Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   158 / 158
(#) Inhouse válasza pisti1968 hozzászólására (») Nov 12, 2020 /
 
Akkor nem egyezik...
Az első piros-fekete az valami más lesz. A 3. az igazi, az a +12V, rajta a biztosíték.
Az is gyanús, hogy 2 fehér-kék lenne... Nem mindegy, hogy melyik színből van több, tehát pl. egy kék-fehér és fehér-kék nem ugyanaz. Akkor szokott lenni azonos szín, ha mindegy. Pl. a sárgák az indexhez, a zöldek a gyújtástiltás.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2020
(#) pisti1968 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Még egy kis segítséget ha kérhetek. Nekem az 5 vezetékes központizár motoron ezek a színjelzések vannak. Piros. Lila, Kék, Fehér, Szürke
Ezek közül honnan tudom meg ,hogy melyik mire szolgál ? Annyit tudok, hogy a kék és a szürke a motor. De melyik a test, és melyik a vezérlés mikrokapcsoló vezetéke ?
(#) Inhouse válasza pisti1968 hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Sípolós állásban rámérsz kettőre.
Ha sípol, és átmozgatva a motort a másik állásba is sípol, akkor ez a kettő a motor. Ilyen esetben a mozgatás közben kicsit megbolondul a műszer az indukált feszültségtől.
Ha nem sípol, és átmozgatva igen, akkor ezek érintkezők lesznek.
Ha nem sípol, és átmozgatva sem, akkor egy érintkező és egy motor szál van mérés alatt.
(#) BI-AMP hozzászólása Nov 15, 2020 /
 
Sziasztok! Egy Skoda Octavia tourba szeretnék távírányítós központi zár vezérlőt beszerelni. A vezérlő egyszerü két rellés 6 kivezetéses kütyü. Gyárilag csak sima kulcsos központija van. Tanulmányozva a kapcsolásirajzát láttom, hogy canbusos. Szóval az ajtó átvezető kábelnél nem lehet megoldani a bekötést. Szerintetek hogyan tudnám megoldani? 81 es ajtózár és a 70 es ajtóvezérlő modul közé betudnám iktatni?
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
(#) Inhouse válasza BI-AMP hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Idézet:
„Szóval az ajtó átvezető kábelnél nem lehet megoldani a bekötést.”
Mit gondolsz, az ajtózár és a vezérlő között mi van?
(#) pisti1968 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Amit mértem a következő. Kék és a Szürke sípol, átmozgatva is sípol. Piros és a Lila sípol ,átmozgatva is sípol. Piros és a Fehér nem sípol, átmozgatva sem sípol. Lila és Fehér nem sípol, átmozgatva sem sípol. A Szürke és a Kék lehet a motor vezeték, mert 4-4 db van összekötve, és a relé 1M és 2M csatlakozójára megy. De még ott a Lila, Fehér, Piros szál vajon melyik mi lehet ? És emlékszem a Piros az nem volt bekötve sehova ! Marad a Lila és a Fehér, de hol a test szál ?
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2020
(#) Inhouse válasza pisti1968 hozzászólására (») Nov 15, 2020 /
 
Nem tudom ezeket a színeket. Az univerzálisnál a kék és a zöld a motor és a fehér, fekete, barna a mikrokapcsoló.
A motor és a mikrokapcsoló között nincs kapcsolat. A motor 2 vezetékén kívül nem lehet olyan, hogy mindkét állásban sípol. Rögzítsd a vezetékekhez a mérőzsinórokat és úgy mozgasd a motort. Ha áthúzod és rámérsz, becsaphat, mert kicsit visszarugózik, és van olyan motor, aminél nem középen kapcsol, hanem a szélén.
(#) pisti1968 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 22, 2020 /
 
Még egy kis segítséget szeretnék kérni ha lehet. " Az univerzálisnál a kék és a zöld a motor és a fehér, fekete, barna a mikrokapcsoló." A mikrokapcsoló fehér, fekete, barna szálaiból, az egyik az test szál ? A riasztó nyitó és záró vezetéke, a mikrokapcsoló vezetékeire kapcsolódik ?
(#) Inhouse válasza pisti1968 hozzászólására (») Nov 22, 2020 /
 
A mikrokapcsoló alapból független, az van rajta, amit a magalkotó rákötött, de valóban, túlnyomó részt test (szerintem is így biztonságosabb) szokott lenni. Ilyenkor hívjuk negatív vezérlésnek. Általában a motorokon is test van nyugalmi helyzetben.
A mikrokapcsolónak 3 kivezetése van, mivel egy váltóérintkezőt tartalmaz. A COM jelölésűt alapból a NC-ra, átbillentve a NO-re kapcsolja.
Lehet, hogy te előző motor mérésednél nem volt leválasztva a motor a vezetékekről? Ilyen esetben persze, hogy majd mindennel sípol, hiszen testen van 4 szál az 5-ből...
(#) pisti1968 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 22, 2020 /
 
A riasztónak a nyitó vezetékét( sárga/piros ), és záró ( sárga/fekete ) vezetékét, a központizár mikrokapcsolójának ( fehér, fekete, barna ) vezetékei közül melyikre kell kötni ? Tehát azt szeretném kérdezni, hogy a riasztónak a nyitó és záró vezetéke melyik szálakat vezérli ?
(#) Inhouse válasza pisti1968 hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Ezt így nem fogom tudni megmondani. Már többször írtam, hogy tudni kéne, hogy most mi is jön ki azon a 2 vezetéken. Ha relés (többször írtam, hogy nézd meg ezt is), akkor ide a motorok 2 vezetéke megy, és csak távirányítóról fog menni. Kell még az is, hogy a relék megkapják a másik 2 pontjukra a +12V-os és a testet.
Ha nem relés, akkor kell (2 tranzisztor és) 2 relé, hogy ugyanazt elérjük.
Vagy kell egy kp zár vezérlő áramkör, ami megcsinálja a mikrokapcsolók állapota alapján a sima vezérlést és akkor ezt kell vezérelni a 2 riasztós kimenettel. Ilyen a kp zár vezérlő az a dupla relé méretű kütyüd.
Ezek nélkül az infók nélkül csak találgatni lehet.
Hiába írod a Piranha színeit, általában nem szabványosak a különböző gyártók által használt színek. A riasztódhoz csak az az XLS a támpont, ha igaz...
(#) pisti1968 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Lehet rosszul kérdeztem. Ha így bekötöm mint az ábrán látható, akkor itt melyik vezetékre kell kötni a riasztónak a nyitó, illetve záró szálát ?
(#) Inhouse válasza pisti1968 hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Ha ezt így összekötöd és negatív impulzust ad ki az a két szál a riasztóból, akkor 2-3 pont lesz az.
A kp zár modulon a + kivezetést is be kell kötni, ahogy a rajzon van. Ha idáig meg van, akkor ezt külön próbáld le először! Mechanikusan mozdítva (kulcs, gomb) mennie kell. Ha egy autós izzós próbalámpával hozzáérsz (csipesz testen) a 2-3 pontokhoz felváltva, nyitnia/zárnia kell. Utána kötheted rá a riasztót, ha negatívat ad, de még mindig úgy rémlik, hogy ezt nem ellenőrizted.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
(#) pisti1968 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Köszönöm a segítséget ! Valóban még nem mindent ellenőriztem le.
(#) szani8001 hozzászólása Dec 3, 2020 /
 
Sziasztok. 1997-es Suzuki swiftbe szeretnék távirányítású központizárat szerelni. A bal első ajtó bejövő vezetékei közül
a barna és a fehér vezetékekre adott 12v zárja, illetve nyitja a központi zárat. (próbalámpával nézve). Erre a két vezetékre
kötöttem rá a modul fehér és fehér-fekete vezetékeit, a sárga és sárga-feketére 12v-ot.Problémám: Távirányítóval működtetve
a bal első ajtót egyáltalán nem vezérli, a másik hármat zárja, de csak akkor nyitja, ha kézzel előtte bezárom, vagy csak kattog hármat.
Kérlek segítsetek. Köszönöm szépen!

eunavi.jpg
    
(#) Inhouse válasza szani8001 hozzászólására (») Dec 3, 2020 /
 
Valószínűleg nincs a bal első ajtóban motor. Így az nem működik, így a mikrokapcsolója is úgy marad, ezért kell átbillentened, mielőtt kinyithatod. Eddig csak erről az ajtóról működtethetted kézzel (kulcs6gomb).
(#) szani8001 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 3, 2020 /
 
Van benne motor, kulccsal zárja is az ajtókat. Nyitni viszont csak néha nyit. Az igaz hogy csak ezzel az ajtóval nyitottam mióta nálam van. (1 hónapja).
(#) Inhouse válasza szani8001 hozzászólására (») Dec 3, 2020 /
 
Akkor az a motor rossz, néha megy, néha nem...az lehet a motor vezetékének is a sérülése azt ajtóátvezetőnél.
(#) szani8001 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 4, 2020 /
 
Akkor kicserélem, és megpróbálom úgy. Köszönöm a segítségedet!
(#) Inhouse válasza szani8001 hozzászólására (») Dec 4, 2020 /
 
Ha a vezetéke szakadozik, akkor hiába cseréled ki a motort. Ez utólagos, vagy gyári kp zár? A színek alapján utólagos lehet...
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2020
(#) szani8001 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 4, 2020 /
 
Gondolom hogy utólagos lehet, mert a bal első ajtó átvezetésnél a műszerfal alatt vannak a vezetékek összeforrasztva. A bal első ajtó motorjának vezetékei meg vannak írva, barna feh
sárga fe
barna ke
fehér bh
zöld nincs felirat. Az egyik barnára zárja az ajtókat, a fehérre nyitja. A másik barnán és a zöldön folyamatosan világít a próbalámpa, 12v- ra kapcsolva. A sárgán nem világit.
(#) Inhouse válasza szani8001 hozzászólására (») Dec 4, 2020 /
 
Lehet, mondjuk a sárga helyett kéknek kellene lennie a másik motorszálnak...meg nincs 2 barna...
kék és zöld - motor szálak, alapból test vagy +12V mindkettőn
fekete, fehér, barna - mikrokapcsoló szálak, a fekete a COM, a fehér és a barna a NO és NC, ebből adódik, hogy adott pillanatban a COM és valamelyik a másik kettőből zárva van és vagy test, vagy +12V van rajtuk
Az, hogy alaphelyzetben mi van a pontokon az elektronika tervezője határozta meg. A motorokon levő szálaknál üzem közben vagy az egyiken, vagy a másikon az alaphelyzettel ellentétes polaritás jelenik meg egy rövid időre.
Elég ritka a pozitív vezérlés is és az is, hogy a motorokon van +12V, inkább test szokott lenni.
(#) szani8001 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 4, 2020 /
 
Megpróbálom átvezetékelni a bal első motortól az ajtó átvezetés utáni forrasztási pontokig, ha szerencsém van jó lesz.
(#) Inhouse válasza szani8001 hozzászólására (») Dec 4, 2020 /
 
Az ajtóátvezető harangba nézz bele, ott lehet nagy eséllyel a szakadás, vagy valamelyik nem túl szakszerű kötésnél. Ha nem, akkor valóban lehet gyengélkedő motor.
(#) rolend hozzászólása Dec 25, 2020 /
 
Sziasztok,
2007-es VW Sharan központi zár hibához szeretnék segítséget kérni. A vezető és csomagtér ajtó zár mindig bezáródik gombnyomásra a többi csak kb 10-ből 3-szór. De ha nem záródnak be akkor a háromból egyik sem záródik. Mindezt teljesen véletlenszerűen produkálja. Ha tudja valaki, hogy mi lehet hiba kérem segítsen.
Előre is köszi
(#) Mb320 hozzászólása Jan 10, 2021 /
 
Sziasztok.
Adott egy citroen saxo 1,1 60LE 3 ajtos. Kulcsos centralzar van benne es szeretnem taviranyitosra atepiteni mert a dio haldoklik. Olvastam toletek a 6 kabeles triggeres morses dolgot. Ez mind stimmel mert allitolag a kozp zar vezerlo a vezetooldali motorban van. De a szinek amik az ajtoban vannak azok : rozsaszin,vekony v kek,vekony sarga,vekony zold,vekony szurke,vastag zold. A vastagzold es a vekony v kek re villant a lampa. De mind a ketszer nyitasra. Ha a tav vezerlonel osszekotottem a narancs+ narancs feketet es az ajtoban a vkeket akkor morse szerint le fel ugralt a zar. (Nyitott-csukott)
A barnara be van kotve a veszvillogo,a +12 piros es a fekete negativ. Amit nem talalok az h melyik a nyito es melyik a zaro vezetek. Kimerve a taviranyitovezerlonel gombnyomasra egyik vezeteknel sem jon ki aram. (Feszultseg). Mi lenne a megoldas? Hogyan tudnam bekotni? Kellene a nyito ,zaro szinkombo az ajton es a taviranyito vezerlojenel. A kepen az ajtobol jovo vezetekcsonk van es a tav vezerloe.
Koszonom elore is a segitseget!
(#) Inhouse válasza Mb320 hozzászólására (») Jan 10, 2021 /
 
Szia!

Ha olvastad az eddigieket, akkor láthattad, hogy mindig van bajunk a kérdezőkkel... Kevesen mondják be fejből minden autómárka, minden típusának, motorváltozatának, minden évjáratára, hogy milyen színű vezetékre kell kötnöd.
Olvasgattál, de mégis úgy tűnik, hogy találomra kötöttél vezetékeket, nem is értem, hogy mire?
Milyen típusú a távirányítós vezérlő? Bekötési rajz? Nem fog kiadni feszültséget, mert mint már számtalanszor leírtuk és az összes rajzon rajta van, a kimenete 2 váltóérintkező (2*3=6 vezeték). Vagy az egyik relé húz be, vagy a másik, neked kell rákötni, amit kapcsolni akarsz. Én már tucatszor leírtam, hogyan lehet kideríteni egy izzós próbalámpával, hogy melyik 2 vezetékkel lehet vezérelni és mivel. Ha az meg van, akkor lehet nekikezdeni szerelni, addig nem kötözgetünk találomra.
Következő: »»   158 / 158
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem