Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   262 / 338
(#) Petyaa válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 31, 2018 / 1
 
Szűrő nélkül khm hát annyira nem jó tesztelni. Kevésbé rosszabb, ha a tank legalább félig van az esetleges szennyeződések miatt. Legalább egy mezei átfolyós üzemanyag szűrőt kössetek be elé.
Nem tudom a szűrőt mennyire lehet szerelni. O gyűrűket vagy tömítéseket benne.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2018
(#) Lezli46 válasza Petyaa hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Igazad van, olvastam milyen " betegesen" kényes a CR a tisztaságra.,sok mindent nem lehet előadni a szürön (szerintünk..) ugymond valamiféle javitás ügyében..,tank háronegyedig,minmálisat probáljuk, már megvan rendelve a gyári,komplett..
(#) Petyaa válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
De legalább 40ezerből megúszod. Ha már így benne vagytok, a tankban lévő üzemanyagbemérő-egységet is tisztítsátok meg.
(#) benzinkutas válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat. Ez a Berlingo III-as: Ezek a leválasztó relék egyébkén csak közönséges 12v DC relékből van felépítve, vagy a jel pl egy optó csatolóva van leválasztval?
(#) Lezli46 válasza Petyaa hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Visszajelzés a levegőbuborékok kapcsán : A szürőház volt a ludas , noha semmi de semmit nem látni rajta.., de kizárásos alapon bejött.., meg a megszivatott német ford forumos visszajelzése korrekt volt.., annyi volt a vége amennyit irtam...
(#) Lezli46 válasza benzinkutas hozzászólására (») Jún 1, 2018 /
 
Csak eszmefuttatás szinténtjén..,és no garancia.., C.Berlingo III Can buszos , ez esetben mint többen irták is ., sima, hagyományos modú ,galvanikus lekötés pl a hátsólámpaizzó vezetékéröl tárgytalan.., nagyon esetlegesen és nem is általános érvénnyel meglehet probálni pl az izzóról levenni a jelet de nem direkt az aljazatba , hanem csak egy mikrorelé tekercse számára.., én nem tenném.., ilyen Can- s autókra külön elektronikát kell venni a vonóhorog korrekt bekötèsèhez., azt nem tudom ezekben van -e optocsatolás.., nem feltétlenül kell..,
Ebbe a Berlingóba tudtommal a BSI- be van a viil.relé integrálva., és minden izzó kimenete külön csatorna.., vonohorog visszajelzés is a CAN -s szettel a legegyszerübb
(#) benzinkutas válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
1:A maszek vonóhorgos dologról már letettem, a reléset azért kérdeztem mert szeretnék tolató radart és a tolató lámpáról szeretném vezérelni egy relével aminek az áramfelvétele 30mA. 2:Egyébként a gyári canbus-os leválasztót hová kell csatlakoztatni, néztem egy gyári cuccot nekem úgy tűnt hogy itt is az izzóhoz menő vezetéket csapolják meg.
(#) attika válasza benzinkutas hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Azt is az izzókra kell kötni csak az elektronikának kell még egy plusz meg egy test is.
(#) Lezli46 válasza benzinkutas hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Még kiegészitésként eszembejutott.., kétféle utólagos modul van CAN- hez.., egyik amit emlitettél hogy ugyanugy az izzókra kell mint egy hagyományost, mert a jeleket innét veszi le a modulhoz.., ez a gyakoribb.., de létezik akár utólagos beépitéshez(Audinàl találkoztam konkrétan ilyesmivel) ahol a modul Can vezetékeit csak kell rákötni az autó eredeti Can vezetékeire és diaggal felrakni az adott tipusra
(#) benzinkutas válasza attika hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
attika ezt én is így gondoltam, hogy csak a relé vezérlését venném a tolató lámpa izzójáról ami 30mA és a radar tápjanak vinnék hátra egy 12v meg egy testet!
(#) benzinkutas válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Amit néztem azt a Bárdi honlapján néztem konkrétan ehhez az autóhoz forgalmazzák.
(#) RoliNyh válasza benzinkutas hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Optocsatolóval figyeld a tolatólámpa mikor világít.
Az plusz 5mA csak, ha ez megbolondítja a CAN -t, megeszem a kalapom (még jó, hogy nincs is).
Az optocsatolóval vezérelhetsz egy FET -et (vagy relét ha az jobban tetszik), ami kapcsolja a tápot a tolatóradarnak, vagy aminek akarod.
(#) zandriis5 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Kedves Proli007,
A tesztelés során egy apró hibát fedeztem fel annál az elektronikánál, ami 4másodperces dupla impulzusos (vészvillogót kapcsolja nyitás-zárásra). Ha 0,5másodperces a bemenő impulzus, akkor nincs probléma, (tudom 0,5 másodperces impulzusra írtam anno, el felejtettem azt az esetet, ha le/fel akarom húzni távirányítóval az ablakokat, akkor hosszan kell nyomni) így ha a bemenő jel hossza 5-10 másodpercig folyamatos, akkor újjra-újjra indul az időzítés és végül az esetek 99%-ban pont abban az állásban felyeződik be, hogy a vészvillogó bekapcsolva marad. Egy kondenzátor segítségével meg lehetne oldani, hogy ha folyamatos jelet kap néhány másodpercig, akkor sem ismétlődjön a ciklus? Köszönöm a segítséget.
(#) proli007 válasza zandriis5 hozzászólására (») Jún 6, 2018 /
 
Hello! A C2-R2 közös pontja és az IC 1-es lába közé kell egy 100nF, és az IC 1-es lába és a táp közé egy 1Mohm. (Nem túl elegáns megoldás, de remélhetőleg megfelelő lesz.)
(#) pompidu hozzászólása Jún 6, 2018 /
 
Sziasztok,

Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy közületek valaki olvasott-e már ki can bus nyers adatokat kocsiból? És ha igen akkor tudna nekem segíteni hogyan megvalósítható az oda vissza kommunikáció?

A kocsiban a can vezetékek megtalálása nem jelent problémát csakis a hardver és a szoftver párosa.
Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2018
(#) Rudiur hozzászólása Jún 22, 2018 /
 
Üdv mindenkinek! Lehet nem jó helyre írom a kérdésem,ebben az esetben elnézést. Van egy régi renault megane rt-m és nem indul be. (a zsír új indítómotorral,nem felújított!) "Géppuskaszerű" hangot ad a behúzó,erre azt mondták ,hogy valamelyik kábel nagyon oxidált. Megnéztem,mindegyik,nagyon oxidált,viszont találtam egy egy hibás elko-t. Az lenne a "legfontosabb" kérdésem,hogy ki lehet-e váltani ezt "valamivel" , vagy felejtős.
(#) pompidu válasza Rudiur hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Ez a kocsin csak egy zavarszűrő kondi, az indítást nem befolyásolja, de ahogy mondod ez egy sima kondi csak más köntösben a feszültség értékre kell odafigyelni nehogy kirózsázzon
(#) Rudiur válasza pompidu hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Köszönöm szépen!
(#) attika válasza Rudiur hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Ha kattog akkor test hiba vagy gyenge akkumulátor.
A kattogás azért van mert annyira gyenge az akkumulátor, hogy a mágneskapcsoló nem tud behúzva maradni és elenged de ahogy elenged csökken az áramfelvétele és megpróbálja még egyszer.
Mielőtt belekötnének nem a mágneskapcsoló vesz fel akkora áramot, hogy elenged, hanem maga az indítómotor.
Ettől függetlenül simán okozhatja egy oxidált kábel is a hibát.
(#) Tomi20 válasza Rudiur hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Üdv

Próbaképpen beraknék egy plusz testkábelt a motor, és az akku negatív közé, Nekem emiatt nem is indított, meg is lett a gyári összekötés, elrohadt, csere után azóta is működik szépen. Szintén Renault, csak Clio.
(#) levaitamas hozzászólása Jún 25, 2018 /
 
Sziasztok!
Opel diagnosztikával kapcsolatban kérdenék. Volt egy laptopom, amin Windows Xp futott és az Op Com programja futott rajta. A gondom annyi lenne, hogy a gép tönkrement és a diagnosztikai programot sehogyan sem tudom működésre bírni Windows 10 alatt.
(#) attika válasza levaitamas hozzászólására (») Jún 25, 2018 / 1
 
Szia.
Vedd fel a kapcsolatot az itthoni forgalmazóval és ők talán tudnak neked segíteni.
(#) rascal válasza levaitamas hozzászólására (») Jún 25, 2018 / 1
 
Ilyesmivel is próbálkozhatsz: Bővebben: Link
(#) kobold válasza Rudiur hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Ha még nem oldódott meg a probléma, akkor keress egy forrasztási pontot a behúzómágnes műanyag fedelére kivezetve, és egy erősebb pákával forraszd át, illetve ellenőrizd a behúzómágnes házának testelését is Nem tudom, pontosan milyen indítómotor az, de a géppuskahang hirtelen ezt juttatta eszembe.
Tolókerekes indítómotoroknál (link, a 11. oldalon) a behúzótekercs indítja előre a fogaskereket, miközben a forgórészt nagyon lassan forgatja is az árama. A behúzás végén azonban (amikor a fogaskerék már a fogaskoszorúba ült, és a tényleges indítás kezdődne), a belső, nagyáramú kapcsoló záródása rövidre zárja a behúzótekercset. Hogy ilyenkor ne ugorjon vissza a kitolt fogaskerék, egy másik, tartótekercs nevű tekercs fogja a vasmagot a helyén tartani, egészen addig, amíg indítózunk. Így aztán ha a tartótekercs szakadt, vagy a kivezetései kontakthibásak, akkor behúzó behúz - rövidzár pillanatában elenged - újra behúz (és így tovább), és máris lehet géppuskahangot hallani.
(#) antikzsolt válasza kobold hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Üdv.

Én is egy Reanultot hoztam. 1.4 2003 thalia 8 szelepes.
Amikor sikerült elindítani akkor egy ideig volt töltésem igaz alacsony fordulaton viszont izzót az aku ikon a műszerfalon. Gondolom testkábel probléma lehet. Vagy maga a generátor vacakszik nem tudom. Első körben szeretném megtudni hogy hol vannak a testelési pontok. milyen szénkefe kell bele ha az kopott volna el. És az egyenirányító. Gondolom az csak üzemel vagy nem üzemel. Nincs köztes állapota neki.
Gyári valeo 74A generátor van benne.

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) pompidu válasza antikzsolt hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Általában a fesz szabályzó és a szénkefe egy egységet alkot.
Sajnos szokott átmenet lenni, de legegyszerűbben úgy lehet megnézni, hogy az akkukra ráakasztasz egy multit és felpörgeted a gépet 3-4 ezres fordulatra a töltő feszültségnek nem szabad 14,4-14,8V fölé menni és nagyon alá sem.
(#) antikzsolt válasza pompidu hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Sajna nincs töltésem. Mert az aksi lemerült mire hazaértem. És elég bőszen világít az aksi ikon is a műszerfalon. A testkábel hibára azért gyanakszom mert ha indítanék akkor kattan egyet és semmi más. Minimálisan elhalványul a műszerfal és ennyi. A fedélzeti óra és a napi km számláló viszont nem törlődik.
(#) attika válasza antikzsolt hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Fogsz egy bikakábelt és ráakasztod az akkumulátor negatívra meg a motorra valahova, pl váltó és rögtön kiderül, hogy testelés baja van-e.
De kétlem, hogy ez lenne a gond, egy test miatt nem fog világítani a töltésjelző lámpád.
(#) antikzsolt válasza attika hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
ok ezt kipróbálom. Kuplung cserénél is így jártam. A testkábel nem volt rendesen a helyére csavarozva. Se töltés se indítás. Nagy nehezen elindult de többnyire csak kattogott a motortérben az önindító.
(#) attika válasza antikzsolt hozzászólására (») Jún 26, 2018 /
 
Na jó, ha nincs egyáltalán test a motor és a akksi között akkor produkálhat ilyet.
De egy testkábelhez nem kell rajz, felnyitod a motorháztetőt és még csak keresgélni se kell nagyon mert az ember szemét kiveri, főleg, hogy egy Thaliárol van szó és nem egy Bentley-ről.
Következő: »»   262 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem