Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkutöltő készitése
 
Témaindító: Mr.Grass, idő: Jan 17, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 5
(#) fater0827 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Üdv DjGabi_8
A NiCd Akkut Állandó árammal kell tölteni (konstans áram) és a (töltőfesz Akár az akku fesz duplája is lehet). Ha a túl áram védelmet így gondoltad akkor inkább nevezzük ÁRAM korlátozónak. Amúgy a feszültség érték 12,2V 12,6V. A 14,4V a savas akku ajánlott csúcs/max feszültség töltésnél .
Többen is készítetek töltőt van egy kérdésem.
Igaz-e ,ha egy akkumulátort feltöltök az nehezebb lesz ?

Bocs ,hogy ilyen későn válaszoltam .
Üdv

Légy szíves kerüld a felesleges sortöréseket!
Frankye
(#) kadarist válasza fater0827 hozzászólására (») Márc 22, 2010 /
 
Szia Fater!
Tudom, hogy tudod a választ! Áruld el! Kíváncsi vagyok. :eeknoes:
(#) kadarist válasza djgabi_8 hozzászólására (») Márc 23, 2010 /
 
Szia!
Egy automata NiCd akkutöltő: Bővebben: Link
(#) szsrobert válasza fater0827 hozzászólására (») Márc 23, 2010 /
 
Igen. 10 a 23-ikon db elektron 1kg.
(#) r3pl4y hozzászólása Márc 24, 2010 /
 
Hello mindenki!
Valaki légyszíves segítsen rajtam. Tehát van nekem egy motorom, télen persze állt benn a garázsban és persze lemerült az akksi, na most ez egy 6V-s 3Ah-s akksi lenne... de nekem nincs 6V-s töltőm és jelenleg keret sincs rá, de van egy egy dugasz adapterem ami elég nagy... azaz 12V-n 1A-t tud... na most találtam ezt a kapcsolást: Bővebben: Link
Ha ezt utána kötöm akkor ezzel így már lehetne tölteni az akksit? Na meg kicsit gázos is lenne a dolog, mert uA741-et nem tudok beszerezni itt, de gondolom LM311 is jó lenne helyette, meg ilyen FET-em sincs, de van helyette, BUZ11 pl. gondolom az is jó lehet nem?
Dióda sincs... na ez gázosabb mert nem tudok a helyett milyen felelne meg... ezeket itt nem kapom meg abban a boltban ahol vásárolok...
Ha valaki tud akkor légszi segítsen egy kicsit.
Köszi.

Légy szíves kerüld a felesleges sortöréseket!
Frankye
(#) kadarist válasza r3pl4y hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Szia!
Nem fontos elektronika az akkutöltéshez. A 12V-os dugasztápoddal köss sorba egy pár wattos 12 voltos izzólámpát és azon keresztül töltsd az akksit. A lámpának áramkorlátozó szerepe van. Ha az akkumulátorodon a feszültség elérte a 7,2 V-ot, akkor feltöltöttnek nyilváníthatod az akkumulátort.
(#) fater0827 válasza kadarist hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Üdv Kadarist
Igen a töltött akku nehezebb!
Mérd meg mind a két állapotában és igazolni fogod állitásom. Majd párnap múlva megmondom miért. De a kocsidban levő akkud súlyát nem tudom megmondani.
Üdv János

Légy szíves kerüld a felesleges sortöréseket!
Frankye
(#) kuzin válasza fater0827 hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy van egy áramkorlátos szabályozható feszültségü tápegységem. Vettem a Lidxx ben 9V -es NiMH akksit. Azt szeretném tölteni a táppal. Beállitok neki pl 30-40mA -es tóltőáramot 7-8h -ra mint az akkun is irva van ,de mekkora legyen a töltőfesz? 9-10v?

Zs
(#) kadarist válasza kuzin hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Szia!
Az áram, és az idő a lényeg a töltésnél. Érdemes 10V feletti feszültséget beállítani 9V-os akkupakknál.
(#) kuzin válasza kadarist hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Szia!

Köszi, akkor kap 11V ot.
Még nem volt használva. Gondolom érdemes megformázni.
Lemerítsem előtte vagy ne?

Zs
(#) kadarist válasza kuzin hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Egy kis infó: Bővebben: Link
(#) kuzin válasza kadarist hozzászólására (») Márc 25, 2010 /
 
Köszi
(#) fater0827 válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Üdv Szsrobert
A válaszod nem pontos , mert 6*10 a 23.-ikon.Na súgok kicsit, egyszerűbb a megoldás.Még nem mondom meg hátha másnak is az a megoldása mint Nekem,szeretném érdekessé tenni a dolgot.
Szoktam több témát olvasni 10-20 hozzászólást és még tanulni is lehet belőle. :yes:
Üdv
(#) djgabi_8 válasza kadarist hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
heló
Ez a rajz amit kültél az hány voltra van?
(#) kadarist válasza djgabi_8 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Max 16V DC-t köthetsz rá. 14V-ra még éppen jó lehet.
Itt az eredeti oldal: Bővebben: Link
Szerintem nagyobb feszültségről is működőképes a dolog.
(#) fater0827 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Üdv Köb Zoli
Készítesz akkutöltőt, azért nem árt tisztában lenni az akku lelkivilágával.Ja az akku is kell az akkutöltőhöz. Amint tudott a lemerült akku 1.12-1.14 kg/l a feltöltött akku 1.28 vagy téli 1.32 kg/l a kénsav sűrűsége .Most elárultam magam ,ezért nehezebb a töltött akku.
Jöhet a kérdés mi lesz az oxigénnel és a hidrogénnel? Vissza kérdezek ,mi van a légmentesen lezárt akkuval? Ott egyik sem távozik.Cáfold meg állításom .
Üdv
(#) lanti válasza fater0827 hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
A légmentes/zárt akku gáz recilkulátoros megoldású, a savas akkuban a kénsav képlete H2SO4 ez remélem megmagyarázza a dolgot.
(#) mugab válasza fater0827 hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Szerintem ha elolvasnál rendesen egy akkumlátorral foglalkozó cikket nem írnál hülyeségeket...
Attól hogy az elektrolit fajsúlya változik még nem változik az akku súlya. Hogy miért annak járj utána pl. a vikipédián.A kémiai részt ajánlom figyelmedbe...
(#) kadarist válasza fater0827 hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Fater!
De mitől lesz sűrűbb a kénsav? Mert az ólom-szulfátból színólom és kénsav keletkezik. Tehát a töltés kénsavat "termel". Ettől még nem lesz nehezebb az akku. Jó lenne nem keverni a szezont a fazonnal.
(#) fater0827 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
Üdv Kadarist
Elektromos árammal kémiai változást idézek elő,kisütésnél ezt az elektromosságot kicsalogatom ,ha teljesen kisütném az Akkut akkor víz lenne.Az 1 liter víz könnyebb mint az 1 liter kénsav vagy mint az 1liter higany.Ha pedig elektronokkal töltöm az akkut ,azért megbocsát (az elektronnak is van súlya).
Üdv fater
(#) kadarist válasza fater0827 hozzászólására (») Ápr 7, 2010 /
 
Teljesen igazad van! További jó éjszakát!
(#) picitomi hozzászólása Júl 24, 2010 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van nekem egy elég méretes trafóm, régen egy 12v-os aksitöltőben volt, házilag készítettben. Van rajta egy 7,5 voltos kimenet is. Szeretnék egy töltőt építeni 6 voltos aksikhoz. Tudnátok nekem egy egyszerű kapcsolási rajzot adni hozzá?
Olyan dolgokkal mint a Graetz híd képben vagyok, csak pontosan az egyes alkotók értékeit nem tudom kiszámolni, hogy az biztosan jó legyen
Előre is nagyon köszönöm!
(#) Stewe válasza picitomi hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Konkrétan milyen szolgáltatásokkal szeretnél töltőt? Így túl általános!
(#) picitomi válasza Stewe hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
6 voltos savas ólomaksit (autó, motor) szeretnék tölteni vele. Én csak egy nagyon egyszerű kapcsolást szeretnék, mint a régi veterán töltőknél. Nem kell hogy automatán állítsa magát vagy kapcsoljon ki. Köszönöm!
(#) kadarist válasza picitomi hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Szia!
Egyszerű: Graetz híd a trafó szekunderére, az áramkorlátozásra pedig egy sorosan bekötött 12V-os izzót használj. Az izzó teljesítménye a kívánt áramtól függjön. Természetesen a diódahidat érdemes hűteni, persze ez is az átfolyó áramtól függ.
(#) picitomi válasza kadarist hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
És az 7,5 volt elég? Nem fognak a diódák sokat levenni belőle? Köszönöm!
(#) kadarist válasza picitomi hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
7,2 V-tól megkezdődik a vízbontás(gázképződés), úgyhogy a 7,5V elég lesz. Ha ez a 7,5 V egy effektív érték, akkor még sok is, hisz csúcsfeszültségben (amire tölti a trafó az akksit) ez többet jelent.
(#) picitomi válasza kadarist hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
köszönöm!
(#) kadarist válasza picitomi hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Szívesen!
(#) Zsoca89 hozzászólása Márc 9, 2011 /
 
Szia!
Van nekem egy szép kis rajzom.
A kérdésem az volna, hogy:
1, ez jó zselés akkumulátor töltésére is?
2, mennyi ennek a kimeneti feszültsége?
3, ez automata töltő rajza?
Ugyebár 18V-al kell megtáplálni ezt az áramkört és a zselés aksikat ha jól tudom 14,5 körüli feszültséggel kellene tölteni.
Elektromos bicikli akkumulátorát szeretném tölteni ami 22Ah-ás. 48V-os a bicikli de én mind a négy aksiját külön külön szeretném tölteni mert így állítólag tovább bírja. Nem szulfásodik el olyan gyorsan mint ha sorba kötve tölteném őket és ezáltal nem fognak kerekedni az aksik. Mert a mostaniak kicsit megdagadtak .
Tehát egy betáp és 4 ilyen áramkört csinálnék.
Előre is köszönöm a választ!
Következő: »»   2 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem