Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkutöltő hiba
 
Témaindító: snakesix, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 12
(#) uniman válasza jozsef24 hozzászólására (») Dec 16, 2022 /
 
... vagy az akkumulátor a "hibás"!?
(#) Kinka István válasza jozsef24 hozzászólására (») Dec 16, 2022 /
 
Szia!
Nem hibás. Egy hagyományos ólom-akku töltési végfeszültsége 2,75V, ez 6 cellánál 16,5V, itt kell befejezni a töltést.
(#) zolika60 válasza Kinka István hozzászólására (») Dec 16, 2022 /
 
Nem itt kell befejezni a töltést, hanem itt már nem képes töltődni. Sokkal alacsonyabb feszültségnél is megindul a vízbontás. Ami nem tesz jót az akkunak.
(#) Imi68 hozzászólása Okt 16, 2023 /
 
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni ELGO kerekesszék 4F24050 tipusú töltőjének javításában. Ha elindítjuk a töltést, csak a zöld Led-ek világítanak. A relé lábán ott van a 27,6V de a relé ami jó, nem húz meg. Egyébként gyanús hogy nem terhelhető a táp, legalább is 2db 21W-os égővel nem bírt felállni. Ha valaki találkozott esetleg ezzel a töltővel kérem a segítségét.Előre is köszönöm.
(#) Gafly válasza Imi68 hozzászólására (») Okt 17, 2023 /
 
Jó sok gyanús forrasztást látok.
(#) pucuka válasza Imi68 hozzászólására (») Okt 17, 2023 /
 
Az akku rajta van? Amíg nem érzi az akkut, (nem folyik töltőáram), csak a két zöld LED világít. A töltőkábelnek be kell lenni dugva a moped csatlakozójába, mert kapcsolatnak kell lennie a moped vezérlőjével.
(#) Imi68 válasza pucuka hozzászólására (») Okt 17, 2023 /
 
Sziasztok! Köszönöm a válaszaitokat! Természetesen a mopedjével volt próbálva,azért is került hozzám. Anyósomnak ugyan ilyen mopedje van,az ő töltőjével ellenőriztük hogy nem-e a kerekesszékben van a hiba.Az a gyanúm hogy nem terhelhető, tehát le esik a feszültsége a tápnak és egyértelmű hogy nem tölt. Lm324 cserélve lett, gyanús kondenzátorok is. Hogy még érdekesebb legyen: 2db-ot hoztak az egyik a fent említett hibával ,a másik primér oldalon egyenirányító + tranzisztor zárlattal + ellenállás szakadás.Az elsőt próbáltam rendbe tenni,nem sikerült. Na mondom a másodikat feljavítom az első alkatrészeiből,hátha annak jó a szekunder oldala. A helyzet ugyan az.
(#) pucuka válasza Imi68 hozzászólására (») Okt 17, 2023 / 2
 
Kihordási idő alatt ingyen javítják. Addíg maceráld őket, míg jó nem lesz.
Nekem már két gépem van, két töltővel, és nem csereszabatos a régi az újjal, pedig elvileg ugyanazok.
(#) Imi68 válasza pucuka hozzászólására (») Okt 22, 2023 /
 
Szia! Na, addig maceráltam ! A kettőből csak összejött egy jó!
(#) Remci hozzászólása Okt 23, 2023 /
 
Üdv!
Hoztak hozzám egy Absaar 11 akku töltőt,mert állítólag 13v-nál nem hajlandó feljebb tölteni az akkut. Van benne egy trafó meg egy graetz híd,semmi komoly elektronika. Szerintetek használható ez a töltő, vagy csak paraszt vakítás. A kapcsoló elvileg a töltő áramot és a kimenő feszültséget állítaná, de ahogy mértem,nyúl állásban 11,8V-ot,teknősben meg olyan 10,5V-ot ad le. Az aksit másik töltővel töltve, rendesen fel lehet tölteni. Az egyenirányító hídra 12,1V és 13,5V Ac jut, a kapcsoló állásától függően. Lehet ebből normális töltőt csinálni,vagy jó ez így ahogy van?
(#) proli007 válasza Remci hozzászólására (») Okt 23, 2023 /
 
Hello! Igen, "jó ez így ahogy van".
Nyilván nem egy műszaki csoda, a feszültséget oda állítják, hogy épp ne forralja fel az akksit.
Mert az nem lehet igaz, hogy nem tölti 14V fölé, csak vélhetően ezt sokkal lassabban teszi.
Nem vetted figyelembe, hogy ha Te 11,8V-ot mértél, akkor annak csúcsfeszültsége sokkal magasabb. Ráadásul, ha Nem TRUE-RMS műszerrel mérted, még csak nem is igaz a mért érték.
Legnagyobb hátránya, hogy a kimeneti feszültség a hálózati feszültség értékétől függ.
A töltést pedig, ha a gyakorlatban nézzük, akkor ha 13V-ra feltöltötte az aksit, el tudja indítani a kocsit. A többi a kocsi dolga. Ha meg teljesen felakarod tölteni, akkor ráérsz kivárni..
Ergo nem érdemes vele kezdeni semmit, mert általában a trafó nem teljesíti a ráírtakat sem egy egyszerű töltő esetén..
(#) Bakman válasza Remci hozzászólására (») Okt 23, 2023 /
 
Abban a szerkezetben semmi nincs ami garantálja, hogy nem tölti túl az akkut, így legalább bolondbiztos, ne piszkáld. Arra jó, hogy a lemerült akkut addig feltölti, amíg az autót be nem lehet indítani, a többit majd intézi a generátor. Akkor is hasznos lehet ha annyira lemerül az akku, hogy az okos töltők hibásnak ítélik az alanyt és meg sem próbálják tölteni.
(#) vision61 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 23, 2023 /
 
Idézet:
„Ergo nem érdemes vele kezdeni semmit, mert általában a trafó nem teljesíti a ráírtakat sem egy egyszerű töltő esetén..”

Láttam egy ilyet szétszedve, a benne lévő trafó az alumínium huzallal biztosan nem fogja a 20 A-es biztosítékot tönkretenni.
Azért kerül ennyibe, mert szép piros doboza van?
(#) Remci válasza proli007 hozzászólására (») Okt 24, 2023 /
 
Szia!
Köszönöm, akkor hagyom így . Valóban egy mezei multival mértem az értékeket., Viszont nem autó akku töltésére vették, hanem csónak motor akkujának a töltésére. Ott meg ugye nincs generátor, ami befejezné a töltést. A tulaj azt mondta,hogy elég sokáig töltötte vele, de az aksi nem tudta azt amit kellett volna. Másik töltővel feltöltve viszont jó volt. Azt nem értem,mi kerül ebbe több min 30000 Ft-ba?
(#) proli007 válasza Remci hozzászólására (») Okt 24, 2023 /
 
Következő: »»   12 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem