Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vegyestüzelésű kazán hibák
Lapozás: OK   7 / 11
(#) zoszka válasza Rolend89 hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Nyitott rendszernél a visszatérő ágban nem lehet autómata légtelenítő. Lehet hogy van?
(#) hadhazik válasza Rolend89 hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Az index puffer topicban volt szó légtelenítésről, oda tettem fel ezt a kialakítást. A radiátoron van légtelenítő?
(#) hadhazik hozzászólása Okt 24, 2014 /
 
Más.
Van nekem egy GPI digitális tömegárammérő a tápvízre, 1'-os. Jelenleg a fedélzeti komp "badCFG"
hibát villogtat.
Annyira még nem vájtam szét a beöntött gyantát, hogy a PIC tipusa olvasható legyen, de a programozásra 4 láb szolgál.
A gyártó nem foglalkozik átprogramozással, ha egyáltalán menne is. Lehet ez valamilyen maradandó károsodás jele?
A védelem ellenére kiolvasható a program, esetleg tud valaki újat írva átprogramozni?
(#) zoszka válasza hadhazik hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Ez csak rossz konfigurációt jelöl?
Az I/O csatlakozás ha RS-232 vagy Universal Serial Bus, könnyen kimérhető, innentől kezdve könnyen programozható/írható is. Ha regiszter léptetésre szolgál akkor viszont nem lesz egyszerű a gyári utasítássor leírása nélkül.

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2014
(#) hadhazik válasza zoszka hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Tehát először azonosítsam a csatlakozást.
Nem értek a PIC lelkivilágához, valószínűleg regiszter léptetési hiba miatt jelent meg a kód, ami hardveres hibából keletkezett, ahogy olvasom.
A PIC írás-olvasás védett, csak törlés jöhet e szerint szóba, de ha hardverhibás, akkor nem is programozható.
Rendeltem egy kínai hasonló kiépítésű tömegárammérőt, nagy marhaság annak a programját felhasználni, ha nem védett?
Ezek turbinás kivitelűek, ha a kínai kiolvasná a GPI jelét legalább valamennyire hiteles mérésre lehetne használni felváltva a kínai fedkomppal?
(#) zoszka válasza hadhazik hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Biztos nem kompatibilis a 2 firmware....
(#) hadhazik válasza zoszka hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
A hardver pedig eléggé hasonló.
(#) zoszka válasza hadhazik hozzászólására (») Okt 24, 2014 /
 
Csak a PIC összes ki és bemenetét bármire programozhatod, címezheted. Nem tudhatod melyikeket használja az egyik vagy a másik. Bár a működésük ugyan az.
(#) hadhazik válasza zoszka hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Megérkezett a kínai tömegárammérő, a fedcompját áttettem a GPI házra, nagyjából passzol, pontosan mér vele.
Ez az elektronika nem gyantával kiöntött, látható a kiépítése, az alkatrészek.
A hőmennyiség méréshez már elegendő így is, de valahogyan pc-re kellene vinni a jelet, azzal logolni.
Akkor folyamatosan követné a teljesítményt.
(#) fejesl válasza Franciska hozzászólására (») Jan 11, 2015 /
 
Kedves Franciska!
Nem tudom, hogy megoldódott-e a problémád időközben és nincs is időm az összes választ végigolvasni. Dettó ugyanez volt a problémám a teljesen új fűtési rendszeremmel építkezés után. Egy másik rendszer árát ráköltöttem, mire jó lett! A tervező mérnök és az összes helyi szaki tanácstalan volt a problémával kapcsolatban.
A megoldás az lett, hogy a visszatérő ágba kellett kötni a tágulási tartályt (kb. 80L) és ide kellett a szivattyút is tenni. Meg kellett szüntetni a tágulási tartály fűtő csövet, ami az előremenőbe volt kötve (emiatt le lett hozva a padlásról a kazánházba, közvetlenül a plafon alá szerelve). A másik fontos dolog, hogy a huzatszabályzót 70 fok felé kell állítani. Én 80 fokon üzemeltetem most. Eleinte fog ez is sisteregni, de a kátránymentesítő por rendszeres használatával egy idő után megszűnik. Alacsony hőmérsékleten üzemeltetett kazán esetén alakul ki ez a kátrányosodás.
Tehát begyújtáskor had lobogjon, had dübörögjön, minél előbb érje el az üzemi hőfokot. A szivattyút merülő termosztát kapcsolja, amit a kilépő csőbe ültetett be a szerelő (45 fokban beheggesztett csőhüvely). Ez 70 foknál kapcsol csak be.
Azóta nincs blugyogás, sercegés, forrtyogás.
Fontos tudni, hogy milyen csőrendszer van a házban, mert a Henco csövek nem bírják a magas hőfokot. Nálam ilyenek vannak, ezért én egy puffer tartályt fűtök a kazánnal és arra vannak kötve a radiátorok egy zárt rendszerben. Kicsit bonyolultabb, de biztonságosabb rendszer.
Ha van esetleg kérdésed, keress nyugodtan privátban is.
(#) Dióda hozzászólása Feb 1, 2015 /
 
Sziasztok!

Nos akadt egy kis problémám az itthoni fűtésemmel.
Nemtudom valaki ismeri-e az alfa centauri (elektriko) szivattyúit , de engem megesz az ideg vele.
Elméletileg 3 fokozata van csórikámnak de papír szerint az első a legnagyobb a második gyengébb a harmadik pedig a leggyengébb fokozata lenne.
A harmadik fokozatban lenne jó a keringetése mert szépen viszi a vizet viszont zakatol és melegszik . A középső fokozatban alig akarja vinni a vizet. Az első fokozatben meg szinte csak forog de a víz meg sem mozdul.
Elképzelhető hogy a fokozatok fordítva vannak?
Vagy 1-es, 2-es fokozatban túl gyors a szivattyú és helyben teker?
1-es , 2-es fokozatban nem zakatol a szivattyú .
Nemrégen jött elő ez a problémája 2-éves csórikám de amióta betettünk egy plussz radiátort azóta felerősödött a jelenség.
Most nem tudom eldönteni hogy ha kicserélem a szivattyút akkor milyenre cseréljem vagy esetleg őkelmét is rendbe lehet kapni.
Namost ha a papír szerint megyek akkor a legkissebb fokozatban jó ez a szivattyú és akkor egy gyengébb is jó lenne . Ha el van mókolva a feliratozás és valójában az a legerősebb fokozata akkor meg nagyobbat kellene.
Illetve mitől lehet hogy leggyengébb fokzatban zakatol és melegszik?
Persze lehet hogy a kopás bejátszik de ennyire?
Esetleg a benne lévő fokozatkapcsoló ( amit nem tudok kivenni ) lenne a ludas ?
Vagy a benne lévő kondenzátor fáradt el esetleg?
(#) eSDi válasza Dióda hozzászólására (») Feb 1, 2015 /
 
Üdv!

A fokozatok biztosan jól vannak papírforma szerint. A problémát az okozza, hogy levegős, vagy kopott a tengely. Csavad ki a motor tengelyénél lévő csavart üzem közben, a légtelenítéshez. Ekkor tudod ellenőrizni a forgást is. Ha alacsony fordulaton már nem forog, csak egy helyben remeg a motor, akkor sajnos cserélni kell. Ebben az esetben én inkább a Vilo, vagy a Grundfos szivattyúit ajánlom, erről a csoda névrő viszont még nem is hallottam.
(#) Dióda válasza eSDi hozzászólására (») Feb 1, 2015 /
 
Jelentem ez megvolt de válltozatlan a dolog.
Ráadásul nyitott rendszeren megy. Elméletileg kidolgozza a levegőt magából.
(#) eSDi válasza Dióda hozzászólására (») Feb 1, 2015 /
 
Ha a kondicsere nem segít, akkor sajnos elfáradt már szegény jószág.
(#) Bakman válasza Dióda hozzászólására (») Feb 1, 2015 /
 
99 %, hogy kikopott a tengelye, tehát kuka.
(#) krisz68 válasza Dióda hozzászólására (») Feb 3, 2015 /
 
Sziasztok !
Újonc vagyok itt.
eSDi válaszát megerősítve én is Grundfos szivattyút (csak is azt, semmi mást!) javaslok. Ez a szivattyú össze van rakva gyönyörűen. UPS 25-60. 120 m2-es lakáshoz elég. Semmi gond vele.
(#) zoszka válasza krisz68 hozzászólására (») Feb 3, 2015 /
 
2012-ben megszűnt a gyártása. Helyette vannak az Alpha szivattyúk dupla annyiért. De itt-ott még lehet kapni és 1-2 cég még foglalkozik a javításával is.
(#) krisz68 válasza zoszka hozzászólására (») Feb 3, 2015 /
 
Köszönöm, hogy említetted. Én 2 éve vettem a szüleim kazánjába (csak tavaly ősszel szereltem be), akkor még huszonvalahányezer volt. Nem tudtam, hogy megszünt. Most néztem - igazad van - 40000 körül van hasonló. Ezt az alphát viszont nem ismerem.
Nekem 2 db van beszerelve, az említettből. Egyiket már ritkán használom (csak gázhoz-kb 20 éves), a másik kb 15 éve van beszerelve. Ez a fűtési szezonban ( pl. most febr. 3-án) kb. 16 órát megy naponta. Azért ennyit, mert a fűtési rendszerem olyan, amilyen. Ha érdekel, leírom.
(#) Norbert1234 hozzászólása Feb 22, 2015 /
 
vegyestűzelésű kazán kb 60 foknál el kzd hangosan kattogniMi lehet az oka?
(#) kendre256 válasza Norbert1234 hozzászólására (») Feb 22, 2015 /
 
Hány éves?
Nekem tizenév után kezdett hangokat adni, olyasmit, mint amikor egy domború lemez "átpattan" a másik irányba. A hosszú idő alatt, a hőmérsékletváltozásoktól egészen durván eldeformálódnak a lemezek benne. Az ajtót belülről takaró 6-8-as vaslemez 15-20 mm-t görbült, lett benne egy benyomódás.
A pattogás addig nem aggaszt nagyon, míg nem szivárog sehol. (Mondjuk aztán meg már úgyis mindegy...). Szerintem az én kazánomban ez a pattogás emlékeztet arra, hogy egyszer csak cserélni kellhet... Most kb. 15 éves, ránézésre még elég jó állapotban van, de ki tudja mit okozott már neki a legalább 3-4000 felfűtés, lehűlés.
(#) krisz68 válasza Norbert1234 hozzászólására (») Márc 2, 2015 /
 
Tágulás. A radiátorok is akkor kattognak, ha a meleg víz el kezd áramlani.
(#) Besemark hozzászólása Máj 15, 2015 /
 
Üdv!
Azzal a kérdéssel fordulok a fórum olvasókhoz, hogy ha teszem fel van egy kazánom ami vegyes tüzelésű áramszünet esetén probléma van vele mert ha áramszünet van elkezdi felfőzni a vizet.Ugyan így van például a napkollektoroknál is amikor áramszünet van a napkollektor attól , hogy áramszünet van azt akollektor nem érzékeli ,fűti a vizet és túlpumpálja a rendszert forró vízzel és szétnyomja a rendszert. Gondolkodtam h szünetmentes táppal megoldom áramszünet esetére a dolgot a kazánnál és a kollektorok redőnyös letakarását ebben az esetben.Kérdésem lenne felétek , hogy szerintetek hogyan a legegyszerűbben kivitelezhető , ötleteket várok , tanácsokat ,hogy hogyan lehetne valamit kiokoskodni.A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.
(#) Gafly válasza Besemark hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
Pont most volt a Rádiótechnikában erről kétrészes nagy cikk...
(#) proli007 válasza Besemark hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
Hello! Egyébként van erre egy passzív szerkezet, mely nem olcsó, de pont erre a vészhelyzetre találták ki.. Biztonsági hőcserélő.
(#) kendre256 válasza Besemark hozzászólására (») Máj 15, 2015 / 1
 
Ha még nincs meg a napkollektor, akkor a drain-back rendszerűt kell kiépíteni, annak a túlmelegedés sem probléma. Nekem megy ilyen 8 éve, felforrt már vagy 15-ször, de a desztillált víznek nem árt, meg úgyis csak pár deciliternyi tud felforrni, a többi visszafolyik a drain-back tartályba.
Ha már meglévő zárt rendszerű van, az problémás... A letakarás megoldás lehet, ha otthon vagy éppen akkor, ha eléred, ha észreveszed az áramszünetet...
Szünetmentesíteni csak valódi szinuszos inverterrel lehet a hagyományos keringető szivattyúsokat, mert a módosított színuszos (négyszögjeles) olcsó inverter nem használ a keringető szivattyúnak. Arra készülj fel, hogy a szünetmentes tápok nem arra vannak tervezve, hogy nagyon sokáig működjön róla valami, hanem arra, hogy áramszünet idején el tudd menteni a doksijaidat, és ki tudj lépni a gépből.
Például, ha van egy szünetmentesed, amiben van 2 db 7Ah-s akku, az nagyjából 168 Wh energia. Ez egy 50W-os szivattyúnak 3 óráig lenne elég, de a hatásfokot, mindenfélét figyelembe véve szerintem jó ha másfél, két óráig működtetné a szivattyút. A kisebb teljesítményű szünetmentesekben (4-600 VA) pedig csak egy darab 7,2Ah-s akku szokott lenni...
(Nekem szünetmentesítve van a napkollektor, (annak ellenére, hogy nem ártana neki a felforrás), de az enyémet egy 24V-os keringető szivattyú keringeti. Az a 2 darab 12V 12Ah-s akkuról simán elmegy 10-12 órán keresztül. A honlapomon megnézheted a napkollektoros rendszeremet.)
(#) zoszka válasza Besemark hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
Ha a szolárod glikollal van feltöltve, semmi baja nem lesz mivel a folyadék 130 fok körül gözzé alakul át (stagnál a rendszer) majd mikor kihül újra folyosodik. Ha nem kell már szolárenergia sehova ezt a sajátosságát használják ki, azaz leállítják a szivattyút. Tehát az áramszünet nem károsítja.
A vegyes kazán mástészta.. Lehet szünetmentes áramforrással vagy biztonsági hütőkörrel védekezni a megforrás ellen. A hűtőkör a biztonságosabb.
(#) zoszka válasza kendre256 hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
A desztvizes feltöltés télen energia pocsékolással jár, mivel fagypont felett kell tartani a rendszert, azaz valahonnan hőt kell elvonni. (HMV, fűtési puffer, fűtésrendszer) A Drain-back-et is glikollal illik feltölteni, mert az egyben fagyálló is -35 fokig és nem mellesleg a stagnált álapotból (túlmelegedés) tömegveszteség nélkül alakul vissza folyadékká.
(#) kendre256 válasza zoszka hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
A drain-back rendszer lényege, hogy a tartálya fagymentes helyen van (vagyis minek bele fagyálló?), oda folyik vissza a folyadék a kollektorból, ha túl hideg, vagy ha túl meleg a kollektor. A kollektor gyűjtőjében maradó folyadék olyan kevés (nekem a 3,5-4 dl-ből kb. negyed deciliter, ami a csatlakozások miatt nem tud lefolyni), hogy nyugodtan megfagyhat, nem károsít semmit. Ha meg felforr, annyira kevés gőz keletkezik belőle, hogy csak egy kicsit növeli a drain-back tartály nyomását. A drain-back tartály félig levegővel van "töltve", minimális nyomásnövekedést okoz pár köbcenti víz elforrása.
A drain-back-es rendszer glikollal feltöltése semmire sem jó, de lehet méregetni, hogy jó-e még a fagyáspontja, esetleg kell-e cserélni, nem beszélve a glikol áráról. A szerelőknek, kereskedőknek ez üzlet nyilván, na ettől estek el nálam az elmúlt 8 évben...
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2015
(#) zoszka válasza kendre256 hozzászólására (») Máj 15, 2015 /
 
Való igaz... Elfagyni nem fagy, ha olyan helyen van és jól van méretezve, max csobog kicsit. (Kevertem a vizes, nem drain-back-es rendszerrel, ahol az automatika végzi a fagymentesítést).
(#) ntpipi hozzászólása Nov 15, 2015 /
 
Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem. Vegyes tüzelésünk mellé be építettünk egy puffert,ami 850 literes+ kapott egy laddomat 21-60-at, füstcső termosztáttal, vezeték nélküli szoba termosztáttal. Minden jó melegedik meg minden, csak nem is megy a keringető(tehát nem is kellene meleg a lakásnak) még is le olvadnak a radiátorok, és nem töltődik fel a puffer sem. A rendszerünk az nyitott(gravitációs), 2colos régi csövezet a lakásban, a kazánnál 28-as rézcső lett telepítve. Kérdésem : mit lehetne tenni hogy fel is tudjam tölteni a puffert+ akkor legyen meleg a lakásban ha kell??Válaszokat előre is köszönöm! Építő jellegű kritika is jöhet!!!!Köszi!!
Következő: »»   7 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem