Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   193 / 300
(#) Joe_001 válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 8, 2016 /
 
Üdv!
Az akksinak nem lesz több baja. A töltő elektronika viszont (típustól függő) gyilkolhatja az autó elektronikát. Nem mindegyik elektronika bírja a 35V impulzusokat (regeneráló töltő). A régi, klasszikus töltők általában feltehetők, (sarura felcsíptet, ellenőriz, bedug) de én levenném a saruk(a)t, persze a szükséges (rádió, riasztó)kódok ismeretében.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2016
(#) dokidoki válasza Joe_001 hozzászólására (») Márc 8, 2016 /
 
Szerintem nem alakulnak ki "35 Voltos impulzusok, ezek áramlökéssé konvertálódnak az akku belső ellenállásán. Mindez csak akkor igaz, ha akkusarú jó kapcsolatban van az akkuval. És a töltő impulzus nem tud az elektronika felé vándorolni, az akku belső ellenállása több nagyságrenddel kisebb, mint a rákapcsolódó egyéb fogyasztó. Persze aki nem szeretne kísérletileg sem felvállalni ennyi kockázatot, az vegye le a sarut. Nekem a P.partner, külső töltés esetén ráindítja a fűtőventilátort, ha magasnak ítéli az akku feszültségét
(#) Joe_001 válasza dokidoki hozzászólására (») Márc 8, 2016 /
 
Minden igaz amit írsz! Viszont a helyzet: Az akkut valamiért tölteni kell, tehát egy laza saru esetén bármi lehet. Más Ha már leveszem a sarut akkor +ban megtakarítom a sarut is bütyköt is, mindkettőt. Ez a későbbiekben a menet közbeni töltés javára válik.Ebben a helyzetben meg majd ráérek visszatenni nem? (Még egy lehetséges hiba is kilőve)
(#) dokidoki válasza Joe_001 hozzászólására (») Márc 8, 2016 /
 
Így van. Jellemzően fő az óvatosság. Ebből még baj nem volt.
(#) oatis hozzászólása Márc 11, 2016 /
 
Üdv!

Találtam egy akkutöltő kapcsolást, amit meg szeretnék építeni. A töltő áram egy TIC126-on keresztül folyik. Kérdésem az lenne, hogy esetleg ismer-e valaki olyan paraméterű de nagyobb áram terhelhetőségű tirisztort, amivel helyettesíthetném a TIC126-ost? Tudomásom szerint a TIC126 7,5A áramot tud, de nekem 10A-os trafóm van. Ezt ki is szeretném használni.
Előre is köszi a segítséget.
(#) kokozo válasza oatis hozzászólására (») Márc 11, 2016 /
 
Szia!
2N 6509G 800 V 25 A TO-220AB
vagy 2N6504,2N6505,2N6507,2N6508
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2016
(#) oatis válasza kokozo hozzászólására (») Márc 11, 2016 /
 
Köszönöm!
(#) kokozo válasza oatis hozzászólására (») Márc 11, 2016 / 1
 
De még jó lehet a BT 152 13A és a BT 145 16A is
(#) oatis válasza kokozo hozzászólására (») Márc 11, 2016 /
 
Azt hiszem a BT152 lesz a nyerő! Köszönöm még egyszer!
(#) kcsilla hozzászólása Márc 19, 2016 /
 
Üdv!

Reszursz-1 akkumulátor töltővel hogyan lehet állítani hogy hány amperrel töltse az aksit, mert ha ráteszem az aksit akkor 7A tölti hiába csavarom a potméterér nem lehet se feljebb sem lejjebb álltani, rossz vagy nem értek hozzá ?
Köszönöm a segítséget !!

Resurs1.jpg
    
(#) proli007 válasza kcsilla hozzászólására (») Márc 19, 2016 /
 
Hello! A Reszusz-nak állítható a kimeneti árama, a tirisztorok gyújtásszögével. Vagy is valami hiba van benne.
(#) NooooP hozzászólása Márc 19, 2016 /
 
Üdv.!
Van egy öreg akkutöltőm autó akkukhoz (Elkis A21/4 tipus), a primeren 4 fokozatban állítható az áram, szekunder középleágazásos, szelénes egyenirányítással. Szeretném átalakítani, hogy a töltési végfeszültség beállítható legyen, és tartsa a végfeszt, vagy átváltson csepptöltésre. Hogyan lehet megvalósítani?
(#) proli007 válasza NooooP hozzászólására (») Márc 19, 2016 /
 
Hello! Ha a töltési végfeszültséget szeretnéd tartani, akkor az áramot is szabályoznia kell. Vagy is az egy teljesen új töltő. De én a helyedben ezzel a kapcsolással egészíteném ki. (A lámpa nem kell.) Csepptöltésnek nem látom értelmét. Ha kész az aksi, le lehet kapcsolni róla a töltést és kész. Egy nagy teljesítményű trafót pár mA áramért feszültség alatt tartani, felesleges energia pazarlás..
(#) NooooP válasza proli007 hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Köszönöm, megpróbálkozom vele!
(#) SzT3 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 20, 2016 /
 
Szia! Az auto nincsen szerencsère semmivel teleaggatva csak szimplán nagy az indotomotor àramfelvétele.
Egy IFA vagy egy MTZ is ha màsodik harmadikra nem indul el akkor el kell felejteni... töltés és ujraprobàl
...

Nekem egy 8000 köbcentis v8-ast kell megforgatnia! Az autohoz optimalizàlt (és javasolt) akksival télen ha másodikra nem kapja el akkor vége.

Mivel az autoba gyàrilag 3 akksi van elég körülményes lenne saru le stb stb.
(#) BarnaPili válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Egy pár képet tegyél már fel a vasról.
(#) szsrobert válasza SzT3 hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Milyen motor pontosan, miben van? Benzines, dízel?
Nagy motorokat egy kisebb motorral(vagy felpörgetett lendkerékkel) célszerű indítani, a kisebb motort lehet akkuval is.
(#) vaskukac hozzászólása Márc 29, 2016 /
 
Üdvözlet Mindenkinek!

Új vagyok itt a fórumon, az elektronikát is kóstolgató gépész szerintem a rémálma az elektronikával foglalkozó embereknek.
Van még egy rossz tulajdonságom, mégpedig az, hogy minden régi vackot meg akarok javítani.

Ezúton szeretnék segítséget kérni, hátha van itt olyan, aki ismeri a HTV VST 24/12 típusú akkumulátortöltőket. Van egy ilyenem, ami kicsit hiányos. Esetleg valaki rendelkezik itt ehhez a készülékhez való alkatrészekkel, vagy kapcsolási rajzzal, esetleg bontásra ítélt készülékkel?
Szeretném megjavítani, és használni, de sajnos pár alkatrész hiányzik belőle.
Előre is köszönöm!
(#) Remci válasza vaskukac hozzászólására (») Márc 30, 2016 /
 
Szia!
Milyen alkatrész hiányzik belőle? Nekem azt hiszem van belevaló vezérlő panel, meg 1-2 dióda, tirisztor. Körbe kell néznem.
(#) user1914 válasza Remci hozzászólására (») Márc 30, 2016 /
 
Szevasztok!
Ha esetleg keresés közben rá lelnél több panelra, engem érdekelne egy vezérlő panel ami a következőképp néz ki.
Panel
Köszönöm a segítséget.
Üdv. M.
(#) vaskukac válasza Remci hozzászólására (») Márc 30, 2016 /
 
Szia!
Hiányzik egy dióda hűtőbordástól (valami szovjet csoda), meg a símító elkók folytótekercsestől. Utóbbiak egy lemez panelon voltak.
Ha megnéznéd, azt megköszönném, délután csinálok a hiányzó alkatrészekről képeket, mert van egy másik is, amiben benne vannak. Az egyben van, ezt meg össze szeretném rakni az egyik cimborának.
(#) Remci válasza vaskukac hozzászólására (») Márc 30, 2016 /
 
Szia!
Tudom mire gondolsz a kondikkal kapcsolatban, de azok sajnos nincsenek meg. Ami meg van, az a két dióda és tirisztor hűtőbordástól. Esetleg ha azok kellenek, akkor keress pü-ben.
(#) Remci válasza user1914 hozzászólására (») Márc 30, 2016 /
 
Pont ilyenem van.
(#) user1914 válasza Remci hozzászólására (») Márc 31, 2016 /
 
Írtam üzenetet.
Előre is köszi.
Üdv. M.
(#) MWatt hozzászólása Márc 31, 2016 /
 
És a megigért képek, bár kisé elkésve, de most sikerűltek. Ez még nincs befejezve, csak segitség és kedvcsinálonak osztom meg. A végleges állapotában 0-8 Amper szabályozhato tölöáramot kell tudnia, és két akut is fog tudni tölteni. Tulajdonképpen az egyik kamionos ismerösömnek készitem.
(#) kaqkk válasza MWatt hozzászólására (») Márc 31, 2016 /
 
Az a 4 lapos szelén el fog bírni 8 A -t ??? Én nem bíznám egy 50 éves alkatrészre az egyenirányítást egy új töltőben ...
(#) pucuka válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 31, 2016 /
 
10 ×10 cm -es elbírja. Jó nagy a belső ellenállása, áramkorlát helyett kiváló, mivel visszárama is szép nagy, még akár regeneráló töltőnek is jó.
(#) Joe_001 válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 31, 2016 /
 
Ha nem hát rohadtul büdös lesz.
Kicserélném egy 20 Amperes szilícium kockára Autós csúszósaruval.
(#) Alkotó válasza MWatt hozzászólására (») Márc 31, 2016 / 1
 
Szelén és digitális kijelzés...? Brutális eklektika.
(#) MWatt válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 31, 2016 /
 
Az észrevételed nem téves. Tulajdonképpen 15A terhelés mellet igen jelentös hőt képes termelni, de a készleten épp ez volt és igy gondoltam max 8A terhelésre korlátozva az áramerös(s)éget na meg persze ventilátoros hűtés(s)el jo lesz. Ventilátor még nincs, azt kel(l) vegyek és egy 12x12cm ventire gondoltam, mindös(s)ze azt nem tudom,_h(ogy) mijen fordulatu legyen. A hövédelem miat(t) még hökapcsolokat fogok beszerelni azokra a pontokra ahol esetleg hömegfutás miatt tönkre mehet a kis művem, viszont itt sem tudom, hogy mijen hökorlátot állitsak fel. Ez(z)el kapcsolatban szivesen várom a tanácsokat! És köszönöm az észrevételeiteket.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2016
Következő: »»   193 / 300
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem