Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ablakfelhúzó modul autóba
 
Témaindító: mugencivic typeR, idő: Máj 14, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 6
(#) HA5AWS válasza patrick97 hozzászólására (») Okt 18, 2017 /
 
Szia!
Nem tudom milyen elvárásaid vannak a modullal kapcsolatban. Mit szeretnél mit csináljon. Ha tudod ennek megfelelően kell keresni. Szerintem az a modul amit eredetileg kérdeztél jó lehet, de ki kell próbálni. Nekem a négy ablakos modul nem jött be illetve nem működött de van már univerzális típus ami tudja. Ha csak a vezetékek keresztmetszete kicsi az gyógyítható, cseréld ki a vezetékeket. Azt azért vedd figyelembe, hogy pár tíz másodperc amíg működteti az ablak motorokat azt is egymás után. Nincs ideje melegedni a vezetékeknek. Nézd meg a kocsiba beépített kábeleket, azok se valami vastagok. Sőt szerintem eléggé alul méretezettek. Pont annyi ami még nem okoz gondot.
Üdv: Gábor
(#) patrick97 válasza HA5AWS hozzászólására (») Okt 19, 2017 /
 
Szia!
Igazából annyi elvárásom van hogy ha bezárom feltekerje ,de ha tekeri és közben kinyitom az ajtót távkapcsolóval akkor abbahagyja a folyamatot ,megállítsa az ablakot ott ahol éppen van, ha félig felhúzva van akkor ott. A vezetékek azért kellene hogy a lehető legvastagabb legyen ,mert 30A-es japán biztosíték védi az ablakemelők áramkörét, nem szeretném ha ezen a vezetéken múlna egy esetleges zárlat, ami károkat okozna. A gyári vezetékek nem tűnnek vékonynak a fő áramköré elég vastag a motoré vékonyabb de legalább 1-es illetve sokkal masszívabbak a vezetékei mint az amit tudok venni egy villamossági boltban, szerintem valami spéci autós kábelekből van.
(#) HA5AWS válasza patrick97 hozzászólására (») Okt 20, 2017 /
 
Szia!
A legtöbb modul csak felhúzni képes az ablakokat, az extra igényeknek utána kell járni biztos van ilyen is. Egy ötlet: ha felhúzás közben rányitsz el kell venni a tápot egy relével, biztos megáll. A dolognak gyakorlati hasznát nem igen látom de te biztos végiggondoltad. Magát a modult lehet külön biztosítékkal ellátni, meg kell mérni az áramfelvételeket, nem vagyok biztos, hogy kell a 30A. A modulok azért kapcsolják egymás után az ablakokat, hogy ne szívják meg az akkut.
Üdv: Gábor
(#) patrick97 válasza HA5AWS hozzászólására (») Okt 21, 2017 /
 
Szia!
Én a 30A-t az ablakoknál gondoltam a gyárban ezt tették bele. Relével megszakítani, kell dióda is ha jól gondolom, ilyet alapból nem tud a modul az az RCON-1L vagy 1U az jó lehet? Nem annyira vészes az ára. Egyszer már ráfáztam egy kínaival nem szeretnék többször
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2017
(#) HA5AWS válasza patrick97 hozzászólására (») Okt 21, 2017 /
 
Szia!
Rendben van a 30A de itt gondoltak arra is, hogy esetleg mind a két ablakot egyszerre szeretnéd leereszteni vagy felhúzni. Ezért írtam, hogy mérni kell. Kerestem az általad írt modult de én nem találtam leírást. El kell olvasni a leírást ha megfelel akkor OK.
Üdv: Gábor
(#) patrick97 válasza HA5AWS hozzászólására (») Okt 21, 2017 /
 
Szia!
Már értem akkor. Megmérem, mert engem is érdekel de kb 10A a végállásban ahogy a kínai modullal használtam.Nézegettem interneten ,van egy ami "Wili - 2P" Névre hallgat, nem is annyira drága csak a leírásban a táblázatot nem tudom értelmezni. A kocsiba a vezetékek már mind a helyükön vannak(Táp +12V(20A bizti), ACC "Kulcs 1. katt" +12V) szépen kábelkorbáccsá rendezve, a modul fővezetékét a kp zár biztosítója védi (20A).
A leírásból annyit tudtam kihámozni hogy a +12V és a - Test ,illetve a motorszálak hogyan vannak. De azt nem értem hogy ez a modul sima rádiótávadós kp zárral jó e? Az ajtózárat működtető kék-zöld vezeték valamelyikére lenne kötve. Gondolom az OTM meg az ACC +12V.
Az a "STOP" és "START" vezeték érdekel leginkább hogy azt hogyan kell, meg mire?
(#) HA5AWS válasza patrick97 hozzászólására (») Okt 22, 2017 /
 
Szia!
A táblázat egyértelműen írja a bekötést. Azt nézd meg záráskor milyen vezérlő jeled van. Ha ez megvan olvasd el azt a sort és benne van minden vezeték bekötése. Az OTM célszerűen gyújtáskor +12V tiltja az egész modult.
Üdv: Gábor
(#) patrick97 válasza HA5AWS hozzászólására (») Okt 22, 2017 /
 
Szia!

Köszi, akkor ezt megveszem, tehát a STOP vezeték ha nyitás áramot kap ,ha jól van bekötve abbahagyja a tekerést?

Szép Hétvégét!
Üdv: Patrick
(#) HA5AWS válasza patrick97 hozzászólására (») Okt 22, 2017 /
 
Szia!
Ez így nem egyértelmű. Azt még eddig nem írtad milyen vezérlő jelek állnak a rendelkezésedre. Miután ez megvan akkor a táblázatnak megfelelően beköthető.
Üdv: Gábor
(#) patrick97 válasza HA5AWS hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
Szia!

A Giordon kp zár modulnak semmi más kimenete nincsen (indexen,csomagtér pattintón kívül), csak az ajtóban lévő motorok 2 szála lenne ami elvileg polaritást vált ha épen nyit vagy zár. Központi zár szett, ez van benne ezzel lenne vezérelve az ablakfelh...modul.
Az ajtó nyitó-záró motorok 2db vezetéke lenne megcsapolva ki lenne mérve ,hogy nyitáskor melyik a + és melyik a - ,záráskor meg ennek a fordítottja. Más "jelről" nem tudok sajnos.

Üdv!
Patrick
(#) HA5AWS válasza patrick97 hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
Szia!
Egy kis gondolkodással megoldható. Ha mást nem a ki és bekapcsolásnál polaritástól függően diódákkal kapcsolj egy egy relét, onnan már egyszerűen beköthető.
Üdv: Gábor
(#) Csigusz1988 válasza netelek hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Szia! Ilyesmi ablakemelő modult szeretnék bekötni.
Az "ACC" kábel most akkor gyújtás, vagy negatív jel a kp. zárról? Vagy mi vezérli?
Köszi
Andris
(#) Inhouse válasza Csigusz1988 hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Az ilyesmi az tág fogalom, ha nem ilyen, akkor van rajza és aszerint kell eljárni. Az ACC az a gyújtás és mindig kell egy szál (záró) a központi zár vezérlőtől (vagy a riasztótól, ha közvetlenül kapcsolja a motorokat). Az itt jelzett típusnál külön szál van a + és - vezérléshez, értelemszerűen csak az egyiket kell bekötni.
Ennél a megoldásnál állítható, a vezérlendő motorok tétlen állapotú potenciáljától függően, hogy mi legyen a nyugalmi érintkezőkön, test, vagy plusz 12V.
Az általad adott linken az előző kérdező átalakítása látható, az alap rajz itt található.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
(#) Csigusz1988 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Köszönöm hogy ilyen gyorsan válaszoltál. Az én rajzom a így néz ki.
A vezérlést azt értem. Elsőnek azzal akadtam el, de már világos. Az előző hozzászólásokba valaki írta hogy az ACC álladó +. De egy állandót már be kellet kötni, ezért kérdeztem meg.
(#) Tamás1992 válasza vargaf hozzászólására (») Szept 21, 2018 /
 
Hello sikerült vala h bekötnöd ezt a modult..? giordon nekem 2 ablakos a kocsim...csak kattog
(#) Karlman06 hozzászólása Nov 27, 2018 /
 
Az ACC-t állandó +12V-ra kell kötni?? (Modulon barna vezeték)
Akkor folyamatosan inaktív állapotban lessz a modul nem?
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2018
(#) Karlman06 hozzászólása Nov 27, 2018 /
 
MFE04W tipusú ablakfelhúzó modullal valakinek valami tapasztalata? Én rákötöttem egy Giordon76018 tipusú riasztóra a kapcsolási rajz szerint. Tapasztalatom az hogy a riasztó rendszer jól működik, teszi a dolgát de a MFE04W nem igazán.. Mikor megkapja a jelet akkor a modulban a relék elkezdenek kattogni és elindúl felfelé az ablak kb.1sec-ra asztán megáll és újból megindúl végül megint megáll az ablak... Találkozott már valaki ilyennel?
(#) Inhouse válasza Karlman06 hozzászólására (») Nov 27, 2018 /
 
A ACC az nem állandó, hanem a gyújtáskapcsoló egyik állása.
A tapasztalati megérzés, meg a hit nem sokat számít ilyenkor.
Hogyan kötötted be?
+12V, vagy test van a motorok nyugalmi állapotú érintkezőin?
A pozitív, vagy negatív bemeneten vezérled a riasztóval?
Impulzus, vagy tartós jel szükséges a vezérléshez?
Nem automata az ablakod véletlenül? Közvetlenül a motorokat kapcsolják az ablakemelő kapcsolók?
(#) HA5AWS válasza Karlman06 hozzászólására (») Nov 27, 2018 / 1
 
Szia!
Nekem hasonló modulom volt. Négyablakos verzió de nekem csak két első ablakon volt motor. Ennek ellenére bekötöttem de a két hátsó ablaki vezetékeket kihagytam. Az eredmény az lett, hogy első körben felhúzta az ablakokat aztán második menetben csak félig aztán hasonlóan mint nálad csak egy egy másodpercre mozdította meg az ablakot. Jobban végignézve arra a megállapításra jutottam, hogy a vezérlő figyeli az áramot és beállít egy átlag áramot amivel felhúzza az ablakokat és ha túlterhelés van akkor lekapcsol. Sajnos mivel a hátsó ablakok nem vesznek fel áramot és az átlagba azt is beleszámolja olyan kis áramra állítja, hogy azonnal letilt csukottnak érzékeli. A megoldás nálam az lett, hogy kicseréltem egy kétablakos modulra, teljesen jó lett.
A bekötésnél a piros közvetlen akku pozitív saru, fekete akku mínusz. A barna szál a gyújtás érzékelés, ha itt +12V van akkor tiltja a működést. A többi értelem szerűen. Mivel nálad megmozdítja az ablakokat a bekötés jó csak letilt az érzékelt "túláram" miatt.
Üdv: Gábor
(#) Karlman06 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
Test van a motorok nyugalmi állapotú érintkezőin. +12V-on működnek. A riasztó negatív kimenetén vezérli a modul negatív bemenetén keresztűl. Valószínűleg tartós jel kell neki igen. A bal első automata a többi nem.
(#) Karlman06 válasza HA5AWS hozzászólására (») Dec 1, 2018 /
 
Akkor lehet hogy nálam is ez a probléma.. Csak a bal elsőn bróbáltam. A maradék 3 ablakot nem kötöttem rá próbaként. Akkor ezek szerint ahogy írtad olyan kis áramra állítja magát hogy szinte egyből letílt, mert aszt hiszi hogy koppra felhúzta már az "ablakokat".
(#) Arni1984 hozzászólása Máj 18, 2019 /
 
Hello!

Ha nincs az autómban riasztó használhatom a közponzi zár motorjára érkező 12V ot?
Ez indítaná a komfort modult
(#) HA5AWS válasza Arni1984 hozzászólására (») Máj 18, 2019 /
 
Szia!
Természetesen.
Üdv:____Gábor
Következő: »»   6 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu