Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   68 / 343
(#) atiotezer válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Mivel az adatlapon is csillag/delta jelölés van, értelem szerűen használható deltában is.
(#) Bordogh válasza atiotezer hozzászólására (») Nov 5, 2010 /
 
Egy ismerősöm azt mondta hogy ezt a fajta motort deltában csak a volt orosz hálózatban lehetne használni mert ott alacsonyabb feszültségen menne.... ezért kérdezem mert leégetni nem szeretném.
(#) atiotezer válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 5, 2010 / 1
 
A csillag és a deltához is ugyanaz a feszültség van írva 380V.
Az oroszoknál is ugyanakkora a hálózati feszültség mint nálunk: ----Wikipédia----
Fázis nulla között: 230V, két fázis között 400V.
(#) Stewe válasza atiotezer hozzászólására (») Nov 5, 2010 / 1
 
Itt írtam a néhol még meglévő (valóvan régi és felszámolás alatt lé...atról. Ugyanabban a WIKI szócikkben van még néhány példa a 127/220V -ra.
(#) Stewe válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 5, 2010 / 1
 
A csillag-delta kapcsolás nem nem választás kérdése, a nagy tömegű motorokat, vagy nagy inerciájú szerkezeteket szokták terhelés nélkül csillagkapcsolásban indítani, és az üzemi fordulatszám elérése után (általában időzítő segítségével) deltába átkapcsolni. A mechanikus átkapcsoló már csak ritkán használatos.
(#) frank tibor válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 5, 2010 / 1
 
Hello
Ez egy trükkösebb motor. (Delta/YY 380V). Csak 380V-rol megy. De deltába kötve 720 fordulaton,/ csillagba 1450 fordulaton pörög. Az adattáblán a két bekötés összes adata olvasható. Ez a motor deltába indul és YY (párhuzamos csillag)-ban jár. Ha kell a nagyobb fordulat.
(#) cet hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!
Egy motor bekötéssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A neve Brook Crompton Parkinson Motors
200/400V 50Hz 2.74/1.37A 2810 f/min
220/440V 60Hz 2.4/1.2 A 3420 f/min
Kivezetések: (9 vezeték) U1,V1,W1-U2,V2,W2-U5,V5,W5
U1-U2=8.5ohm U5-V5=17ohm
V1-V2=8.7ohm V5-W5=17ohm
W1-W2=9ohm U5-W5=17ohm
Frekvenciaváltóval szeretném használni(220V be-3x220ki)
Csatolom a képeket a vezetékeken gyári iratozás látszik.
Előre is köszönöm üdv cet!
(#) Schumaherr hozzászólása Nov 5, 2010 /
 
Üdv mindenkinek! Egy 15kw-os motort szeretnék használni a kérdésem, hogy hány amperos kismekszakitók kellenek hozzá és milyen vastag kábel. Köszi a segitséget
(#) bgsf válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 6, 2010 / 1
 
Mert ez egy kétsebességes motor. Én is használok ilyeneket a daruknál. Méghozzá a lassú emelés-gyors emelés-lassú emelés/leállás funkcióban.
Érthetőbben: elindul lassan felfelé, átvált gyorsra és a szenzornál visszavált lassúra és kikapcsol végálláskor.
Ezek fékes motorok.
(#) huligoon hozzászólása Nov 6, 2010 /
 
Üdv
Nekem 380/220-as motorom van, ami 4kw-os, 1430-as fordulatú.
220 v ról szeretném üzemeltetni, 2/3-ad teljesítménnyel, hidraulika szivattyút, munkahengert működtetni..
Olvasgattam hogy akkor 70uf-es kell kw-onként? akkor nekem 70*4=280uf -es kondi kell? Ez akkor indítókondinak, vagy üzeminek?

Köszi előre is
(#) bankimajki válasza huligoon hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Ha teszel üzemit, akkor az kb. az indító 1/5-e legyen. Így növelheted a nyomatékot üzem közben ha kevés lenne. (Illetve a villanyszámla végett is megéri használni üzemi kondit. Ha sokat megy a motor. De most nézem lejjebb a képeket, ott nem ezt javasolják. (Az energetika tanárom szerint 100W-onként kell 5-10µF indítónak, és 1-2µF üzeminek.) Tehát 4kW-ot ha belevesszük a kb 80-90%-os hatásfokot, akkor nyugodtan lehet 4500W-tal számolni. Ami 45*5-10µF indításhoz. Üzeminek pedig 45*1-2uF.
(#) bankimajki válasza bankimajki hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
De mivel igen nagy eltérést látok a képen megadott és a tanárom által javasolt között, így majd inkább kiszámítom és megírom az elméleti értéket. (Este ha lesz időm megcsinálom.)
(#) huligoon válasza bankimajki hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
köszi szépen
(#) Bordogh válasza bgsf hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
Ma kipróbáltam sima csillag bekötéssel. Szépen működött bár elég hamar melegedett. nem tudom ez mennyire normális kb 1 perc terhelés nélküli üzem után langyos volt a bordázott ház. a bekötés úgy nézett ki hogy u1 v1 w1 1-2-3 fázis még u2 v2 w2 rövidzár. megpróbáltam deltába kötve is elindítani de azonnal levágott 2 megszakítót a 3 ból. 3X20A betápom van. és ez kb egy 20 méteres hossuabítással ér be a műhelyépületbe az órától. bekötés a következő volt: u1-w2 1es fázis v1-u2 2es fázis w1 v2 3as fázis. Ráadásul a csatlakozó tüskéjén feketedés meg némi ponthegesztési nyom maradt mintha rövidre zártam volna.

Érdekelne továbbá hogy milyen az a párhuzamos csilagkapcsolás. akkor hogy kell bekötni? Továbá az hogy valamit elrontottam a delta bekötésnél vagy csak simán kevés a 3x20A
(#) Stewe válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 6, 2010 / 1
 
A 3×20A "B",vagy "C" típusú megszakító?
(#) attrax hozzászólása Nov 6, 2010 /
 
4kw 1 fázisról? Hát az bátorság. k*va gyenge lesz és leküldi induláskor a 25-ös automatát is.
(#) huligoon válasza attrax hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
2/3- a nem lesz meg?
a 2,6kw
(#) frank tibor válasza cet hozzászólására (») Nov 6, 2010 / 1
 
Hello
Szerintem ez egy feszültségváltós motor 400V Y, és 200V YY bekötésü. A csillagpont belül összevankötve, (egyébként 12 kivezetéses lenne) igy deltába nem tudod átkötni. Duplacsillag 200V-ra bekötve frekiváltóról működtethető csak 200V 2.74A
2810 fordulat, 0.55Kw, (Kb: 0.66 Cosfi) állits be.
(#) frank tibor válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 6, 2010 / 1
 
Hello
Nem csodálom hogy lecsapta a kismegszakótókat.
Ez a motor sima csillag/deltával nem megy!! Deltába a V2 W2 U2 kötjük áramra, a V1 W1 U1 nem kötjük sehova.
(#) attrax válasza huligoon hozzászólására (») Nov 6, 2010 /
 
nem lesz meg.max 1kw ha elindul
(#) cet válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Üdv!
Megcsináltam a rajz szerint,de kb 1200f.körül letilt a f.váltó. Lehet attól ,hogy a f.váltó csak 370w-os?
Viszont ha kiveszem az U5,V5,W5 a bekötésből és Y-kötöm a tekercsvégeket úgy működik teljes fordulaton hiba nélkül. cet.
(#) frank tibor válasza cet hozzászólására (») Nov 7, 2010 / 1
 
Hello
Kicsi a frekiváltó. Csillagban működik, csak a 400V helyett annyi feszültséget kap amennyit a frakiváltón beállítottál. Így viszont kevesebb a motor teljesítménye.
(#) cet válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Üdv!
Ez azt jelenti ,hogy a fordulat meglesz csak kisebb lesz a teljesítmény? A motor egy kis marógépet hajtana ahol nem csak műanyagot hanem fémet is kellene marni.Használatkor valamelyik melengethet (f.v,motor)?
A f.váltón motor adattáblája szerint állítottam be. cet.
(#) Bordogh válasza frank tibor hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Köszönöm az infot! Így elindul 3X20 amperről deltában bár kicsit dimmerel a lámpákon induláskor Nagyon szépen szinte zajtalanul megy a motor.

Viszont így felmerül a kérdés hogy a csillag bekötésnél miért volt olyan zajos és miért melegedett. Valószínű a sima csillag bekötés nem jó ennek a motornak... legalábbis erre tudok következtetni. Tehát kérdezném hogy akkor a csillag bekötése hogy néz ki ?
(#) erbe válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 7, 2010 /
 
Ezt a motort nem szabad "csak úgy" csillagba-deltába kötögetni.
Dahlander motor, amihez megfelelő kapcsolót kell használni az adatlapnak megfelelően bekötve. Így lehet kétféle fordulatszámmal járatni. U2-V2-W2-t összekötve tekercseket zártál rövidre, deltába hidalgatva szintén.
Ettől függetlenül nem lehetetlen, hogy a nagyobb fordulaton indítva hibátlan bekötésnél is leveri a 20-as automatákat.
(#) cet válasza cet hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Üdv!
Köszönöm a segítséget! az éles bevetésen majd kiderül
minden. Hello cet!
(#) Bordogh válasza erbe hozzászólására (») Nov 8, 2010 /
 
Deltában szépen megy annak a kötését leírták már nekem azzal semmi gond nincs. Nem is veri le a megszakítókat. arra lennék kíváncsi hogy a csillagbekötése hogy van.
(#) bgsf válasza Bordogh hozzászólására (») Nov 9, 2010 / 1
 
A bekötési rajz kizárja a sima csillag kapcsolást. A motor belső bekötési rajza nem is engedné! Mint írtam ez egy kétsebességes motor. A tekercsek bekötésével tudod változtatni a sebességet. Vagy 1440, vagy 2880 RPM a kimenő fordulat a motor tengelyén.

Dahlander.jpg
    
(#) gregh2000 hozzászólása Nov 9, 2010 /
 
Sziasztok!
Adott egy EVIG típusú motor amely a következő paraméterekkel rendelkezik:
(3 kivezetése van, értelemszerűen belül csillagpontba kötve a tekercsek)
380v
1.1Kw
2850 1/min
2.6A
Ehhez kérnék egy kondenzátor méretezést. Olvastam már Kw-onként 70uF, de 30-40-et is. Ha kötök rá állandó 40µF-osat és indítónak egy 80-100µF-osat elég lessz, avagy rossz a méretezés.
Válaszokat előre is köszönöm!
(#) kadarist válasza gregh2000 hozzászólására (») Nov 9, 2010 /
 
Szia!
Egy 380V-os motort nem érdemes 230V-ról használni, mert nagyon gyenge lesz, és lehet, hogy nem is lehet elindítani.
Következő: »»   68 / 343
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem