Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » EGR szabályzás
 
Témaindító: petyho, idő: Feb 26, 2013
Lapozás: OK   1 / 2
(#) petyho hozzászólása Feb 26, 2013 /
 
Sziasztok!

EGR mozgatás

Egy ugyan ilyet kellene megvalósítani úgy,h a EGR szelepet teljes kereszt metszetébe lehessen állítani 1 potméter segítségével. Az EGR szelepen csak 2 szál vezeték van + és -. Ebbe kérném a segítségetek,h mivel és milyen úton módon lehetne ezt megvalósítani esetleg 1 rajzot és alkatrész listát is tudnátok mellékelni hozzá? Előre is nagyon köszönöm.
(#) kissi válasza petyho hozzászólására (») Feb 26, 2013 /
 
Szia!
Írták, hogy PWM, pl. egy 555-ös IC egy végfokkal ( pl. FET ) meg tudja oldani, keress rajzot az adott áramkörnek megfelelően ( 12V, x Amper )!
Steve
(#) djloui válasza petyho hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Szia nekem EGR szelep le van falazva az 1.9 TD fiat bravon mert nincs rá szükség csak emisszió miatt van. Miért akarod vezérelni?
(#) Ge Lee válasza petyho hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Autója válogatja, de egy EGR-en legalább 5 szálnak kell lenni, 2 a motornak, és három a helyzet jeladónak ami tulajdonképpen egy poti. A poti helyzetét figyeli a számítógép, innen tudja, hogy a szelep éppen hol áll. Ha az EGR koszos és emiatt nem tud rendesen nyitni-zárni, vagy a poti vagy a hozzávezető kábel valahol kontakthibás, akkor EGR hibát fog jelezni a műszerfalon.
Szerencsémre az újabb opeleknél "frankón" megoldották azt a tervezők, hogy ne lehessen az EGR-t szoftverből kikapcsolni, így sem a kikötés, sem a lezárás nem megoldás, csak az új megvásárlása.
Azt nem nagyon értem hogy miért akarod kívülről szabályozni, én már annak is örülnék ha úgy tudnám zárt állapotában hagyni, hogy a számítógép ne visítson miatta...
(#) cupika97 hozzászólása Feb 27, 2013 /
 
Hali, Opel Astra F, ki akarnám kötni ezt a hülyeséget az autóból, mert amikor üresbe váltok, bedöglik az autó, miként lehetne kikötni hogy az autó azt higgye hogy működik.
UI-van op-com om is ami működik, de kikapcsolni nem lehet vele.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) klaczy válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Egy közdarabot kell csinálni hozzá, amelyben van egy zsák furat a szelep kinyúló részénél, és simán a szelep alá kell tenni mint egy alátéte és kész. Lezárva, a kosz nem jut a sem a szelephez, ami ugyanúgy mozog, sem a motorba. Nincs hibajelzés és több szívás az EGR-rel. Milyen Opelba kellene?
(#) Ge Lee válasza klaczy hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
A kosszal nincs gond, azt lehet pucolni. A gond a jeladóval van és ezen a lezárás sem segít, de ezt már egyszer leírtam. A régebbi verziókban ezt szoftveresen ki lehetett kapcsolni, az XEP motorkódú (opel) motorok esetén már nem lehet. Újra leírom: hiába zárod le, a computer nem érzékeli a szelep állását és hibakódot ad. Lassan egy éve ilyen az enyém is, nem a levegőbe beszélek. A szervizben is ugyanarra jutottak amire én saját magamtól is -> EGR csere, de ezt most nem akarom. Illetve ez sem biztos hogy megoldaná a problémát, mert lehet hogy nem az EGR jeladója, hanem a csatlakozófej, vagy valamelyik kábelsaru kontakthibás, és azért nem fizetek nekik egy vagyont, és hagyom ott 2 napra a kocsit hogy ezt kiderítsék. Ha 20 éves lennék akkor befeküdnék a motortérbe, és végigforrasztanám az összes kábelvéget, de nem vagyok.
(#) cupika97 válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
És szoftveresen hogy lehet kikapcsolni? Egyszerű OP-COM-mal?
(#) Ge Lee válasza cupika97 hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Annak kellene utánajárni, hogy a computernek folyamatos jelre van-e szüksége a jeladótól, vagy csak a szelep két végállását figyeli. Utóbbi esetben egyszerű a dolog, egy elektronikával be kell csapni, hogy egy nyitott állású vezérlés után nyitottnak, zárt állású után pedig zártnak érzékelje, illetve valahogy el kell érni hogy a szelep mindig zárva maradjon, ne tudja a motor kinyitogatni.
(#) klaczy válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Igazad van, az általam említett megoldás, jó EGR szelepnél jöhet számításba megelőzendő a lerakodástól keletkező hibákat. Az Opel fórumon olvastam egy kapcsolásról, amivel "átverik" a kocsi vezérlőjét. Megpróbálom megkeresni!
(#) Ge Lee válasza cupika97 hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Gondolom igen, ehhez annyira nem értek, és sajnos az Opel a legbonyolultabb e téren. Szinte az összes autóba bele lehet nyúlni egy 5000Ft-os kínai vacakkal is, az opelba persze nem...
(#) cupika97 válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Dehogyisnem! Csak a megfelelő kínai OP-COM progit kell használni, és sohasem szabad frissíteni a szoftvert bert akkor kuka.
(#) klaczy válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
(#) cupika97 válasza klaczy hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Az a kis csíter kütyü mit tud?
(#) klaczy válasza cupika97 hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Erre hivatkozik a készítője : Bővebben: Link
(#) Ge Lee válasza klaczy hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Köszi a linket, sajnos ez csak az XE motorokhoz jó, de most már legalább tudom hogy mire keressek (meg hogy csinálnak ilyet), talán létezik az XEP-hez is, bár ahhoz ha van is, jóval bonyolultabb lehet.
(#) Ge Lee válasza cupika97 hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Azt tudja amit nemrég ecseteltem. Becsapja a computert, így az azt hiszi, hogy az EGR normálisan működik, miközben ki van iktatva.Ha meg lehet csinálni az XEP-hez is, akkor 70000Ft-ot spórolnék vele plusz szerelési díj.
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) cupika97 válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Szóval akkor én megcsinálhatom az O Astra F 1.4 XE motorhoz, 5 pólusú a csatija az AGRnek
(#) Ge Lee válasza cupika97 hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Amit sejteni lehet a gugli által kidobott EGR cheater képekre keresve az annyi, hogy a poti egyik fele testen van, a másik 5V-on, és a csúszkán lévő feszültséget figyeli a computer, ebből tudja a szelep aktuális helyzetét. Viszont az nem egyértelmű számomra hogy a szelep sima 12V egyenfesszel, vagy pwm-el van-e vezérelve, mert nem mindegy ha be akarjuk csapni.
(#) cupika97 válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
szerintem sima 12V os motor, ami feszultseg felcserelesere ki be mozog
(#) joetaylor hozzászólása Feb 27, 2013 /
 
Nekem dízeles tapasztalataim vannak ezeket szívesen megosztom veletek is. Szóval nem csak az egr vesz részt a folyamatban hanem a légtömegmérő is fontos szerepet kap. Az egr ha csak kettő darab vezetéket kap akkor a légtömegmérő az egyetlen érzékelő a működésére. Egy ellenállás az egr helyére már be tudja csapni az ecu-t. Ha viszont van visszajelzés /pl. öt vezetékes egr/ akkor ott hibát fog okozni. Az egr vezérlése legtöbb esetben A "test" kapcsolgatásával történik a +12V fixen rajta van a tekercsen (8-16ohm). Ha van visszacsatolás akkor általában az +5V és ennek változását figyelik egy 2-8Kohm változtatható ellenálláson. Ha a légtömegmérő rossz akkor előfordulhat, hogy az egr túl sok gázt enged vissza és a motor ugrál/lefullad.
A legjobb megoldás az, ha a kipufogó felöli oldalon ledugózzuk az egr szelep felé menő részt és ezáltal nem jut vissza semmi bárhogy is legyen a szelep nyitva.
(#) Ge Lee válasza joetaylor hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Ez így igaz, de csak abban az esetben megoldás, ha az EGR jeladó része egyébként jó, ellenkező esetben ugyanúgy megmarad a hibajelzés.

Közben kotorásztam a neten, elvileg mindegyiket be lehet csapni úgy, hogy nem is kell túlbonyolítani a dolgot. Néhány verziót berajzolok a szimulátorba, és kipróbálom majd élesben is ha jó idő lesz már végre.
(#) petyho válasza kissi hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Hello!

Köszönöm a gyors választ esetleg tudnál 1 gyors vázlat rajzot csinálni mert sajnos nagyon kezdő vok ebbe a témába és tényleg csak hobbi szinten űzöm.
(#) kissi válasza petyho hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Szia!
Például beírtam a fórum keresőjébe : Bővebben: Link
A konkrét értékeket neked kell megállapítani a szelep ismeretében ( én sem tudom "látatlanban" ! ) !
Steve
(#) Papp Ferike hozzászólása Márc 2, 2013 /
 
Hali! Az idő pénz,s az nem kevés.Az én autómban is meghalt,aztán vettem a vat-e-r-á-n 5ezerért egy olyat ami még csillogott villogott.Állítólag bontóból volt.
(#) petyho válasza Papp Ferike hozzászólására (») Márc 2, 2013 /
 
Nekem is autóba kell de nem a rendes gyári szerepét tölti be. A motor meg van sőt több is van belőle itt az elektronikán van a hangsúly jobban nem az EGR szelepen.
(#) kovacsna hozzászólása Jún 24, 2013 /
 
Sziasztok.
Olvasgatva a hozzászólásokat, gondoltam megosztok pár dolgot a témával kapcsolatban.
Sokatoknak lehet, hogy nem mondok új dolgot, de van akinek igen.
Induljunk a kályhától. Az EGR szelepet főként diesel autókhoz fejlesztették ki. A lényeg, hogy a kipufogógázt visszavezetve, az abban található nitrogén származékokat még egyszer elégessék. Így főleg a NO2 kibocsájtást csökkentsék. Az okok világosak, nem taglalnám.
Viszont azt is könnyű belátni, hogyha tökéletest égést akarunk, akkor nem keverünk oxigénben nem igazán bővelkedő gázt a beszívott levegőhöz. 22-es csapdája.

A működése. Az EGR szelep mindenkori pozíciója a motorterheléstől függ. Evidens, hogy alapjáraton nem igazán van visszavezetés, csak adott fordulat után. Mikor már nagyobb mennyiségű üzemanyag kerül befecskendezésre. Dieselek esetén a visszavezetés a 40%-ot is elérheti. Míg benzineseknél a 25%-ot kb. Az ok egyszerű. A diesel működési elvéből adódóan magasabb a hőfok a hengerben. Több gázt lehet elégetni ismét.
A meglepő dolog most jön. Az ECU nem számolgatja ki, hogy mikor mennyire nyissa ki a szelepet. Egyszerűen táblázatban van megadva, így tárolják el. Egyedül azt figyeli, hogy az adott időpillanatban a táblázathoz tartozó érték legyen beállítva. Ha nem az van, vagy nem tudja beállítani,akkor visít.
Ebből adódik, hogy nem egyszerű becsapni az ECU-t egy ellenállással. Ahogyan fentebb írták az a célszerű, ha még előtte levakolják a csövet. A szelep, meg csak mocorogjon mintha...
Létezik az a megoldás is amit szintén említenek itt, hogy ki lehet kapcsolni az EGR szelepet. Ez típustól függ. Legrosszabb esetben is a programot felülírva az adott EGR táblát 0-ra állítva ki lehet zárni a játékból.
Végül: Átok vagy áldás a dolog, ezt nehéz megmondani. Attól függ ki melyik oldalon áll.
Üdv
KN
(#) treasore hozzászólása Szept 17, 2018 /
 
Tisztelt Fórumozók.
Segítséget szeretnék kérni EGR kiiktatásához. Egy Opel Antaráról volna szó.
A levakolást megtettem kis idő múlva hibát jelzett a műszerfal, (eltömődött gázáramlás)
azt hiszem P0401, utána megpróbálkoztam a vákumcső eltömítésével ugyanez a helyzet volt.
jelenleg a turbó felőli ágat eltömítettem, az EGR felöli részt leszűkítettem és elvezettem próbára a
katalizátor mellé,(nem kötöttem bele). Most minden rendesen működik hibajelzés nélkül csak amikor az EGR kinyit mindha sugárhajtásu motor lenne az Antarában.
Valaki tud e okosabb megoldást persze a szoftveresen kívül.
Előre is köszönöm.
Üdv FR
(#) Ge Lee válasza treasore hozzászólására (») Szept 17, 2018 /
 
Speciel az antaráét nem ismerem, de nagy eséllyel az egyetlen megoldás a csere. Már az XEP Opel motorokba is olyan EGR-t tettek amit sem lezárni, sem szoftverből kikapcsolni nem tudsz, mert figyeli elektromosan, és figyeli a nyomásváltozást is, így mindig hibát fog jelezni.
A szűkítéssel sem leszel előrébb, mert ugyanúgy fog kokszolódni a hengerfej belülről, ami előbb utóbb gondot fog okozni. Opeléknek nem nagyon megy ez a környezetvédősdi, illetve csak a vásárlók pénztárcájának rovására megy. Az Astra motorom 80 ezernél már 4dl/1000km olajat evett, az EGR elektromosan megadta magát, tele is volt koksszal az egész. Érdekes módon, az Octavia-ból egyetlen csepp olaj sem hiányzik 10000km megtétele után sem (60ezer km van benne óra szerint), és az EGR-rel sem kell küzdeni.
(#) treasore hozzászólása Szept 18, 2018 /
 
tisztelt Ge Lee köszönöm a választ, amúgy semmi baja az EGR szelepnek csak azért akartam kikötni mert a szívótorokban volt kb. 1mm korom lerakódás, a leszerelése óriási munka hogy kitisztítsam, el tudom képzelni hogy ugyanez van a hengerfej szívónyílásainál is. Nem szűkítettem le hanem simán kivezettem, eddig nem jelzett hibát. Amúgy az EGR szelep egy vákummal vezérelt szelep, a vákomot pedig elektromágneses szelep vezérel. Ha továbbra sem jelez még egy pár hétig akkor bekötöm a katalizátor elé. Mi a véleményed erről.
üdv
FR
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem