Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   2 / 156
(#) hzsolt77 válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
szia!
gyujtás ráadása után ég a töltésjelző lámpa?
járó motornál elalszik?
lehet hogy egy gerjesztő dióda van csak meghalva,
japi autóknál előfordul,csak sajna sokba komplett hidat kell cserélni,mert külön diódát nem lehet.
(#) patexati hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Álltalában ha az egyik segéddióda elromlik a generátorban akkor a töltésvisszajelző járó motornál is világít halványan Nem minden generátorban van segéddióda!!!Én régen autóvillamosságszerelő voltam és szerintem a segéddióda cserélhető ellentétben a 6db teljesítménydiódával melyek bele vannak sajtolva a diódahídba!Én itt a problémát a töltésvisszajelző lámpával kezdeném mégpedíg úgy ha a generátorról lehúzom a visszajelző szálát és testre érintem kell a lámpának világítani ha nem világít ezért nincs töltés sem mivel ezen kap gerjesztést a fesszabályzó
(#) Szuszu hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Sziasztok! Szerintem először próbalámpával ki kellene mérni, mi van abban a kettő db csatlakozóban(tényleg: milyen betűkkel van jelölve a két csatlakozó?).Lehet, hogy az egyik a töltésvisszjelző lámpa, a másik lehet fordulatszámjel (ha van az autóban motorfordulatszámmérő) vagy esetleg +12 v (referenciafeszültség, ebből állapítja meg a feszültségszabályzó, mennyit kell tölteni).
(#) potyo hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Ez annyira jó, hogy többször beírjuk ugyanazokat a dolgokat.
(#) Moderátor hozzászólása potyo hozzászólására (») Ápr 13, 2007
 
Ha rossz válasz érkezik egy topikba? Valaki mindig sír a topikban...

Ha nem érkezik válasz? Valaki mindig sír a topikban...

Ha túl későn érkezik válasz? Valaki mindig sír a topikban...

Ha többször van ugyanaz egy topikban leírva, már akkoris kezdődik a fölöslegs sírás?

Inkább örülhetnél, hogy többen is megerősítik a gondolatodat!!!

Ez most halál komoly, hogy ilyeneken is kiakadsz?
(#) dobo hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Hidjétek el abba a generátorba be van építve a fesszabályzó!!!!!
És a lámpán keresztül kap áramot hogy felgerjedjen.
De ha a lámpán nem kap áramot akkor is fel tud gerjedni csak nagyobb fordulatszámon én így tudom.
Én cserélnék egy fesszabályzót!
Bár lehet hogy megmentek a diódák (sarulevételnél) azokat meg ki kellene mérni.
A bontott generátor lehet jó megoldásnak tünhet nem?

(#) még1MbR hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Sziasztok!
Méréssel illik eldönteni villamos problémát, szerintem, pláne ha autóvillamosságis az emberfia... tanulni pedig nem szégyen mástól.
Leírták már előttem, de magam is megerősítem, durva tranziensek jönnek létre az akkusaru levételekor. Ladánál nekem egyszer letört a saru vezetéke és csak néha érintkezett. A beépített feszmérő másodpercekre kiakadt koppanásig (min 16-20V), csak hát a ladában nincs elektronika ugyi
Nem nagy ügy már manapság venni 999Ft-ért egy digitmultit és rámérni, megvan e a 13-14V... nem csak az akkunál, hanem a generátor kivezetés és a háza között is! Rossz testkábel szépen tud szivatni.
Aztán jön a generátor szétszedése, ellenőrzése.
Na itt már el kell dönteni, rászánja e az ember a fél napját, vagy elszalad vele generátor szakszervízbe (figyelem! Nem autóvillamosságishoz!! Ott ugyanis gyakran azt tesznek bele, ami éppen kéznél van, nem pedig ami bele való... ladával 2x megszívtam ezt, fogalmuk sem volt róla, hogy legalább 3 féle lada generátor van. Egymással nem teljesen kompatibilisek, eredmény- feleannyi töltés, 55A helyett 20-25A).
Párezer forintból megvan a munkadíj, ennyiért nem mindig éri meg kínlódni otthon, ahol nincs próbapad a leadott teljesítmény beméréséhez.
Jó tapasztalatom a www.oninditogenerator.hu céggel volt eddig.
(#) potyo válasza dobo hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Idézet:
„Ha a kefék lennének rosszak akkor világítania kellene!!!Üzem közben”

Ezt csak most olvastam. Miért kellene világítania a lámpának, ha a kefék nem érintkeznek a gyűrűkkel?
(#) Szuszu válasza potyo hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Hagyományos rendszerű generátornál a töltésjelző lámpa egyik lába gyújtás +12v-ra van kötve. A másik lába a generátor D+ csatlakozójára van kötve, erre a pontra kapcsolódnak a gerjesztődiódák és a fesszabályzó is. Ha nem jár a motor, ez a csatlakozó a fesszabályzón, a keféken és a forgórészen keresztül testen van, emiatt világít a lámpa.Ha a lámpa nem világít, amikor a gyújtást bekapcsolod, az a következők miatt lehet:
- a lámpa nem kap +12 v-ot a gyújtáskapcsolótól,
- a lámpa kiégett
- a kefék kopottak, és nem adnak testet a lámpának a forgórészen keresztül,
- a kefetartók koszosak, a kefe(kefék) megakad(nak) és nem éri el acsúszógyűrűt (ket).
- a forgórész szakadt
- fesszabályzó rossz.
Amikor a motor beindul, a lámpán keresztül a fesszabályzó +12v-ot kap, és előgerjeszti a forgórészt. Az állórészben ekkor már indukálódik akkora feszültség, hogy a gerjesztődiódák tudnak a generátor teljes gerjesztéséhez elegendő feszültséget adni. Ekkor a D+ csatlakozón pozitív feszültség jelenik meg (az, hogy mekkora, a fesszabályzótól és a bekapcsolt fogyasztók teljesítményfelvételétől függ). Ekkor a lámpa a D+ -ról is pozitív feszültséget kap, és a gyújtástól is, ezért nem világít.

Mivel Japán autó generátorával van probléma, sokminden változhat. Sajnos a japók sokmindent megkevertek, vannak olyan generátoraik, ahol pl. nincsenek gerjesztődiódák....
Ezért lenne fontos,hogy huhuu megnézze a csatlakozók jelöléseit. A generátor gyártója is elárul pár dolgot.
(#) potyo válasza Szuszu hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Számomra ne keress, én a generátor és a töltésszabályzás működésével tökéletesen tisztában vagyok. Nemtudom ezzel azt akartad-e megerősíteni, amit idéztem, mert sikerült elmagyaráznod, hogy az miért nem igaz
(#) Szuszu hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Natessék, szerkesztettem, erre lehagyom a rajzot
(#) Szuszu hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
potyo gyors voltál "Üzem közben"-t nem néztem.
(#) potyo válasza Szuszu hozzászólására (») Ápr 13, 2007 /
 
Kösz a rajzot. Én is kerestem már, mert elhangzott itt, hogy ez a fajta előgerjesztés eddig nem volt ismert, holott minden könyvben ez szerepel.
(#) Szuszu hozzászólása Ápr 13, 2007 /
 
Nincs mit Megkeveredtem, azért írtam amit írtam, nem ellened akartam szólni .Az a baj, hogy japó generátornak esetleg teljesen más lehet a szabályzása, ezért más hiba más hibajelenséget mutat. Ezért kell a generátor gyártója, teljesítménye, csatlakozóinak jelzése...
(#) dobo hozzászólása Ápr 15, 2007 /
 
Azt hiszem Audinál javítottam generátort és a Kefék el voltak kopva sőt a csúszógyürű is müanyagig kopott és a töltés lámpa világított na akkor most ilyenkor mi van?
Csúszógyürü és kefecsere után minden remekül müködött.
A régi fesszabályzóval.!!!!
Még azt sem lehet mondani hogy a fesszabályzó lehetett rossz!
(#) potyo válasza dobo hozzászólására (») Ápr 15, 2007 /
 
Kefepor nem zárta véletlenül rövidre a keféket? A gerjesztésen kívül szvsz máshol nem folyhat a lámpa árama, hiszen akkor nem gerjedne fel a generátor.
(#) pee hozzászólása Ápr 16, 2007 /
 
Érdelesek, amit a "nagyok" írtak.. '86-os Mazda 323. gondok voltak a töltéssel, hát nosza, beindít, levesz saru, motor megáll. visszatesz saru, indít, megy autó, tölt rendesen. mi a kérdés még itt? (a computeres vezérlésű mindenféle csúcsteknológiás bizbasz persze más téma) az első szervízben vettem bele 1 új generátort, és már jó is volt. ennyi na pá
(#) huhuu hozzászólása Ápr 17, 2007 /
 
köszi mindenkinek a segitseget!
Megoldodott a dolog.
Mivel ki kellett szerelni a generatort alaposabb vizsgalathoz, ezert a haverom elvitte egy szerelöhöz.
A szerelö ranezett es ravagta, hogy generator csere. Meg jo, hogy valamelyest meregettuk, ezert mi mondtuk neki, valoszinuleg elkopott a szenkefe. Ahogy latta, hogy jaratosak vagyunk valamelyest a temaban rögtön olcsobb lett a javitas
(#) potyo válasza pee hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Valszeg két kopott kefe helyett (100Ft), vagy egy elengedett forrasztás helyett vettél egy komplett generátort. Ha neked jól esett, akkor oké, én inkább kefét cserélek.
(#) potyo válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Mennyit akart kapni a generátorcseréért?
(#) Norberto válasza potyo hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Szerintem ő arra gondolt, hogy mindenféle "következmény nélkül" sikerült levennnie az akkuról a sarukat menet/motor járása közben...és utána még mindig ment az autó, nem halt meg benne semmi...
(#) potyo válasza Norberto hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Akkor pedig pont az ilyen hozzászólásokra kellene reagálnotok egy kicsit szigorúbban. Addig oké, hogy nála nem történt probléma (mellesleg a motor leállt, tehát ott sem volt töltés), de ha valaki ezt olvasva leveszi, és kinyírja az elektronika felét, az már nem fog annyira örülni...
(#) Norberto válasza potyo hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Idézet:
„de ha valaki ezt olvasva leveszi, és kinyírja az elektronika felét, az már nem fog annyira örülni...”


Attól, hogy én, vagy bárki más reagál rá akármilyen szigorúan, az még nem jelenti azt, hogyha valaki CSAK az ő hozzászólását olvassa el, és kinyírja az autóját, vállalnunk kéne a felelősséget...

Ha valaki rendesen elolvas minden hozzászólást, akkor úgyis ki fog számára derülni, hogy hol van az igazság...

Aki meg nem ért a dolgokhoz (és emellett még csak nem is olvassa el az összes véleményt az oldalon), mégis belepiszkál egy, akár több milkás autóba, az vessen magára, nagyon tudjuk sajnálni!

Aki meg értelmes, élelmes, és ráadásul tud olvasni is, annak nyert ügye van, mert a hozzászólások szemrevételezésével még okosabb lesz, és nem cseszi el az autóját!

Persze ki lehetne gyomlálni minden topikot, de ehhez kedvünk sincs, időnk sincs rá, meg amúgy se lenne valami túl diszkrét megoldás...persze néha muszály alkalmazni, de minden hülyeséget nem szedhetünk ki a fórumból, mert 100-adára esik össze...
(#) huhuu válasza potyo hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
Azt mondta elöször, hogy generator 25ezer forint munkadij 7500forint. De mivel mondtuk, hogy a kefe a bunös ezert azt mondta, hogy 2500 kefe es 7500 munkadij. Amugy csak siman generatort akart cserelni, tudom, hogy biztos rakott volna bele ujat, de jobb, ha kicsit dolgozik ra es igy olcsobb a havernak. Amugy ez itt van ahol en lakom nem magyarorszagon.
(#) potyo válasza huhuu hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
A 2500Ft se semmi ár két keféért. A jelzéseket nem néztétek meg véletlenül a generátoron?
(#) huhuu válasza potyo hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
nem neztuk meg. Itt amugy ez olcso arnak szamit, eleg messze vagyok magyarorszagtol(fnn o.)
(#) pee válasza potyo hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
olvass..
Idézet:
„86-os Mazda 323[...]a computeres vezérlésű mindenféle csúcsteknológiás bizbasz persze más téma”
nem azt mondtam, hogy bárki kapja le a mercijéről menet közben a sarut..hanem azt, hogy a 21 éves autóm nem füstöl el, ha leveszem róla a sarut!és a generátor se volt sok, azért vettem újat, mert nem akartam tovább rontani a helyzeten, 10k-ért megvettem az utángyártott Hitachi generátort, és beszereltem a telken. nekem ennyibe volt az, hogy ne bontsam fel a kisszériás "seholsetalálom a leírásást" kocsim vezetékeit. kiszedtem 2 csavart, lehúztam a csatikat, bele az újat. ennyi. pá
(#) pee válasza Norberto hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
telibe talált, ezt akartam kifejezni
(#) jocman válasza Joci77 hozzászólására (») Ápr 17, 2007 / 1
 
Szia,

a generátorban diódák vannak, mivel az egy három fázisú szinkrongép ezért NE VEDD le járó motornál a sarukat, mert az önindukció tönkreteheti a félvezetőket.
Dinamónál még mehet ez az eljárás.

ÜDV
(#) jocman válasza potyo hozzászólására (») Ápr 17, 2007 /
 
TELJESEN IGAZ!!!

a generátor az egy háromfázisú szinkrongép, következésképp diódákkal egyenirányítják az áramot és nem kommutátorral, mint a dinamónál. Ha leveszed a sarut, akkor nincs meg az az ellentétes irányú akkufeszültség, ami egyensúlyt tart a generátorban indukált feszültséggel, és ha rossz napja van a kocsidnak, akkor hazavágja nemcsak a generátordióda-sort (x10eFt!), hanem egyéb elektronikai berendezéseket is.
Ezért kicsit óvatosabban az efféle műveletekkel!
Következő: »»   2 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem