Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Atmel 89s8253 és 16x2 LCD
Lapozás: OK   1 / 1
(#) pzsolesz hozzászólása Okt 18, 2007 /
 
Üdv minden ATMEL rajongónak!!!

Én még kezdő vagyok a témában.Fél éve foglalkozok a témával intenziven.Miután az Atmel 89s8253 assal eljutottam egy bizonyos szintig (Chip programozó gyártás, 7 szegmenses display kezelés,A/D converterek, Soros portra adat küldés...)

Gondoltam beszerzek egy 16x2 es LCD displayt DEM 16212SY.Azonban nem tudom rávenni a kijelzöt hogy kiirjon valamit is.

Bascom 8051 be programozok.Lhet hogy nem kompatibilis az LCD ezzel a programnyelvel ?

Elektronikailag amit csak lehetett kipróbáltam. A P0 tól a P3 ig végig póbáltam a bekötést.felhúzó ellenálllásokkal is próbálkoztam de egyszerüen nem müködik

(#) szetty válasza pzsolesz hozzászólására (») Okt 18, 2007 /
 
szia. borzalmasan röstellem magam, hogy egy másik oldalra irányítalak erről a fórumról, de a Bővebben: Link -en mindenki atmellel foglalkozik. ott lehet, h találsz megoldást a problémádra.

egyébként a fórum gazdájának javasolnám, h kéne készíteni egy oldalt, ahol atmel-es fórum, kapcsolások vannak, a pic-es oldalhoz hasonlóan.

üdv,
szetty
(#) zuisti válasza pzsolesz hozzászólására (») Okt 18, 2007 /
 
Helló!

Több adatot kéne megadnod, hogy segíthessünk:

1.
Az alkalmazott kapcsolás (rajz)
2.
Az LCD adatlapja, ha kaptál hozzá egyáltalán (a Google nem talált). Nem soros vezérlésű véletlenül ez az LCD?
3.
A működtető program (a .bas és a kapott .asm vagy .lst).
Nem ismerem a BascomAvr-t, van 'beépített' LCD kezelője, és azt használod? Jól? Próbáld meg inkább magad megírni! Ha assembly-ben programozol, ez nem lehet gond.
Egyébként nincs olyan, hogy valami egy programnyelvvel nem kompatibilis...

4.
A tapasztalt jelenség (egyáltalán ad-e életjelet a kijelző, pl. sötét kockák, stb)

A neten egyébként rengeteg példát találsz, de könnyű elrontani is valamit (pl. 4 v. 8 bites interface, helyes inicializálás, időzítések, címzés stb).