Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Trabant átfolyásmérőből fordulatszámmérő
Lapozás: OK   1 / 6
(#) Barna Tamás hozzászólása Szept 19, 2008 /
 
Hy! Haverral azon gondolkodtunk, hogy Trabant átfolyásmérőből hogy lehetne fordulatszámmérőt csinálni. Haver mondta, hogy tud szerezni egy rakással. Amúgy 4 kábel jön ki belőle, 12 ledes sor van benne és Simsonra kéne. A Youtube-on találtam is róla egy videót.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=qB8-I4rM2HI
(#) Medve válasza Barna Tamás hozzászólására (») Szept 19, 2008 / 4
 
Sajnos elég fényszegény LED-ek A műszer egy feszültséget vár, amely arányos a fordulatszámmal. Ez a f/U konverter a fogyasztásmérő jeladójába van beépítve, amit sajnos egy trutyiba merítenek, de le lehet vakarni...Vagy készítesz egy jeladót, vagy módosítod a gyárit a kivánt tartománynak. Általában monoflop áramkörökkel lehet ilyen f/U átalakítót készíteni, a célhoz illő pontossággal.
(#) googa válasza Barna Tamás hozzászólására (») Szept 19, 2008 /
 
Mi az az átfolyásmérő
(#) radiomano válasza googa hozzászólására (») Szept 19, 2008 /
 
Szia! Az átfolyásmérőt a benzin útjába kötik, amelybe van egy "propeller" amit az áthaladó benzin forgat (mint egy vízórában) és a kimenetét egy valamilyen áramkörhöz kell kötni, amely ahhoz képest gyúlyt ki egyre több ledet, hogy mennyire forog a "propeller" a benzintől.
(#) radiomano válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 19, 2008 /
 
Ezt ilyen pontossan én sem tudtam , de mostmár tudom!
(#) Barna Tamás hozzászólása Szept 19, 2008 /
 
Hi! Gyújtótrafóra vagy megszakítóra nem lehet kötni? Azt tudom, hogy két kábelen kapja az áramot, másik kettőn a jelet. Volt nekem egy, de sajna leégett. Tudtam melyiken kapja az áramot, de rosszul kötöttem be. Amúgy fordítva működött, minél nagyobb áramot kapott, annál kevesebb led világított. Számítógép tápegységéről szépen működött, de a motoron (szerintem a váltóáram miatt) villogott. Gondoltunk arra is, hogy lehet-e hőfokmérőnek használni jeladó gombával (Wartburg, Trabi vagy Skoda)?
(#) Medve válasza Barna Tamás hozzászólására (») Szept 19, 2008 /
 
Közvetlenül nem.
(#) burgdavid hozzászólása Szept 19, 2008 /
 
Sziasztok! Éppen ilyet építettem a simsonomra! Nagyon pöpec cucc lett! A F/U konverter 555ös ícével megy. annak van egy picike panel az óra házán belül. A gyári panelt ami kereszbe van azt kiszedtem, mert a ledes panelnek csak 12V, 5V, test, meg vezérlő fesz. kell, ezeket meg egy-egy stab ícvel oldottam meg. A jelet a megszakítóról kell levenni, én a gyújtótrafó azon pontjáról hoztam el, amelyik oda csatlakozik. Oda érdemes egy nagy fesz. tűrésű 100Kohmos ellenállást tenni, és a vezetéket úgy tovább vinni. Holnap megkeresem és közzéteszem a konverter rajzát.
Az órából 4 drót jön ki: 12V, stabil 5V az átfolyásmérő optokapujához, a bemeneti szál, és a test. Ha adsz a fekete vezetékre 12voltot, a barnára negatívot, elég hogyha az egyik kezedben a 12voltos szál van, a másikkal meg megérinted a zöld vezetéket, akkor is elkezdenek kigyulladni a ledek. Hőmérőnek gyári állapotában is lehet használni, megfelelő illesztéssel.
(#) burgdavid hozzászólása Szept 19, 2008 /
 
Ja és még annyit, hogy érdemes a ledeket kipróbálgatni beszerelés előtt, mert egyrészüket egy wartburg csodaműszerböl szedtem ki, és sajnos nem egyforma fényerővel világítanak, hiába teljesen egyformák Jameg azértis nemjó eredeti panel, mert úgy nemfért be az óra a gumitokba. El lekkett végnom a végéből.Itt egy videó róla
(#) Barna Tamás hozzászólása Szept 22, 2008 /
 
Helló! Engem érdekelne az a rajz, és a hőfokmérőhöz való illesztés is. Majd ha haverral ráérünk, biztos, hogy megépítjük.
(#) Pixi válasza burgdavid hozzászólására (») Szept 22, 2008 /
 
Hali!
A műszerben a piros LED az gyárilag van benne? A különállóra gondolok a fototranyó mellett!
(#) burgdavid válasza Pixi hozzászólására (») Szept 22, 2008 /
 
Szia! Még nem volt időm előszedni, de felteszem! A piros led nem gyárilag van ott, hanem én tettem be(amúgy narancs ). A panelen ottvan a két forrszem, de nincs bekötve. Én index visszajelzőnek használom A ledek sorrendjét is átvariáltam. Érdekes, hogy a 7 ledes ugyanilyen műszeren, a panelen ott a ledek helye, csak nincsenek beültetve, meg nincs kilyuggatva a háttér lemezke. Amúgy ez az A277D ic egy az egyben kompatibilis az UAA180-nal.
A hőfokmérőhöz illesztés pedig szerintem annyi, hogy a bemenettel a tápfesz felé sorba kötöd a szondát(feltéve hogy NTK), egy ellenállásosztón keresztül.
(#) még1MbR válasza Medve hozzászólására (») Szept 23, 2008 /
 
Szia Medve! Ez az eredeti, gyári trabi cucc rajza?
(#) Pixi válasza burgdavid hozzászólására (») Szept 23, 2008 /
 
Az a forrszem a másik LEDnek azért van ott, mert volt az extrásabb Trabikban egy jeladó a tankban ami egy adott szint alatt kigyujtotta a LEDet, ez olyasmi mint a mostani kocsikban az a felvillanó kis narancssárga benzínkút ikon!
Amúgy igen a 12 ás a 7 LEDes ugyan az teljesen csak a fémlemez nincs kialakítva, meg az első LED át van hidalva és az uccsó 4 nincs benne! Én annaó az enyémet úgy alakítottam át hogy tettem bele 5mm-es LEDeket és hátulról a műanyag rész felöl kifúrkodtam 5-ös fúróval és már kész is volt az egyedi 12 LEDes óra!
Annó így nézett ki!
Kép: Hivatkozás
(#) Medve válasza még1MbR hozzászólására (») Szept 23, 2008 /
 
Hello. A műszeré minden bizonnyal, a jeladót még nem ellenőriztem le...de "darabra" passzol a dolog...
(#) még1MbR válasza Medve hozzászólására (») Szept 23, 2008 /
 
Köszönöm szépen!
(#) Medve válasza még1MbR hozzászólására (») Szept 23, 2008 /
 
NIncs mit, itt van a wartyóé is, mindenestül...Kraftstoffmomentanverbrauchsanzeige...mily szép a német nyelv!
Bővebben: Link
(#) burgdavid hozzászólása Szept 27, 2008 /
 
Na elnézést a késésért, de mostanra találtam meg a konverter moddolt rajzát. Nekem ezekkel az alkatrészértékekkel működik normálisan. A másik két kép a panelt mutatja. Kb 10perc alatt rajzoltam a kapcsrajz alapján, filctollas technikával A maratás után juttott eszembe hogy az ic hanyatt lesz beültetve :bummafejbe: De lényegtelen, egy csomó más alkatrész is átkerült a forrasztási oldalra. Sajnos csak telefonnal tudtam lefényképezni.
Pixi: nagyon zsír a Trabi :smoke:
(#) Barna Tamás válasza burgdavid hozzászólására (») Szept 28, 2008 /
 
köszönöm a segítséget!
(#) Dzót válasza Pixi hozzászólására (») Nov 8, 2008 /
 
Szia megkérdezhetem hogy az analog fordulatszámmmérő a Trabiban hogy lett megcsinálva, milyen áramkörel ?
(#) jjames hozzászólása Nov 11, 2008 /
 
Szazstok!
Szeretnék 1 trabant átfolyásmérőt felszerelni 1 munkagépre! Van is egy, de nem tudom,h. kell bekötni. 1piros 1 feket 1zöld 2 barna vezetéke van. Szal nem értek a villamossághoz(azt udom, h. a barna a test...)
És nincs a közelbe senki, aki betudná kötni(
Még azt is szeretném tudni, h. hogy lehet megállapítani, ha rossz. Persze ne keljen hozzá villamosmérnöknek lenni!
(#) EcoPityu hozzászólása Nov 11, 2008 /
 
Sziasztok!
Én a vilanytrabimban, Árammérőt csináltam belőle.:
Ugyanúgy bepótoltam a plusz 5db LED-et/persze kombinálva zöld-sárga-piros színekben/.
Egy mezei kivezérlésjelző IC van benne, A277D, ami ugyanaz, mint az UAA-180.
Ez az IC, a bemenetén lévő egyenfeszültség hatására gyujtja be a LED-jeit sorban.
A gyári kapcsolásában a jeladóról érkező feszültségimpulzusok /asszem egy diódán keresztül/ töltöttek egy kis kondenzátort, amit folyamatosan sütött egy ellenállás.
Minél nagyobb volt az impulzussűrűség /minél gyorsabban forgott a benyamalom kerék/, annál nagyobb feszültségre tudta tölteni a kondit, a folyamatos kisütés ellenében. Ennyit a f/U konverterről, jó komoly mi???

Ha ugyanide egy leválasztott inpulzussorozatot köttök a motor gyujtásáról, akkor onnantól kezdve fordulatszám mérő!

Leválasztott alatt értsd a szakítási inpulzus vágását, mert az A277D nem szeresse a több száz voltos tüsiket...
(#) jjames hozzászólása Nov 17, 2008 /
 
Kösz a segítséget! D
Sikerült bekötnöm. 3 műszerből 2 folyamatosan világit az összes led, a harmadik működik, de csak sötétben látszik, vagyis nagyon halványan világít-
Mit lehet velük csinálni????????
Légyszi valaki!
(#) EcoPityu válasza jjames hozzászólására (») Nov 17, 2008 /
 
Szia! Szomszéd!

Itt a bekötése az IC-nek /A277D-UAA180/..

Amelyek egyfolytában világítanak, azoknak a bemenetét le kell "húzni" testre , egy ellenálással, vagy potméterrel /hangerőszabályzó bekötésben/, és egyből, még kivezérlésjelzőnek is használhatod, elvégre az az eredeti feladata!

A sötétben látszósnak, a fototranzisztora, ami űgy néz ki mint egy kis 3mm-es fehér led, de legalábbis átlátszó tokozású, lehet megmurgyanva.
Ugyanis ez a kijelző fényérzékelős.
Sötétben kisebb fénnyel világít, hogy ne zavarjon, világosban nagyobbal, hogy akkor is látsd!

Tehát fényben a fototranyó kinyit/nő az áteresztett árama/ és nagyobb lesz a ledek fénye, tehát, zárd rövidre a p.....a azt a cuccot!!!

Bocs a vulgaritásért!!! /popóba.../

UAA180[1].pdf
    
(#) jjames válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 17, 2008 /
 
Hello!
Először is köszi,h. foglakozol a hozzáértők számára bizonyára nevetséges problémámmal!)
Az ellenálásos megoldás a legszimpbbnek tünik a számomra.
Úgy érted, hogy a bemeneti 12v pozitívat kössem össze a bemeneti negatívval egy ellenállással?
Ha igen, akkor milyen ellenállást kell vegyek a boltban hozzá? Mindegy melyik végét hova kötöm?
(#) jjames hozzászólása Nov 20, 2008 /
 
Légycci v.ki!
(#) l48 válasza jjames hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Ne a tápot huzd le a földre hanem az "ic" bemenetét ami a 17 pin (láb,kivezetés) Azt tedd úgy ahogy EcoPityu irta mint egy hangerőszabályzú potmétert.Ne menj 10 kohm fölé.
(#) EcoPityu válasza jjames hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Fényképezd le, akkor még be is rajzolom!!!

Most nem akarom az enyémet szétszedni!!
(#) jjames válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 21, 2008 /
 
Okés! Este szétkapom.
(#) jjames hozzászólása Nov 26, 2008 /
 
Szomszéd!
Sikerült 1 jó fotót csinálnom(gondolom).
Ez világít állandóan.
Mit tegyek vele? És milyen ellenálással?

100_0967.JPG
    
Következő: »»   1 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem