Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Trabant átfolyásmérőből fordulatszámmérő
Lapozás: OK   6 / 6
(#) Flamingó válasza simona hozzászólására (») Máj 11, 2014 /
 
Szia!
Én is 7 Ledesbol csináltam!megvan a többi lednek is a helye be forrasztod őket hozzá a kapcsolást és működni fog.
(#) csabika007 hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Sziasztok!
Ennek a fordulatszámmérő vezérléséhez mekkora nyák lap kell ??
Mert azt is én csinálnám.
Választ előre köszönöm.
(#) csabika007 hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Illetve egy nyomtatható méretű nyák kapcsolást küldene valaki??
Meg egy alkatrészlistát kérnék.
Előre köszönöm.
(#) csabika007 válasza gulu19 hozzászólására (») Dec 5, 2014 /
 
Sziasztok.
Segítsèget szeretnèk kèrni!
Megcsináltam ezt a kapcsolást meg a beültetèst is.
Csak nincsen stabil 5 voltom sőt mèg azon a kivezetèsen csak 1,2 volt van.
Namost a stab ic-t fordítva vagy feljel felfele.
Mièrt nem lehet meg az 5 volt.
Az èrzèkenysèg állítás az jó.
(#) gulu19 válasza csabika007 hozzászólására (») Jan 26, 2015 /
 
Szia!
Konkrétan keress utána a stab ic lábkiosztásának, a kapcsolásnak jó kell lennie. Esetleg dobd össze egy próbapanelen vagy kösd le, ha úgy megvan az 5V akkor valahol elkötés van vagy zárlat.
(#) csabika007 válasza gulu19 hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Üdv!
Köszi szépen, a segítséget.
A stab ic lábkiosztása volt az első baj.
A második hogy az 555 ös ic-t fólia felöl kellet beültetnem valószínűleg hibás nyákterv miatt.
A harmadik hiba meg az hogy az eggyik dióda engedte test fele a feszültséget ezért zárlat volt.
Meg kellet fordítanom.
Mostmár jó.
Vezérlő feszültség mostmár 4,99 .
Sokat szenvedtem mire rájöttem, de megérte.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2015
(#) Szpaszi hozzászólása Jan 22, 2016 /
 
Sziasztok! Már egy ideje elhatároztam hogy teszek a Trabimba (1.1) fordulatszámmérőt. Különálló plusz órát nem akartam... Néztem a posztokat és jött az ihlet! Sikerült szereznem egy kétütemű wartburg kombinált műszert amiben van átfolyásmérő (éljen!). Na igazából az a kérdés hogy nem igazán tudtam értelmezni hogy ez a kapcsolás most csak kétüteműre jó vagy esetleg a kapcsolásban található potival be lehet e állítani a fordulatot (személyre szabva tekintve hogy a kétütemű duplát forog az enyémhez képest). Másrészt csináltam egy nyáktervet és az a kérdésem hogy valaki aki ért hozzá leellenőrizné? A 100K ellenállást a szaggatott vonalak miatt gondoltam hogy a trafóhoz kéne rakni ezért nincs a nyákterven ha tévedek szóljatok. Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2016
(#) ttindian válasza Szpaszi hozzászólására (») Feb 2, 2016 /
 
Az igazat megvallva valamit rosszul értelmezel:
Idézet:
„(személyre szabva tekintve hogy a kétütemű duplát forog az enyémhez képest)”


Miért gondolod hogy a 2T duplát fordul mint a 4T, 1000 fordulat az mindkettőnél ugyan annyi, 1000 fordulat.
Pont hogy a 4T fog duplán számolni, figyelembe véve hogy 1 megszakítoja van amely fél fordulatonként nyit , a 2T csak egy teljes fordulatnál mivel 2 megszakító van ...
(#) szikorapéter hozzászólása Jún 21, 2017 /
 
Sziasztok. Trabant 601 átfolyásmérő bekötése érdekelne színek szerint. Kaptam egy átfolyásmérő órát (csak az átfolyási sebességet méri) és ennek a bekötésére volnék kíváncsi. Esetleg érdekelne még hozzá bevált kapcsolású fordulatszámmérő kapcsolás/panel is. Válaszokat előre is köszönöm.

Mod: a fordulatszámmérő kapcsolás 4T motorhoz kéne ( Fiat 126P motorjának fordulatszámának mérésére szolgál).
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2017
(#) szikorapéter válasza szikorapéter hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Nézegettem a fórum képeit ott találtam egy visszatérő 555-el megépített kapcsolást,viszont ott az a hiba hogy nem 4T-hez készült igaz? Bár igaz én csak "saccoló" adatot szeretnék hogy hol fordul a motorom (mivel összesen 7 led van az átfolyásmérőben , jó ha 1000-enként kezd el világítani 1 led) de erre nem tudom hogy az az áramkör képes-e.
(#) goreny válasza szikorapéter hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Bővebben: Link
Itt mindent megtalálsz, a bemeneti fokozat átalakításával fordulatot is tudsz mérni.
(#) szikorapéter válasza goreny hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Sajnos németül nem nagyon értek , de legalább a műszer kapcsolási rajza megvan. Gondolom mivel látom hogy még be lehet ledeket ültetni valószínűleg át lehet alakítani úgy hogy nagyobb legyen a skála íve igaz? A másik hogy én a műszerhez egy 555-ös adapteren gondolkoztam ami a gyújtásmegszakítóról venné a jelet, viszont amit találtam rajzok azok 2T motorokhoz valók és nem a 4T-hez.
(#) goreny válasza szikorapéter hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Németül én se nagyon, esetleg fordítsd le fordítóval.
Igen, maga a led meghajtó alapból 12 ledet tud meghajtani.
A 4T sem gond, kitrimmelhető az 555 ahhoz is. Ha visszaolvasol itt, vannak ötletek.
(#) szikorapéter válasza goreny hozzászólására (») Jún 22, 2017 /
 
Rendben akkor maradok az 555-ös alapkapcsolásnál csak beállítom 4T motorhoz. Végigolvasom a fórumot és meglátom hogy oldhatnám meg.
(#) lajos1969 hozzászólása Márc 1, 2019 /
 
Sziasztok!
Megterveztem az átalakító panelt a trabi fogyasztásmérőhöz.
Átnéznétek Ti is, hogy jó-e? Van-e benne hiba.
Köszönöm!
(#) lajos1969 válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 1, 2019 /
 
Ez alapján!
(#) lajos1969 hozzászólása Aug 12, 2020 /
 
Sziasztok!
Ezt a villódzási hibát mi okozhatja, lehet a fényérzékelő?
Köszönöm!
(#) kokozo válasza lajos1969 hozzászólására (») Aug 13, 2020 /
 
Olyan mint ha elfogyna a betáp fesz..
(#) lajos1969 válasza kokozo hozzászólására (») Aug 13, 2020 /
 
Eddig működött, a 7805 adta meg magát azt kicserèltem, a többi alkatrészek jók és most ez a jelenség.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2020
Következő: »»   6 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem