Fórum témák
» Több friss téma |
MŰKÖDIK!!! nem kapcsol le mert ...bonyolult...
Azért írd le légyszi, kíváncsiak vagyunk a megoldásra.
![]()
Csináltam egy rajzot, nem tudom jól gondolom e a bekötési sémát.? Mert így kezdem érteni a "0" terhelését.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2013
Ha ez így van kötve, akkor te is láthatod, hogy minden szálra 230 jut, és mivel minden f.szál arányosan van a 3 fázisra terhelve, ezért minden fázison azonos lesz a terhelés, azaz ha vektorosan felrajzolod, akkor minden fázisod ugyanakkora vonal lesz, és ezeknek eredője ugyanakkora mint bármely vonalad hossza.
Tökéletesen értem a dolgot. A leírásodból feltételezem, hogy sokkal mélyebben benne vagy a dolgokba, épp ezért, egy kicsit fokozva a fejtegetést, mi van ha el megy egy fázi.? Akkor viszont a nulla vezető terhelése megnövekedhet.?
Ha kiesik tegyük fel L1, akkor kiesik két fűtőszálad is, és ismét azonosan oszlik el a terhelésed.
A nullán átfolyó áramod akkor sem haladja meg a legnagyobb fázisét, jelen esetben ismét azonos lesz a fázisaid áramával.
Ha a 2,5-ös vezeték maximális terheléséhez lett választva a kismegszakító, akkor az nyilván engedi túlterhelni egy 1,5-ös vezetéket. De nagyon sok függ a vezetékek hosszától, kompletten kell méretezni. Az esetedben is egy rajz keresztmetszetekkel, hosszadatokkal, terhelési adatokkal, szükséges a pontos válaszhoz.
Köszönöm, C16-os kismegszakítók vannak a betápnál, van olyan ideális eset (pl. közeli aljzat), ahol ez nem túl sok az 1.5-ös vezetékhez, vagy 1.5-ös vezetéket maximum 10 A-s biztosítékkal lehet biztosítani?
Oké, köszi!
Üdv! Másfeles rézvezetéket elvileg maximum 16A-val lehet biztosítani. A gyakorlatban a konnektorokhoz inkább illik 2,5-öt húzni rézből, a világítás mehet 1,5-ről. Mások szerint elég a konnektorhoz 1,5 16A, a világításhoz 0,75 10A. Leginkább a pénztárca dönti el, néha a cső keresztmetszete. De én az elsőt javasolnám. Nameg a jó minőségű kötéseket...
Semmi köze a pénztárcához! Olvass vissza! Ha már szakmai fórum, nem árt tisztában lenni a fajlagos vezetőképesség és a keresztmetszet , a hosszúság és a hőleadás fogalmakkal. Ez nem "szeretet" és "illik" kérdése. Olvass utána például itt...
Tisztában vagyok a fogalmakkal és a szabvánnyal is. Vagy esetleg a szabványnak nem felel meg a másfeles réz 16A kismegszakító után?
Sajnos ha az egyik vill. szerelőnek egy meló mondjuk 120-ból jön ki, a másiknak 100-ból, akkor nem kérdés melyiket fogja a megrendelő választani...
Sajnos nem felel meg. Hidd el, az egész szakma berzenkedik is emiatt. Ugyanis mindenféle rontó szorzókat kell figyelembe venni a falba süllyesztett szerelésnél, plusz ha több vezeték megy közös védőcsőbe, azt hiszem 2x kell szorozni 0,8-al. Így már nem elég. Az más kérdés, hogy a normálisabb műszaki ellenőr nem követeli meg a szobákban is a 2,5 mm2-es vezetéket, csak a konyhai, és egyéb nagy igénybevételű dugaljaknál.
Üdv!
A 3kW-os kályhának elég az 5x2,5-es rézkábel. A 3kW el van osztva 3 fázisra, így 1kW jut egyre. Annak bőven elég a 2,5-es még 30m-re is. (fázisonként nincs egészen 5A!!)
A 1,5-ös réznek max 5m hosszig jó a 16A. (A csoport). Ekkor 1,2% a feszültségesés, és 50Wattal fűt, ez 086 cos fi nél 3,2kw teljesítmény. És ez csak a vezetékre igaz a csavarkötések, aljzatok minőségének ugyanúgy meg kell felelnie a terhelésnek. De még egyszer mondom: egy rajz keresztmetszetekkel, hosszadatokkal, terhelési adatokkal, szükséges a pontos válaszhoz.
Hali!
Akár hogy számolgatok, én is erre a megállapítára jutottam. Ha közvetlen az előttünk lévő hozzászólók véleményét vesézgetjük, igen csak megoszlanak a vélemények. - szabványok - elvárások - igények - biztonság - pénztárca - konkurencia Ezért jó ez a fóum, - én legalább is nagyon sok tanúlságot leszűrök beleőle. Persze, - az itt felsoroltakat szerintem is mind figyelembe kell/érdemes venni.
Teljesen igazad van.
Csak a sorrendiség nem mindegy. - biztonság- szabványok - pénztárca - igények, elvárások - konkurencia. Szerintem is mindenki ezeket vegye figyelembe és főleg ebben a sorrendbe. Még annyit óvakodjunk a kóklerektől és a nem hozzáértő kibicektől, mert az erősáram nem játék. Nemcsak a saját, hanem a családja vagy mások életével játszik, aki nem tartja be a fő szabályokat. Az is gondolja meg mit mond aki tanácsot ad. Egy hibásan bekötött konnektor nem ugyanannyi mint egy rosszul beforrasztott tranzisztor. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2013
Sziasztok!
Három fázis a padláson. 3 fekete meg 1 kék. A kék "a nulla és a föld" összekötéséből indul. Melléképület 30 méterre. Hogyan lesz ebből földelésem a 230V-os konnektorban? A villanymotor még mindig 230V-os és 3,5 kw-os. Milyen átmérőjű vezetékkel vigyem tovább az energiát? A kismegszakító cseréje 10A-ről 25A-re folyamatban van. Válaszokat előre is köszönöm.
ÜDV
4x16mm NFA vezeték( ez egy öntartó kültéri vezeték ezt használják a szolgáltatók is az épületek csatlakozásakor). A melléképületnél a N-át földelni kell az összekötési pontnál szét lehet választani N-PE vezetőre. Fi relét mindenképpen építs be és helyi kismegszakítókat is az ottani áramkörök védelmére.
Sziasztok!
Régi családiházban (vettem anno és még nem lett felujítva elektromosan sem), felfedeztem, hogy a spájzban lévő villlanykapcsolónál és mellete a konnektorban is 120V körüli feszültség van. A konnektorban a fázis és nulla ill. a fázis és föld vezeték között is 120V van. Onnan jött a dolog, hzogy állandóan kiégtek az égők a spájzban, most meg egy halogén meg sem gyulladt holott a fázisceruza mutatta a feszültséget erre rámértem. Megnéztem a környező helyiségek konnektorait, mindehol 220v a feszültség, de sok helyen nincs bekötve földelés. Viszont úgy látom, hogy a spájz melletti főzőfülke világításához a fázis mellett nem a kék (nulla) ha nem piros (föld) vezeték van bekötve fennt a foglalatnál. Elkezdtem keresni hol lehet a hiba de még, nem sikerült kibogoznom mi hova van kötve. És most nem futi arra hogy egy villanyszerelővel átköttessem az egész házat. (Amúgy nem ártana valószínüleg megszűnne a lemezjátszó zavaró brummja is.) Most igazából ötleteket várok, mi okozhatja egy konnektorban a fele tápfeszt.
Szia!
Valószínű, hogy szakadt a nullavezető és a helyi földelésen keresztül kap egy kis "nullát" a rosszul kötött rendszered.
Szia!
Bocs az óra és a melléképület között van 30 méter. A ház és a melléképület között csak 3 méter. Minél egyszerűbben a padláson szeretném átvinni, hogy csak az a 3 méter legyen kint. 5x4mm2 vezetékre gondoltam. Meg akkor ezek szerint egy földelést kell készítenem a melléképületnél?
Szakadáson én is gyanakodok, a jelenség is furcsa volt, mert egyszer csak elkedett vibrálni meg fél fényerőn égni az égő, ezt csinálta egy darabig, mielőtt végleg kialudt, csak én először a foglalat hibájára gondoltam.
Ma kinyomoztam, hogy honnan jön a 110v. Azt az ágat lekötöttem, és egy másikra raktam rá az említett konnektort és világítást így már jó lett.
Amúgy a padlásról jön be egy 4-eres kábel az egyik dobozba és abban a 3 fázis közül az egyiken csak 110 volt van arra volt rákötve a spájz. Átraktam a másik két fázis közül az egyikre. (Igen 3 fázis van a házban.) Úgy tűnik, van két dobozhely kötésekkel a fal külső oldalán, az egyikből ágazik le, ez a vezeték és jön a padláson át be. Mindkét doboznak hiányzik a külső fedele, és ahonnan ez a vezeték kiágazik még csak nem is szigeteltek a kötések, hanem szabadon vannak a levegőben ilyen összecsavarozott vasakra forrasztva mint amilyen a nagyfeszültségű oszlopoknál van csak kicsiben. Valahogy ezt mióta itt lakom sosem figyeltem meg. Azt ott alaposan át kell néznem, tiszta rozsda az egész.
Szia!
Hát ha az óra előtt van a hiba, akkor azt nem piszkálnám, mert az még a szolgáltatóé. Szólj nekik, mert az nem normális állapot, hogy az egyik fázison csak 110V van. Azt próbáld meg valahogy kimérni, hogy a bejövő vezetéken mekkora a fesz. Ha a villanyóra után van ez a 110V-os fesz, akkor elképzelhető, hogy a villanyórában, vagy valamelyik kismegszakítóban van a hiba. Mennyire újak, modernek a készülékek? Kismegszakító, Fi relé, ilyesmikre gondolok. Egyáltalán vannak ilyenek Nálad? Vagy még a régi biztosítékos rendszer van?
Sziasztok !
![]() Igaz, hogy régen volt ez a téma, de annyit hozzászólnék, hogy ez nagyon jó egy kapcsolás, mert ugyan is annak idején ezzel a kapcsolással a MESTEREK, 1 szál vezetéket megspóroltak, azért ilyen hogy ha a kapcsoló pl alaphelyzetben van és a foglalat oldal vagy talp érintkezőjén fázis van, vagy fordítva átkapcsolva akkor nulla (N). ![]()
Vagy ezért nem jó. Az égő oldalán ne legyen már fázis, ha csak lehet. Ha valaki nagyon ügyes az még érinthető égő cserénél. A másik baj vele , a kapcsoló csak egy ívet húz , aztán csak egy olvadt pötty.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
Elképesztő, emberek mire képesek egy vezetékszál megspórolása miatt.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
Azért sokszor nem egyértelmű ennyire, mi van ,ha nem lehet többet behúzni a csőbe, és a tulaj alternatívot akar. Lehet nemet is mondani tudom, de sokan nem teszik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |