Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 3D nyomtatás
 
Témaindító: KBal76, idő: Jún 9, 2010
Lapozás: OK   107 / 178
(#) t4nt1zjeee válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jún 30, 2019 /
 
Semmit nem csökkentek. Marad nyomtatás végéig a Bed 55°C
(#) kameleon2 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jún 30, 2019 /
 
Felületre szerelhető vagyonvédelmi nyitásérzékelő (reed relés) van végállásként. Emiatt nem kell BLtouch. Nagyon precízen működik.
(#) nyarfa hozzászólása Júl 1, 2019 /
 
Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata erről az olcsó nyomtatóról?
(#) bbb válasza nyarfa hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Ez melyik olcsó nyomtató a sok közül?
(#) nyarfa válasza bbb hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Bővebben: Link


Erre a nyomtatóra gondoltam
(#) pipi válasza nyarfa hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Nekem ettől még olcsóbb, az alsó kategória van
A tiéd előnye hogy van házikója, viszont úgy látom ez is fából van, kérdés belül a váz miből van, ez az 5mm-es rétegelt lemez nem egy stabil cucc, ha a mechanika is erre épült rá. A két fej is előny.
Ha valóban trapézorsós, az is jó.
Nekem "házatlan" van, megerősítettem mindenfelé.
Indulásnak jó lehet, aztán majd feljavítgatod apránként.
(#) nyarfa válasza pipi hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Ez lenne a jó, de ötször annyiba kerül, és az első pár kiló filamentig szerintem én a világon semmi külömbséget nem vennék észre.
(#) hunagyp válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
- az asztal hőt ne csökkentsd, semennyire, hacsak nincs valami szuper jó tapadási felületed (pl. kapton szalag, pei sheet, ultrabase üveg, stb)
Azzal, hogy csökkenteni hagyod az asztalhőt, rögtön megindul a tárgy áltlaános hűlése, feszültségek alakulnak ki és a kezdeti tapadást meg is szűnteted (ugyanezt hallani is lehet; ha végig tartottad az asztalhőt, vége a nyomtatásnak, hűl az asztal, enyhe pattogó hangot hallani néha, ekkor válik el a tárgy az asztaltól, ahogy "zsugorodik"
- a fentit hatást csak erősíted a ventivel. Természetesen okés a venti kapcsolás 2.-3. rétegtől, de az asztalhőt ne változtasd
- nem írtad, hogy valami ragasztottál-e az alu lapra (gondolom egy sima, natúr alulapos HB-et vettél). Azon a hajlakk se túl szerencsés (ahogy a nyomtató körül sem amúgy). Inkább ragasztó, sima kenős ragasztó, jobban is tart.

PLA: 55-60 fokos asztalon állandóan, nincs varia a hőmérséklettel
PETG: 80-85 fokos asztal, szintén nincs varia a hőmérséklettel
ABS: 100-110 körül, plusz nincs tárgyhűtés vagy csak nagyon minimális, mint petg-nél!
(#) pipi válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Kispesten tudok adni üveget, én is úgy kaptam...
(#) t4nt1zjeee válasza pipi hozzászólására (») Júl 1, 2019 /
 
Én vettem IKEA-ba tükörlapot. A 3db volt talán 1000-1600,- pénz és talán a mérete sem kicsi. 30x30cm-es.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2019
(#) zsoltee0001 válasza hunagyp hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Köszi az infokat.
Vastag kétoldalas ragasztócsíkkal ragasztottam fel az Alu-ra a hotbedet (átmenetileg)
Még gőzöm nincs, de valahogy ennek a tetejére teszem az üveglapot, ha oda jutok.
Eddig még csak pla-val dolgozok, de tervbe van PET-g, ehhez is csökkentett hűtés passzol?.
Ezeken a videokon Bővebben: Link
mivel rögzítik a felületre? Nem úgy tűnik, hogy ragasztgatnák.
Meg láttam olyat, hogy a hotbeden, van valami öntapadós réteg (talán mágneses) azt veszik le a nyomtatás végén, azon nagyon jól megtapad a nyomat.
(#) zsoltee0001 válasza pipi hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Köszi, vannak szkenner üveglapjaim.
Üdv
(#) attika válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Ilyennel ragasszák fel az asztalra az üveget.
A vastag kétoldalas ragasztó nem sokáig fogja bírni a hőt és a hőátadása is egyenlő a nullával.
(#) zsoltee0001 válasza attika hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Akkor mégegyszer:
az alura vastag 2 oldalas ragasztóval rögzítettem a hot bedet, mivel jönnek ugye ki belőle a vezetékek, ezért kell távtartás, másrészt nem akarom az alut még pluszba fűteni, mert szerencsétlen hotbed így is vért izzad, mire felfűti saját magát.
Ennek a tetejére rakom az üveget, közvetlenül.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Közbe úgy néz ki a szkenner üveg felejtős, mivel képtelenség méretre vágni, valami spéci üvegből lehet.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Júl 2, 2019 /
 
Nyomtattam még korábban egy fogaskereket, idáig agyaltam, de nem jöttem rá miért nyomorítja meg a fogakat.
Mellékelt képen jelezve van, hogy áll a masinába arccal.
A bekarikázott fogak amik tűrhetők, átlósan.
Nem függ a sebességtől, és holtjáték sincs.
Van valakinek tippje?
(#) t4nt1zjeee válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Én vágtam szkenner üveget. Jó vágó kell hozzá az tény.
(#) zsoltee0001 válasza t4nt1zjeee hozzászólására (») Júl 2, 2019 / 1
 
Az a gáz, hogy a város egyetlen üvegese is bezárt, pedig vittem volna neki, ugyan mutasd már be ezen azt az egy mozdulattal meg karcol, majd a kisujjal megpeccintve eltörést, mint az a videokban van.
Erre, konkrétan rá lehet feküdni, pedig 10x bekarcoltam
(#) hunagyp válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
"de tervbe van PET-g, ehhez is csökkentett hűtés passzol" - nem írtam egy szóval sem, hogy csökkenteni kellene a fűtést petg esetén.
Sőt, mind a 3 anyag esetén arra céloztam, hogy beállítasz egy asztal hőfokot és végig azzal nyomtatsz.
"a videón mivel rögzítik a felületre" - az a mágneses lap be van vonva PEI sheet-el (tipikus Prusa cucc)
pl: Bővebben: Link
Bővebben: Link
Van ilyen powder coated sheetjük is

A lentebbi hozzászólásodból úgy tűnik, te nem az alu+fűtő egybe bed-et vetted (https://i.ebayimg.com/images/g/K3UAAOSwEK9UFfsY/s-l300.jpg), hanem csak a pcb fűtőt MK2B, igaz?
Ez utóbbira sem úgy teszel üveget, hogy a vezeték "felül" van.
Itt látszik, mi volt a költő elképzelése a szendvics szerkezetre
(#) attika válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Akkor sem értem, hogy mit kell azt ragasztgatni.
Ha ilyened van akkor azt a 4 sarkánál a furatoknál kell rögzíteni és arra megy az üveglap.
(#) zsoltee0001 válasza hunagyp hozzászólására (») Júl 2, 2019 /
 
Idézet:
„de tervbe van PET-g, ehhez is csökkentett hűtés passzol”

hűtés, tárgyhűtés... ma mindenki félreért, vagy rosszul fogalmazok?
Köszi az alsó képet.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza attika hozzászólására (») Júl 3, 2019 /
 
Az MK2B 22cm x22, sajna a tárgyasztalom 18centi széles, mert ilyenem volt, van 4-es alu csíkom, hát jóhogy csak 20 centi széles, meg ráadásul nem is egyenes.
persze többször nekifutottam, hogy veszek 3as vagy 4-es alu lemezt, de nem kaptam darabot, ill. kaptam volna, egész táblába... na persze.
Lehet, vágatok 2-es lemezből 22-csíkot és duplán fogatom (anyám borogass)
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 3, 2019 /
 
Sikerült szereznem megfelelő méretű alu lapot, nem volt egyszerű, le kellett mennem kutyapózba, hogy vágjanak darabot.
7 vége.
(#) hunagyp válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 3, 2019 /
 
képet majd tegyél fel légyszi, milyen lett a mű, most már kíváncsi vagyok
petg, csökkentett hűtés - így már értem és igen, alig kell hűteni (sőt ha nincs overhang, akkor nem is érdemes, jobb lesz a réteg összetartás)
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2019
(#) zsoltee0001 válasza hunagyp hozzászólására (») Júl 6, 2019 / 1
 
2 századon belül van a tárgyasztal eltérése, mérőórával mérve.
Beépítettem potmétert az stk ic-k áramkörébe, így már szabályozható az XY tengely árama, elég 1,3A, 120mm/s nem volt lépésvesztés, nem is tudom hol olvastam, hogy nem jó a nagy motor, mert nem tud gyorsan reagálni, cáfolnám.
Viszont amiket írtál, hot bed hőmérsékleti adatokat, ott azért meg kell jegyezni, mekkora sebbeségnél? Mert pl egy 2x2 lego kocka 120-as tempónál, még ragasztózott hotbednél is fölválik, pedig mostmár elvileg minden klappol.
Érdemes ilyenkor megemelni a bed hőmérsékletét?
Az üveg vágás nem volt egyszerű, jópárszor át kellett karcolni, hogy eltörjön a skenner üveg
Üdv
(#) hunagyp válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 6, 2019 /
 
Röviden: próbáld meg
Hosszabban: szintén próbálgasd és közben az alábbiakat vedd számításba, mint változók
- PLA? (ha 60 fok fölé mész, egyre lágyabb lesz az anyag, látszani fog a modellen...)
- első réteg milyen vastag?
- első réteget milyen sebességgel nyomtatod? (olvasmányaim alapján mások igen lassan nyomják az első réteget, jóval 50mm/s alatt, üvegre)
- tárgy hűtőventit mikor kapcsolod be? és milyen %-ra? (ha túl közel az asztalhoz és túl nagy erővel fúj, hősokk lesz, hirtelen hűl a modell és enged a tapadás)
- brim-et használsz-e slicer-ben? vagy "mikiegér füleket" Bővebben: Link?
- nagyobb sebesség mellett a "menetszél" is hűti némileg az asztalt
- a bed hőmérséklet (az üveg felületén!) valóban annyi-e, amennyi be van állítva?

megjegyzés1: 120-as tempó (ha valós lenne, de accel befolyásol, lsd: Bővebben: Link lap alja, grafikonon láthatod a valós sebességeket adott gyorsulás és út mellett) nem biztos, hogy jó választás (túl gyors), főleg, ha viszonylag méretpontos modellt akarsz nyomtatni
tanulságos videó (slow motion: Bővebben: Link)
megjegyzés2: látok valami bltouch félét a képeden. Annak a "pontosságára" szvsz ne hagyatkozz (főleg ha koppintás), ha auto bed level-hez használod, szivathat.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2019
(#) attika válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 6, 2019 /
 
Idézet:
„120mm/s nem volt lépésvesztés,”


Lépés tévesztés lehet nem volt de, hogy nem is gyorsul fel annyira ekkora tárgyasztalnál az szinte 1000%

Teljesen fölösleges akkora sebesség, főleg ha az SW be nincs is konfigolva akkor úgy is vissza veszi.
Gyorsulásnak milyen érték van megadva a Marlinba?
(#) zsoltee0001 válasza attika hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
300. Oké jó, ... nem mértem le, de ha 20-ra vissza butítom a nyomtatást akkor se ragad le, max ha ragasztó sprayzem, de akkor meg minek a hotbed? Sima üvegen is megragad, ráaásul úgy kell lekaparni.

hunagyp:
Az infrás hőmérővel mérve -5 fokot csal, ha följebb veszem, még rosszabb a helyzet, pedig azt gondolnám a magasabb hőmérséklet segít, de nem!
Az első rétegnél nem megy a tárgyhűtés, a másodiknál 60%-on, nem gondolnám, hogy hősokkot kap ettől a kis ventitől, ha megnézem, némelyik nyomtatón milyen brutál ventiket használnak.
Papírlappal van beszintezve, ahogy a videokba is van.
Zhop értéket is beállítottam 0,5mm-re, hogy ne akadjon a fej.
Úgy gondolom, lassú nyomtatás mellett brim nélkül is működnie kellene.
Mellékeltem a rétegvastagság beállítást.

A Bl touch csak dísz, még nem szedtem le, optojeladós a z végállása, szerintem jónak kell lennie.

Üdv
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019

cura.png
    
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 7, 2019 /
 
Szálvisszahúzáskor az melyik beállítás, amikor a home positiontól elindul a fej nyomtatás irányába és csinál egy visszahúzást?
Mert akkorát ránt vissza, hogy amikor már érdembe kellene nyomtatnia nem jön anyag kb 1-2 centin keresztül.
(#) hunagyp válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 8, 2019 /
 
"de akkor meg minek a hotbed" - petg/abs esetén mindenképp kell, pla-hoz állítólag nem szükséges. Ennek ellenére mikor rég én próbáltam HB nélkül, nekem nem tapadt, de nem is vacakoltam sokat a teszteléssel.
Pár éve próbáltam az üveg témát, nekem akkor nem jött be. Kentem ragasztóval, fújtam lakkal. Apró dolgok elváltak random magasságban. Én azóta nem is foglalkoztam üveg lappal. Csak PEI sheet-et használok, ill. mostmár bekerült a családba egy ultrabase asztal is. Utóbbi ugye gyári bevonatos. Mind a pla, mind a petg kiválóan megtapad (1 tesztnyomtatás erejéig abs is), mindegy milyen kicsi a felületük.
Én megpróbálnám még a helyedben a brimet.
Ill. az üveglap mágusok tollából "elég csak szappanos vízzel alaposan megsikálni" - állítólag ennyi elég és úgy tapad a modell, hogy csak na. Nincs saját tapasztalatom e téren.
Ha zsírmentes az üveg/jó a ragasztó/lakk, ha elég lassan tolod az első réteget, akkor elméletileg nem kellene felválnia később.
"amikor a home positiontól elindul a fej nyomtatás irányába" - az valami start gcode sortól lesz (G1 E- valami) vagy játszhatsz a "retraction extra prime amount" opció (cura) vagy "extra restart distance" S3D opciókkal is
Következő: »»   107 / 178
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem