Fórum témák
» Több friss téma |
Ház igen, így aztán tényleg könnyű, én arra gondoltam, hogy a google.hu-n mát túl van.
Kíváncsi leszek, faternál is a relék miatt nem villognak az izzók? Bár ez a kisebbik rejtély, engem inkább az indexelés izgat...valahol csak kontakthiba lesz, akár az indexkapcsolóban is lehet... A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2013
Épp indultam volna pénteken du faterhoz, hogy megnézzem mi van azzal az index-el, amikor hívott, hogy nem kell menjek. Még egyszer átnézte és a vonóhorognál kokányolást találtak. Talán tavaly, vagy tavaly előtt rakatta fel szervízben. Nem sikerült túl jól, a szigszalagozás lemállott, a lemezszélek nyírták a vezetékeket... A riasztó indexvillogtató kiemenetein valószínűleg majd ki kell cserélnem a biztiket, de az index már jó lett, megcsinálta szépen.
Sziasztok!
Nekem van egy pár, eredetileg Cobra autóriasztóhoz használt ultrahangos utastér érzékelőm. Szeretném ezt felhasználni egy másik, gyári Opel, Enforcer típusú riasztóhoz, mint érzékelőt, az ajtónyitás érzékelők mellé. Azt szeretném kérdezni, hogy ez hogyan oldható meg? Lehet építeni hozzá egy kis kiegészítő áramkört, ami lekezeli az érzékelők jelét? Úgy gondoltam, hogy egy olyan áramkör kellene, aminek állítható az érzékenysége, hogy ne minden kis zajra lépjen működésbe, és ha az ultrahangos érzékelő jelet ad, akkor ennek a kis áramkörnek a kimenetén negatív jel legyen, mintha egy sima nyitásérzékelő lenne. Megoldható ez valahogyan? Köszönöm a választ!
Lefényképeztem, mi van a kis érzékelőben, hátha segít valamit. A riasztó vezérlőjére, ahova az érzékelőket csatlakoztatni kell, egy RX és egy TX felirat van írva. Akkor az egyik valamit sugároz, a másik pedig azt észleli? Vagy hogy megy ez? Ha visszarajzolnám a nyákon azt a részt, ahová az érzékelők mennek, az segítene?
Pontosan, az egyik az adó a másik pedig a vevő. Beszereléskor az a legjobb ha mind a kettő érzékelő a kocsi hátsó ablakán egy pontra van irányítva, de ettől függetlenül kb. bárhogy működik. Ettől függetlenül nem lehet csak úgy rákötni a riasztóra. Nekem is van egy picike dobozka pluszban hozzá ami fogadja és feldolgozza az adatokat, majd továbbítja őket a riasztó felé. Ezen a dobozkán állítható például az érzékenység is. Mondanám hogy visszarajzolom neked de az enyém 1 szálon kommunikál csak, nincs külön Rx és Tx. Könnyen találhatunk kapcsolást amivel meg tudjuk hajtani az adó-vevőt, de vajon megéri kínlódni amikor 2000Ft-ért már kész és üzembiztos is?
Bővebben: Link Mivel a riasztód valamiféle kommunikációt vár az ultrahang érzékelőtől azért ezt oda nem lehet kötni, de mondjuk a motortér nyitás érzékelőre rá tudod nyitni és így azt kapcsolva ugyan úgy aktiválja a riasztót. A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2013
Sziasztok.
Egy ismerősöm 316os BMWbe lévő központi zárat szeretnél lecserélni. A mostani csak kulccsal működik. Vett egy távirányítós elektronikát, amihez van rajz, de a kérdésem az lenne, hogy elég ha kikeresgélem a vezetékeket, mi hova megy és rákötöm, vagy ki lehet venni a régit és a helyére tenni az újat? Esetleg valakinek rajza van-e a BMW 316ról, és el is küldené? Akkor nem kellene végig követni mi hova megy. A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
Sziasztok
Enforcer 100a5-4 riasztó távvezérlő újratanítása érdekelne, ha valaki tudja, nagyon jól jönne. Köszi
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Keresek egy olyan riasztót ami megfelel az alábbi követelményeknek (nincsenek nagy igényeim) -csak akkor élesedjen amikor én akarom, azon kívül ne pittyegjen villogjon, hogy nem zártam be vagy nyitva van az ajtó, holnap esni fog az eső meg hasonló felesleges idegesítő dolgok... -ne legyen rajta automatikus újraélesedés, kivéve ha nem nyitom ki az ajtókat egy nyitás után. - meg ha van ilyen, akkor távirányítóról lehessen úgy élesíteni h első gombnyomásra csak központit zárja be, második gombnyomásra riasztó is élesedjen -egyéb dolgok, mint csomagtérnyitás, ütésérzékelés, magyar leírás és programozási utasítás legyen benne Nagyjából ennyi lenne az igényem. Van aki tud ilyen riasztót? Cserébe vagy eladóba lenne egy HD Car Alarm System nt898d/lj064 típusú riasztóm minden tartozékával, szakszerűen kiszerelve. (jelenleg még autóban van) üdv.
E kivételével minden márkás normális riasztó tudja:
- meg ha van ilyen, akkor távirányítóról lehessen úgy élesíteni hogy első gombnyomásra csak központit zárja be, második gombnyomásra riasztó is élesedjen. Esetleg amelyiknek van 2. csatornája azzal egy lezáró impulzust tudsz csinálni, és esetleg így félmegoldás... A gagyi kínai ócso a másik kategória. Az ötletért nem kérem a HD gagyit, ha így gondoltad. Mert számomra max ennyut ér. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Riasztót , központizár motorokat csak olyan helyen szabad megvenni általában, ahol vállalnak is beszerelést és azt a típust is... mert garanciába senki nem szeret dolgozni. Ja és nagyon sok múlik a jó beszerelésen is. A hibák 80% álltalában a helytelen bekötésből ered, nem bizos az ideális helyre kötöd, vagy te szerinted jó, de szakember szerint rellézni kell, diódázni stb...
Sziasztok,
Vettem egy ilyetSuzuki Swift-be) Bekötöttem de nem csinálja a dolgát. Központ ---- Kocsi(gyárilag központi zárral szerelve ,csak nem távirányítós) (így kötöttem be) Zöld--- Zöld szürke négyzetes jelekkel Kék---Piros-szürke négyzetes jelekkel Barna---Barna fekete csíkos Fehér---Barna-fehér csíkos Fekete--Test Piros---+12V Szóval megkerestem a tápot aztán ugye fekete volt a test.. A zöld és kék vezetéknélküli központ vezetékeket egy helyen rákötöttem a kocsiban lévő Piros-szürke négyzetes jelekkel és a Zöld szürke négyzetes jelekkel vezetékekre. Azért csak egy helyen mert elvileg összesípolnak a vezetékek ahogy mértem.(a 4 motor egyszerre zár vagy nyit) Ezek után bekapcsoltam és megnyomtam a gombot a távirányítón. Azt hallottam hogy a kis központban kattan 4szer kattan a relé de nem történik más. Zöldet kéket megcseréltem kék zöldre--->semmi javulás Aztán a barna fehérrel is ugyanezt csináltam akkor sem javult meg. Szerintetek mi lehet a hiba? Köszi a segítséget
Az univerzális kp zár vezérlő színei szabványosak, a kék és a zöld a motorok szálai. A többi nálad található színről ha megmondja valaki, hogy mi az, az vagy ügyes, vagy látnok.
Mivel az eredetileg működő rendszert akarod távirányíthatóvá tenni, szerintem másképp kellene próbálkoznod. Először is meg kellene nézned, hogy nem keletkezett-e kár a vezérlő(k)ben. Aztán megkeresni az eredeti vezérlőszálait, nem a motorszálait. 99%-ban testet kapcsolnak, és a bal első ajtónál lennie kell egy 5 vezetékes motornak. Itt a 2 vezérlő szálat megtalálva, ellenőrizve, hogy testet kapcsol, ki lehet próbálni; izzós próbalámpán keresztül adj testet az egyik, majd a másik szálra. Nyitnia, ill. zárnia kell. Az ajtó legyen becsukva, vagy a zár bekattintva, sok autó nem szeret záródni nyitott ajtónál. Ha idáig megvagyunk, akkor az új vezérlőt kell megnézni, szinte biztos, hogy alapból test van a motorokon, úgyhogy vagy át kell alakítani belül, hogy alapból semmi, kapcsoláskor test ide, vagy oda. Vagy kell 2 kis 12V-os relé, amit a motorok helyére kell kötni egy soros diódával, úgy, hogy egyik irányba az egyik, a másik irányba a másik húzzon, Alapból semmi, behúzáskor testet kapcsoljanak a már megtalált vezérlő szálakra. Így mechanikusan a régi vezérlő dolgozik, az új pedig távirányítóként. Probléma lehet, ha az új vezérlő nem szereti, ha nem tudja hol áll a kp zár motor... Másik megoldás, hogy kiveszed a régi vezérlőt és beteszed helyette az újat, feltétel az azonos megoldású működés. Így teljesen biztosan működtethető a rendszer. Amit te akarhattál az az lehetett, hogy az új vezérlő közvetlenül a motorokat vezérelné, de ez sima párhuzamos kötéssel nem fog menni, zárlatot csinál. Vagy kivetted a régi vezérlőt? A kicsipogás az necces, ha benn van a vezérlő, mivel a fekete, a kék és a zöld is egy potenciálon van alap helyzetben, sőt még vagy a barna, vagy a fehér is...
Úgy kezdtem hogy a zöld és piros azért vezérlő szál lehet mert a hátsó motorokhoz is az megy szóval ez volt az alap gondolat.Innen kellene sztem kitalálni hogyan lehet bekötni helyesen.
Ezek a motorhoz mennek , de neked nem ezek kellenek szerintem.
Központtal a kapcsolót kell működtetni nem a motorokat.
Én még mindig azt mondom amit 20 hozzászólással ezelőtt is szakemberhez mert pikk-pakk lehet 20-100.000 kárt csinálni a kocsi gyári vezérlőegységeibe, ha az ember nem látja át a működését és vezérelhetőségét. Mert a mostaniaknál már a kpz. vezérlő egység már a fél kocsi vezérlésével egybe van építve és nemigen áll neki senki javítani szétégett paneleket és alkatrészeket. Lassan 20 éve szerelek naponta riasztókat de még most is sok kocsinál óvatosan, , többször kimérve merem csak összekötni a dolgokat, ahogy te kötötted az nagy merészség.
Gyári dolgokat nem szokás kikötni , kicserélni gagyi kinaikra. Gyárit megvezérelni az a korrekt. Hát meg a pókhálós szerelés az a másik, semmi és senki nem fér már el azon a helyen.
Valamiféle irányadó segítséget tudsz adni esetlef?
Köszi előre is. Én is a gyárit vezérelném meg szívesebben.
Sziasztok! Van egy 2001 es citroen berlingo-m, 5 személyes, van hozzá egy kulcsom amit ha beledugok az ajtó kulcslyukába és elfordítom akkor kinyílik az összes ajtó... távvezérlő nincs! Nagy nehezen kiderítettem hogy a központi zárat a BSI azaz az autó számítógépe vezérli... Nos én szeretnék egy távirányítható központi zárat belerakni de fingom nincs melyik kábel mit takar mit kössek mihez, valaki esetleg tud e segíteni?? ( addig eljutottam hogy az új központi vezérlő egysége kap áramot hetát működik, kattognak benne a relék szépen, össze sikerült hangolnom a kulcsal, csak az ajtózárakat villanó indexeket ill ablakemelőket kellene rákötni....
Aránylag biztonságos megoldás a próbalámpa használata ( csipeszes az egyik vége, tű a másik) egy pár wattos izzó van benne ezen kersztűl vezérelni lehet minden kpz. vezérlőegységet 99%-ban. A csipeszt hol testre, hol pozitivra tudod rakni, látod hol mit csinál ha te adsz neki be feszültséget illetve látod hol mi jön ki a drotokon. A tűvel bele tudod szúrni a drótba, utána átlátod hogy mit hova és nem csattognak a biztik és a fóliák. Azért így is tudni mit hova szursz, mert lehet ezzel is kárt csinálni, a ledesen meg nem folyik át annyi áram hogy működtesd a vezérléseket.
A citroennél amit akarsz nagy falat, a kpz. szakadásos lesz a vezérlése. A többi egyszerűen kikereshető. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2013
Mint írtam neked, a motorokat közvetlenül nem tudod párhuzamosan kötni az új vezérlőre, mert az zárlat. Ha visszanézel itt egy rajzot, láthatod, hogy 2 váltóérintkező középső szála megy a motor(ok)ra. A másik két érintkezőre test és +12V. Alapból azonos potenciál van a motoron, jellemzően test mindkét kivezetésén. Ha zár, vagy nyit, akkor vagy az egyik relé húz be, vagy a másik, így a motor egyik kivezetése +12V-r a kerül, míg a másik marad testen. A kp zár egyenáramú motorjában a polaritás felcserélésével lehet forgásirányt váltani, így lesz meg a nyitás/zárás. Tehát, ha erre rákötsz egy másik vezérlőt, akkor működtetés esetén mindenképpen zárlatot okoz, legjobb esetben kiveri a biztosítékot.
Először ezzel kellene kezdeni, leellenőrizni, hogy tönkrement-e valami, vagy sem... Idézet: „Gyári dolgokat nem szokás kikötni , kicserélni gagyi kinaikra. Gyárit megvezérelni az a korrekt.” Az eddigiek alapján nem vagyok meggyőződve, hogy az valóban gyári és nem egy az autóval vett, annak hitt utólagos. De pl. a régebbi Opel Astrákban egy sima különálló vezérlő volt a lábtérben, ugyanúgy működött, mint bármelyik utólagos, csak más csatlakozóval és színekkel.
Meg kell keresned a kulccsal működtetett mikrokapcsoló(ka)t. Aztán ennek a logikájára már valószínű, hogy meg lehet csinálni külső működtetéssel.
Sziasztok!
A problémám az lenne, hogy a Thunder CA 106-os autóriasztómnál lezárt állapotban ráadtam a gyújtást és teljesen letiltott, ezek után már semmire nem reagál nem lehet elindítani sem. Mit kell csinálni vele, hogy a memóriája törlődjön, mert az áramtalanítás nem segített vagy esetleg van-e valami más megoldás? Köszönöm előre is! Üdv.:
Suzuki Ignis központi zár el állítódott a gyerekeim jóvoltából, és most ha távirányítóval ha ki nyitom vagy be zárom csak a kabin világítás villog az irányjelzők helyet. Hogy lehet vissza programozni hogy az irányjelzők jelezzék a nyitást illetve a zárást? Hasznos tanácsaitokat előre is köszönöm.
Ha aktuális még:
Szétszeded a vezérlőt Nyomod a távirányító valamelyik gombját és közben rövidre zárod a jumpert. Az index először 3-at villan, majd ameddíg nyomod a gombot, addíg villog. Ez jelzi a sikers tanulást. Fontos: Ha távirányítót programozol akkor minden esetben az összes távirányítót fel kell programozni egymás után. Ekkor a jumpert nem kell szétválasztani, hanem addíg legyen összezárva, amíg minden távkütyüt megtanítottál. Ha jól emlékszem maximum 4 db-ot tud eltárolni.
Kedves Lovas Gabi! Köszönöm szépen hogy ilyen hamar válaszoltál. Még az lenne a kérdésem, hogy csak a gyári kulcson van távirányító arra is él vajon az újra tanítás? Mivel egy kicsit nagyon analfabéta vagyok az elektronikához, mi az a jumper és hol található, és mit kell keresnem egy kis dobozt ?
A válasz azért most érkezett, mert most regisztráltam be a fórumra. Hasonló gondokkal küzdöttem és miután megtaláltam a megoldást, gondoltam közzéteszem.
Kérdéseidre a válaszok: 1. Igen, a gyári kulcsot is újra kell tanítani, mert ha nem teszed, akkor ezt elfelejti. Egy tanítási cilus alatt kell az összet távnyitót feltanítani. 2. Keress egy fekete dobozt, aminrk az egyik oldalára sok vezeték megy egy fehér csatlakozóra. Találsz rajta egy fekete vezetéket is lógni, ez az antenna. Meg egy vezetéket, ami csak egy hurok. Ha megvan, ez az az egység, amit keresel. 4 db csavar kivesz, borítás le. Az alkatrészek felőli oldalon ha a csatlakozók tőled távolabb vannak, akkor a bal odalon középtájon találsz két kis tüskét egymás mellett szorosan. Ezt hívják jumpernek. Ezt a két kis tüskét kell összezárnod a tanításhoz. A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2013
Lenne egy kérdésem van egy enforcer 100b tipusu modulom távirányitós hogy tudnám a központi zára kötni ami nem távos autron modullal szerelve
Ha az autron kp zár negatív vezérlésű, akkor elég simán. Mondjuk, ha rákeresel itt, akkor nagyon úgy néz ki, hogy már meg is van a megoldás:
Autron leírás vovozstól: Idézet: „autron álltalános bekötés: piros--- 12v fekete --- (-) szürke- kék--- motorszálak fehér- barna--- motorok mikrokapcsoloi (-) lila-zöld --- riasztótól a vezérlés (-) ” Itt pedig egy Enforcer lelőhely mazsi258-tól, ahol a 100b leírásába...repel: Idézet: „Amennyiben központi ajtózárat is csatlakoztatunk a készülékhez, úgy a készlethez szállított külön levô háromszínű (szürke, barna, piros ) vezetékköteget használjuk fel. A szürke és a barna vezetéken felváltva jelenik meg negatív impulzus, mely maximum 0.5 A-ig terhelhetô! A szürke szálon záráskor, a barna szálon nyitáskor jelenik meg impulzus. Ezek a vezetékek nem alkalmazhatók teljesítményvezérlésre, ehhez egy külön nagyteljesítményű egység szükséges (SR-5203 UMB).” Nagyon úgy néz ki, hogy a barna a barnára, a szürke a fehérre és kész is van. Van külön bemenet a riasztótól, de azt nem tudom, hogy melyik a nyitás és a zárás. Kipróbálhatod, egy izzós próbalámpán keresztül testre rakod egy pillanatra az egyiket, majd a másikat és meg lesz, hogy melyik-melyik. Aztán mehet arra. Most nem rémlik, hogy ez az Autron volt anno az a jó bonyolult magyar vezérlő, ahol CMOS logikai kapukkal csinálták a vezérlést, mert akkor ott valóban volt külön bemenet a riasztóhoz, a mostaniaknál már csak a mikrokapcsoló szálai vannak leágaztatva... A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2013
Sziasztok! Egy kis segítség kellene: vettem egy GIORDON G9 -es autóriasztót. A központi záron kívül minden OK, de a központi zár szálait nem tudom, hol kellene rákötni a rendszerre. Peugeot 206-os az autó. Kérlek, segítsetek! Előre is köszi.
A csupa nagybetűs írás a netikett szerint kiabálás, mi viszont nem szeretjük, ha valaki kiabál. A helyesírást viszont annál inkább. Frankye A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2013
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy autó amibe nincs központi zár. Viszont van egy bicskakulcsos modul. Adtak a két első ajtóba két db 2 vezetékes motort. Tudom kulcsnyitásra nem fog történni semmi de elméletileg a bicskakulccsal ki lehet nyitni. Na csak az a kérdés hogy hogyan kéne bekötni? És esetleg valaki tud valami helyet ahol pontosan le van írva hogy mi a com,nc,no és melyik milyen kapcsolatban van egymással, gondolom nem olyan nagy ördöngösség csak tudni kéne a működési elvét. Előre is köszi szépen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |