Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   35 / 35
(#) Ge Lee válasza Pioneer94 hozzászólására (») Ápr 24, 2020 /
 
Ha ott minden rendben lenne akkor ott gigaohmokat kellett volna mérned, vagy még azt sem, mert a legtöbb olcsó műszer nem is képes 20 gigaohm felett mérni. Meg kell kérdezni olyat aki ismeri a szabványt, de ha jól tudom az is legalább 5-6 megaohmot ír elő, a 3-4 megaohm az nagyon kevés, az már nincs messze az életveszélyes kategóriától.
(#) VIM válasza Pioneer94 hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Szia! A tekercselést kellene tüzetesen átnézni, hogy hol alakulhat ki kontaktus a fém házzal. Ha a tekercsek horony szigetelésben vannak és azok le vannak zárva horonyléccel vagy lefűzve záró szigetelő lemezzel akkor a vélhetően rozsdás fémtestről a lelakkozott visszamaradt oxidon keresztül van kapcsolat a sérült tekercsek valamelyikével. Kár volt akrillal ráfújni a tekercsre, mert némelyik lakk megoldja a huzal szigetelését és menetzárlatot okoz. Esetedben remélhetőleg nem okoz de a látszatra kétséges felületeket le kellene tisztítani a szennyeződéstől a hornyoknál az utolsó lemez felületén a horonyszigetelés találkozásoknál. A tekercsfejből kijövő vezetékek remélhetőleg nem érnek hozzá a testhez nem sérültek sehol sem és a kapocslécen sincs hasonló oxidos lerakódásbeli kapcsolat a fémházzal. Ha ezek után esetleg javulna a szigetelési ellenállás, még száríthatsz rajta az nem árthat neki.
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Még annyit tehetsz, hogy ha garancia van még rajta akkor azt mielőbb érvényesíteni kell, mert ez nem üzemszerű, hogy három feltermelés után szorul a sűrítő és nem bírja a motor. Csak remélhetőleg tudom azt feltételezni, hogy olaj az van benne és a normál nívóálláson van a szintje, ellenkező esetben garancia vesztes lesz a kompri és rövid idő múlva selejtes.
(#) Pioneer94 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 26, 2020 /
 
Akkor a lakkozással lehet, hogy többet ártottam neki... Egyébként elég régi motor ez, mert még prespán papírból van a horony szigetelés, a horonylécek meg valami átitatott hurkapálca szerű fából.
A tekercsvégeket még át fogom nézni a vasmag szélénél, de látszólag nem sérült sehol sem a szigetelés, a papír is ép. A kapocsléc rendben van. A tekercskivezetések se sérültek, meg pvc szigetelés is van még rajta.
(#) poczi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia! Köszi az ötleteket! Olaj van benne, persze, maga a kompresszor rész nem is szorul meg. Lehet ezekben PTC valahol az állórészben, okozhat az ha "megnyúlik" ilyet szerinted?
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia! Hővédelem az van benne a leírás szerint de, hogy azt hová építették be azt neked kell kiderítened. Minden esetre elég fura, hogy kettő feltermelésből már annyira meleg a motor, hogy már nem képes beindulni. A motor állandó üzemi kondenzátoros és gondolom tehermentesítő szelepes az indítás. A hővédelem és a motor viselkedése talán PTC védelemre enged következtetni, mert a klixon az bontaná az áramkört és csak a visszahűlés után volna indítható a motor, nem búgna, mint most.
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Következő: »»   35 / 35
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu