, majd kimerülnek az elemek és vége. Kár, hogy nincs mivel lefényképeznem, igazán tanulságos.
Az a legrosszabb, hogy gyakorlatilag minden benne van, ami a működéséhez kellene, csak mégse....
Még az első darabokban megvolt a neodímium mágnes, egy 0.22F kondi, diódahíd,egy elenállás, és persze az elemek is. Sőt a tekercstest is be volt hajtva rendesen, és a kivezetések csatlakoztak a graetz-re. Ezzel együtt rázós üzemmódban sem szolgáltatott elfogadható fényerőt.
Vettem belőle néhányat, a mágnes miatt. Élve a gyanúperrel, mindig leellenőriztem (a kulcscsomómmal), hogy valóban neo van-e a csőben, vagy húzott köracél.
Még 5 éve az BNV-n volt hasonló berendezés, csak ott egy strandlabda lebegett, ráadásul oldalról jött a levegő. Nem figyeltem meg más stabilizálási módot, bár nem nézegettem órákig.
Áhá
Akkor ez csak számomra uncsi :hide:
No igen, de a mozdonyokat sem tudják összeszámolni. 8 és 14 között mindenféle tipp van.
Számomra nem világos, hogy ez egy készülék, vagy csak animáció.
Valódi, és nem véletlen, hogy a Festo cég készítette, mint ahogy más tengeri élőlényt is "légiesített".
De talán jobban hangzik:"pneumatizált".
Régebben volt szerencsém nekem is ilyenhez. Na nem én vettem, csak nálam kötött ki. De volt már nálam valóban működő, nem hamisított példány is.
Szóval egy héliumos lufi.
Szóval jól láttam. 4. oldal Bővebben: Link Bár németül van, de érthető.
Egy valamit nem értek. Az olyan vonatokon mint amilyen a videón látszott, hogy működnek a fékek?
Én idáig úgy tudtam, hogy pneumatikus és az összes vagon össze van kötve pneumatikus csövekkel, ami aztán a végén rá van kötve a mozdonyra és onnan lehet bele levegőt nyomni. Na már most, ha nincs nyomás akkor blokkolnak a fékek, és ha belenyomják a levegőt a zárt rendszerbe akkor kioldanak a fékek. Nem így működik? Na már most ha így működik akkor minden vagonon van fék, ebből az következik, hogy 1 mozdony+2 vagon 100km/h-ról max fékkel ugyanolyan gyorsan áll meg mint 1 mozdony+200 vagon. Mivel minden vagonon van fék és magát lassítja. Na de akkor miért is kell 10x hosszabb táv 100 vagonnak a megálláshoz? Tetszik érteni, hogy én mit nem tetszek érteni? Hogy van ez? |
Bejelentkezés
Hirdetés |




