Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
 
Témaindító: tilde, idő: Jún 25, 2007
Lapozás: OK   41 / 41
(#) Nanok hozzászólása Jan 27, 2018 /
 
Köszönöm a válaszokat!

Van nekem még itt egy n-Power 500W-os tápegységem, 2012-es. Tudom, hogy nem a legjobb márka, de úgy kaptam.
Ennek mik a tipikus hibái, tönkre teheti a gépet? Számíthatok rá, hogy kb. egy 250W-ot elbír huzamosabb ideig? Elvileg 12v1=15A és 12v2=15A, de belül nincsenek külön, néztem.
(#) Sebi válasza Nanok hozzászólására (») Jan 27, 2018 /
 
Meg lehet cserélni a két kettősdiódát ÉS át kell tenni a visszacsatoló (feszültségfigyelő) ágat a 12V-ra. Így az lesz a stabil kimenet és az +5V jobban fog mászkálni a terhelés függvényében.
Az össz teljesítményt nem lehet túllépni és korlát lehet még, hogy a trafót milyen keresztmetszetű huzallal folytatták az 5V-tól.

Ha csak a 12V van terhelve, akkor ki kell iktatni a feszültségek összehasonlítását végző áramköröket, különben leoldja a tápot.
(#) marczygyor hozzászólása Márc 15, 2018 /
 
Sziasztok.

Lenne egy kis gondom, egy Be Quiet táppal... (BE QUIET! Dark Power Pro 11 750W).
https://ipon.hu/webshop/product/be_quiet!_dark_power_pro_11_750w/1247872
Tegnap kaptam kézhez, beraktam a masinába, kapott 220-at, kiskapcsoló ON, és semmi... Nem indul a gép... Visszaraktam a másikat, (csak az alaplapot, és a procit csatoltam vissza) 220 be, és elindul. Lekapcs, vissza az új, és ezután elindult az újjal. Reggel szépen rendben elindult. Ma - mivel hogy kimaradt a DVD író - , ezért újra lekapcs, bekötöttem az írót a körbe, meg sem mukkan... Régi táp vissza, (mint előző nap "megbikáztam") utána az újat, és elindult...
Lekapcsoltam windowsból, újraindítottam windowsból, és megy... Mi lehet a probléma?
Ha áramszünet lesz vmi miatt, megint játszhatom el az egészet?

Gigabyte GA-Z97-D3H alaplap
Core i7 4790 processzor
16 GB Ram
Nvidia 1080 MSI vga kártya
(Régi tápom enermax 600W)

Köszi az észrevételeket előre is..
Marczy
(#) Matt hozzászólása Ápr 30, 2018 /
 
Sziasztok!

Van egy Codegen 300 W-os tápom, ami egy RPI2-őt, illetve RPI3-at, 3db usb-s vinyót és egy 12 V/os routert szolgál ki.
A vinyók 2,5-es vinyók, a tápot közvetlenül a tápról kapják és nem a Raspberry pi-k usb portjáról. A Raspberry PI 3 folyamatosan rinyál, h kevés a feszültség neki. Multival mérve terhelés mellett 5,08-09V ot mérek az 5V-os ágban.

Valakinek van valami ötlete, mi lehet a baj?
Üdv
Máté
(#) Johnycorp válasza Matt hozzászólására (») Ápr 30, 2018 /
 
Szia.

Az RPI paneljén is mérted, hogy mennyi pontosan a tápfeszültség? Az oda vezető vezetéken vagy USB kábelen a terhelés hatására hamar leeshet a feszültség.

Másik tápegységgel próba? Lehet, hogy a tápegységedben vacakolnak a kondik és a nem jól szűrt, hullámzó feszültség bekavar. Ezt multiméterrel nem érzékeled.
(#) Matt válasza Johnycorp hozzászólására (») Ápr 30, 2018 /
 
Szia!

Ez már egy másik tápegység. Eredetileg egy régi AT-s táp volt, azt lecseréltem erre az ATX-esre. Ez sem új, hozzáteszem. Hát az rpi tápvezetékén mértem a feszt.
(#) szabi95 hozzászólása Jún 12, 2018 /
 
Üdv!
Van egy használt 300w-os atx tápom, akku töltőt szoktam róla tápolni, és a ház és egy földelt pont között 12 váltófeszt mérek.
A táp földelése nincs bekötve mert a lakásban a konnektorhoz nincs kihúzva a föld, viszont a táp háza közel van a földelt ponthoz (radiátor), ezért már meg is rázott egyszer. Átnéztem a nyákot, sehol sem találtam zárlatot, vagy valami rosszank tűnő alkatrészt. (Szétszedve méregetni nem fogom, nem szeretnék a 230V-al is kontaktolni)
Van valami ötlet hogy mi lehet rossz?
(#) uniman válasza szabi95 hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Nézd meg a betáp csatlakozóját...lesz ott egy-egy kondi a ház meg a N és az L között. Ha nem földeled, akkor a nulla/ház vagy fázis/ház között 100V feletti AC-t fogsz mérni, de csak egy "csípés" erejéig...
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
(#) szabi95 válasza uniman hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Csak egy kondi van, a fázis meg a nulla között.
(#) diginewl hozzászólása Szept 21, 2018 /
 
Tiszteletem!
Van egy Chieftec (GPS 400A8) tápunk 400W. Elméletileg jó...de nem indul el vele a számítógép.
A +5V kimenetén 4,95-4,93V-ot mérek, a 12V-on 12,5V-ot.
Hol állítódhatott el a tápegység egyik napról a másikra, természetesen a garancia után fél évvel?
Mit mérjek, mit cseréljek ki benne, hogy +5V felé menjen a +5V érték?

Köszönettel: Jenő
(#) pittti válasza diginewl hozzászólására (») Szept 21, 2018 /
 
A +5V értéke bőven belül van a szabványon. Más lesz ott a gond, nézz körül a készenléti körben (az ott lévő 1000 - 1500 µF-os kondenzátor kiszáradása nagyon gyakran okoz ilyen hibát.
(#) eyess válasza diginewl hozzászólására (») Szept 21, 2018 /
 
Nem biztos az , hogy a tápnak van baja . Magában a táp számítógép nélkül elindul ?
(#) diginewl válasza pittti hozzászólására (») Szept 21, 2018 /
 
Találtam egy teljesen szép kinézetű 1000µF 10V-os kondit a 5vST mellett, ami közvetlenül a hűtőbordára volt rátéve. Semmi különleges nem látszott rajta. Ezt kicseréltem.
Most működik.
Köszönöm az ötletet!
(#) pittti válasza diginewl hozzászólására (») Szept 21, 2018 /
 
Idézet:
...Találtam egy teljesen szép kinézetű 1000µF 10V-os kondit

Az a gond, hogy némelyik kondenzátor kiszáradáskor nem mutat tüneteket (púposodás, kifolyás), hanem szép csendben elveszíti a kapacitását. Nálad is ez lehetett. Legjobb megoldás ha az alkatrészt nem „szemmelverjük”, hanem a megfelelő műszerrel (ESR mérő) megmérjük. Ha van ilyened, rögtön megtalálod a hibát.
(máskülönben csak a gyakorlat segíthet)
(#) diginewl válasza pittti hozzászólására (») Szept 22, 2018 /
 
Van egy műszerem, ami csak 100mikroF-ig tud kapacitást mérni. Ez felett volt a kondi.
Ma reggel is elindult a táp.
A jelzett kondit cseréltem ki. Ez "gyárilag" rá volt építve a hűtőlapra. Az esettel a bajom mindössze az, hogy nem noname tápról van szó, valamint két és fél év után adta meg magát - szinte programozva. Túlterhelve nem volt 40-50W-ot fogyaszt a gép. Napi 9 órát megy, többit áramtalanítva áll...
Ismételten köszönöm a segítséget!!!!
(#) pittti válasza diginewl hozzászólására (») Szept 22, 2018 /
 
Hát igen - kicsit cinikusan fogalmazva lehet mondani, hogy ez egy gyárilag előre beprogramozott hibalehetőség (bár én inkább konstrukciós hibának nevezném). A borda hőmérséklete ugyanis üzem közben 60 - 70 °C is lehet, ez több mint elég hogy a kondenzátor gyorsabban, idő előtt kiszáradjon.

Ha ilyen helyen cserélek kondenzátort, előtte az újra mindig teszek egy zsugorcsövet - meglepő, de az így „preparált” példányok sokkal tovább bírják - legalábbis ugyanezzel a hibával még egy sem került vissza hozzám. A GPS szériának ez egyébként típushibája (ezért is tudtam rögtön miről van szó), de számos más gyártónál (FSP, Corsair, DTK) is jellemző hiba.

A kapacitásmérés ebben az esetben mit sem ér, mint már írtam az ESR értékét kell ellenőrizni (jobb műszerekkel ez kiforrasztás nélkül is elvégezhető - in circuit mérés), ha ez túlságosan megnö, akkor hiába van a kondenzátornak még valamennyi kapacitása, a feladatát nem tudja ellátni - tehát rossz.
Következő: »»   41 / 41
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu