Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 8051 motor vezérlés
 
Témaindító: adam1234, idő: Szept 20, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) adam1234 hozzászólása Szept 20, 2010 /
 
Hello

Mérnökinfós hallgató vagyok és 8051 el foglalkozok de még csak tanulom a dolgokat.
Van egy próba panelem : http://www.mikroe.com/eng/products/view/329/easy8051-v6-development-system/
Az lcd, glcd vezérlés megy, ledek használata, portok használata stb megy.
Most egy olyan projektet kezdtem el aminek a lényege az lenne hogy a hőmérsékletmérő alapján kapott értékeket figyelembe véve kellene vezérelni egy pc ből kiszerelt ventilátort.
Erre vonatkozóan kérnék ötleteket linkeket, és hogy még miket kell beszerezni a motor vezérléshez.

köszönöm
(#) Hp41C válasza adam1234 hozzászólására (») Szept 20, 2010 / 1
 
Szia!

- A kontroller adatlapja,
- A hőmérséklet érzékelő és
adatlapja: Feszültség kimenetű: pl. LM35 - I2C felületű: pl. MCP9800 - SPI, stb
- A kontollerben van-e A/D konverter, támogatja-e az I2C, SPI stb kezelését és a PWM jel előállítását?
- PWM jel előállítása a kontrollerrel modul felhasználásával vagy programból,
- Egy nagyobb áramú tranzisztor vagy fet (IRLR530) és az adatlapja.

Innen már egyszerű: A hőmérséklet beolvasása vagy a a/d egyik bemenetéről (ha van a kontorllerben) vagy az I2C/SPI buszon keresztül, a mért értéktől függő kitöltésű PWM jel előállítása. A PWM jel a tranzisztoron/fet-en keresztül vezérli a ventilátor motorját.
(#) adam1234 válasza Hp41C hozzászólására (») Szept 20, 2010 /
 
Hello a kontroller egy AT89S8253
Van a panelen a/d konverter, 4 csatornás abból egy potméterre van rávezetve.
On-board A/D converter MCP3204 with a potentiometer is used for testing multiple A/D conversions.

A hőmérséklet mérő egy DS1820 , most OneWire módon van bekötve.

Spi-t támogatja.
(#) Hp41C válasza adam1234 hozzászólására (») Szept 20, 2010 / 1
 
Szia!

- Akkor a hőmérő adott, nem is kell az A/D.