Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   36 / 36
(#) Doncso válasza Bakman hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Nagyfordulatú kefés motor, kapocsdekni nincsen, csak a kábel jön ki belőle. Műanyag burkolata van. Ilyesmi motor van egy nagyflexben is, csak ugye a felfogatása más. Akkor gondolom a kisöreg ezért adta el nem olyan régen... A lágyinditót is azért csináltam hozzá, mert enélkül minden inditáskor azonnal lecsapta, pedig csak 1500w os a motor, de ezt még betudtam a 16B megszakitónak. Aztán vettem egy elektronikus lágyinditót, 4 5 inditásig jó is volt, de utána leégette azt is. Az öntartó gombos kapcsolója is meghalt.... Esetleg még annyi tudok tenni, szétszedem, hátha van belül egy rossz kondenzátor, vagy rosszzul elhelyezkedő zománchuzal. Egyszer jártam igy, egy uj straus horonymaró. Kevés használat után ledurrant. Kiderült, hogy a zománchuzal hozzáért a fordórészhez. Azt sikerült megjavitani, azóta megy. Jó lenne itt is csak ez lenne. Egyébként ha jól dugom be, és lágyinditással elinditom, alapvetően jól működik, erős és nem melegszik.
(#) Doncso válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Egyébként ez egy lumag tks 250 asztali körfűrész lenne. Találtam képet a motorról.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2020
(#) Bakman válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Azt hittem, valami házi készítésű masina.

Ha szerencséd van, akkor csak zavarszűrő zárlat, de ha nincs, akkor tekercselés.

Induláskor szinte minden készülék nagyobb áramot vesz fel mint menet közben, ez normálisnak tekinthető.
(#) Doncso válasza Bakman hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Akkor belelukkantok, hátha szerencsém lesz. Köszönöm a segitséget.
(#) villanyipi hozzászólása Nov 14, 2020 /
 
Üdv!
Nem tudom illik-e ez bármely fórumba, de volna egy olyan kérdésem hogy, egy ismeretlen nagyon régi de nem régiben meghibásodott nagy flexem, több mint 20 éves, kicseréltem a szénkeféket mert elkoptak és emiatt elfogyott vágás közben az energia, de most meg körtűz van a kommutátor körűl és dadog a gép.Terveimben áll egy csapágy garnitúra csere is.
A kérdés a következő ha netán a forgórész tekercselése ment volna tönkre működhet a gép egy másik gépből méretre passzos forgórészével vagy mindenképpen javíttatni illene, feltéve ha nem cserélem le a gépet?!
Esetleg valaki ismer-e valami reális áron ténykedő céget ahol vállalnak ilyen javításokat, jobb esetben eger körzetében?
Tisztelettel
az ipi
(#) Bakman válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
A méretre egyező forgórész messze nem jelenti azt, hogy a tekercselése is egyezik, sokkal inkább nem, mint igen. Viszonlyag magas áron tekercselnek forgórészt, nem valószínű, hogy megéri, pláne úgy, hogy kommutátort is cserélni kell.
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Szia! A kommutátor szeletek közötti szigetelést kikapartad (ki mikáztad)? Ne legyen egy szintben a szelettel, mert nem lesz jó a kommutáció hibából eredő ívoltás. Ha így sem szűnik meg a körtűz akkor az a forgórész kuka. A másik forgórésznek ugyanilyen ilyen paraméterű gépből kell származnia, különben nincs értelme a cserének.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Szia, hasonló paraméterű gépből gondoltam mert ennek a fogaskerekei még kicsit sem koptak meg, majd jövő héten megpróbálom új csapággyal még egy alapos csiszolás és mikázás után ha úgy sem működik akkor elkönyvelem hogy megöregedett a kicsike Majd felhasználódik más célokra a mechanika
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
De ha megírnád a géptípust, hogy ismerni lehessen mivel is állunk szemben. Hátha másnál is fellelhető ez a típus, mint alkatrész donor a szöghajtás miatt. A mikázást fémfűrészlap egyenesre csiszolva a két oldalán és azzal közé lehet férni a szeleteknek. A mélysége az lehet a lap fognagysága ami olyan 1mm.
(#) pipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Hali!
Én körzővel vagy varrótűvel szoktam kipiszkálni
(#) VIM válasza pipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Hali! Talán valamikor én is azzal kezdtem de amikor beleszántottam vele a szeletbe letettem erről az eszközről. Ráadásul nem lesz azonos mélységű és olyan sarkos, mint a gyári marótárcsás készítésű ha hegyes eszközzel készül ez a horony. A fémfűrészlap hullámos élfogazatát oldalt le kell csiszolni egyenesre és éppen megfelelő eredményt lehet vele elérni. Ha az első hornyot elkészíti az ember, már lehet bele akasztani egy vezetőt amihez neki lehet támasztani a lap oldalát és nem az fog félre menni.
(#) Bakman válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Könnyen lehet, hogy itt a kaparás nem fog segíteni. Nagy valószínűséggel a szénkefe réz hozzávezetése is beleszántott a kommutátorba, lásd hibaleírás: "elfogyott vágás közben az energia, de most meg körtűz van". Igaz, egy próbát megér.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Írtam az elején hogy ismeretlen típus és a márkát sem tudom nincs meg az adattáblája, így mikor szénkefét cserélek mérek egyet és vásárolok, eddig nem is volt gond, mindig szép tiszta kommutátorral raktam össze, de most amíg a csapágyakat kinem cserélem és nem szűnik meg az esetleges kottyanás feleslegesen nem küzdök vele, nem volt sétagalopp szétvenni
(#) dbase hozzászólása Nov 15, 2020 /
 
Adott egy éttermi étel lift motor. Hajtóműves féktekercses. 3fázisú egyik tekerccsel sorbakötve egy kis trafó plusz egyenirányításról kap a fèktekercs. Féklap elkopva régóta suroló hangot ad. 6db rugó feszíti az öntvény ventilátor lapáthoz a féklapot.
Z4br100.1/8 a motor típusa 600W 62kg, terhelès nèlkül 2.3A hajtóművestől, terhelve 3.6A plusz fék csikorgással, nekem soknak tűnik lassan az áramvédőt is kellett feljebb tekerni mert többszőr leoldott Féktekercs 6V 1A-rt kap. Jelenleg kiemeltük, úgyis zárva az étterem, volt vagy 100kg nègyen alig bírtuk kivenni.
Tud a féktekercs gyengülni? 3rugóval sem tudja behúzni a lapot, vagy 1mmre kell lennie kb amit most nem tudok kipróbálni mert annyira kopott.
(#) picklerick hozzászólása Vas, 0:14 /
 
Sziasztok! Egy Blauberg típusú hőcserélős ventilátorral akadt némi problémám. Valószínűleg megszorult a bemenő ágon lévő motor, határozottan nehezebben tudtam elfordítani a kimenő ágon lévőhöz képest. Olajozás után elhárult a probléma, viszont nem akar elindulni, ha kézzel rásegítek épphogy csak forog, nem tudom milyen jellemző hibára utalhat ez a jelenség. Esetleg van valakinek ötlete mivel próbálkozzak, vagy foglalkozik bárki ilyenek szervizelésével? Nem találok semmi infót róla, csak hogy 1 fázisú és hőkioldós.

1.jpg
    
(#) VIM válasza picklerick hozzászólására (») Vas, 9:44 /
 
Szia! Próbáld meg kimérni a tekercseket, hogy neme eltérőek az értékeik egymáshoz képest, mert akkor felmerül a menetzárlat lehetősége vagy hőbiztosíték hibára utal. Ha látható is a hőbiztosíték és kimérhető a hiba akkor szerencséd van. Be lehet ezeket a biztosítékokat szerezni és érdemes visszatenni a helyére ha ez utólagosan megoldható. Ha mégis rendben volnának a tekercsek akkor pedig a csapágyakat kell kitisztítani féktisztító sprével majd újra kenni műszerolajjal. Ha túl sok szálló szöszmöszt szedett be a tengely a levegőből esetleg hajat, akkor elég neki annyi is, hogy megfogja a forgásában. Lehet, hogy ehhez szét kell szedni a motort de előtte össze kell jelölni a "pajzsokat". A légrést a legkönnyebben papírlap behelyezésével lehet beállítani a forgó és állórész között.
Következő: »»   36 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem